Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Cbr600

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Pitesti
  • Masina: Astra 2001 y20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am facut si eu cum a zis Adyghetiu, doar ca am folosit o rezistenta de 3,7Kohmi (pasta am avut-o la indemana Smile ), acu imi intra bujiile si la 28 de grade celsius si porneste masina la sfert.
Concluzia : intr-adevar problema este de la senzorul de temperatura sau , ca in cazul lui Maiandrei, de la legaturile dintre senzor si calculator ( mufa , cablu......).
Eu se pare ca am nimerit un senzor de temperatura defect ( marca FACET) am dat eu 40 de lei pe el, dar e bun de aruncat........ O sa ma duc maine la magazinul de la care l-am cumparat, sper sa mi-l schimbe.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
@maiandrei - eu la al meu am masurat. vroiam doar sa fac o comparatie cu senzorul cuiva care e sigur ok. nu era chestie de lene... daca la 20 grade se incadreaza in interval, asta nu inseamna ca la 25 de ex este la fel.
@Cbr600 - a mai zis cineva pe forum chestia asta. asa pacalesti ecu si ti se aprind bujiile ca la logan:). nu cred ca dauneaza motorului da sigur bujiile se duc mai repede.
@sever iulian - multumesc pt raspuns.

la mine: 16.5grade - 2700 ohmi
20 grade - 2300 ohmi
25 grade - 1800 ohmi
  • Cbr600

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Pitesti
  • Masina: Astra 2001 y20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Figura cu rezistorul poate fi folosita decat pe termen scurt sau pt o eventuala asigurare ca de la senzor e problema si nu de la cablaj. In mod sigur nu se poate merge asa, in primul rand nu iti va indica pe bord temperatura lichidului de racire si in al doilea rand in caz de supraincalzire nu va fi actionat ventilatorul de pe radiator Smile .
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Sper sa ma insel, dar:
- temperatura de pe ceasul din bord este data de celalalt senzor, care se afla pe termostat;
- ventilatorul are termocupla lui, nu are legatura cu senzorul in discutie.

Insa e clar ca nu se poate merge cu rezistor fix, e bun doar pentru teste, cel putin din motivul dat de Daniel.
Ce am observat azi: martorul de bujii s-a aprins pentru o fractiune de secunda la 32 grade Shocked . Am reverificat, ca nu imi venea sa cred.
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
eu nu am senzor pe termostat. e doar cel din spatele termostatului. la vectra am vazut ca este.
  • nick

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2006

  • Mesaj Privat
si eu am probleme cu pornitul la cald. am facut testul cu rezistenta si merge super. am verificat mufele, sunt curate deci problema este de senzor pe care-l schimb chiar astazi. Am pus o rezistenta de 3.9 Kohmi si se aprindea becul de la bujii pentru o secunda si masina pornea "la sfert". inainte de testul cu rezistenta, am schimbat carcasa filtru motorina, furtune, am pus valva unisens, verificat calculator injectie si degeaba... Cred ca urma sa-i mai dau cateva ciocane sa termin cu ea. In fine, m-am gandit sa-i mai acord o sansa si sa mai schimb niste senzori. Question Astra 2002 Y17DT
  • florin.mitea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! Am incercat si eu chestia cu rezistentele de 5,6 KOhmi la senzorul de temperatura motor, dar nu da nici un rezultat.
Daca scot mufa porneste la sfert si se aprinde bujia, dar merge un pic neregulat. Va rog alte opinii .. ms
  • florin.mitea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
adyghetiu a scris:Si eu aveam aceiasi problema cu Y20DTH dar am gasit un mecanic care mi-a dat solutia salvatoare (m-a rugat sa nu o spun la nimeni). Scoateti mufa care vine la senzorul responsabil cu bujiile si in capul mufei respective acolo unde ar trebui sa intre cei 2 pini de la senzor introduceti o rezistenta de 5,6Kohmi si va garantez ca se aprind bujiile tot timpul si masina o ia la sfert. Am incercat mai multe valori ale rezistentei si cu cat valoare rezistentei e mai mare bujiile stau mai putin aprinse Doar ca mai am de gasit o solutie si anume ca dupa ce merg cativa km se aprinde martorul motor de la bord. La asta pote ma ajutati voi Chiar daca se aprinde masina merge la fel fara nici o problema. Am incercat si la un amic care avea aceiasi problema cu pornirea si s-a rezolvat si la el. Cei la care a mers solutia dati o bere Smile
mufa ai bagat-o la loc dupa ce ai pus rezistenta ???
Skip ads

  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat toate variantele prin eliminare: am inlocuit semeringurile de la injectoare, bujiile sunt noi de vreo 2000-3000 km, bateria buna. Mai mult ca sigur este senzorul de temperatura sau in cel mai rau caz ar mai ramane curatarea injectoarelor. In rezervor mai am si acum solutie de la WYNN'S ramasa pe fund ( reichweite- 50 km).
P.S.: Florine, zi-mi id-ul ca iti dau eu manualul de vectra! Ne vedem la munca!
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Eu personal nu am probleme cu pornitul motorului,dar daca as avea as pune o rezistenta fixa (sau mai bine semireglabil cu buton mic posibil de actionat cu mina) in serie cu termistorul respectiv pt a pacali sistemul si a avea totusi o variatie cu temperatura
Daca e rezistenta fixa,sa zic un 1.8-2.2 kiloohmi sau un 2.2-2.5kohmi semireglabil,pe care il putem potrivi functie de anotimp sau preferinta
  • nick

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2006

  • Mesaj Privat
treba cu rezistenta nu cred ca este o solutie pe termen lung. Daca lasi rezistenta acolo, calculatorul o sa sesizeze aceeasi temperatura indiferent daca motorul este cald sau nu. Eu am inlocuit senzorul ieri si masina functioneaza perfect. Intr-un alt topic, suspectam problema de la pompa de injectie desi este nou nouta.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
DA, ERA IN TOTALITATE SENZORUL DE TEMPERATURA! cel putin la mine si la Florin. Am scos cum a zis Florin fisa de la senzor si intradevar bujiile se incalzeau si astfel pornea motorul la "sfert". Problema este ca azi vreau sa circul fara fisa; se poate sa afecteze cu ceva motorul sau altceva? pentru ca imi indica in mers martorul cu cheie, doar pana maine cand se deschid magazinele ;P
P.S.: Bravo Florine. Iti sunt dator cu o bere la munca, dar nu avem voie!
Skip ads

  • nick

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2006

  • Mesaj Privat
o sa ramana stocata eroare.dar se remediaza cu bornele de la baterie. eu asa am facut.
  • florin.mitea

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2007

  • Mesaj Privat
nick a scris:treba cu rezistenta nu cred ca este o solutie pe termen lung. Daca lasi rezistenta acolo, calculatorul o sa sesizeze aceeasi temperatura indiferent daca motorul este cald sau nu. Eu am inlocuit senzorul ieri si masina functioneaza perfect. Intr-un alt topic, suspectam problema de la pompa de injectie desi este nou nouta.
Si acum dupa ce ai schimbat senzorul de temp. ti se aprinde martorul de bujie in bord la fiecare pornire ? Masina porneste la sfert atat dimineata cat si in cursul zilei ? Pana sa schimbi senzorul aveai probleme cu pornirea ( ce fel de probleme) ??? cand iti pornea mai greu ? Temperatura apei cu senzorul vechi arata normal (85-90 grade)?? dar cu senzorul nou ?
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
off, 6 pagini si nimc concludent, numai tampenii de senzor si rezistente

1. senzorul daca nu-i bun nu intra bujiile la mai putin de 3° C, ca lui maiandrei ii intra si la 15-20 e problema lui cu mufa si oricum nu schibase senzorul pana la acea data, logic ca nu intra bujiile la 15-20 si nici nu au de ce, ca avem noi probleme la motor si o ia mai usor ajutat de bujii e partea a doua
2. cum naiba sa pui rezistenta tot timpul, ecu face si el niste chestii cu amestecul in functie de temperatura motorului, nu ma mira ca unii chiar au primit cheita in bord mai tarziu
3. cum ramane cu pornirea grea la temperaturile de peste 3°C cand nu intra bujiile, am vazut o gramada pe aici cu treaba asta dar nimeni nu a spus cum a rezolvat-o, nu vreau sa aud iar de furtunase retur, vacuum etc, am pus supapa unisens intre filtru si pompa fara nici un efect, ba chiar am schimbat si senzorul ala cand oricum afara erau peste 3 grade dar asa-i cand nu te pricepi, sapt viitoare schimb si simeringurile dar intr-un post anterior n-au avut vreun efect
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
turculetz ai dreptate cel putin la punctul 3. la chestia cu rezistenta inseriata cu termistorul ,cel putin la vectra c solutia nu e viabila:ai indicatie eronata de temperatura si ecu face amestecul functie de temperatura motorului(la mine cand e frig tare turatia la relanti e 1100 si scade incet cu cat se incalzeste motorul).bujiile intra la temperat mai mici de 11 gr c(preincalzirea) si pana la 40gr c(post incalzire care incepe exact in momentul in care rotesc electromotorul).dupa parerea mea, cauze posibile:pompa injectie,compresie,turatie electromotor.nu am rezolvat nimic la 3 reprezentante(la brasov a stat 1 saptamana).timpul de pornire depinde si de motorina:daca pun mai scumpa porneste mai usor(2-3secunde). la motorina ieftina 2-3 chei.m-am obisnuit cu ea asa.cand nu porneste,deschid capota scot mufa senzor,pornesc,apoi pun mufa la loc.chestia asta se intampla cam 1 data pe saptamana.era interesant sa pun si un tester pe masina dar tot ce am gasit pana acum pentru opel can costa 1000euro.alte sugestii sunt binevenite! apropo:care e turatia minima a electromotorului? la mine cand dau mai lung la cheie turometrul indica 125rpm.e suficient? Shocked
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Imi e greu sa cred ca e problema de injectoare, s-ar simti si in mers nu doar la pornire (ar fi mai lenes motorul, parerea mea).

Aseara am facut impreuna cu bogdanene urmatorul test:
- testat senzor nou la temperatura ambianta (26 *C) pe masina lui bogdanene (Astra G 2001 Y20DTH) - martorul de bujii nu se aprinde;
- testat acelasi senzor la temperatura ambianta (26 *C) pe masina mea (Vectra B 2001 Y20DTH) - martorul de bujii nu se aprinde;
- testat fara senzor, temperatura afisata: -50 *C. Martorul de bujii se aprinde si asa ramane pana la pornirea motorului;
- am racit senzorul de temperatura pana la 10 *C;
- l-am cuplat, apoi am urmarit martorul de bujii la punerea contactului, urmarind temperatura senzorului pe unealta de diagnoza;
- la inceput, martorul de bujii a stat aprins timp aproape o secunda;
- o data cu cresterea temperaturii senzorului, timpul de preincalzire a scazut de la o secunda pana la 0 (la 20 grade).

Concluzii:
Asa cum a banuit si turculetz, problema nu este numai de la senzor. Faptul ca la noi intrau bujiile si pornea mai repede ne pacalea.
Dupa cum vedem in tabel, rezistenta termistorului scade odata cu cresterea temperaturii:
pozele sunt puse de ed mai devreme in acest topic
Practic, am luat-o pe o cale gresita. Umbland la termistor (sau adaugand o rezistenta in serie cu el), calculatorul vede o rezistenta mai mare si comanda aprinderea bujiilor. Este doar un "workaround", dar nu e rezolvarea problemei.
Faptul ca porneste mai usor cu unele motorine nu inseamna ca e din cauza calitatii motorinei

Acum trebuie sa identificam cauzele reale.
Chiciuc punea mai devreme, tot in acest topic, o poza din care am extras posibilele cauze al pornirii greoaie, la rece:
- defect la sistemul de preincalzire;
- compresie cilindri slaba (valabil si la cald) - a zis G-Power la un moment dat, dar nu s-a investigat;
In poza data de turculetz mai sus sunt enumerate vreo 30 de posibile cauze, unele se elimina din start, raman vreo 6-7 de investigat.

Acum vreo 2 saptamani am fost la Di-Bas la o constatare, au pus o pompa de vacuum si la injectoare si mi-au spus ca pierd vacuum pe-acolo. Concluzia lor, de schimbat o-ring-urile de la injectoare. Costuri la ei: 200 lei cele 4 inele de cauciuc Shocked si inca 3-4 ore de manopera. Neincrezator, am ales sa mai investighez. Se pare ca nu au nici o treaba, o sa ne faca turculetz o schema.
Mi-au mai zis sa parchez masina inclinata spre fatza, dar nu am simtit nici o diferenta.

Ramane sa fac urmatorul test, peste cateva ore. Acum e motorul cald si porneste relativ repede.
- pornesc motorul, bineinteles prima data o ia greu.
- il opresc imediat
- pornesc iar. Daca o ia repede, e problema de dezamorsare. Daca o ia tot greu, cauza e alta.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Revin cu testul.
Temperatura afara ~30 *C, motorul usor mai cald, sa zicem 35-40 *C.

Dau prima cheie, o ia in ~3 secunde, opresc imediat.
Dau a doua cheie, o ia tot in ~3 sec, opresc imediat.
Si tot asa, de mai multe ori. Timpul de pornire a scazut usor, pe masura ce se incalzea camera de ardere, probabil.

Concluzia mea e ca, cel putin in cazul meu, nu e problema de dezamorsare.
Va sfatuiesc sa faceti si voi acest test.
  • Cbr600

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Pitesti
  • Masina: Astra 2001 y20dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am facut si eu testul cu pornirea, a lui maiandrei, porneste la fel de greu si la a doua si la a treia pornire.
Nici la mine nui problema de dezamorsare, deoarece in mod logic odata ce motorul a pornit pompa trebuie sa se fi amorsat si motorul ar fi trebuit sa porneasca usor a doua oara.......
Bine ca am citit postul de mai sus........ca vroiam sa incerc sa schimb si o-ringurile de la injectoare. Pana acu am dat banii degeaba pe furtunase de retur (le-am schimbat desi nu parea a fi nimic in neregula cu ele), senzor de temperatura (m-am mai certat si cu cei de la magazin ca ziceam ca mi-au dat unul defect), plus ce am mai cheltuit prin service-uri pe tot felul de mecanici .......care veneau cu tot felul de idei, care mai de care mai idioate.
O sa incerc si eu cu o solutie de curatat injectoarele....poate poate se solutioneaza problema.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salutare colegi! Nu am mai scris de ceva vreme. Se pare ca nici schimbarea sondei de temperatura (aveam Bosch si am luat una italiana-cred ca o sa o pun tot pe ala Bosch) nu prea a schimbat factorii problemei, precum nici inlocuirea o-ringurilor deasupra injectoarelor. In tot acest timp masina a pornit pe baza de bujii incinse la maxim datorita scoaterii mufei din sonda. De asemenea, am mai observat ca furtunasele de retur sunt iar imbibate de motorina, fiind a II-a oara schimbate in 1 luna, insa le luasem de la acelasi magazin . Adevarat, repet cam ce a zis maiandrei si turculetz, etc. insa am vrut ca sa stiti "rezolvarea" mea, pentru a nu va implica si voi in costuri inutile, care adunate, insumeaza o cota parte din salariul minim/economie. A mai ramas sa o duc la un tester bun, eventual sa imi scoata erorile din E.C.U. si oi mai vedea ce "sfaturi" voi primi. Voi mai baga o solutie de curatat calamina de pe injectoare de la Wynn's. Pana maine seara...salutari de la mare!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR