relu86
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Arad
- Masina: Vectra 1993 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2008
- Mesaj Privat
bineinteles, iar o masina cu catalizatoare o sa polueze mia putin ca si una fara, dar topicul intreba daca ar fi necesara inregistrarea remapului in talon. nu vad de ce, oricum nu paote fi verificat decat inntr-un atelier specializat, nu la coltu strazi de nenea militianu, la fel si incazul catalizatorului sau al anvelopelor, in talon ar trebui trecute date de indentificare si atata, eventual capacitate rezervorsi sarcina utila si alte date despre dimensiuni sau gabarit
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
bogdan3l a scris:Daca injectezi aceeasi cantitate de combustibil cu avans mai mare o sa ai presiune mai mare si implicit putere mai mare. Pt. ca puterea este functie de moment si turatie iar momentul este functie de presiune. Injectand aceeasi cantitate de combustibil ai acelasi consum si putere mai mare dar pe langa solicitarile mecanice pe care le suporta mecanismul motor ai si o crestere de temperatura care este factor favorizant pentru formarea NOx.
Pentru asta, cearta-te cu cei cu EGR-uri anulate. Acolo NOx-ul isi face de cap....
Cred ca doar cresterea asta de putere nu inseamna mare branza ca extra poluare. Mai mari cresteri vezi cand ai debitmetre, injectoare sau egr-uri care nu functioneaza in parametrii.
bogdan3l
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1.4XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2007
- Mesaj Privat
- sebi4fc
- ****
- 1,576 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,576
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Consumul declarat si cantitatea de noxe la Z19DTH sunt identice cu cele de la Z19DT, chiar daca e o diferenta de 30CP intre cele doua. Acum, daca ai o problema cu modul in care se masoara consumul si cantitatea de noxe, te-as sfatui sa te adresezi unui for european care se ocupa cu asa ceva.
La acelasi tip de motor, cantitatea de noxe e direct proportionala cu consumul. Dacia 1300 nu avea catalizator si nici nu era diesel, deci nu vad sensul comparatiei.
Sunt convins ca nu din cauza faptului ca remapul meu nu este trecut in cartea masinii sunteti o tara de cacao.
La acelasi tip de motor, cantitatea de noxe e direct proportionala cu consumul. Dacia 1300 nu avea catalizator si nici nu era diesel, deci nu vad sensul comparatiei.
Sunt convins ca nu din cauza faptului ca remapul meu nu este trecut in cartea masinii sunteti o tara de cacao.
Z19DT - 154 CO2-Emission
Z19DTH - 157 CO2-Emission
30 cai in plus = + 3 CO2-Emission
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
2% diferenta in noxe la 25% diferenta de putere. Cred ca asta spune tot, chiar daca cantitatile de noxe nu sunt perfect identice.
Trecand peste faptul ca remapul la turbo-diesel nu presupune modificarea avansului ci marirea debitului de aer prin marirea presiunii in turbina si corespunzator a debitului de motorina, nu vad de ce motorul s-ar incalzi mai tare daca eu in oras merg tot cu 60km/h maxim. Da, ajung mai repede la viteza de 60km/h, ceea ce in teorie inseamna un lucru mecanic mai mare, deci o caldura mai mare, dar si stau mai mult la 60km/h, ceea ce inseamna un lucru mecanic mai mic si deci caldura mai mica. Asta explica si consumul identic de dupa remapare.
Am inteles punctul de vedere cu NO2, dar asta inseamna ca ar trebui masurat separat, nu presupus dintr-o teorie incompleta. Afisand puterea reala a masinii nu ajuta la nimic, nu e ca si cum s-ar atinge roata prea lata de aripa riscand o explozie sau cum folia prea intunecata pe geamuri impiedica vizibilitatea pe timp de noapte. Singurul pericol pe care-l vad ar fi sa maresti viteza maxima trecand dintr-un regim in altul (de exemplu de la T la H), dar presupun ca oamenii care'si fac remap stiu sau macar primesc sfaturi in legatura cu asta. Si apoi, se pune aceeasi problema si schimbarea anvelopelor pe o masina stock: nu stiu cati oameni se uita la regimul de viteza maxima de pe anvelopa cand achizitioneaza una.
Trecand peste faptul ca remapul la turbo-diesel nu presupune modificarea avansului ci marirea debitului de aer prin marirea presiunii in turbina si corespunzator a debitului de motorina, nu vad de ce motorul s-ar incalzi mai tare daca eu in oras merg tot cu 60km/h maxim. Da, ajung mai repede la viteza de 60km/h, ceea ce in teorie inseamna un lucru mecanic mai mare, deci o caldura mai mare, dar si stau mai mult la 60km/h, ceea ce inseamna un lucru mecanic mai mic si deci caldura mai mica. Asta explica si consumul identic de dupa remapare.
Am inteles punctul de vedere cu NO2, dar asta inseamna ca ar trebui masurat separat, nu presupus dintr-o teorie incompleta. Afisand puterea reala a masinii nu ajuta la nimic, nu e ca si cum s-ar atinge roata prea lata de aripa riscand o explozie sau cum folia prea intunecata pe geamuri impiedica vizibilitatea pe timp de noapte. Singurul pericol pe care-l vad ar fi sa maresti viteza maxima trecand dintr-un regim in altul (de exemplu de la T la H), dar presupun ca oamenii care'si fac remap stiu sau macar primesc sfaturi in legatura cu asta. Si apoi, se pune aceeasi problema si schimbarea anvelopelor pe o masina stock: nu stiu cati oameni se uita la regimul de viteza maxima de pe anvelopa cand achizitioneaza una.
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
alexandru2000- Suspendat
- 43 mesaje
- din 30 Jun 2010
- Astra 1993
- Prahova
alexandru2000- Mesaje scrise: 43
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1993
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2010
- Mesaj Privat
nu chiar toate anvelopele rezista la 200+... in general cele de la inclusiv 15 in sus rezista la 200+ dar, cele mici de 14-13 n-au nici o treaba cu vitezele mari, oricum am constat ca un cauciuc pe 14 de iarna mers la 200 (pe distante relativ scurte) de multe ori n-a patit nimic si ruleaza perfect chiar si dupa 2oua ierni
oricum lumea isi face chiptuning pt demaraj si reprize mai bune, ca la viteze mari oricum galgaie rapid un plin oricat de reusit ar fi softul
oricum lumea isi face chiptuning pt demaraj si reprize mai bune, ca la viteze mari oricum galgaie rapid un plin oricat de reusit ar fi softul
- crisforcars
- *
- 15 mesaje
- din 14 Jun 2009
- Astra 2009 1.7 cdti 150 cp
- Brasov
crisforcars
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti 150 cp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2009
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cineva , de la un service autorizat, mi-a propus sa cresc puterea motorului meu, 1,7 CDTI, de 80 C.P., la 105 C.P.Tipul a afirmat ca motorul masinii mele(Astra G) este limitat din fabrica la 80 C.P., insa in realitate el are potentialul mai mare, si mi-a dat exemplul versiunii H care are motorizari de peste 100 C.P.Intrebandu-l daca consumul va creste mult individul a afirmat ca va scadea cu circa 500 ml(nu ar fi logic sa creasca consumul?)
Personal am o retinere sa cresc puterea motorului, intrucat consider ca motorul CDTI pt Astra mea este proiectat doar pt 80 C.P. si nu as vrea sa il fortez.
Sigur, mi-ar placea ca masina mea sa aiba cu 25 de caluti in plus, insa...am o retinere.
A mai facut cineva asta?
Personal am o retinere sa cresc puterea motorului, intrucat consider ca motorul CDTI pt Astra mea este proiectat doar pt 80 C.P. si nu as vrea sa il fortez.
Sigur, mi-ar placea ca masina mea sa aiba cu 25 de caluti in plus, insa...am o retinere.
A mai facut cineva asta?
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Orice motor turbo diesel se preteaza la un chip-tuning, care se face prin modificarea softului din ECU. Cresterea de putere e in jur de 25%
Poti studia si afla mai multe detalii aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
Poti studia si afla mai multe detalii aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
florin71 a scris:Cineva , de la un service autorizat, mi-a propus sa cresc puterea motorului meu, 1,7 CDTI, de 80 C.P., la 105 C.P.Tipul a afirmat ca motorul masinii mele(Astra G) este limitat din fabrica la 80 C.P., insa in realitate el are potentialul mai mare, si mi-a dat exemplul versiunii H care are motorizari de peste 100 C.P.Intrebandu-l daca consumul va creste mult individul a afirmat ca va scadea cu circa 500 ml(nu ar fi logic sa creasca consumul?)
Personal am o retinere sa cresc puterea motorului, intrucat consider ca motorul CDTI pt Astra mea este proiectat doar pt 80 C.P. si nu as vrea sa il fortez.
Sigur, mi-ar placea ca masina mea sa aiba cu 25 de caluti in plus, insa...am o retinere.
A mai facut cineva asta?
Personal am o retinere sa cresc puterea motorului, intrucat consider ca motorul CDTI pt Astra mea este proiectat doar pt 80 C.P. si nu as vrea sa il fortez.
Sigur, mi-ar placea ca masina mea sa aiba cu 25 de caluti in plus, insa...am o retinere.
A mai facut cineva asta?
Motorul tau nu e facut pentru 80 CP. E limitat din software din motive de marketing. (cine vrea 100 cp sa plateasca mai mult)
SI eu iti recomand EDS, fac softuri poate mai bune decat cele proiectate initial de Opel.
Se remapeaza fara probleme DTH-uri, la DTL-uri e mai mic riscul.
- BOEING747
- **
- 348 mesaje
- din 19 Apr 2005
- Astra 2004 Z17DTL
- ORADEA
BOEING747
- Mesaje scrise: 348
- Locatie: ORADEA
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2005
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
- vld57
- **
- 233 mesaje
- din 15 Apr 2008
- Vectra 2004 z20net
- Alta tara
vld57
- Mesaje scrise: 233
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 2004 z20net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2008
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat
astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
Remaparea nu afecteaza masina pe termen scurt.
Intre DTL, DTH, DTR sunt diferente mecanice.
NU este numai o chestie de "marketing" intre DTL ( 80 CP) si DTH (101 CP) .
DTH-ul are in plus:
1. Turbosuflanta VNT / ( geometrie variabila) ,
2. Volanta cu masa dubla (vibratii scazute la ralanti) in general alt ambreiaj. ( rulment, placa etc).
3. Cutie F23 (mai lunga).
4. Probabil si alte injectoare deoarece la DTH nu cad injectoarele ca la DTL.
Intre DTL, DTH, DTR sunt diferente mecanice.
NU este numai o chestie de "marketing" intre DTL ( 80 CP) si DTH (101 CP) .
DTH-ul are in plus:
1. Turbosuflanta VNT / ( geometrie variabila) ,
2. Volanta cu masa dubla (vibratii scazute la ralanti) in general alt ambreiaj. ( rulment, placa etc).
3. Cutie F23 (mai lunga).
4. Probabil si alte injectoare deoarece la DTH nu cad injectoarele ca la DTL.
chiuchi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Oct 2010
- Mesaj Privat
- florin71
- ***
- 692 mesaje
- din 31 Mai 2007
- Astra 2004 1,7cdti
- Maramures
florin71
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Maramures
- Masina: Astra 2004 1,7cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2007
- Mesaj Privat