- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
mnt80
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Constanta
- Masina: Signum 2004 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2009
- Mesaj Privat
Salut !
Autovehiculul din dotare este un Signum din 2004, cu DPF. De la achizitionare (132000km) si pana acum (183000km) am utilizat la schimburile de ulei doar castrol 5w30 (atat versiunea SLX cat si EDGE). Intervalele de schimb ale uleiului au fost de 15000km. Filtrul de ulei se gaseste de la diferite firme, dar , la ultimele 2 schimburi am optat pt UFI. Dupa cum stim, acest motor este italienesc, adica FIAT, asa ca filtrul am vrut sa fie tot italian.
Luand in considerare km din bord si reclama de la uleiurile MOBIL, cu diferite tipuri de ulei in functie de km masinii sau de generatia acesteia, ma intreb daca este cazul sa schimb tipul de ulei sau nu.
Autovehiculul din dotare este un Signum din 2004, cu DPF. De la achizitionare (132000km) si pana acum (183000km) am utilizat la schimburile de ulei doar castrol 5w30 (atat versiunea SLX cat si EDGE). Intervalele de schimb ale uleiului au fost de 15000km. Filtrul de ulei se gaseste de la diferite firme, dar , la ultimele 2 schimburi am optat pt UFI. Dupa cum stim, acest motor este italienesc, adica FIAT, asa ca filtrul am vrut sa fie tot italian.
Luand in considerare km din bord si reclama de la uleiurile MOBIL, cu diferite tipuri de ulei in functie de km masinii sau de generatia acesteia, ma intreb daca este cazul sa schimb tipul de ulei sau nu.
- deleted-18977
- ****
- 2,349 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,349
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
- TwinsFather
- **
- 150 mesaje
- din 28 Dec 2007
- Vectra 2008 z19dt
- Bucuresti
TwinsFather
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut,
A folosit cineva ELF Turbodiesel 10w40 ?
Ce parere aveti de el? Este bun de ceva, sau tot GM Dexos2 5W -30, sau un Castrol?
Trebuie sa fac shimbul si nu stiu ce sa folosesc. Motor z19dt, 75,000KM.
ELF este mocca de la tata, , dar nu stiu daca sa il folosesc sau nu....
Un coleg imi spune sa folosesc Castrol, dar sunt asa de multe ca nu stiu care...
La Opel spca cel mai bine mere GM. Chiar si La Service-ul dedicat Opel in Bucuresti (pentru cunoscatori) tot GM se foloseste....
So....Help.
A folosit cineva ELF Turbodiesel 10w40 ?
Ce parere aveti de el? Este bun de ceva, sau tot GM Dexos2 5W -30, sau un Castrol?
Trebuie sa fac shimbul si nu stiu ce sa folosesc. Motor z19dt, 75,000KM.
ELF este mocca de la tata, , dar nu stiu daca sa il folosesc sau nu....
Un coleg imi spune sa folosesc Castrol, dar sunt asa de multe ca nu stiu care...
La Opel spca cel mai bine mere GM. Chiar si La Service-ul dedicat Opel in Bucuresti (pentru cunoscatori) tot GM se foloseste....
So....Help.
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Lastad
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am vazut mai multe postari cu ce ulei trebuie pentru motorirarile z19dt si z19dth...
Sunt posesorul a 3 marci de masini, in familie ma refer si anume,Vectra c 120 cai z19dt ( 2005 ), peugeot307 (2003 ), w passat (2007), vreau sa va spun ca este o prostie cum au afisat unii ca la 1000 km se consuna 200-300g ulei...mentionez ca masinile le am de aproape noi, cam 1 an jumate avea fiecare cand le-am achizitionat din germania, pe rand normal... Vectra de la schimb la schimb ( 10.000km ) nu mi-a mancat mai mult de 100g, cred ca nici atat, Peugeotul la fel, nici o diferenta sesizabila pe joja, in schimb Passatul a consumat circa 200g, dar ne sesizabil limita fiind la jumatate cand am facut schimbul de ulei, cartile dau standarde precum consumul, cine realizeaza consumul din carti ? Va zic eu nimeni
Sa revin la subiect, de cand le am, uleiul folosit pentru Vectra este Mobil1 5w/30 , merge excelent, puegeotul Castrol 10w/40, iar passaul la fel tot castrol 5w/30
Atat mobil 1 cat si castrol sunt excelente, nu recomand alta marca de ulei iar anotimpul in Romania nu-i nici cine stie ce calduros, nici cine stie ce temperaturi cu minus...lasati prostia cu anotimpul pt. ca motorul merge la aceeasi temperatura atat iarna cat si vara...
Asadar pentru Vectra indiferent de motorizare mai ales cele cu filtru de particule recomand Mobil1 5w/30, am 200.000km cu vectra si motorul toarce ca nou, schimbul la 10k spune totul, nu 15.000 pt. ca motorul toarce si atunci cand masina este in relanti...
Toate cele bune si calatorii cat mai multe fara incidente !
Sunt posesorul a 3 marci de masini, in familie ma refer si anume,Vectra c 120 cai z19dt ( 2005 ), peugeot307 (2003 ), w passat (2007), vreau sa va spun ca este o prostie cum au afisat unii ca la 1000 km se consuna 200-300g ulei...mentionez ca masinile le am de aproape noi, cam 1 an jumate avea fiecare cand le-am achizitionat din germania, pe rand normal... Vectra de la schimb la schimb ( 10.000km ) nu mi-a mancat mai mult de 100g, cred ca nici atat, Peugeotul la fel, nici o diferenta sesizabila pe joja, in schimb Passatul a consumat circa 200g, dar ne sesizabil limita fiind la jumatate cand am facut schimbul de ulei, cartile dau standarde precum consumul, cine realizeaza consumul din carti ? Va zic eu nimeni
Sa revin la subiect, de cand le am, uleiul folosit pentru Vectra este Mobil1 5w/30 , merge excelent, puegeotul Castrol 10w/40, iar passaul la fel tot castrol 5w/30
Atat mobil 1 cat si castrol sunt excelente, nu recomand alta marca de ulei iar anotimpul in Romania nu-i nici cine stie ce calduros, nici cine stie ce temperaturi cu minus...lasati prostia cu anotimpul pt. ca motorul merge la aceeasi temperatura atat iarna cat si vara...
Asadar pentru Vectra indiferent de motorizare mai ales cele cu filtru de particule recomand Mobil1 5w/30, am 200.000km cu vectra si motorul toarce ca nou, schimbul la 10k spune totul, nu 15.000 pt. ca motorul toarce si atunci cand masina este in relanti...
Toate cele bune si calatorii cat mai multe fara incidente !
- BAC
- **
- 255 mesaje
- din 19 Mai 2005
- Vectra 2006 Z19DT
- Mures
BAC
- Mesaje scrise: 255
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2005
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Cand va aud cu: pune Mobil sau Castrol,imi vine sa ma dau cu capul de pereti! Vreti sa vedeti motoare segmentate dupa ce au mers pana in 50000km numai cu Mobil sau Castrol si cu schimburi la 10000? Un ulei nu tine numai de marca iar noi romanii avem un gram in plus de grandomanie de a cumpara ce e mai scump si cu increderea ca este si cea mai buna alegere. Pot sa intru si pe latura cealalta si sa va spun 2 marci de uleiuri peste Mobil si Castrol care nu prea sunt bagate in seama dar daca e sa o luam pe partea de fabricatie,e simplu: Mobil1 este fabricat pe centura in Pipera-Tunari! Nu contest calitatea uleiului Mobil dar invartindu-ma in cercuri de oameni cu masini de lux va spun doar atat: Mobilul dispare miraculos din motor! La mine in firma avem 4 masini carora le completam lunar nivelul la ulei! Haideti sa va spun si marcile : MB GL500,MB S 320cdi,VW golf5 1.6 DSG,VW Passat 2.0 TDI! Benz-urile merg cu Mobil si VW-urile cu,Castrol! Toate cele 4 masini au pasit prin service cu probleme din cauza uleiului folosit! Eu zic ca: atata timp cat schimbi uleiul la timp si utilizezi motorul in limitele bunului simt,nu cred ca are vreo importanta asa de mare fabricantul.
- Merlinboy
- **
- 262 mesaje
- din 04 Feb 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
Merlinboy
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Merlinboy
- **
- 262 mesaje
- din 04 Feb 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
Merlinboy
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Nu.
Un motor diesel nu are uzura la km astia, poate dupa 4-6-800,000km are ceva-ceva dar se face inlocuire segmenti etc. si numai daca este cazul.
Prima cifra vascozitate la rece, a doua la cald, deci care este rationamentul ? Motorul e 'uzat' la rece si la cald devine nou ? Pai la 400,000km ce mai pune ?
La motoarele cu turbina trebuie ulei cum spune producatorul musai ca altfel te alegi cu fluierat. Ca romanul pune dupa ureche, dupa sfatul din parcare, dupa Nea Gica de la raft e alta poveste.
Eu la benzinara 136k si 154k am 0W40 si nu consuma decat ceva simbolic de nu completez si fac numai schimb. Si mai tine cont ca la mine nu este contaminat uleiul ca la diesel cu motorina si praf plus ca nu pun la 1L ci la 0.946ml, deci din start mai putin.
Un motor diesel nu are uzura la km astia, poate dupa 4-6-800,000km are ceva-ceva dar se face inlocuire segmenti etc. si numai daca este cazul.
Prima cifra vascozitate la rece, a doua la cald, deci care este rationamentul ? Motorul e 'uzat' la rece si la cald devine nou ? Pai la 400,000km ce mai pune ?
La motoarele cu turbina trebuie ulei cum spune producatorul musai ca altfel te alegi cu fluierat. Ca romanul pune dupa ureche, dupa sfatul din parcare, dupa Nea Gica de la raft e alta poveste.
Eu la benzinara 136k si 154k am 0W40 si nu consuma decat ceva simbolic de nu completez si fac numai schimb. Si mai tine cont ca la mine nu este contaminat uleiul ca la diesel cu motorina si praf plus ca nu pun la 1L ci la 0.946ml, deci din start mai putin.
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Inca mult si fara dureri de cap.
Atentie la cei cu DPF, va trebuie ulei special ESP formula, merg si cele normale dar face multe regenerari, se infunda bla bla.
Cei care nu au DPF pot folosi ulei pentru filtru de particule si este chiar mai bun/indicat daca te poti lipsi de cei cativa lei diferenta la pret, mai putina mizerie la catalizator, EGR, admisie, turbina etc.
Atentie la cei cu DPF, va trebuie ulei special ESP formula, merg si cele normale dar face multe regenerari, se infunda bla bla.
Cei care nu au DPF pot folosi ulei pentru filtru de particule si este chiar mai bun/indicat daca te poti lipsi de cei cativa lei diferenta la pret, mai putina mizerie la catalizator, EGR, admisie, turbina etc.
- Merlinboy
- **
- 262 mesaje
- din 04 Feb 2008
- Vectra 2005 Z19DT
- Bucuresti
Merlinboy
- Mesaje scrise: 262
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Feb 2008
- Mesaj Privat
Mda, a mea are si DPF , si intr-adevar l-am mai prins la cateva regenerari chiar recent de cand a dat frigul si am mai ambalat-o si eu mai mult si cum fac majoritatea drumurilor in oras ......
Deci, ce sa fac pana la urma, raman pe 5w-30 GM ? Mai trebuie adaugat ceva, sa cer pt DPF ? Deci motor 1.9 cdti , 88 kw, aprox 170k (172,173k mai exact prob), 2005 , dpf (sper ca n-am mai uitat si alte detalii)
P.S. cum imi pot da seama de un ulei FAKE si unul original? (nu intreb degeaba, am tot auzit cazuri din pacate!)
Puteti recomanda pe cineva de pe acest club care vinde uleiuri de calitate (GM ma intereseaza ca deh trebuie sa mergem pe mana asta), sa fie si din Bucuresti si sa aiba si preturi mai bune? (adica sa nu fie chiar cele mai scumpe totusi!)
Deci, ce sa fac pana la urma, raman pe 5w-30 GM ? Mai trebuie adaugat ceva, sa cer pt DPF ? Deci motor 1.9 cdti , 88 kw, aprox 170k (172,173k mai exact prob), 2005 , dpf (sper ca n-am mai uitat si alte detalii)
P.S. cum imi pot da seama de un ulei FAKE si unul original? (nu intreb degeaba, am tot auzit cazuri din pacate!)
Puteti recomanda pe cineva de pe acest club care vinde uleiuri de calitate (GM ma intereseaza ca deh trebuie sa mergem pe mana asta), sa fie si din Bucuresti si sa aiba si preturi mai bune? (adica sa nu fie chiar cele mai scumpe totusi!)
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dexos2 este o denumire pentru uleiuri care indeplinesc anumite norme impuse de GM. Deci Dexos2 poate fi GM, Mobil1, Motul etc. cu indice 5W30, 0W40, 5W40, a se citi
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1940
https://www.clubopel.com/vie...177&start=400
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1940
https://www.clubopel.com/vie...177&start=400
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat