Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • relu86

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1993 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2008

  • Mesaj Privat
bineinteles, iar o masina cu catalizatoare o sa polueze mia putin ca si una fara, dar topicul intreba daca ar fi necesara inregistrarea remapului in talon. nu vad de ce, oricum nu paote fi verificat decat inntr-un atelier specializat, nu la coltu strazi de nenea militianu, la fel si incazul catalizatorului sau al anvelopelor, in talon ar trebui trecute date de indentificare si atata, eventual capacitate rezervorsi sarcina utila si alte date despre dimensiuni sau gabarit
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
bogdan3l a scris:Daca injectezi aceeasi cantitate de combustibil cu avans mai mare o sa ai presiune mai mare si implicit putere mai mare. Pt. ca puterea este functie de moment si turatie iar momentul este functie de presiune. Injectand aceeasi cantitate de combustibil ai acelasi consum si putere mai mare dar pe langa solicitarile mecanice pe care le suporta mecanismul motor ai si o crestere de temperatura care este factor favorizant pentru formarea NOx.


Pentru asta, cearta-te cu cei cu EGR-uri anulate. Acolo NOx-ul isi face de cap....
Cred ca doar cresterea asta de putere nu inseamna mare branza ca extra poluare. Mai mari cresteri vezi cand ai debitmetre, injectoare sau egr-uri care nu functioneaza in parametrii.
  • bogdan3l

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1.4XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Stiu dar aici nu e vorba de asta. Am vrut sa atrag atentia ca nivelul de emisii nocive nu este direct proportional cu consumul de combustibil asa cum se afirma mai sus.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Consumul declarat si cantitatea de noxe la Z19DTH sunt identice cu cele de la Z19DT, chiar daca e o diferenta de 30CP intre cele doua. Acum, daca ai o problema cu modul in care se masoara consumul si cantitatea de noxe, te-as sfatui sa te adresezi unui for european care se ocupa cu asa ceva.

La acelasi tip de motor, cantitatea de noxe e direct proportionala cu consumul. Dacia 1300 nu avea catalizator si nici nu era diesel, deci nu vad sensul comparatiei.

Sunt convins ca nu din cauza faptului ca remapul meu nu este trecut in cartea masinii sunteti o tara de cacao.


Z19DT - 154 CO2-Emission
Z19DTH - 157 CO2-Emission
30 cai in plus = + 3 CO2-Emission
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
2% diferenta in noxe la 25% diferenta de putere. Cred ca asta spune tot, chiar daca cantitatile de noxe nu sunt perfect identice.

Trecand peste faptul ca remapul la turbo-diesel nu presupune modificarea avansului ci marirea debitului de aer prin marirea presiunii in turbina si corespunzator a debitului de motorina, nu vad de ce motorul s-ar incalzi mai tare daca eu in oras merg tot cu 60km/h maxim. Da, ajung mai repede la viteza de 60km/h, ceea ce in teorie inseamna un lucru mecanic mai mare, deci o caldura mai mare, dar si stau mai mult la 60km/h, ceea ce inseamna un lucru mecanic mai mic si deci caldura mai mica. Asta explica si consumul identic de dupa remapare.

Am inteles punctul de vedere cu NO2, dar asta inseamna ca ar trebui masurat separat, nu presupus dintr-o teorie incompleta. Afisand puterea reala a masinii nu ajuta la nimic, nu e ca si cum s-ar atinge roata prea lata de aripa riscand o explozie sau cum folia prea intunecata pe geamuri impiedica vizibilitatea pe timp de noapte. Singurul pericol pe care-l vad ar fi sa maresti viteza maxima trecand dintr-un regim in altul (de exemplu de la T la H), dar presupun ca oamenii care'si fac remap stiu sau macar primesc sfaturi in legatura cu asta. Si apoi, se pune aceeasi problema si schimbarea anvelopelor pe o masina stock: nu stiu cati oameni se uita la regimul de viteza maxima de pe anvelopa cand achizitioneaza una.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In ziua de azi practic toate anvelopele rezista la >200 kmh, problema nu prea se mai pune (in afara cauciucurilor de iarna...)
  • alexandru2000

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2010

  • Mesaj Privat
nu chiar toate anvelopele rezista la 200+... in general cele de la inclusiv 15 in sus rezista la 200+ dar, cele mici de 14-13 n-au nici o treaba cu vitezele mari, oricum am constat ca un cauciuc pe 14 de iarna mers la 200 (pe distante relativ scurte) de multe ori n-a patit nimic si ruleaza perfect chiar si dupa 2oua ierni
oricum lumea isi face chiptuning pt demaraj si reprize mai bune, ca la viteze mari oricum galgaie rapid un plin oricat de reusit ar fi softul
  • crisforcars

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2009 1.7 cdti 150 cp
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2009

  • Mesaj Privat
sa stiti ca sunt tari care "taxeaza" puterea motorului ex.Franta,Belgia...nu m-ar mira sa le bubuie si a-lor-nostri
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Franta NU taxeaza nimica... Laughing Adica nu exista impozit pe masina (pentru particulari, nu pentru firme) Idea
De unde, de altfel, si lipsa relativa de interes pentru remapare...
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cineva , de la un service autorizat, mi-a propus sa cresc puterea motorului meu, 1,7 CDTI, de 80 C.P., la 105 C.P.Tipul a afirmat ca motorul masinii mele(Astra G) este limitat din fabrica la 80 C.P., insa in realitate el are potentialul mai mare, si mi-a dat exemplul versiunii H care are motorizari de peste 100 C.P.Intrebandu-l daca consumul va creste mult individul a afirmat ca va scadea cu circa 500 ml(nu ar fi logic sa creasca consumul?)
Personal am o retinere sa cresc puterea motorului, intrucat consider ca motorul CDTI pt Astra mea este proiectat doar pt 80 C.P. si nu as vrea sa il fortez.
Sigur, mi-ar placea ca masina mea sa aiba cu 25 de caluti in plus, insa...am o retinere.
A mai facut cineva asta?
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Orice motor turbo diesel se preteaza la un chip-tuning, care se face prin modificarea softului din ECU. Cresterea de putere e in jur de 25%
Poti studia si afla mai multe detalii aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=12856
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scade consumul pe dracu' ... cand ai in ce da pai dai nu ?
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
florin71 a scris:Cineva , de la un service autorizat, mi-a propus sa cresc puterea motorului meu, 1,7 CDTI, de 80 C.P., la 105 C.P.Tipul a afirmat ca motorul masinii mele(Astra G) este limitat din fabrica la 80 C.P., insa in realitate el are potentialul mai mare, si mi-a dat exemplul versiunii H care are motorizari de peste 100 C.P.Intrebandu-l daca consumul va creste mult individul a afirmat ca va scadea cu circa 500 ml(nu ar fi logic sa creasca consumul?)
Personal am o retinere sa cresc puterea motorului, intrucat consider ca motorul CDTI pt Astra mea este proiectat doar pt 80 C.P. si nu as vrea sa il fortez.
Sigur, mi-ar placea ca masina mea sa aiba cu 25 de caluti in plus, insa...am o retinere.
A mai facut cineva asta?


Motorul tau nu e facut pentru 80 CP. E limitat din software din motive de marketing. (cine vrea 100 cp sa plateasca mai mult)
SI eu iti recomand EDS, fac softuri poate mai bune decat cele proiectate initial de Opel. Rolling Eyes

Se remapeaza fara probleme DTH-uri, la DTL-uri e mai mic riscul.
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 348
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Si eu iti recomand cu caldura o remapare, vei ramane placut impresionat de performantele motorului dupa resoftare.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sunt convins ca cei 25 de caluti putere obtinuti in plus se vor simti la caruta Smile
Va multumesc pentru opiniile voastre.
  • vld57

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 2004 z20net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Persoana care ti a dat sugestia asta ti a zis si cat te costa?
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
vld57 a scris:Persoana care ti a dat sugestia asta ti a zis si cat te costa?

120 euro.
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Remaparea nu afecteaza masina pe termen scurt.
Intre DTL, DTH, DTR sunt diferente mecanice.
NU este numai o chestie de "marketing" intre DTL ( 80 CP) si DTH (101 CP) .
DTH-ul are in plus:
1. Turbosuflanta VNT / ( geometrie variabila) ,
2. Volanta cu masa dubla (vibratii scazute la ralanti) in general alt ambreiaj. ( rulment, placa etc).
3. Cutie F23 (mai lunga).
4. Probabil si alte injectoare deoarece la DTH nu cad injectoarele ca la DTL.
  • chiuchi

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Buna seara, astazi am fost la EDS Motorsport din Bucuresti pentru o remapare (Astra G 1.7CDTI). RECOMAND TUTUROR pe D-L Andrei priceput, stie ce face si credeti-ma ca am alta masina. Nici nu sufera comparatie.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
astrah a scris:Remaparea nu afecteaza masina pe termen scurt.


Dar dupa 3-4 ani?Eu cred ca da.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR