Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Wahler am pus.

Cel de pe masina era behr.
Am turnat apa clocotita peste partea termostatica si nu s-a deschis deloc...
Blocat inchis.

Nu se toarna apa,ci se baga in apa din ibric,sub care arde focul.
Skip ads

  • alexpro

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@Alexx1402: Multumesc!

@Big-electro61: Ar trebui sa-mi afiseze o eroare atunci, nu? Dar calculatorul nu tipa deloc ca ar fi ceva defect. Oricum ar fi, cum ma asigur ca nu trebuie sa schimb tot motorul din cauza unui contact ruginit?

Mai exista mecanici auto competenti in Ro, sau au plecat toti in vest? Chiar nu cunoaste nimeni unul prin Bucuresti?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
danpet a scris:
jgyprime a scris:Wahler am pus.

Cel de pe masina era behr.
Am turnat apa clocotita peste partea termostatica si nu s-a deschis deloc...
Blocat inchis.

Nu se toarna apa,ci se baga in apa din ibric,sub care arde focul.
am facut si asta evident. Tot inchis.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca a stat in apa care fierbe si nu s-a deschis (si scrie pe el 92 grade),e clar ca e blocat/defect...la gunoi cu el...sper ca vorbim de un termostat simplu,normal si nu de unul cu comanda de la calculator (nu mai stiu ce masina ai).
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Vectra c z19dt
Nu e comandat de nimeni...
Cand se incalzeste descjide...
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
alexpro a scris:

@Big-electro61: Ar trebui sa-mi afiseze o eroare atunci, nu? Dar calculatorul nu tipa deloc ca ar fi ceva defect. Oricum ar fi, cum ma asigur ca nu trebuie sa schimb tot motorul din cauza unui contact ruginit?

Scuze,pentru confuzie! In profilul tau scrie ca ai masina fabricata in 2007,si m-am uitat la motorul Z16xep din acel an.Acum vad ca motorul e de pe Astra H,2006 fiind ultimul an in care s-a echipat Astra G,cu Z16xep.In 2006,pe Z16xep,s-a folosit un termostat clasic.... Chiar daca au acelasi cod de motor,H si G,termostatele sunt diferite...
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
va salut , de ceva vreme imi face si mie masina asa ceva , merg cu ea foarte mult si nici gand sa se ridice apa cel putin la 80 Grade , se ridica dupa vreo , 30 km acuma in perioada asta , si nici nu urca la 80 grade macar sta pe la vre-o 75 grade , si daca stau cu masina putin la relanti 2-3 min scade iar foarte mult , il desfacui azi termostatul , inca nu il bagai in ibric sa il fierb sa vad daca se deschide , il las pana maine intr-un borcan cu benzina , si maine ii fac testul cu ibricul pe aragaz, Stiti cumva se mai poate repara acesta ? sau macar cat este unul nou After-Market , sau ce ziceti sa iau unu de la dezmembrari ?
Mi-a crescut si consumul exagerat de mult consuma aproape 9 , si asta mers cu ea in regim de exterior la mers normal , omeneste , voi cum credeti din ce cauza sa fie consumul asta asa mare ? de la termostat ?
probleme pe la injectoare daca ar fii ma gandesc ca n-ar mai pornii , ar scoate fum , as vedea-o eu . Va Multumesc !
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Da, consumul mai mare poate fi de la temperatura redusa de lucru a motorului. De la termostat. Lasa prostiile cu reparatul, ia unul nou, preferabil original si gata.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cosmache a scris: mers cu ea in regim de exterior la mers normal , omeneste !
Informeaza-te cum se conduce un diesel,pentru a nu distruge turbocompresorul.Daca prin "normal,omeneste",intelegi,turatii reduse,nu-i corect...,atentie!
  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Mi-a crescut si consumul exagerat de mult consuma aproape 9 , si asta mers cu ea in regim de exterior la mers normal , omeneste , voi cum credeti din ce cauza sa fie consumul asta asa mare ? de la termostat ?
probleme pe la injectoare daca ar fii ma gandesc ca n-ar mai pornii , ar scoate fum , as vedea-o eu . Va Multumesc ![/quote]

Clar termostatul, l-am schimbat si eu saptamana trecuta deoarece avea aceleasi simptome ca si a ta.

180 lei nou, wahler, manopera 40 lei la service-ul de pe spaniei (Craiova) in spatele spalatoriei.

La mine la 1,9 / 120 a fost mai mult de munca.
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
il schimbai si eu azi termostatul , dar nu mi se ridica apa la motor deloc , o lasai pornita vre-o jumate de ora si nu se ridica nici un pic , o sa vad acuma cand plec la drum cu ea , cat de repede se ridica si la cat .
sa imi spuneti si mie la relatiu cat este nevie sa o las sa se ridice apa macar la 80grade termostatul meu scrie pe el ca deschide la 92 grade. va multumesc !
  • johnnelu2007

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Kadett 1988 1.3s
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Aceiasi problema o am si eu la Kadettul meu din 88 ..nu se ridica acul de la temperatula ...abia ajunge la prima linie...de ce termostat vorbiti? de acela de la radiator? cel ce face sa porneasca radiatorul? eu l-am schimbat de vreo juma de an ..cel vechi nu mai functiona ...si riscam sa incing motorul. Oricum am cumparat doua ...dar a costat undeva la 6-7 euro fiecare. Acum ce nu stiu eu: care e temperatura la care lucreaza motorul bine ..pentru ca mi-am luat unul original de opel ...si imi scrie pe el 92 de grade parca ...mi s-a parut prea mare temperatura , si am luat unul la 84 de grade pe care l-am si montat. Problema e ca nu mi se mai incalzeste motorul de vre-o luna incoace ...cand se incalzea ...acul ajungea la mai putin de jumate si imi pornea ventilatorul. Sa fie problema de la termostatul de radiator? ..Stiti de alt termostat? La dacie era unul care se monta parca in furtun ...ceva mare si rotund. Ms mult.
Skip ads

  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
cosmache a scris:il schimbai si eu azi termostatul , dar nu mi se ridica apa la motor deloc , o lasai pornita vre-o jumate de ora si nu se ridica nici un pic , o sa vad acuma cand plec la drum cu ea , cat de repede se ridica si la cat .
sa imi spuneti si mie la relatiu cat este nevie sa o las sa se ridice apa macar la 80grade termostatul meu scrie pe el ca deschide la 92 grade. va multumesc !


Nu faci nimic la ralanti. Mergi cu ea o perioada, trebuie sa-si faca aerisirea.
Verifica ulterior daca trebuie sa mai completezi cu lichid de racire.
La mine imediat dupa montarea termostatului a mai trebuit completat cu 2 litri de lichid de racire (1l antigel pur si 1 litru apa distilata) iar dupa 2 zile (drumuri scurte prin oras) a mai luat 200 ml . Acum gata nivelul s-a stabilizat.
Termostatul meu deschide la 88 grade celsius, asa este construit.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
johnnelu2007 a scris:Aceiasi problema o am si eu la Kadettul meu din 88 ..nu se ridica acul de la temperatula ...abia ajunge la prima linie...de ce termostat vorbiti? de acela de la radiator? cel ce face sa porneasca radiatorul? eu l-am schimbat de vreo juma de an ..cel vechi nu mai functiona ...si riscam sa incing motorul. Oricum am cumparat doua ...dar a costat undeva la 6-7 euro fiecare. Acum ce nu stiu eu: care e temperatura la care lucreaza motorul bine ..pentru ca mi-am luat unul original de opel ...si imi scrie pe el 92 de grade parca ...mi s-a parut prea mare temperatura , si am luat unul la 84 de grade pe care l-am si montat. Problema e ca nu mi se mai incalzeste motorul de vre-o luna incoace ...cand se incalzea ...acul ajungea la mai putin de jumate si imi pornea ventilatorul. Sa fie problema de la termostatul de radiator? ..Stiti de alt termostat? La dacie era unul care se monta parca in furtun ...ceva mare si rotund. Ms mult.
Pe radiator nu ai termostat,la masina ta ai o sonda de temperatura,termostatul este pe motor.
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
valyvis100 a scris:
cosmache a scris:il schimbai si eu azi termostatul , dar nu mi se ridica apa la motor deloc , o lasai pornita vre-o jumate de ora si nu se ridica nici un pic , o sa vad acuma cand plec la drum cu ea , cat de repede se ridica si la cat .
sa imi spuneti si mie la relatiu cat este nevie sa o las sa se ridice apa macar la 80grade termostatul meu scrie pe el ca deschide la 92 grade. va multumesc !


Nu faci nimic la ralanti. Mergi cu ea o perioada, trebuie sa-si faca aerisirea.
Verifica ulterior daca trebuie sa mai completezi cu lichid de racire.
La mine imediat dupa montarea termostatului a mai trebuit completat cu 2 litri de lichid de racire (1l antigel pur si 1 litru apa distilata) iar dupa 2 zile (drumuri scurte prin oras) a mai luat 200 ml . Acum gata nivelul s-a stabilizat.
Termostatul meu deschide la 88 grade celsius, asa este construit.


Am mers cu masina de ieri de cand l-am schimbat pana acuma la ora asta am 155 km si tot asa este , ma uitai si la nivel la apa in vas , este bine dar tot asa este cu temperatura nu se ridica acu deloc , nici un pic , caldura nu prea imi da , e nasol rau de tot , eu am montat termostatul fara capacul lui l-am pus tot pe capacul pe care il am eu , cred ca de acolo este o smecherie , pentru ca verificai acuma termostatul ala de l-am dat jos dupa masina in carcasa de o am de la celalalt si cand intra codita aia in orificiul acela unde sta el spatele lui nu etansaza ciperca aia mare din spate nu vine etans in carcasa si ma gandesc ca daca ala nu vine in carcasa aia nici ala de l-am luat nu are cum sa stea acolo etans si de aceea nu mi se ridica apa la motor deloc pentru ca tot timpu de cand pornesc masina apa face circuitul cel mare in loc sa stea in motor pana la 92 grade. Acuma spuneti-mi si mie daca sunt mai multe feluri de termostate adica de carcase or fi 2 tipuri ?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cum am vb si la telefon , pune mana si schimba termostatul cu unul nou si nu fa improvizatii! Vezi ca sunt 2 tipuri de termostate la y20dth , uitata te la al tau fa o poza si mergi la magazin si arata i celui de acolo de care iti tb si rezolvi problema .
  • valyvis100

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2007 1,9DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu l-am luat complet, nou, cu carcasa
Si senzor si bine am facut, deoarece dupa cat ca era mult de demontat riscam sa patesc ce ai patit tu. Adica sa nu stea etans pe carcasa veche , plus ca exista riscul sa piarda lichid dupa recapsare.
  • cosmache

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2010

  • Mesaj Privat
gabiopel a scris:Cum am vb si la telefon , pune mana si schimba termostatul cu unul nou si nu fa improvizatii! Vezi ca sunt 2 tipuri de termostate la y20dth , uitata te la al tau fa o poza si mergi la magazin si arata i celui de acolo de care iti tb si rezolvi problema .


Aaa deci sunt 2 tipuri de termostate automat si 2 tipuri de carcase aia e la mine beleaua , si nu stii cumva daca sunt 2 tipuri nu se potrives am2 pe masina bineinteles cu carcasa fiecaruia.
  • arachnid

  • Mesaje scrise: 391
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2006 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Obervand eu ca la indicatorul de temperatura din bord se ridica acul foarte greu abia in jur de 70 grade si nu ramanea fix , zilele trecute am demontat termostatul si l am gasit blocat pe deschis . Dupa ce am pus un termostat nou (marca Wahler, care cica deschide la 88 grade) , am facut cateva drumuri cu masina si am constatat ca acul indicatorului din bord se ridica destul de repede pana la 84 grade, unde ramane fix. Totodata in masina se incalzeste mai repede, iar consumul de motorina a scazut . Pana aici toate bune, dar eu ma asteptam ca acul sa urce pana spre 90 grade, asa cum ar fi fost normal.
Care sa fie cauza? termostatul deschide prea devreme, senzorul de temperatura o fi defect, sau indicatorul nu arata corect?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai bc verifica temperatura si in meniul ascuns.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR