Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • stefan28121979

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2004 z1.0xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salve
incerc sa dau un raspuns, daca imi este permis, la problema iterata mai sus....
Vorbesc strict despre motoare pe benzina aspirate normal si nimic altceva....
Motorul sa fie ok adica in toate mintile , sa nu prezinte scurgeri. si sau alte pierderi....(segmenti intregi, semeringuri - ghid - scaune supape in toate mintile)

In prima instanta presiunea uleiului este 0 (motor oprit) ....se porneste motorul iar presiunea uleiului creste (pompa de ulei incepe sa isi faca treaba) dar uleiul nu a ajuns inca la axele cu came, semicuzineti ....etc acestia beneficiaza doar de pelicula de ulei ramasa de la utilizarea anterioara ( sau cel putin asa trebuie sa ramana o pelicula de ulei aderenta la suprafata metalica....asta in cazul unui ulei bun).....
Concluzie : in primele minute de utilizare (exagerat 2-3 minute) niciun motor nu mananca ulei, acesta abia reuseste sa ajunga prin toate orificiile si capilarele de ungere, (aici pot apare probleme de pompabilitate, presiune prin micsorarea diametrelor circuitului de ungere...etc asta e alta discutie)
Recomandat aici ca prima cifra sa nu depaseasca 10w si asta doar in cazuri exceptionale (sahara si alte locuri exotice).....uzual 0W sau 5W

Pentru clima din Romania si cam tot ce este pe paralela 45 un ulei de tipul w40 este multumitor....si asigura o ungere corecta termocinetic.

Off: pentru motoarele trecute de prima tinerete la care gustul dulce a uleiului se face prezent recomand marirea cifrei de dupa W pentru atenuarea jocurilor dintre "suprafetele metalice" acestta lasand o "pelicula asa zis mai groasa "....

Motoarele "mananca ulei semnificativ" , aici excludem pierderile si alte scurgeri, doar la cald si la "munca grea" atunci cand acesta este "subtiat" si trece de segmenti piston, semeringuri supape etc...

Atentie ca producatorul motorului spune si nu degeaba ca tipul de vascozitate a uleiului se pastreaza constant pe toata durata de viata a motorului .........(adica nu te joci de-a vascozitatea uleiului acum pui 0w30 apoi 10w 40 apoi ce iti mai trece prin minte si dupa asta ce-o mai ramane ...........)

Off: Este un raspuns pur personal, sper ca e suficient de simplu de inteles...
Off: Nu am facut referire la nici un fel /tip de marca de ulei deci nu ma intereseaza despre produsul x sau y ...

Seara cat mai buna
Skip ads

  • turbojack

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2006

  • Mesaj Privat
De curand am cumparat o Vectra B cu 16XE . La pornirea la rece tacaneau tachetii 3-4 secunde.In portbagaj am gasit un bidon de ulei GM.Uleiul pe joja usor brun.
Schimbat cu Liqui Moly ( de care bag in zeci de motoare) 5W40 si sunetul suav al tachetilor nu se mai aude la pornire, dupa mai bine de 1000 km. Asa va fi si la 10000 . Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:
ahappyuser a scris:[...]Daca stie cineva cum sunt filtrele astea Japan Parts, ca filtrul asta de ulei e al naibii de ieftin (16lei) si deja am intrat la banuieli ca nu cumva sa fie unul slab calitativ. Filtrele de ulei pentru X17DT sunt volumetric foarte mici (poate de-aia costa asa putin ? cel Mahle de ulei facut in Austria e 20lei). Vanzatorul mi-a spus ca Japan Parts face filtrele pentru Nissan, asa ca pâna la urma.. l-am cumparat.

Azi a venit si filtrul de ulei, e JaKoParts si e cu cod de Isuzu. Sper sa fie si bun, sa aiba aceleasi specificatii cu cel de Opel.

Azi am facut schimbul de ulei, vreau doar sa mai adaug ca filtrul de ulei JaKoParts model J1313016 se potriveste la fix pe motorizarea X17DT. Volumetric este exact ca si cel Knecht-MAHLE (asta il aveam pe masina, chiar am uitat ce am pus la ultimul schimb) doar ca pretul e mai mic (16lei).

La un moment dat imi faceam griji daca supapa filtrului de ulei JaKoParts respecta specificatiile fabricantului motorului, dar intre timp am aflat ca supapa aia prezenta in filtrul de ulei este defapt o 'supapa de bypass' pentru cazul in care filtrul de ulei se umple cu pilitura de fier/etc... astfel ca si in acest caz motorul sa mai aiba ungere (uleiul nu va mai trece prin elementul filtrant din corpul filtrului de ulei).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Din pacate filtrul de ulei JaKoParts J1313016 nu a fost o alegere fericita. Ieri la prima cheie dupa schimbul de ulei becul de ulei din bord s-a stins dupa 6sec, a doua pornire azi dimineata tot 6sec, apoi acum spre seara dupa ce masina sta cateva ore, dureaza 10sec pana se stinge becul de ulei. Am comandat alt filtru Knecht-Mahle (acest model il aveam pe masina inainte de schimb) iar maine o sa il schimb.

Daca stie cineva ce s-a putut intampla de se stinge becul de ulei tot mai tarziu rog sa vina cu o explicatie mai in detaliu. Sunt asa de curios ce e ca ma gandesc sa-l tai pe sectiune, poate gasesc ceva in el care sa explice acest comportament. Uleiul e la maxim pe joja, nu am facut altceva decat sa schimb uleiul si filtrul. Singura chestie e ca in catalogul online acest filtru nu pare a fi pentru motorul Isuzu de 1.7 (in catalog are ceva partnumbers de Mazda/Mitsubishi pe care nu le cunosc ca sa aflu pe ce motorizari se monteaza acest filtru defapt). In rest, lungime/latime/diametru gaura filet/metric filet/volumetric e la fel cu cel pentru motorul meu.

L.E
Cautand pe Google am aflat ca doua din codurile pentru Mazda sunt totusi echivalente cu cele Opel pentru motorul 1.5TD Isuzu de pe Corsa B si un al treilea cod de Mazda este echivalent cu cel de Opel pentru Vectra B 1.7TD (adica exact motorizarea mea). Hmm... ceva e putred aici, oare astea sa fie semne ca o sa ma lase sonda de ulei intr-un viitor apropiat? Sau chiar pompa de ulei (totusi asta este mecanica, n-as prea crede... dar mai stii?).
Skip ads

  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Dar care este temperatura limita superioara pt un W30 si care pt un W40?

La cifra dinainte stiu ca 0W inseamna pana pe la vreo -40, 5W pana pe la -30 si 10W pana pe la -25 grade. Dar la cifra de dupa W nu am vazut nicaieri. pana in cate grade poti folosi un W30 sau W40?

Mersi
  • mulahul

  • Mesaje scrise: 439
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Din pacate filtrul de ulei JaKoParts J1313016 nu a fost o alegere fericita. Ieri la prima cheie dupa schimbul de ulei becul de ulei din bord s-a stins dupa 6sec, a doua pornire azi dimineata tot 6sec, apoi acum spre seara dupa ce masina sta cateva ore, dureaza 10sec pana se stinge becul de ulei. Am comandat alt filtru Knecht-Mahle (acest model il aveam pe masina inainte de schimb) iar maine o sa il schimb.

Daca stie cineva ce s-a putut intampla de se stinge becul de ulei tot mai tarziu rog sa vina cu o explicatie mai in detaliu. Sunt asa de curios ce e ca ma gandesc sa-l tai pe sectiune, poate gasesc ceva in el care sa explice acest comportament. Uleiul e la maxim pe joja, nu am facut altceva decat sa schimb uleiul si filtrul. Singura chestie e ca in catalogul online acest filtru nu pare a fi pentru motorul Isuzu de 1.7 (in catalog are ceva partnumbers de Mazda/Mitsubishi pe care nu le cunosc ca sa aflu pe ce motorizari se monteaza acest filtru defapt). In rest, lungime/latime/diametru gaura filet/metric filet/volumetric e la fel cu cel pentru motorul meu.

L.E
Cautand pe Google am aflat ca doua din codurile pentru Mazda sunt totusi echivalente cu cele Opel pentru motorul 1.5TD Isuzu de pe Corsa B si un al treilea cod de Mazda este echivalent cu cel de Opel pentru Vectra B 1.7TD (adica exact motorizarea mea). Hmm... ceva e putred aici, oare astea sa fie semne ca o sa ma lase sonda de ulei intr-un viitor apropiat? Sau chiar pompa de ulei (totusi asta este mecanica, n-as prea crede... dar mai stii?).


ce ulei ai pus ? ce cantitate ti.a intrat?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ulei Motul X-Cess 5w40 ca si la ultimele doua schimburi, au intrat 4,7l cu filtru nou de ulei.

Azi am schimbat deja filtrul de ulei am pus iar Knecht-MAHLE si sper ca s-a remediat problema. O sa revin cu impresii.
Acum motorul merge normal, totusi ieri am vazut ca la fiecare pornire nu se diminua sunetul motorului decat cu vre-o 10sec mai tarziu dupa ce se stingea becul de ulei in bord si oarecum relantiul era putin-putin mai mic, parca motorul nu era asa cum il stiu eu ca e de obicei.

Parca tu mi-ai spus intr-un post anterior 'ce te complici ?' atunci cand am ales sa iau alt filtru decat cel folosit de obicei, ei bine eu am facut-o pentru ca vanzatorul mi-a spus ca filtrele astea JaKoParts sunt mai bune calitativ si echipeaza in general motoarele NISSAN. Am zis 'hai sa incerc, daca nu merge nu e greu de schimbat si nici nu ma costa mult'. N-a fost sa fie, la fel am patit cu filtrul de motorina Knecht-MAHLE care constructiv e diferit de cel MANN care-l folosesc in mod normal, am probat unul MAHLE si abia am ajuns de la garaj pana acasa, murea motorul sub acceleratie. De atunci obligatoriu filtru MANN de motorina, acum vad ca obligatoriu trebuie sa iau MAHLE/MANN pentru filtrul de ulei.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pare in regula acum, am revenit la situatia in care dureaza 3-4sec dupa pornirea motorului pana sa se stinga becul de ulei in bord. Filtrul de ulei a fost de vina, sper sa nu fi afectat motorul cei ~20km pe care i-am facut prin oras cu filtrul respectiv.

Totusi nu-mi place cum merge acum motorul, parca nu se mai tureaza asa usor ca inainte. Ramane sa o iau sistematic pas cu pas sa vad ce mai poate fi, am vazut ca turbina nu mai baga mai mult de 1bar chiar daca am strans boost controller-ul cateva ture bune (vre-o 10 pozitii).

L.E
Am cumparat si un senzor de presiune ulei SH original, o sa-l curat cu benzina si apoi il montez ca sa vad cum se manifesta becul de ulei imediat dupa pornire.
Skip ads

  • bodo 2010

  • Mesaje scrise: 266
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
de vreo luna am schimbat ulei gm dexos 2 5w-30 cu motul specific dexos2 5w-30,motor A14XER.Prima observatie dupa ce am scos joja dupa vreo 1500 km uleiul nu curge ,nu se "rupe"de pe joja precum apa,gm-ul avea aceasta tendinta ,motorul are un sunet parca mai placut,poate e doar placebo. Ma declar multumit sper sa-si faca treaba mai bine ca gm-ul si nu neaparat din cauza pretului ,care e oricum semnificativ mai mare decit majoritatea uleiurile de pe piata,dar care nu e tot timpul un argument al calitatii.In plus am primit un bidon de 5l lichid parbriz de iarna motul
  • nidodage

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2013

  • Mesaj Privat
salut
sunt biban pe aici,din constanta ,am luat un opel kadett 1600 benzina /gpl si as dorii sa-i schimb uleiul ,dar nu stiu ce ulei folosea inainte, ce ulei ma sfatuiti sa pun?

multumesc

id skyp: pantelimonnicu

id mess :mosinicolae
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,548
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
GM 10w40..cel mai bun raport calitate pret...daca papa mult din el, dupa 1500-2000 km il schimbi cu alt tip, eventual un 15w...
  • nidodage

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Kadett 1990 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2013

  • Mesaj Privat
multam fine
Skip ads

  • vlad-OPC

  • Mesaje scrise: 1,080
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@ bodo 2010

Cati km ai cu masina ? si ce masina e ? cat ai mers cu gm-ul ?
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,548
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
@niodage..inainte de schimb baga un flush motor peste uleiul vechi..citeste instructiunile de utilizare de pe flacon. Subtiaza uleiul vechi si dizolva parte din depuneri...teoretic.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca ar trebui sa te orientezi catre un ulei full sintetic 5w40, nu un 10w40 care e cel putin semisintetic. Si ca sa nu il "pape" sa pui unul de calitate, nu sa il schimbi cu 15w... Nu as vrea sa aud un motor rece iarna, la -15 grade, cand are ulei 15w. In plus GPL-ul dezolta temperaturi mai mari, deci cu atat mai mult iti trebuie un ulei adevarat.
E o parere personala, tu poti pune ce vrei. A... si un ulei bun iti va curata si motorul.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,548
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
E vorba de un motor non euro pe benzina, la care nu se prea știe istoricul. Sã te aventurezi la un ulei sintetic, care are și ceva costuri...nu se justifica. Citește, proceseaza și lasã frazele șablon. Sper ca nu intrãm în flame Smile
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
"baga un flush motor peste uleiul vechi...subtiaza uleiul vechi si dizolva parte din depuneri..." care vor ajunge, unde? de evaporat nu se evapora deci se vor aduna gramada in primul obstacol: sorbul sau magistralele subtiri ale circuitului. mai ales la o masina asa veche care are depuneri garla
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,548
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pe stutul de evacuare al uleiului..unde sa ajunga? Flush-ul se adauga pentru 10-30 sec in uleiul vechi inainte de a-l schimba...in functie de producator perioada aia variaza...Sa mai scriu ca treba schimbat obligatoriu si fitrul de ulei?
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
in H bag GM 5W30 - din asta am folosit de cand am luat-o
in Zamfira Mobil 1 - pentru ca e recomandat pentru cele cu filtru de particule.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Din pacate filtrul de ulei JaKoParts J1313016 nu a fost o alegere fericita. Ieri la prima cheie dupa schimbul de ulei becul de ulei din bord s-a stins dupa 6sec, a doua pornire azi dimineata tot 6sec, apoi acum spre seara dupa ce masina sta cateva ore, dureaza 10sec pana se stinge becul de ulei. Am comandat alt filtru Knecht-Mahle (acest model il aveam pe masina inainte de schimb) iar maine o sa il schimb.

Daca stie cineva ce s-a putut intampla de se stinge becul de ulei tot mai tarziu rog sa vina cu o explicatie mai in detaliu. Sunt asa de curios ce e ca ma gandesc sa-l tai pe sectiune, poate gasesc ceva in el care sa explice acest comportament. Uleiul e la maxim pe joja, nu am facut altceva decat sa schimb uleiul si filtrul. Singura chestie e ca in catalogul online acest filtru nu pare a fi pentru motorul Isuzu de 1.7 (in catalog are ceva partnumbers de Mazda/Mitsubishi pe care nu le cunosc ca sa aflu pe ce motorizari se monteaza acest filtru defapt). In rest, lungime/latime/diametru gaura filet/metric filet/volumetric e la fel cu cel pentru motorul meu.

L.E
Cautand pe Google am aflat ca doua din codurile pentru Mazda sunt totusi echivalente cu cele Opel pentru motorul 1.5TD Isuzu de pe Corsa B si un al treilea cod de Mazda este echivalent cu cel de Opel pentru Vectra B 1.7TD (adica exact motorizarea mea). Hmm... ceva e putred aici, oare astea sa fie semne ca o sa ma lase sonda de ulei intr-un viitor apropiat? Sau chiar pompa de ulei (totusi asta este mecanica, n-as prea crede... dar mai stii?).


explicatia cred ca este una foarte impla. Acel filtru este posibil sa aibe hartia de filtrare mai putin permisiva adica filtreaza o dimensiune mai mica a particulelor iar motorul tau ne mai fiind unul chiar nou are probabil si depuneri care au fost filtrate de acest filtru. Odata cu asta scade si presiunea la ulei pentru ca el a filtrat uleiul poate chiar mai mult decat trebuie astfel uleiul fiind mai subtire scade presiunea dar in acelasi timp ti-a crescut accelerarea pentru ca probabil pelicula rezultata este mai fina....
Totusi ceva nu se leaga nici in explicatia mea nici in constatarile tale ca dupa ce ai schimbat iar filtrul cu unul mahle sau cei ai pus masina nu iti mai merge la fel de bine si nu urca asa repede in ture... deci ceva este putred la mijloc... Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR