Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
.....


Ultima modificare facuta de Sezran la Mie 12 Dec, 2007 11:15 pm
Skip ads

  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:probabil ca sint mai slabi la electronica, de aia scaunele lor de catapultarea sint cumparate si folosite de americani, de aia au avut primii ghidarea rachetelor dupa privirea pilotului si alte "gizmo" din astea interesante. slabi rau la electronica. electronica de altfel nu are nici un rol in manevrele gen kulbit si cobra.

suhoi ambarcat
http://www.trilulilu.ro/nowa21/262109ee98ad2e

rafale
http://www.trilulilu.ro/nowa21/262109ee98ad2e


Din cate stiu eu, in 1991 nu occidentul a intrat in colaps economic ci Rusia.Occidentul este mai dezvoltat, mai evoluat, inclusiv in domeniul tehnologiilor, nu Rusia.In ziua de azi, cu globalizarea asta, se cumpara de unde este mai ieftin.Se fabrica piese pentru avioanele Boeing sau Airbus peste tot in lume.Inclusiv in fostele tari comuniste.Asa ca americanii cumpara tehnica de la rusi fiindca este ieftina si de calitate.Asa cumpara si Mercedes piese din Romania pentru productia lor auto.Cred ca manevrele cobra si kulbit tin mai mult de aerodinamica si tractiune decat de partea electronica(radar, sistem de navigatie, comunicatii, etc).
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
....


Ultima modificare facuta de Sezran la Mie 12 Dec, 2007 11:14 pm
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:iar umbli cu "argumente" care nu au nici o legatura cu problema discutata.
si iar dai sentinte absolute, aiurea. "occidentul are tehnologii mai bune". in unele domenii. dar nu in cel aero-spatial (si chiar militar, partial), unde au de invatat inca. fiecare e mai bun acolo unde a insistat mai mult.
scaunele de catapultare nu sint cumparate neaparat pentru ca sint mai ieftine ci pentru ca ei nu au putut sa dezvolte scaune v=0/h=0.

aerodinamica aia si tractiunea nu au absolut nimic electronic in ele, nu? controlul tractiunii, al suprafetelor de comanda e facut de niste soricei inchisi in avion.

oricum, fara sa iti dai seama ai pus punctul pe i:

fiindca este ieftina si de calitate


dar noi sintem sclavi buni si cumparam hirburi la mina a saptea, pe care ei le scot din uz.

cred ca discutia a deviat si eu nu voi continua pe tema asta. mie imi plac avioanele lor. nu o sa le avem niciodata, oriciti bani am pune la bataie pentru ca nimeni nu vinde avioanele la echiparea maxima, pastrata pentru uzul propriu. nici rusii, nici americanii.




Eu am afirmat ca manevrele cobra si kulbit tin mai mult de aerodinamica si tractiune decat de partea electronica(radar, sistem de navigatie, comunicatii, etc), asa ca nu am exclus electronica.
Din pacate ai o mentalitate tipic ruseasca.Cei care nu ,,lucreaza’’ pe aceeasi lungime de unda cu tine, ,,deviaza de la subiect''.Te irita.Un comportament specific rusesc.
Tie iti place tehnica ruseasca si pilotii rusi.Este ok.Acest topic are ca subiect : avioane, piloti, maiestrie, indiferent de nationalitatea acestora.Desi nu sunt expert in constructii aeronautice, cum probabil esti tu, eu incerc sa iti argumentez ca nu sunt rusii cei mai grozavi din lume in domeniul aerospatial.Asa ca nu cred ca o ,,iau peste camp', razna''.Din cate stiu eu, rusii au zburat primii in spatiu, dar americanii au ajuns primii pe luna.Un popor care a realizat acest lucru nu cred ca nu este in stare sa realizeze un scaun pentru catapultare.In perioada ,,razboiului rece’’nu au cumparat scaune pt catapultare de la URSS si s-au descurcat si fara ele. La o adica, cum fura frecvent rusii tehnologie de la vestici, si americanii se pot,, inspira’’ de la ei, dar se pare ca nu merita efortul. Este mai ieftin si simplu sa cumperi, decat sa…produci.
Meritul tehnologiei rusesti este ca este ieftina si usor de intretinut.

Din cate stiu eu, standardul de viata este mai ridicat in occident decat in ,,mama Rusia’’.Asta se datoreaza in special dezvoltarii economice din aceste tari.Rusia se afla la ani distanta fata de occident.Nu inseamna ca daca au strazi cu benzi foarte late, statii de metro foarte mari, cladiri mari, iar mafiotii rusi se lafaie in bani, Rusia este o tara grozava.Daca erau asa de grozavi , nu intrau in faliment economic la inceputul anilor 1990, dupa destramarea URSS. Rusia traieste din vanzarea materiilor prime exploatate, nu din vanzarea produselor finite cum fac tarile occidentale.Exceptie este sectorul militar, datorita preturilor scazute ale produselor.

Rusii si americanii nu vand avioanele echipate ca si pentru fortele lor aeriene, deoarece vor sa aiba un avans tehnologic fata de ceilalti.

Noi cumparam avioane uzate moral, deoarece bugetul nostru este,, subtire’’ , iar responsabilii cu achizitiile sunt amatori de,,comisioane’’, si foarte deschisi la ,,sugestiile’’marilor puteri care sunt in cautarea de piete de desfacere pentru produsele lor.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,460
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
@Sezran, @florin71, daca nu va potoliti, va sterg mesajele si va inchid topicul cateva zile, sa aveti timp sa va racoriti. @florin71, nu mai cita mesajul anterior. E irelevant.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
sorin666,
Mi se pare curios,faptul ca rusii au fost primii in spatiu si unii dintre liderii mondiali in constructie de avioane,tu chiar crezi ca vorbesc doar de MiG si Sukhoi?Probabil nu ai auzit de Ilyushin,Tupolev,Antonov sau Beriev,sti care e cel mai mare avion din lume?An-225,ceea ce americanii nu au fost in stare,sa faca,chiar si cu sacrificii.Azi,An-225,e inchiriat in mare parte de USA,ca sa transporte marfuri si altele de mare tonaj,fiindca ei nu au cu ce,in situatii mai delicate.Ca sa nu mai spun,ca nu inteleg,comparatiile acestea facute pe net,ca dupa datele tehnice,ala e mai bun sau invers,in aer se intampla cu totul altceva.Eu vorbesc numai despre aviatie,nu despre orice altceva,legat de politica lor,mie-mi plac avioanele construite de ei,daca nu-ti place,bine,fiecare cu parerea lui,si chiar nu trebuie sa ma intelegi,am vazut ca raspunsurile tale de pe forum,sunt mai directe,sa spun asa.De asemenea pot sa ma intreb,de unde pasiunea ta pentru avioane frantuzesti,nu?Dar nu ma intereseaza,faptul ca fac avioane,care nu sunt cumparate de mai nimeni,da un raspuns la toate,sa ia exemplu de la suedezi.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Stii bancul ala de la Radio Erevan cu "piticul sovietic, cel mai mare pitic din lume" Laughing
Fara sa ma dau cunoscator (ca nu sunt...) aviatia mi-a placut intotdeauna, ca si amator, evident, "boala" transmisa in copilarie de un unchi, care nu a putut sa "practice" din motive de dosar...
Personal nu mi-am pus problema "profesionalizarii", am oroare de culoarea kaki... Rolling Eyes
Cu toate acestea nu ezit niciodata sa ma informez, in limita timpului liber, fara sa pretind ca detin vreun adevar absolut...
In alta ordine de idei mi se pare ciudat ca "tot" din ceea ce tot ce e "bun" a fost creeat de "geniile din lumea a treia", iar dupa aceea au venit hotii de americani cu dolarii lor de kko si i-au jecmanit... (ai remarcat, evident, ghilimelele, caricatura este evidenta si menita sa ilustreze spusela mele)... Si ca in "orasele lipsa de pe harta" din complexul militaro-industrial ex-sovietic s-a ajuns la sublim din pur patriotism... Parerea mea e ca la acest lucru se ajunge mai curand cu oameni umblati in lume si bine platiti... E doar un punct de vedere...
Acuma, sa nu crezi ca "am ceva cu ei" sau ca "vreau sa fac politica" ceea ce doresc este DOAR sa te invit la un pic de impartialitate...
Avioanele frantuzesti nu imi inspira vreo pasiune particulara, doar ca, din motive practice, imi ofera surse de informare mai accesibile decat altele(fiind bilingv...)
Si ca sa termin, suedejii au avut ideea de a construi avioane care sa poata fii intretinute de militari in termen (probabil mecanici in civil, totusi...) ceea ce "ceilalti" au "uitat", este probabil si unul din motivele pentru care se vand bine in "lumea a treia"... Rolling Eyes
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Inseamna ca Cehia si Ungaria sunt tari din lumea a treia?Eu nu prea as mai continua discutia fiindca deja se discuta despre politica tarilor care fabrica avioane,si nu despre capacitatile acestora si tehnologia folosita pentru productia de avioane de lupta sau transport.Nu ma intereseaza cum o duc rusii in tara lor,sau cum o duc americanii,nu ma intereseaza relatiile dintre alte tari,si ce politica sustin ele.Cand e vorba sa aleg din cel mai bun,impartialitatea,nu are loc,nu am spus ca americanii nu fac avioane bune,dar deja rusii sunt departe in domeniu,si am apucat cateva din commenturile lui Sezran care au sau au avut adevar in ele,si daca tehnologia plasma,folosita recent de rusi,nu e ceva,nou,nu stiu ce ar putea fi.Ar fi culmea sa-mi spuneti ca americanii au avioane invizibile,cand asa ceva nu exista,luati exemplul acelui F-117 doborat in Serbia de o statie ruseasca mai veche.Stealth este doar o semnatura mai greu de gasit pe radar,iar rusii detin radare foarte puternice de raza foarte mare.As ruga moderatorii sa inchida topicul,pana cand vom avea un subiect concret,despre aviatie,si nu despre politica mondiala.
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,460
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
se "cenzureaza" la cererea specifica a initiatorului
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Topicul a inviat Smile
Video cu Su-35 din aviatia rusa.

  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
niste carti foarte interesante de citit:

- Cornel Marandiuc - Inimi cit sa cuprinda cerul patriei (nu va luati dupa titlul comunist, cartea este remarcabila)

- Pierre Closterman - Marele circ

- Anatoli Ivankin - Ultimul kamikaze
  • 4speed

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 1.4
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Sunt si eu convins ca avioanele rusesti sunt magnifice Cool si mi-ar placea sa fiu pilot...... Rolling Eyes dar m-am axat pe neurochirurgie...
Am si eu o intrebare cum e atunci cand te dai jos din avion si te urci in masina si sa o conduci? e mare diferenta nu?(am vazut la profil ca esti pilot)adrenalina maxima!
Skip ads

  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
hmmm

si eu se intampla sa lucrez...tot in aviatie de cativa ani, la o companie foarte mare din strainatate.
cred ca ar fi mai intereant sa vorbim despre ce a luat indutria auto din aviatie. de ex. unele modele de bmw au un afisaj gen holograma pe parbriz desupra bordului, care este un imprumut de la avioanele de lupta.
la saab de ex bordul aduce intr-un fel cu bordul unui avion, ceasurile de bord etc. saab inca mai fac avioane pentru cei care nu sunt familiari cu compania saab. saab 340, 2000

la un moment dat la o dezbatere s-a vorbit despre montarea sistemului de ejectare de la avioanele de lupta pe masinile de formula unu. astfel pilotii s-ar putea ejectala viteze foarte mari cand nu mai pot evita impactul. ideea pare nebuna insa nu m-ar mira in viitor sa devina realitate.
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
ABS-ul vine tot din aviatie
Afisajul datelor nu este holograma este o proiectie pe o suprafata speciala atasata pe parbriz si vine de la HUD (Head Up Display).
Sistemele Drive by Wire din automotive au fost initial introduse in aviatie (pilotul, soferul actioneaza asupra unor senzori, iar un controler stabileste in ce fel trebuie actionat asupra unui element de executie)
Mishto aviatia asta...
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
am zis gen holograma ca era cel mai usor de explicat asa...
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
4speed a scris:Am si eu o intrebare cum e atunci cand te dai jos din avion si te urci in masina si sa o conduci? e mare diferenta nu?(am vazut la profil ca esti pilot)adrenalina maxima!



Imi place sa aud motorul turat,dupa ce ma dau jos din avion Laughing
E o senzatie,pe care nu o pot descrie in cuvinte,in aer parca te simti mai liber trecand pe langa nori,e foarte frumos,dar dupa ce aterizezi,visele dispar,te urci la volan,si asa ajung acasa la un pahar de Cotnari Very Happy
Eu consider masina mea,un avion mai mic si imi place fiindca am multe ,,aparate de bord,, ca GPS'ul,detectorul de radar,care-mi imi aduc aminte de cockpit.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:am zis gen holograma ca era cel mai usor de explicat asa...


Cred ca te referi la francezi cu Rafale.Care au inlocuit tehnica HUD cu plasma,fiind mai putin obositoare pentru ochi si mai moderna.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
la compania la care lucrez am mai multi prieteni care inainte au fost in Air Force prin Canada, Noua Zeelanda, Italia, Australia sau Suedia. multi dintre pilotii de lulpta dupa air force isi iau o licenta comerciala de zbor si se angajeaza la companii de aeriene civile. unul dintre ei mi-a povestit cum reactioneaza corpul cand paraseste atomsfera, orice miscare devenind un efort pentru corpul uman, de aceea conditia fizica trebie sa fie exceptionala.
multi dintre ei imi spun ca tehnica a ajuns atat de avansata acum incat a ajuns aproape de limitele corpului uman. daca se fac avioane mai rapide si performante de cat s-a ajuns acum trebuie sa faca si roboti pentru ele pentru a le pilota.
daca in trecut un pilot de jet fighter putea zbura pana la 50 de ani la tehnica care s-a ajuns acum corpul uman mai mult de 40 de ani nu prea se mai poate. sunt prea multe forte G care actioneaza. sper sa nu gresesc dar s-a ajuns la 8-9 acum.

prin analogie, la pilotii de formula unu conditia fizica trebuie sa fie impecabila, de asemenea, mai ales musculatura memebrelor si a gatului. la o cursa de formula unu un pilot pierde cateva kg din greutatea sa.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Da,dar ce ai spus tu e valabil,numai pentru aviatia de vanatoare.De curand am dat noroc cu un general in logistica tehnicii NATO,si care mi-a spus ca la ei,dupa 35 de ani,se duc la transport militar,sau companii,ca atata au voie la vanatoare.Nu e o varsta,chiar atat de mare,sa zici ca nu mai poate rezista corpul uman,la 7 sau 8G'uri,colegii mei de la supersonic stau pana la 42-43 de ani si dupa aia,la companii,sau altii se retrag,daca au avut multe evenimente neplacute in aviatie.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Este mare diferenta intre numarul orelor de zbor efectuate de catre pilotii romani si cei occidentali sau estici?
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR