Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • OPEL VECTRA C

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc.
Ai cumva idee ce trebuie sa curat minim inainte de inlocuirea turbinei si ce pot sa curat dupa ceva vreme de functionare(1 saptamana sau 300 km)?
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Spadolini, dracul nu e asa negru. Nu trebuie sa mergi neaparat peste 3000, dar mi s-a intamplat si mie sa dau masina imprumut unui prieten care merge lejer (1800-2300 rpm, nu mai sus). Cand am luat-o inapoi se aude un fluierat la turbo.
i-am schimbat si uleiul dar degeaba, asa ca al luat-o din nou la alergat.

Acum nu se mai aude asa tare fluieratul dar nu a disparut. Sa vedem pe viitor Very Happy
  • padrefloryn

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Am si eu o problema la opel astra h, Z17DTH.
In zona turbinei este cam mult ulei. Masina functioneaza normal, pusa pe tester, turbina a dat valori normale.
Sunt scurgeri normale? Mie mi se pare cam mult ulei.

Am bagat mana acolo si furtunasul indicat se misca foarte tare, e largit si se scoate usor. Am observat ca nu are colier, e normal?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
E normal sa nu ai colier. Este un furtun de vacuum. Insa nu este normal sa iasa atat de usor.
Si nu, uleiul ala nu este normal deloc.
Skip ads

  • padrefloryn

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
daca este slab furtunul de vacuum are ceva efecte?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca turbina nu este reglata perfect, nu o sa poata compensa deviatiile si s-ar putea sa te trezesti cu eroare in bord si lipsa de putere cand ti-e lumea mai draga (Ex: Intr-o depasire).
  • padrefloryn

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Si totusi, uleiul de unde curge? Sub masina nu am nicio pata de ulei. Am mai citit ca de fapt se prelinge de sus de la injectoare, dar parca e cam mult. Uleiul nu e schimbat de 13 luni.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
In primul rand ca uleiul se schimba la maxim 12 luni sau 10mii km, asta daca tii la masina. Despre sursa uleiului nu m-as ingrijora prea tare, probabil e de la epuratorul de ulei. In schimb m-as ingrijora pentru destinatia uleiului si, daca nu as avea chef sau posibilitatea de curatare manuala a traseului admisie aer, macar as baga macar un Wynn EGR.

Legatura dintre mersul lejer si fluierat pot sa o confirm: merg cam 80% numai prin oras si imi apare fluierat la rece cam in 2-3 saptamani. Cum ies oleaca la alergat prin afara, inclusiv 3 ture de 2000-4000-2000 pe final, fluieratul dispare. Asta e, dieselul nu e de oras.
Skip ads

  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Tzepozzz a scris:deocamdata o las asa si ma apuc la vara de ea, ca acum nu mai am cum.
multumesc pentru raspunsuri.

s-a rezolvat problema cu fluieratul la mine...nu stiu cum, dar acum nu se mai aude nici un zgomot suspect Very Happy
multumesc de ajutor.
  • luci_t

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
A folosit cineva Turbo Cleaner, de la Winn's, pt curatarea turbinei la y17dt din 2003 cu aproape 240000km rulati?

La mine se aude un zgomot (fluierat) destul de slab intre 1800-2500 rpm care nu s-a auzit pana acu vre-o doua luni. Am intrebat mecanicul de aici, mecanicul din tara si amandoi mi-au spus ca e normal sa se auda acel suierat, dar nici unul dintre ei nu a stiut sa-mi spuna exact de ce pana acum nu s-a auzit... Una dintre ele ar fi ca in timp turbina s-a mai uzat (ceea ce e normal in 10ani) si acum se aude acel suierat
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Sau poate de abia acum ai sesizat tu acel fluierat
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am o problema cu kiturile de curatare turbocompresor care se folosesc pe admisie aer. Substanta aia ajunge in compresor, de acolo in galeria de evacuare, dupa aia in camera de ardere impreuna cu motorina si abia dupa aia noxele ajung la turbina in sine. Sa inteleg ca substanta aia se transforma dupa ardere intr-o alta substanta care are puterea de a curata turbina? Sau ca substanta aia ramane nealterata dupa ce trece prin camera de ardere?
Skip ads

  • luci_t

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2003 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Azi m-am uitat bine pe la motor si am dat de sursa "fluieratului" Un colier care prinde prima piesa de metal din capatul galeriei de admisie (o fi valva EGR?) de urmatoarea piesa metalica are joc. E prins cu un fel de siguranta si se poate rasuci destul de usor colierul respectiv. Exista un joc si de acolo se aude suieratul intre 1800-2500 rpm. Am incercat fac poze dar nu au reusit deloc. Scuze ca nu cunosc denumirea tuturor pieselor si pozitia lor.
Maine o sa o duc la mecanic sa vad cum se poate rezolva problema colierului si de ce nu au reusit sa vada ca acolo exista un joc.
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
victor a scris:la o turatie de 3000/min furtunul de la aspiratie trebuie sa se umfle incat sa nu-l poti strange cu mana. asa se intampla daca turbina func ok.
salut victor,exact aceaisi verificare a turbinei am facut-o si eu dimineata la mecanic ,de fapt mecanicul a facut-o .am turat-o pana in 3 mii ,dar furtunul nu s-a intarit deloc ,de fapt se putea strange normal cu mana,asta inseamna ca e turbina dusa ,nu?dar totusi ce parte a turbinei poate fi dusa ,adica pot sa mai repar ceva la ea?
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Verifica furtunele de la intercooler ai sigur unul spart,este un defect frecvent la acest tip de motor.Turbina nu are nimic.
  • anca_araby

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2013

  • Mesaj Privat
salut din nou ,am verificat din furtunele ,tase te referi la alea 2 furtune mari care vin din intercooler ,nu? nu e crapat niciunul ,am mai strans colierele putin am zis ca poate trage aer pe acolo ,dar la o noua verificare a furtunului intercooler-turbina cu motorul turat la 3 mii ,totusi se simte ca se inatareste furtunul adica nu e ca piatra dar se intareste cand se tine turat motorul nu e ca si la relanti moale .nu stiu ce sa mai cred ,nu stiu care e faza cu tija aia de pe valva aia de vaccum ,nu semisca deloc am incercat si cu mana dar e intepeneita.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Verifica tija de la wastegate. La mine nu se intarea furtunul cand acceleram la 3000 si peste. Afeam tija sarita. Dupa montaj parca este alta masina. Se intareste furtunul puternic.
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema si anume am scurgeri de ulei in zona turbinei (Z17DTL)la fel cum a remarcat cineva mai sus. Se vede ulei pe la tubul mare care intra in turbina si pe la furtunasul mic. Am citit ca poate fi de la colierul slabit...l-am strans la ultimul schimb de ulei (atunci am observat acele mici scurgeri) dar acum se pare ca scurgerile sunt mai mari pentru ca am urme de ulei si pe scutul de la motor, nu foarte mult dar avand in vedere ca data trecuta cand am facut schimbul de ulei nu era nimic pe scut ma cam ingrijoreaza.
Ma poate ajuta cineva cu vreo indicatie ce sa verific ,unde sa ma uit...
Nu scoate fum, cel putin nu este observabil prin oglinda retrovizoare, nu consuma ulei, masina merge bine, mentionez ca intre cele doua revizii am facut mai multe drumuri Oltenita - Iasi (~450km dus) cam cu 2800-3000rpm (110 -130km/h).Am ma incercat de cateva ori sa curat turbina prin metoda Tokio tuning sau asa ceva (accelerat pana la 3000 si lasat sa se reduca singura pina la 1200 aproximativ, nu stiu cat de exacta este sau daca are efect...
Altceva nu stiu ce sa mai adaug...
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Nu mai citeste nimeni in acest topic? Va rog frumos macar un moderator...am citit tot topicul dar nu am vazut nici o recomandare pe simptomele acestea.
Va multumesc anticipat.
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Mda, nu prea se mai inghesuie nimeni pe aici...totusi am desfacut tubul de la aer care intra in turbina si am facut cateva poze, nu se vad foarte bine deoarece este cam strimt acolo. Am verificat si jocul axului si se incadreaza in cei 0.5-1mm. Cred ca pana la urma uleiul prelins era datorita colierului slabit...cred...

Am uitat sa mentionez ca am 243000 km (din 2007)cu ea de la zero fiind primul proprietar.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR