Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Tot in curba am patit-o si eu.
In Iasi venind de la gara pe Podul de Piatra.
Eu eram cu Vectra veche.
Depaseam pe exterior in curba la dreapta exact inainte de intrarea pe un pod cu 2+2 benzi. Pe banda 1 era o dacie care abia se taraia, eu ma grabeam si aveam viteza maricica (III turat) deci cam 60-70 km/h, si cand la mijlocul curbei top o dacie oprita pe mijlocul modului pe banda mea la distanta mica in fata pentru ca erau 3 femei care traversau in diagonala podul.
In dreapta era masina pe care o depaseam, in stanga era tramvaiul care fix atuncea trecea si el, desi pe acolo trec f. rar tramvaiele, singura solutie a fost sa franez puternic si drept in ala din fata.
Rezultatul e ca m-am oprit in el, si impactul fiind pe toata suprafata, viteza s-a redus f. mult, pagubele au fost f. mici, mai ornamentul metalic dintre faruri (grila radiatorului) putin indoita inspre interior, dar perfect simetric stanga/dreapta astfel incat toata lumea care nu stia exact cum e botul de vectra putea sa jure ca asa e modelul.
Dupa jumatate de am am schimbat masca respectiva, nu m-am grabit sa o fac mai repede pentru ca nu se cunostea decat daca erai f. atent.
Cred ca daca aveam ABS si cauciucuri de vara in locul celor de iarna (primavara, cam 20 grade afara) nu il loveam pe cel din fata. Sau daca cel in care am intrat ar fi avut bara de protectie normala nu ar mai fi fost nici o urma, insa s-a nimerit sa fie si o dacie 1300 cu bara metalica.

Al doilea incident a fost cand am dat cu spatele din graba sa o duc pe sotia mea la maternitate, nu am mai vazut un stalp maaaaaaare de beton si m-am lipit cu portiera stanga de el, in curba, si am cam sifonat-o, si am schimbat-o cu totul in cateva zile (asigurare casco).

Al treilea incident (ultimul sper) e la masina noua, Astra, eram la baut cu prietenii, si ma cheama sotia ca o fata mi-a infundat aripa fata, am schimbat-o si pe aia complet, nu a fost mare paguba, dar enervanta.


Ultima modificare facuta de sandumbogdan la Mie 16 Mar, 2005 3:58 pm
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
ABS te ajuta sa virezi in timp ce franezi, nu reduce distanta de franare (cel putin teoretic). Iar cauciucurile de iarna, pe timp de vara cred ca au aderenta mai mare, dar se tocesc repede... Sunt de parere ca si cu ABS si cu cauciucuri de vara era chiar putin mai rau ...
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Slick a scris:ABS te ajuta sa virezi in timp ce franezi, nu reduce distanta de franare (cel putin teoretic). Iar cauciucurile de iarna, pe timp de vara cred ca au aderenta mai mare, dar se tocesc repede... Sunt de parere ca si cu ABS si cu cauciucuri de vara era chiar putin mai rau ...

Eu unul nu as folosi cauciucurile de vara iarna si nici invers. Cele de iarna mi se par "moi" pentru circulat cu ele pe asfaltul incins in conditii de aderenta buna. Oricum merita sa facem o incercare sa vedem la vara...
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
In cazul meu, nu prea le pot numi nici accidente, nici incidente...

La semafor, unul cu un Megane a lasat masina pe liber si a intrat in mine. Doar mi-a lasat vopseaua lui, care s-a curatat la prima spalare

La nici o saptamana dupa, o tanti cu o Octavie noua a repetat figura, numai ca de data asta impactul a fost mai puternic. Un mic semn pe bara.

Si unul pe care poate l-as fi evitat daca nu aveam cauciucuri de vara: pe ninsoarea aia de sapt trecuta mergeam usor in spatele unui Tico. Tico incetineste, dau sa depasesc, Tico ia brusc stanga si il acrosez cu sania mea. Unul pe prima banda facea manevre de parcare si Tico l-a evitat... eu - mici zgarieturi pe bara si probabil fagurele afectat (cum se remediaza?), Tico - bara sparta, atingand de roata...
Skip ads

  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Lasa ca odata cu experienta, tinzi sa "renunti" la depasiri din astea riscante, dar apar alte faze Razz

Cauciucurile de iarna pe timp de vara sunt VARZAAAA. Am simtit chiar si IARNA, s-a incalzit putin (10 grade) si am pus o frana la max la scurt timp dupa ce incaltasem pe alea de IARNA, si nu stiam de ce nu se opreste masina. Parca aluneca pe mazga !!
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Asa am observat si eu, cauciucurile de iarna, la peste 10-15 grade exterior sunt varza varza.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Slick a scris:ABS te ajuta sa virezi in timp ce franezi, nu reduce distanta de franare (cel putin teoretic). Iar cauciucurile de iarna, pe timp de vara cred ca au aderenta mai mare, dar se tocesc repede... Sunt de parere ca si cu ABS si cu cauciucuri de vara era chiar putin mai rau ...


ABS reduce distanta de franare!!!!

Marele avantaj este ca roata nu se blocheaza si in consecinta nu derapezi. Adica nu te duci ca sanie inainte cu rotile blocate.
Isi arata utilitatea mai ales pe carosabil ud sau cand aderenta este scazuta si exista riscul sa derapezi la franare.
Atunci cand se actioneaza frana, asa cum am spus, roate nu se blocheaza complet ci se mai invarte sacadat, avantajul fiind cel prezentat mai sus.
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mircea, sper ca vrei sa spui ca ABS-ul NU reduce distanta de franare la franarile din scurt, si o reduce cu putin la franarile de la viteza foarte mare... Wink
Skip ads

  • Slick

  • Mesaje scrise: 1,319
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Mircea KDT a scris:

ABS reduce distanta de franare!!!!

Marele avantaj este ca roata nu se blocheaza si in consecinta nu derapezi. Adica nu te duci ca sanie inainte cu rotile blocate.
Isi arata utilitatea mai ales pe carosabil ud sau cand aderenta este scazuta si exista riscul sa derapezi la franare.
Atunci cand se actioneaza frana, asa cum am spus, roate nu se blocheaza complet ci se mai invarte sacadat, avantajul fiind cel prezentat mai sus.


Mircea, efectul de "sanie" este datorat derapajului dar franarea este mai puternica in derapaj decat atunci cand abs-ul actioneaza... pentru ca frecarea intre carosabil si cauciuc este mai mare in patinaj decat intre placutele de frana si disc la actionarea abs-ului (pentru ca altfel s-ar bloca roata...)
  • Mr.hat

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2004

  • Mesaj Privat
slick ai dreptate , eu am simtit chestia asta pe pielea mea Smile , la mine ABS-ul functioneaza numai aprox 1,5 km Very Happy si am observat diferentele de franare in ambele cazuri
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am observat si la masina veche, cu rotile blocate franarea este mult mai proasta decat cu ele la limita aderentei, ceea ce face ABS-ul.
Faceti un experiment, cine nu are ABS, dau cine are si are chef sa-i scoata siguranta:
Mergeti cu viteza suficient de mare (100+ Km/h) si puneti frana la limita aderentei sa vedeti cum franeaza, si in continuare apasati pedala la fund, ar trebui sa se blocheze rotile, sa vedeti cum simtiti ca franarea este mai slaba, ca si cum cineva ar impinde masina din spate atunci cand rotile se blocheaza. Asta pe asfalt uscat, pe umed clar ca ABS-ul este muuult mai bun.
La franare cu rotile blocate suprafata de contact se incalzeste f. puternic, si cauciucul se topeste si isi pierde proprietatile de aderenta, cu ABS cauciucul se rostogoleste si este la temperatura optima.
  • Mikki

  • Mesaje scrise: 1,418
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 1.6
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2004

  • Mesaj Privat
In majoritatea cazurilor ABS reduce distanta de franare
Cititi aici cateva lucruri interesante despre ABS: http://www.abs-education.org/faqs/faqindex.htm
Skip ads

  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Asa cum am zis si eu: ABS-ul te ajuta sa reduci (considerabil) distanta de franare la viteze mari.

La opriri din scurt la stop (in 5-10 metri), geaba ai ABS - te ajuta eventual sa ai control asupra directiei masinii, dar franarea nu este mai scurta.

Franarea fara ABS scade din cauza ca energia cinetica nu se mai transforma in caldura prin frecarea rotilor blocate de asfalt, acestea supraincalzindu-se si pierzandu-si proprietatile aderente.

La fel stau lucrurile si cu franele - daca le tii prea mult timp apasate, se supraincalzesc si isi pierd capacitatea de a transforma energia de miscare in caldura==> nu mai ai frane.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
maddan a scris:Mircea, sper ca vrei sa spui ca ABS-ul NU reduce distanta de franare la franarile din scurt, si o reduce cu putin la franarile de la viteza foarte mare... Wink


ABS-ul nu este facut pentru franarile din scurt. ABS este in principal pentru franarile violente pe carosabil cu aderenta scazuta. In cazul asta reduce distanta de franare si iti da posibilitatea sa controlezi mai bine masina.
Ce este atat de greu de inteles?

Daca nu am dreptate explicat-mi si mie care e menirea ABS-ului, fara sa ma luati cu formule din fizica.....
  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Probabil ca accidentul s-a produs din cauza neatentiei... Pentru cei care nu le-au mai vazut cateva detalii, este un Clio, tramvaiul a "prins" masina intre el si stalp... conteaza mai putin ca era o femeie la volan, care ca prin miracol a scapat cu viata... am trecut pe langa masina la ora la care se chinuiau sa o scoata din masina, nashpa

  • roBERT

  • Mesaje scrise: 1,724
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2004

  • Mesaj Privat
check,
  • maddan

  • Mesaje scrise: 320
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Mircea, de fapt noi doar parem ca ne contrazicem. Am vrut sa subliniez faptul ca ABS-ul nu are nici o influenta benefica pe distantele scurte (ci dimpotriva), pentru ca stiu o gramada de oameni care se bazeaza pe faptul ca au ABS si vin pana in fundul tau, sau pana la limita trecerii de pietoni, si apoi se mira ca de ce nu se opresc la timp...

Evident ca o masina cu ABS este mult mai sigura la franare decat una fara.
  • Mircea KDT

  • Mesaje scrise: 336
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Pt madan: OK

Pozele alea de mai sus cu accidentul: la volan era sora lui Cristian Andrei. Ala care are o emisiune la Antena 1.

Uimitor e ca a scapat ci viata. De necrezut......
  • andu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Se dau doi boi, unul eu, care avea masina noua si altul care a intors fara sa se asigure. Ideea e ca eu am tras puternic de volan sa-l evit pe asta siam luat o bordura cu aceasta ocazie. Dat fiind ca roata era virata ca sa ma aduca inapoi pe drum, a fost lovita lateral. Rezultatul: Masina mea cea noua are roata dreapta fata inclinata spre exterior, janta strambata destul de rau (cu toate astea cauciucul nu s-a spart) si nu mai poate lua viraje dreapta pt ca roata se loveste de aripa la manevra asta. Dat fiind ca eram la 200 m de casa, am reusit sa o duc pana acolo, dar in alta parte nu cred ca se mai misca.

Aveti vreo opinie cu ce ar putea fi inainte sa ajung la service?
Si a doua, pt constatatrea de la politie (presupun ca imi trebuie pt casco) cum
se procedeaza cand masina e imobilizatat undeva?

A, masina e un Astra H ce nu avea nici macar 200km la bord.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,832
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
se pot buli multe: bascula, pivot, amortizor, bieleta directie.

de ex, la un astra G de la mine de la firma, lovit in roata, s-au rupt/ indoit toate astea. la un altul s-a indoit doar bieleta de directie. depinde de noroc...
Skip ads

  1. Home
  2. Legislatie, Asigurari si Taxe

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR