Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • David_Andrei

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2014 A20 DTH 160 CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@Mikki: și cele de la modelul de 130cp sunt la fel ca cele de pe 160cp?
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
2009-2011 - totul e la fel, mai putin cutia (M32 vs F40) - codurile A20DTC, A20DTJ, A20DTH
A20DT si A20DTL au primit turbine mai mici, cu wastegate. Injectoarele au alt cod, nu am verificat daca sunt si ele mai "mici". Dar si-asa se ating 200CP fara probleme.
Cat despre DTH-uri, ca-i 2009, 2012 sau 2014 - toate-s la fel, toate-s la fel...
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cu stima ptr @maiandrei...nu cred ca mai idee asupra povestii cu masina mea...de fabrica a20dth..motor schimbat pe garantie...pe cel nou este trecut A20DTx(sau DT) editie 04/2011...turbina este identica cu cea de pe DTH(practic a fost montata cea cu care a iest masina din fabrica).
Sa inteleg ca cele DT de fabrica au venit cu turbine mai mici...DAR merg si cele de pe DTH?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:A20DT si A20DTL au primit turbine mai mici, cu wastegate.

Wastegate (supapa de refulare) la A20DT(x)... Sigur? Confused
Skip ads

  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Sa nu fie referire la "supapa" de pe corpul turbinei!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Ce supapa pe corpul turbinei?
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@clau70 - da, pentru ce am zis eu mai sus. Ca in poza lui alladin.
@alladin_allibaba - nu am investigat mai departe, dar sunt convins ca se poate. Ce admisie s-a instalat pe noul motor?
Skip ads

  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Galerie normala...mai mult...am schimbat.o vara trecuta iar cea noua a fost comandata pe seria de sasiu(cu motorul DTH) si este identica cu cea veche
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:@clau70 - da, pentru ce am zis eu mai sus. Ca in poza lui alladin.

Aia nu este supapa wastegate (a nu se face confuzie) ... este actuatorul (capsula vacuumatica) care modifica pozitia palelor de la geometria variabila. Supapa wastegate (de refulare) este cu totul altceva, este chiar o supapa pneumatica (de regula) care se deschide la atingerea unei presiuni mari (presetata) pentru a devia gazele de evacuare care invart turbina... pentru a nu intra in overspinning. Rolul acestei supape care de obicei se afla pe turbinele cu geometrie fixa e luat de acest actuator (din poza lui alladin) pentru cele cu geometrie variabila. D-aia cand se blocheaza geometria variabila intra in "overboost", ca daca ar avea supapa wastegate s-ar deschide aia. Supapa wastegate arata cam asa...
... si din ce stiu eu, toate A20DT(x) au geometrie variabila, deci au acel actuator.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Intru totul de acord cu ce spui, mai putin ultimul enunt.
Eu evit a folosi expresia "geometrie fixa". Este un "fix" de-al meu Smile
Avem turbine cu geometrie variabila la A20DTC, A20DTJ si A20DTH, iar la A20DT si A20DTL avem turbina cu wastegate.

O poza face cat o mie de cuvinte, nu-i asa?


@alladin_allibaba - "normala"=? cu sau fara clapeti?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
"Turbina cu geometrie fixa" e o expresie uzuala/impamantenita... geometria fixa se refera de fapt la geometria galeriei prin care curg gazele de evacuare... nu la geometria/forma turbinei.
DTL=DTC=81KW=110 CP
DT=DTJ=96 KW=131 CP
DTH=118KW=160CP
Totusi, din poza postata vad ca sunt diferite coduri pentru turbina, dar nu vad care ar fi cu SUPAPA de refulare (wastegate)... cea cu wastegate ar trebui sa n-aiba geometrie variabila.
Eu am schimbat in garantie turbina si avea codul 55570748 (prima pozitie) si a fost inlocuita cu 55581063 (a doua pozitie) din poza... un cod nou inlocuieste un cod vechi, e adevarat pentru acelasi tip/cod de motor DTH.
As vrea sa stiu daca din experienta ta cu service-ul, ai demontat vreodata o turbina de DT sau DTL si avea supapa de refulare? O poza "explodata" a unei turbine pentru A20DT si A20DTL ai? Posibil sa ai dreptate, dar as vrea sa o vada si ochii mei Smile.
Skip ads

  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@maiandrei are claptele si cea noua. Singurele diferente per ansamblu intre cele 2 galerii se rasfrang asupra tijei ce actioneaza clapetele...cea noua are tija invelita intr.un plastic(la prima impresie am crezut ca e din plastic), cea veche este doar metal si asupra senzorului MAP(cel nou are eticheta pe culoare neagra iar cel cechi pe albastru). Astea au fost diferentele
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@clau70, Tocmai de aceea am pus poza, ca sa poti cauta pe Google Images codul 3, care a fost inlocuit de codul 4, apoi de codul 5.
Iar seria de sasiu din dreapta este a colegului @eddie, la care am observat aceasta "anomalie" prima data, acum vreo 5 ani cand si-a cumparat masina.
Nu a fost nevoie sa demontam nicio turbina de-asta, pana acum.

Daca tot mai e nevoie de poza explodata, m-apuc sa caut pe net, oi gasi.

@alladin - acum am inteles - motorul instalat avea galerie model vechi si ai inlocuit-o cu una model nou. Fiind cu clapeti, inseamna ca nu e un DT sau DTL. Ci tot un DTC/J/H.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Nu mai e nevoie... am cautat dupa ultimul cod.
Ok, foarte tare, in 2011 astia mai puneau turbine "fixe" pe A20DT(L) Confused ... deci primele variante de 110 si 130CP aveau geometrie fixa cu wastegate Sad dupa care au fost inlocuite cu geometria variabila.
Merci de informatii Respect!
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu placere.

Insa mai e necesara o precizare:
Primele variante de 110 (DTC) si 130 (DTJ) aveau geometrie variabila.
Incepand cu 2011, au introdus DTL (110) si DT (130) cu wastegate, "geometrie fixa".

LE: era evident ca ma refeream la DT...


Ultima modificare facuta de maiandrei la Mie 03 Aug, 2016 10:15 pm
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Nu bag mana in foc,insa din spusele celor de la RAR, pe motorul nou montat ar scrie DT. Insa sa nu vorbesc prostii, cum ajung acasa in provoncie, o sa verific CIV-ul , unde tind sa cred ca la rubrica observatii au mentionat codul
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Aha, deci pe dos... precizare: DT are 130CP, DTC are 110CP, ultimul rand scris de tine Smile .
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
SmileSmile
@alladin - Mai bine da-mi seria de sasiu (VIN) a masinii de pe care s-a luat motorul si iti zic eu ce era
Smile
@clau70, merci, am corectat.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pai motorul a fost nou nout....montat in reprezentanta in DE! Por sa zic in proportie de 100% ca turbina este cea de dth, cutia este f40, electrovalva turbo de dth iar pe ECU este inscriptionat dth..iar pe opc.com imi da asemenea,dth-lbs.(nu stiu daca aceste aspecre au vreo relevanta)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR