Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Intrebare , caseta de directie are bucsa de teflon si in partea stanga? ca din discutii vad ca toata lumea se plange de batai in dreapta (si implicit schimba bucsa din dreapta) operatiune care am executat-o si eu si de cand nu mai bate in dreapta a inceput sa se auda in stanga , la un nivel mai scazut dar .........
Deci are si in stanga bucsa?
multzam
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu.
  • emilul

  • Mesaje scrise: 81
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Prompt ca intotdeauna Dane:)
Nu nu , dapai ce ar putea fi ? ca jocuri nu mi-au gasit , nici la bucsi nici la capu` de bara , sa vina tot din dreapta prin rezonanta ?
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
Am schimbat caucicurile de vara cu alea de iarna.
Alea de iarna sunt de 155/65/R14, alea de vara erau 165/60/R14.

Masina trage ingrozitor la dreapta, cu toate ca nu tras in nicio directie inainte de schimbul de cauciucuir. Totul echilibrat etc.

Poate sa-mi zica cine ce oare s-o fi intamplat?

Merci.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut. Nu ma dau specialist, insa eu am patit ceva similar. Ma tragea dreapta tare si la vulcanizare un baietas vede din prima buba, cauciucul stanga fata. Pun altul si cum iei durerea cu mana asa s-a schimbat situatia in normal. Si eu m-am chiorat bine si nu vedeam. Adevarul este ca la o anumita viteza se simtea bataie. Dar daca spui ca rotile le-ai verificat si echilibrat devine un pic ciudata situatia. Am descris acest post la momentul respectiv (daca te intereseaza il ai inapoi la pag. 3).


Ultima modificare facuta de petrecila la Mie 18 Nov, 2009 7:28 pm
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cea mai simpla metoda de a determina de unde provine defectul: schimba roata stanga cu cea dreapta si
viceversa , daca defectul persista: de vina este unghiul de fuga (de fapt impartirea lui), mai rar cel de
convergenta; in cazul in care comportamentul se schimba invers de vina este roata (janta, cauciuc, presiune).

Deoarece pana sa schimbi rotile de vara cu cele de iarna directia era buna, si eu inclin sa cred ca de vina
este cauciucul sau presiunea din el (cel mai sigur).
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Buna

Am postat pe urmatorea locatie analiza baietilor de Ecomax Cluj asupra directiei mele.
I-am intrebat:
- ce trebuie schimbat? - raspuns: poate amortizoarele, dar nu-i sigur.
- ce are, ii element de directie sau sasiu? - raspuns: poate sa fie orice.

Va rog sa dati cu parerea, ce sa fac:
- sa schimb toata puntea fata?
- sa duc masina la un tinichigiu si sa-l indrepte?

Merci de raspuns

http://rapidshare.com/files.../Scan001.PDF.html
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Stai asa, ce sa indrepte ca lonjeroanele nu se strimba din senin. Ai avut accident pe fata ?

Si eu am avut o usoara tendinta dreapta care nu o pot pune decit pe faptul ca am luat o groapa (cam sant antitanc) de am oprit masina sa vad daca nu am spart baia. Am verificat eu in mare, totul parea ok si am facut unghiurile. Acolo baietii super ok ca pe linga calitate maxima care la ei e pentru oricare, stand nou calibrat, verificat bla bla pentru mine a fost totul cu o atentie sporita. Concluzia lor a fost ca atunci cind am luat groapa s-a miscat putin caseta directie ca in rest am jante drepte, cauciucuri fara boalfe sau insertie afectata (umflat-dezumflat), verificate bielete, bucsaraie etc. , la sfirsit si caseta+coloana daca nu are ceva. Masina nu trage acum deloc stinga sau dreapta. Caut sa vad daca mai am buletinul lor deoarece parca valorile tale nu corespund cu ce imi amintesc eu. Spun daca pentru ca eu am incredere in ei, masina merge perfect si nu prea tin hirtii inutile, oricum originalul e la ei in arhiva si eu am primit doar o copie.

Revenind la problema ta, fa alt test. Urca partea fata pe doua capre sau elevator sau butuci si porneste motorul cu volanul drept, daca se duce singur dreapta adu-l inapoi, il lasi iar liber si daca tot dreapta pleaca atunci ai problema la senzorul pozitie EPS care se regleaza destul de usor prin repozitionare pina volanul nu mai are tendinta sa plece de capul lui. Alte info dupa ce faci asta.
Caut fisa mea astazi poate o gasesc...
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@lcsongor - fa si testul cu inversarea rotilor fata intre ele (stanga cu dreapta) si spune-ne daca s-a modificat
ceva la directie.

Din faptul ca masina avea directia buna anterior schimbarii rotilor de vara cu cele de iarna, cred ca toata treaba este
de la roti.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare.
Da, am avut accident fata.
Si nu e vorba de senzorul EPS, deoarece am incercat urmatorul lucru:
Am accelarat pana pe la 80 pe drum drept si am luat contactul. Am lasat volanul si masina a vrut sa parcheze ... o lua foarte rau la dreapta, mai rau decat cu motorul si implicit EPS-ul in functiune.

Inversarea rotilor nu prea o pot face pt. ca sunt directionale si ceteris paribus se schimba mai multe elemente decat simplu rotile.

Masina a avut o mica tendinta dreapta (prin asta inteleg ca masina se redresa mai usor spre dreapta decat spre stanga).

Opinia mea de ce trage masina spre dreapta dupa schimbarea cauciucurilor in cauciucuri de iarna este ca astea au aderenta sporita in exteriorul anvelopei, si fiind roata din stanga mai inclinata spre dreapta / asa, exteriorul cauciucului freaca mai tare de sosea si astfel tendinta spre dreapta.

Am facut un pic de matematica - geometrie - in seara asta si mi-am dat seama de unde este si ce este dus la directie.
Nu stiu exact cu se zice la acele piulite care tin bratele de lonjeron.
In urma calculelor facut reiese ca acolo acele suruburi sau ma rog, locul unde sunt prinse suruburile alea sunt deplasate spre exterior.
Ideea este ca ar trebui sa gasesc un tinichigiu care are presa si are banc de geometrie roti ca sa tragem la loc lonjeroanele. Cum am calculat acest lucru, mi se pare ca trebuie luat cam 1.31 cm pe partea dreapta si 1.63 cm pe partea stanga din acel surub. Este posibil, ca sa fie si bucsile acelea din cauciuc cu care este prins bratul de surub, compromise sau sa fi pierdut din rigiditate si sa lase.
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
scuze...cred ca am cam gresit cu centimetri acestia. Maine voi face niste masuratori exacte si postez exact centimetri ca meseriasii forumului sa dea cu parerea.
Am o rugaminte...
Cei care au Opel Agila si au de lucru sub masina si au toate unghiurile in ordine, sunt rugati sa masoare distanta dintre suruburile care tin bratele de caroserie. Va multumesc tare mult.
Stiu ca la Tico exista un tabel despre distantele intre anumite puncte de referinta pe masina. Daca stie cineva de un tabel asemanator despre Agila, este rugat sa le posteze.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din TIS dar ilustratiile lor sunt ca dracu' :


Daca trasul dreapta a fost dupa reparatie e din cauza alinierii dupa ochi, daca a aparut dupa posibil sudura deficitara care s-a desfacut putin.
Poate gasesti ceva pe :
-
Blackhawk

www.blackhawk-sa.com

-
Carbench

www.carbench.it

-
Celette

www.celette.com

-
Car-O-Liner

www.car-o-liner.se
Skip ads

  • gabi_corsa1.2

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Arad
  • Masina: Corsa 2003 Z 12 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut,imi puteti spune va rog frumos unde sa gasesc kit de reparatie caseta de directie pt opel corsa c?Am cautat prin magazine in Arad dar nu am gasit,au spus k nu au auzit de asa ceva si au numa caseta de directie.mersi, numa bine.
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
PL500 a scris:Ideea este ca l-am gasit intepenit chiar cu ocazia schimbarii casetei de directie.

Acele piese coaxiale este normal sa nu le poti misca cu mana! Sunt presate una peste alta cu o anumita valoare prestabilita si piesa are rost de securitate: in caz de impact frontal (Doamne feri!) permite ca volanul impreuna cu coloana sa se duca in fata si jos odata cu pieptul soferului. Canelurile sunt pntru a preintampina eventuala rotire libera a coloanei (de ex. la un bolovan lovit lateral)
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Este clar, oricum am lasat-o asa. Mai am ceva zgomote mici insa provin din articulatiile cardanice.
In alta ordine de idei, bine ai venit pe forum !
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am o problema cu Agila mea: cum depasesc 55-60 km/h,incepe sa trancane usor ,avand un zgomot de avion in decolare.Am dat vina pe cauciucurile de iarna noi,dar tind sa cred ca nu sunt numai ele de vina.Pe drum drept fara denivelari are acelasi huruit,ce este suspect e ca la viraj dreapta dispare ca prin farmec,la viraj stanga nu. Ce ar putea fi?
  • Sorin Deac

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ai toate sansele sa fie rulmentul de la roata fata-dreapta cu probleme... Sau mai exista posibilitatea (mai putin probabila) a planetarei dreapta..
Du masina la un mecanic de incredere sa verifice rulmentul de roata! Smile
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie sa tin cont de ceva anume cand umblu la caseta de directie? Cum se desface? Burdufurile de la planetare..cum se desfac?
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Trebuie sa tin cont de ceva anume cand umblu la caseta de directie? Cum se desface? Burdufurile de la planetare..cum se desfac? Cum se schimba planetarele?
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Andrei, 100% e vorba de rulment. Mergi la un service serios ca sa iti confirme.
Rulmentul pe FAG este aprox 150 de lei si montajul vreo 50.
Spor la schimbat. Nu incerca singur ca nu ai asa poti daca nu ai presa speciala. Rulmentul este foarte mare, exista foarte multa frecare la scos si nu ai sa reusesti fara presa.
Lasa planetarele si caseta ca nu au nimic.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR