Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ala pe hidrogen a fost doar un concept. BMW seria 7 hibrid se plimba pe strazi de cativa ani si nu are nimic spectaculos. Are un motor electric si o baterie in plus.
Cum e cu hidrogenul ala pe furtun? Ce masini alimenteaza cu hidrogen? Era lichid sau gaz?
Skip ads

  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara,
Pentr @cristidb si nu numai. Cristi ai dreptate in privinta alternatorului. Un alternator (auto, hidro, termo atomoelectric) este format din stator care contine trei bobine la bornele carora se obtine tensiune alternativa si rotor care geneeaza campul magnetic pentru stator. Tensiunea obtinuta la bornele statorului este direct proportionala cu tensiunea aplicata rotorului (campul magnetic generat va fi mai mare sau mai mic si deci si tensiunea va fi mai mare sau mai mica). Turatia alternatorului influeneaza frecventa tensiunii generate: la turatie mai mare frecveta mai mare, este vorba de curent alternativ) tensiunea nu va fii influentata. Tensiunea continua redresata dublualternata (cu doua sau patru diode) se multiplica cu 1,73, deci tensiunea continua obtinuta va fi mai mare decat tensiunea alaternativa. Deci in mod normal daca punem doua redresoare pe acelasi generator trebuie sa obtinem aceeasi tensiune daca diodele sunt identice si de asemeni monatajul avand in vedere ca rotorul genereaza acelasi camp electromagnetic. Exista un dar: in urma cu 10-12 ani Caranda (firma de acumulatoare) a realizat un releu electronic,care pe langa bornele clasice (plus, minus si borna de comanda a rotorulu) mai avea o borna cuplata la plusul alternatorului si astfel pastra tensiunea constanta indiferent de numarul consumatorilor. Dar si asa la un consum mai mare se pot arde diodele. Poate si la masinile actuale existe un asemenea releu si daca mai pui o alta punte redresoare abtii o tensiune necontrolata de releu dar in limite foarte mici avand in vedere tensiunea controlata pe rotor. Si acum sa trcem la legile fizcii pe care nu putem sa le ignoram. Sa incepem cu legea lui OHM (esti om cu mine sunt om cu tine; glumeam) U=IR deci R=U/I. Si mai este o lege de baza P=UI: U este tensiunea [V], I este curentul [A] , R este rezistenta in[ohmi] , P este puterea [W]. In cazul cand avem un generator cu tensiune si curent constant si la borne cuplam doua rezistente diferite in paralel lucrurile se intampla astfel: daca punem un voltmetru in paralel cu rezistenta mai mare vom masura o tensiune mai mare si implicit pe rezistenta mai mica vom masura o tensiune mai mica (caderea de tensiune fiind diferita in functie de valoarea rezistentei) . Daca montam un ampermetru in serie cu fiecare rezistenta vom masura un curent mai mic pe rezistenta mare si implicit un curent mai mare pe rezistenta mica. Se respecta formula P=UI, puterea generatorului fiind constanata. Deci nu vad cum un generator proiectat sa debiteze 100A la 14V sa poata alimenta un consumator mai mare fara sa se arda ceva (diode, releu, bobine stator).
O seara buna tuturor cercetatorilor.
Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni dar astea sunt legile fizicii si nu pot fii ignorate. Schema cu doua sau mai multe rezistente legate in paralel pe acelasi generator se poate calcula teoretic cunoscand puterea generatorului (tensiune, curent) si rezistenta consumatorilor si se poate afla curentul consumat de fiecare consumator tensiunea fiind constanta. Adunate vedem daca depasim puterea generatorului. Conform legii luim OHM la doi sa mai multi consumatori legati in paralel pe acelasi generator , curentul se imparte in mod egal daca rezistentele sunt egale, tensiunea fiind aceeasi.


Ultima modificare facuta de deleted-21456 la Joi 03 Mar, 2011 11:27 pm
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai daca rezistentele sunt in paralel, cum sa fie diferite tensiunile la bornele lor? Pai masori intre aceleasi 2 puncte.
  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Daca rezistenta este mai mare caderea de tensiune pe acea rezistenta este mai mare, implicit pe o rezistenta mai mica , caderea de tensiune este mai mica. Se pune voltmetrul in paralel pe fiecare rezistor. Incearca experimental cu doua becuri de 12V legate in paralel, unul de 5W (va avea o rezistenta mai mare) si unul de 50W. Rectificare: da ai dreptate tensiunea este aceesi dar curentul prin ele este diferit. Caderea de tensiune este diferita in cazul legarii in serie a doua rezistente diferite, daca pui voltmetrul in paralel pe fiecare rezistenta.
Numai bine


Ultima modificare facuta de deleted-21456 la Joi 03 Mar, 2011 11:37 pm
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Shocked

http://www.fizica.ro/textbo...a10/html/2b5.html
  • deleted-21456

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ai postat inainte sa fac eu rectificarea.
In privinta functionarii alternatorului sper ca esti de acord.


Ultima modificare facuta de deleted-21456 la Joi 03 Mar, 2011 11:46 pm
  • stelea

  • Mesaje scrise: 1,725
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Frontera 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2006

  • Mesaj Privat
@tmdmitza, raspunde dracu' la intrebare si nu ne mai trimite pe google!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Problema generatorului in faza in care am ajuns noi nu este descoperirea de noi tipuri de alternatoare
1.Cantitatea de gaz in unitatea de timp produsa.
2.Controlul si stabilizarea temperaturii,adica o modalitate de racire a lichidului din hidrolizorpentru mentinerea unui randament cat mai ridicat a instalatiei.
3.Ajustarea frecventei,si tensiunii curentului din electrozi tot pentru un randament cat mai ridicat.
4.Siguranta instalatiei avand in vedere modul de aprindere al hidrogenului.
5.Altele adica,materiale si forme optime pentru electrozi,amplasare rezervor,instalatie electrica,parametrii de monitorizat....etc.
Concluziile mele pana acum in ceea ce priveste acest dispozitiv, usor si ieftin de realizat,investitie modica, nu cred ca randamentul a ceea am obtinut pana acum poate fi inlocuitorul benzinei prefer varianta considerarii lui ca aditiv care sa inbunatateasca arderea si asa sa micsoreze consumul,cred ca se preteaza la motoare care functioneaza in regim constant (ex.generatoare)sau autoturisme cu cutie automata unde acceleratiile sunt mult mai constante.Mai trebuie de vazut ce zic sondele despre arderea (temperatura) noua aparuta in cilindrii.....

Acum cu suparare ori fara ,cine poate raspunde punctual la aceste intrebari? Pe mine nu ma intereseaza ce-a facut BMW n-am bani pentru el,am citit o informatie ,am verificat-o in limita timpului disponibil o verific si incerc sa o inbunatatesc,pentru asta am nevoie de comunicare cu oameni care vor sa faca ceva.Trebuie sa ma descurc acum,cu sareta pe care o am la dispozitie,infrastructura DE AZI...SI DE AICI pentru ca nu vreau sa fiu sclavul pe plantatie a unor escroci.Gandisem racirea electrolitului colegul @imprevizibil a ales varianta unui radiator eu ma gandisem la freon daca a lui se va dovedi mai buna o sa o adopt pe aia daca intre timp descopar o teava de benzina care trece prin beci ...o sa renunt la idee.....Apropos ,stiti de ce AL -QAEDA nu are succes in Romania? pentru ca noi romanii ne pricepem sa distrugem atat de bine ca nu mai avem nevoie de ajutor
Skip ads

  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@mekanik ai dreptate cu alkaida.....a cu radiatorul prefer sa imi cumpar unu mik decat sa il modifik pe asta de ac...insa: cumpar unu din ala de la dacia nova sau solenza radiator de incalzire (parca). ii mult mai mic decat ala de ac., am sa ii pun un termostat si mai tre sa fac rost de un motoras cu o elice.aici ma gandesc cum sa fac, nu prea am o idee cum sa fac ...insa voi gasi un ventilator mai mic , care sa faca fatza....o pompa de recirculare si mai vad ce mai e de facut. ca de cand lucru la sistemul asta tre sa iasa ceva fara sa vrea ca nu ii dupa el....
  • cfi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2011

  • Mesaj Privat
D_M_G a scris:Salutare baieti....DMG ul va fi cat mai rar pe aici....


Stai asa....

Da si mie pe PM schemele alea, ca eu nu pot trimite PM. Cica am prea putine posturi. Multumesc anticipat!
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
releul de pe alternator e un AVR( automatic voltage regulator). el monitorizeaza tensiunea de iesire si o controleaza prin infasurarea de excitatie. orice consumator legat de alternator inainte sau dupa punte va scadea tensiune generata, deci avr-ul simte imediat caderea de tensiune si va ajusta curentul pe excitatie pana ajunge din nou la valoarea setata.
dar nu de aici vine consumul de energie, practic curentul in excitatie are cativa amperi(la un generator de 2 MW de exemplu, curentul in excitatie nu depaseste 30 A). consumul de energie creste datorita faptului ca avand consumatori mai multi, alternatorul va fi franat si mai mult, iar lucrul mecanic ce trebuie efectuat pt rotirea lui va fi mai mare, deci combustibil mai mult.
la alternatoarele care sunt facute sa mearga in paralel, AVR-urile mai au o intrare de transformator de curent pt load sharing .
  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
salutare
cine stie fratilor , adica daca imi rezista releul de la alternator sa trag de la baterie direct 70 de amperi sau se arde ?
mersi anticipat
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Propun ca subiectul sa fie rezervat celor care nu au fost corigenti la fizica Smile
Ca sa rezum esenta topicului... indiferent de modalitatea practica de realizare, care ramane de definit ulterior, un motor antreneaza un generator de curent, care produce o electroliza, rezultatele electrolizei se ard in acelasi motor si produc o energie mecanica printr-o ardere cu randament de maxim 40%, care la randul ei antreneaza generatorul, etc, etc...
Eventual se mai completeaza cu energie "traditionala" (benzina, motorina). Gresesc undeva ?
ma duc sa vad Stargate Atlaltis, aia macar au imaginatie... Smile


Ultima modificare facuta de sorin666 la Vin 04 Mar, 2011 5:53 pm
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Si rezumatul mai pe scurt: "cum sa faci din kkt bici si sa mai si trozneasca"
  • cfi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2011

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Propun ca subiectul sa fie rezervat celor care nu au fost corigenti la fizica Smile


Care au sau care nu au fost?...

Si unora ca are au fost in lotul olimpic. De acord?... Ca si DMG, nu intru in polemici cu cei care stiu deja ca nu merge.

DMG, mai ai un link cu fisierele? freestorage.ro merge super greu (nu merge) din afara Romaniei. Oricum multumesc, daca nu ai, voi ruga pe cineva sa le scoata si sa mi le trimita. Inca tot nu pot sa-ti trimit PM ca n-am 10 mesaje scrise pe forumul asta. Inca...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Olimpic... la popice, la aruncatul cu privirea, a infipt zambila-n branza, la ce, de fapt, ca aici orice semi-analfabet cu doctorat obtinut la Universitatea YouTube de la Adunata-Copaceni poate sa se dea de Einstein, nimeni nu poate verifica nimic... Smile
Ah, sa nu o iei drept un atac personal, dar cand pe aici vad ca se aduna voltii cu amperii si din aceasta valoare se scade temperatura ambianta, parca, parca, ceva nu merge... Cool
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Se face mare risipa de cuvinte grele pe aici ....pacat unii oameni au acumulat ani de experienta si acum au ocazia sa puna in practica idei,altii au acumultat frustrari si au desemenea ocazia sa vaneze orice greseala pentru a devia de la subiectul initial.Discutand cu un prieten electronist despre situatia asta iar el fiind un om care lucreaza in cercetare/proiectare deci invatat sa foloseasca neuronul la a gasi solutii nu motive a pus mana pe calculator si a inceput X x Y +Z -........=Qlitri/min amestec in regim de relanti la un motor de 1,4 cred ,corect rationamentul si de bun simt numai ca acel volum contine aer si benzina intr-un alt raport care se numeste si stoichiometric de 14,7 la 1 aer si benzina iar amestecul se mai imbogateste cu H care este un combustibil iar O intretine arderea intr-o proportie mica raportata la combustibilul folosit dar si mai mica raportata la total AMESTEC ars in motor.
Am spus-o acest amestec gazos H-O poate fi folosit ca aditiv de imbunatatire a arderii ,efectul normal ar fi o scadere de consum,pretandu-se pentru inceput la motoare care merg in regim constant de turatie.
Daca tin bine minte titlul suna ,MODALITATI DE REDUCERE ...NU MODALITATI DE INLOCUIRE ...ori INLOCUITORI ...iar pentru cultura celor carcotasi cu mai multa scoala decat practica SISTEMUL ESTE VIABIL.
Trebuiesc experimentate si gasite solutii pentru cresterea fiabilitatii,a debitului de gaz,a sigurantei in exploatare .....si de ce nu sa ramana pentru uzul celor care investesc ,bani,timp,imaginatie...etc in perfectionarea lor.Vreau sa asigur colegii care cauta solutii la problemele ivite pe parcursul incercarilor de sprijinul meu in ceea ce priveste functionarea motorului ,in limita timpului disponibil
  • cfi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2011

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:Se face mare risipa de cuvinte grele pe aici ....
iar pentru cultura celor carcotasi cu mai multa scoala decat practica SISTEMUL ESTE VIABIL.


Stiu ca este viabil, eu doar vroiam sa primesc documentele alea, sa ma informez mai mult. Din pacate, nu le pot descarca de la adresa indicata. Poate le pune altcineva pe rapid share.

Acum 5 minute am primit urmatorul mesaj in cutiutza:

"Just wanted to let you know that I now have member #16 in my "Elite 100" Club. These are customers ( and myself ) who have achieved a 100% or better, increase in fuel mileage. The latest is a gentleman from Florida whose 2009 Hummer was getting 11.5 mpg he is now up to 23.6 mpg. He hired the head of the service department at the dealership where he bought his Hummer to do the install of My generator, CCPWM and Control Box. Needless to say he is a very happy camper.
The total represents 10 members with the Control Box, and 6 with my old manual system."

Sa va spun cine a proiectat asa numita "control box"?... Mai bine nu, ca iar ziceti ceva de olimpicii la popice (as vrea eu, dar n-am talent, cu toate ca am incercat).
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
@mecanic, spune si ce a calculat ca altfel doar facem risipa de cuvinte. Multi gandesc profund, ca ganditorul de la Hamangia, fara sa rezulte ceva util din toata gandirea lor.
Cat aer intra intr-un motor la anumite turatii?
Cati litri de hidrogen si de oxigen produci pe minut? Se produce suficient sa aiba vreo influenta? Cantitatea produsa ar trebui sa fie constanta. E suficienta la turatii mari?
Cum afecteaza amestecul de hidrogen si oxigen viteza de ardere si cifra octanica?
Se modifica raportul de compresie sau avansul sa beneficiezi de modificarea cifrei octanice sau a vitezei de ardere? Voi cum l-ati modificat?
Cum determinati raportul aer benzina pentru economie maxima si pentu putere maxima? Ati modificat hartile in ECU sa ajustati corespunzator raportul aer benzina?
Cu cat creste randamentul motorului avand in vedere ca se consuma mai multa energie prin alternator?
Raspundeti la intrebarile astea si mai venim de acasa. Altfel raman aberatii.
  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si tot ce mai conteaza pt., noi (astia cu hidrogenul) nimik. noi stim ce stim si ce am testat...nu scriu sa conving pe cineva, si nu ma intereseaza sa mai conving pe nimeni. de felicitari nu avem nevoie sau sa ne ridice cineva in slavi, sau daca ne zice cineva ca nu functioneaza ne e indiferent.
avem respect pt ., cei ca noi si felicitam pe cine reuseste sa faca ceva mai bun...
bafta celor ce si-au propus sa perfectioneze tehnica.....numai cei ce au cunostintze vor beneficia de un sistem hho performant Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR