Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
imo2209 a scris:Eu am fost la reprezentanta si mi-au spus ca daca vreau pot sa-mi schimbe filtrul si uleiul din cutia de viteze.
Filtrul 880 RON, si uleiul 155 RON/litru.
Nu stiu ce sa mai cred despre cutiile astea automate, la mine se simte cate un mic soc cand masina stationeaza, pedala de frana este apasata si schimb treptele; in mers schimbarea vitezelor se face lin fara smucituri.


la ce mecanici?ce service?..ai mare grija, asa cum povesteam intr-un post anterior pana si mecanicii de la reprezentante (in speta Radacini Motors) o scalda in problema cutiilor automate....am mai auzit de mecanici de la service-uri de cartier care masoara nivelul de ulei din cutie cu motorul oprit Laughing[/quote]


imo...
deci ... nivelul uleiului din cutie ar trebuii verificat cu motorul pornit?
nu prea imi vine sa cred!
ptr ca oricum ar fi motorul (pornit sau oprit) pinioanele din cutie tot nu sunt in miscare.
dar daca tu zici ?,,, da si mai multe detalii..


lica..
normal ca orice service iti poate schimba masina complet... daca vrei? Very Happy
mai bine schimba doar uleiul din cutie daca tot vrei sa-l schimbi,
filtrul se schimba doar la o interventie la cutie in caz ca sa defectat (probabil ca nu se mai poate pune cel vechi)
ptr ca am fost la reprezentanta opel C-ta si se cam contraziceau cei de acolo,
adica seful service-ului spunea sa schimb uleiul ( ceva normal ,ptr a avea clienti) ,
si un meseriasi care se uitase in tis sau in ce program au ei ...
ca in programul respectiv scrie doar ca trebuie verificat si completat la nevoie,
dar acum facem cum credem fiecare cu masinile noastre..
toate bune
Skip ads

  • imo2209

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Uleiul din cutia automata se verifica cu motorul pornit pentru a trece schimbatorul prin toate pozitiile, P,R,N,D,1,2,3,etc
Asta deoarece o cantitate din respectivul ulei ramane in convertizor iar circulatia lui e data de aceasta trecere prin toate pozitiile a cutiei automate.
De asemenea nivelul jojei de ulei se citeste cu uleiul la cald (cand masina e rulat peste 20 km la viteza ridicata) sau la rece, corespunzator pe o parte si alta a jojei.
  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
La modelul asta de cutie filtrul nu se schimba.Daca totusi vrei sa faci asta trebuie sa desfaci cutia de viteze.Este de ajuns sa schimbi uleiul si poti sati dai seama daca ai probleme.Un ulei care este negru trebuie sa iti puna intrebari
  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Petre Vectra a scris:

In partea inferioara a cutiei de viteze( suprafata dinspre sol), este busonul de golire. Asa cum am spus, in busonul mare are un surub mic ce se desface cu o cheie imbus sau o cheie stelata. Practic este un surub mic insurubat in cel mare( de golire). Surubul mic este prelungit( in interiorul cutiei) cu o teava ce are inaltimea egala cu nivelul de ulei prescris de fabricant. Daca slabesti acel surub mic si uleiul este la nivelul corect, incepe sa curga, indicand faptul ca este la nivel, daca nu curge se completeaza cu ulei prescris de producator prin orificiul superior al carterului(carcasa) cutiei de viteze, incgis tot cu un surub etans.
De retinut:
1. Uleiul la cutia de viteze automata se schimba la 50-80 mii km, dupa cum indica fabricantul. La Opelul vectra C 2005 la 80 mii.
2. Uleiul nu curge tot din cutie. Ex. Vectra, BMW, fabricantul pune 7 litrii ulei , la schimb curg doar trei si se completeaza trei, apoi se golesc din nou cei trei si se completeaza din nou trei. Mecanicul de la Opel in Austria, asa a procedat la mine. Circa 4 l. raman in circuitele de comutatie din cutie.Cu salutari Petre


Petre!...
poate la AF-40 are busonul ala de golire cu surub in el ?
dar la AF-33 cum am eu nu am gasit asa ceva...
si am verificat mai amanuntit ,
am gasit 2 busoane ,situate unu linga altu ,unul orientat in jos si celalalt in sus ,,
si banuiesc ca unul este de verificare a nivelului(cel orientat in jos)
si unul de completare( cel orientat un sus)...
Skip ads

  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Sfaturi practice pt cei cu cutii automate:
1) Uleiul se verifica numai cu motorul pornit (pe joja sunt 2 repere 80 si 20 grade...recomnad 80...se refera la temperatura uleiului din cutie.....echivalent motor cald)
2) Uleiul din cutie trebuie sa aiba OBLIGATORIU (chiar si dupa o uzura indelungata) o culoare ROSIE curata. Este EXCLUS sa fi maroniu sau negru. Daca are aceasta culoare ea este data de particule desprinse de pe suprafata placilor de frictiune din cauza unde ungeri insuficiente in momentul schimbarii treptelor.
3) Principiul de schimbare a vitezelor la cutiile automate este hidraulic , cu dirijarea presiunii de ulei cu ajutorul unor electrovalve comandate de ECU (ECU de la CVA)
4) In cazul in care constatati ca uleiul nu are culoarea rosie, nu va grabiti sa faceti schimbul !!!!
Verificati istoricul masinii daca aveti posibilitatea pt a nu face greseala de a pune ulei nou in cutie daca acesta nu a fost schimbat de f mult timp. Calitatile uleiului vechi sunt mult reduse , implicit toate garniturile si oringurile sunt invechite. Odata cu schimabarea uleiului in peste 80% din cazuri garniturile cedeaza (presiune mare brusca) si provoaca defectiuni majore ale cutiei de viteze. NU E DE GLUMIT
5) In cazul ca vreti sa schimbati uleiul la o cutie de viteze al carei istoric nu-l cunoasteti recomand in felul urmator: a) cumpararea uleiului corespunzator implicit a cantitatii
b) cumpararea filtrului
c) cumpararea setului de garnituri
nu este o operatiune taman ieftina dar va scuteste de multe probleme ulterioare
d) cutia de viteze se desface de pe masina si se spala. Convertizorul de cuplu trebuie pus la scurs (are cam 3 4 litri de ulei in el)
e) dupa spalare se asambleaza cutia cu garniturile noi si filtru schimbat si aproape obilatoriu se schimba bucsa convertizorului de cuplu(odata desfacuta exista riscul griparii acestuia in mers dupa reasamblare)
6) Nu aplecati urechea la tot felul de sfaturi binevoitoate gen nu se umbla in cutie sau nu se schimba uleiul.
  • mishulatosu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
[quote="Tudor"]La mine tot 3 mii de euro a costat dar te sfatuiesc sa mergi la cineva care se pricepe sau care este serios.In Bucuresti sigur iti vei lua o teapa mare.Eu nu le fac reclama dar am fost la Arad la Mercom(tocmai din Iasi) si am fost placut surprins de profesionalismul baietilor.
Dupa ce o repari nici nu trebuie sa sesizezi cand se schimba vitea.Sa nu accepti compromisuri

tocmai ce am venit din bucuresti,nu am mai citit de mult pe forum,serviceul parea destul de "profesionist"in privinta cutiilor automate,ma trecut o transpitratie rece dupa ce am citit "In Bucuresti sigur iti vei lua o teapa mare" sunt din alexandria si am zis ca off arad cam departe...garantie 24 de luni,sper ca o sa fie ok,tin prea mult la masina asta nici nu vreau sa ma gandesc sa o vand...multumesc mult pentru raspuns...http://www.cutieautomata.ro/ par destul de profesionisti nu? Crying or Very sad oare cine nu isi poate face un site in ziua de azi Razz
sa speram ca va fi bine,inca o data multumesc pt tot!
  • katz

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Petre Vectra a scris:
DoubleG a scris:Salut.

Ce tip de cutie ai?
AFXX - cat?

Eu am AF41, si nu am joja. Am schimbat de curand uleiul, pentru ca la cuplarea in D, dadea un soc destul de puternic, insa nu mereu.
Problema inca nu s-a rezolvat, si trebuie sa mai investighez.
Daca a mai avut cineva problema asta si a gasit si o rezolvare, ramane sa dau eu de baut.


Salut
Poate e cam tarziu sa vorbim dar exact acelasi lucru il am si eu la o cutie automata de Vectra C Signum, model cutie AF 40-6. Am schimbat uleiul si degeaba. La plecare dimineata tin frana si trec rapid din P in D,plecarea este lina sa cu cel mult un soc mic. Dupa ce se incalzeste uleiul, la plecarea din loc merg foarte,foarte scurt din N in D si inapoi apoi cuplez din nou D si plecarea este cu un soc deasemeni mic.
Ar fi util sa mai tinem legatura. Trebuie sa existe o solutie. BMW-urile si mercedesurile nu au astfel de probleme! Au si alte preturi!
Cu stima, Petre


Bmw are cutie de GM, cei de acolo se plang de aceste cutii. Daca nu ma insel e singura piesa de la GM de pe bmw.

Un exemplu de a schimba uleiul de pe o cutie automata de BMW facuta de GM >>AICI<<

Ma uit comparabil la preturi care sunt net inferioare la BMW.

Sper sa nu se supere nimeni ca am bagat link cu cateva info de la BMW dar mi se pare util atat timp cat nu se cunoaste aceasta problema la steptronic opel.

Unii zic una, unii alta, fiecare dupa capul sau sau da cu presupusul.


Se intampla de multe ori ca atunci cand inveti o masina sau un anumit tip de componenta, sa o vinzi Smile

Later EDIT: Ma interesez si va zic exact ce e si cu cutiile astea GM. Mare bataie de cap.
  • HerrDoc

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu ce am scris undeva la inceputul topicului. Cineva spunea inainte ca s-ar face undeva in Bucuresti racire separata la cutia asta de viteze...este foarte probabil sa se faca aceasta manevra avind in vedere ca acum aprox. 7 luni, cel de la care am cumparat masina imi spunea ca a facut acelasi lucru...respectiv cutia a cedat, s-a reparat sau schimbat (nu stiu exact) iar apoi s-a facut racire separata (toata operatiunea aprox 3000e). In orice caz, eu i-am mai facut atunci un schimb de ulei, tot la recomnadarea tipului care mi-a vindut-o si am pus QUAKER STATE. Zmuciri tot se simt din P in D sau R si pe manual din a 3-a in a 4-a la turatie ceva mai mare...poate asa trebuie sa fie...La multi km!
Skip ads

  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
mariani a scris:vreau sa schimb uleiul din cutia de viteze si nu gasesc joja,
sau macar sa verific nivelul
multumesc Rolling Eyes


Domnilor..
am reusit sa verific nivelul uleiului din cutie!..uleiul este bun..dar mai trebuie putin completat,
mecanicul a recomandat schimbarea lui,
puteam sa caut eu joja ...mult si bine,ptr ca era rupt mustiucul care se trage de el si ramasese doar un ciot,
joja este situata in partea din fata a masini ,se ajunge la ea mai greu ,


acum ma intereseaza altceva...
care aveti motor de 2,2 dtr, cutie automata bineinteles,
turbina la motoarele astea au un fluierat aparte,ele fiind cu geometrie variabila,
de fapt asa se aude la mine... a-si dori sa-mi spuneti daca si la ale voastre se aude fluieratul asta,
se aude de cind am luat-o, am facut 18000 km cu ea si nu sa schimbat deloc sunetul turbinei,
in C-ta nu am mai gasit pe nimeni cu acelasi motor si cutie automata,
am mai multe cunostiinte care au tot 2,2 cutie manuala dar este dth paremise si nu se aude asa de accentuat fluieratul,
ma intereseaza ptr ca mai toti care aud sunetul scos de turbine imi spun ca e pe duca ,
dar masina nu papa ulei,nu scoate fum,axul turbinei nu are pic de joc,si nu stiu ce sa mai cred,
bineinteles ca pe la service-uri au recomandat ca trebuie curatata,
multumesc ptr eventualele raspunsuri...



  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Fluieratul este normal si mie chiar imi place.Daca ai cutie automata mergi putin in exteriorul unui oras si foloseste kickdown-ul fara mila macar o data pe luna.Totusi ai grija iarna ca nu e prea safe.Si te sfatuiesc sa schimbi uleiul de la cutie cat mai repede ca nu costa mult.
  • imo2209

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1998 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am si eu c/v automata dar pe X16SZR si nu-mi scoate nici un suierat, dar nu cred k e asa normal nici un fel de suierat....iar uleiul nu se schimba daca are culoarea normala si nu are miros de ars
  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
A ta nu are optiunea cu suieratu.Sorry.Pe benzina e alta treaba.
Skip ads

  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sal. Am o problema cu o Zafira 2.2 an 2002 . apare codul p0700 fara vreun martor in bord. specific ca nu are cutie automata dar are traction control. imi poate spune cineva ceva de acest cod de unde ar putea sa apara(cauze). multumesc anticipat
  • ionut007

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mariani a scris: vreau si eu un id de mess mariani Rolling Eyes

  • mariani

  • Mesaje scrise: 769
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Mokka 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2007

  • Mesaj Privat
ionut007 a scris:
mariani a scris: vreau si eu un id de mess mariani Rolling Eyes



ai pe privat un mess..
  • robertgf

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pentru Vectra C (Service Plan N - ECOService-Flex):

In cartea de service zice asa: Schimb de ulei pentru cutia automata AF23 si AF33 la fiecare 4 ani / 60.000 Km.
DAR este o bulina neagra care te duce in josul paginii si zice: unter erschwerten Betriebsbedingungen
ADICA in conditii de utilizare dificile.

Deci eu inteleg de aici ca nu-i neaparat sa schimbi uleiul in cutia automata, decat daca masina a fost fortata. Ceea ce ar cam fi cazul in RO...

Vectra mea are aproape 80.000 Km si cutia automata merge minunat. Si as vrea sa o pastrez asa. Deci sunt in dubii daca sa schimb sau nu uleiul. Neamtul nu a facut-o la revizia de 60.000 Km.

Nu am vazut nicaieri scris (in manualul de reparatii) despre un flitru de ulei de cutie. Doar ca exista un fel de surub mare, hexagonal, pe care daca-l scoti ai distrus cutia ...
  • Tudor

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie:
  • Masina: Signum 2003 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Va mai spun o singura data: verificati radiatorul. Este piesa de la care sa vor strica cutiile voastre minunate.
  • cristiandvd

  • Mesaje scrise: 383
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Mai baieti , va mai explic odata si pentru ultima oara. In ultimele 3 luni numai printre service-uri de cutii automate am stat.
Ascultati cu bagare de seama
Uleiul la cutia automata se schimba
Teminati cu prostiile de gen nu se schimba nu se umbla.
Daca vreti sa ascultati bine . Daca nu nu. Dar va rog sa nu mai postati idei de genu la mine nu se schimba sau eu n-am umblat si nu umblu.
Cei care au service specializat in cutii de viteze automate tin in permanenta legatura cu producatorii pt a fi la curent cu ultimele update-uri in ceea ce priveste tehnologiile si piesele de schimb.
In manualul de Opel, de ex al meu, scrie ca reviziile se fac la 30.000 de km (motor). Asta inseamna ca nu schimb uleiul la 10.000 Km ???? NU
La fel si la cutia automata, care foloseste un ulei mineral , unde sunt frecari uriase, unde sunt presiuni care ajung si la 2.5 bari (in functie de turatie si cuplu).
Se schimba uleiul si dupa caz si filtrul la fiecare 25.000 de km sau 2 ani. (asta daca vreti intradevar sa aveti o cutie care sa nu aiba probleme niciodata)
Si un motor intradevar poate merge cu un ulei 30.000 de km dar NU IN ROMANIA
In cutie sunt intre 16 si 30 de discuri de ambreiaj (friction plates) si intre 20 si 40 de placi de presiune (steels)
Temperatura de lucru a cutiei automate este in jurul valorii de 85 grade si poate ajunge si la peste 100, daca suntem mai sportivi.
Ganditiva ca valvolina de la o banala cutie manuala, unde rolul ei este de a unge si atat, tot o schimbam la 60.000 de km
Va atasez o poza unde:
A) avem partea de presiune hidraulica,
B) urmeaza ambreiajele pt treapta 1 si marsalier,
C) in randul 3 avem ambreiajele pt treptele 2 3 si 4,
D) aici avem grupul planetar cu satelitii pt schimbarea directie de mers (inainte - inapoi)
E) unde avem partea de comanda a ambreiajelor cu grupul de valve "creierul" si filtrul de ulei.
Daca considerati ca nu e necesar sa schimbi uleiul la un asemenea angrenaj e foarte gresit.





E o cutie destul de simpla fara prea multa electronica


Pt orice nelamuriri va stau la dispozitie
  • skypanu

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sal ..

La mine cand accelerez mai cu spor shi motorul este rece se simte o bruscare la schimbarea vitezei dar dupa ce morotul se incalzeshte nu se mai simte nimic .... Deci sa ma duc la service shi sa schimb uleiul .. cat este in fasha ?(daca o mai fi in fasha).

Dar cine imi poate recomanda un service de cutie automat din bucureshti ... ? Pls help ..
  • krueger

  • Mesaje scrise: 125
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
e normal sa mearga un pic mai ciudat atat timp cand uleiul din cutie este rece(ma refer la temperaturi de iarna) si in legatura cu uleiul, eu am facut o mare tampenie, am pus dextron III(recomandat de un "inteligent" de la Al-Padrino, mi-a zis k e singurul ulei de cutie automata iar eu nu prea ma pricepeam atunci la treburile astea) in loc de ala al ei si dupa scurt timp a inceput sa faca figuri, adica ramanea in vitezele de avarie respectiv 2 sau 5...am schimbat uleiul cu cel recomandat (GM,pentru cutie tip JC AF23-33) si de 4 luni dupa ce m-am plimbat in afara tarii, mi-a mai facut o singura data probleme doar cand am schimbat-o pe manual, mentionez ca eroarea disparea dupa ce opream si reporneam motorul. Sfatul meau este sa nu puneti decat uleiul original, in manualul tehnic TIS 2000 se mentioneaza ca nu se schimba filtrul de ulei ci doar uleiul care este cu semnul de atentie la schimb (mare grija la ce ulei puneti sa nu cumva sa va plimbati cu cutia in brate pe la service-uri). numai bine
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR