a_tentat a scris:Salutare,
Azi cred ca am tras concluzia ca problema la mine se manifesta de la frig.Zilele astea m-am plimbat foarte mult cu masina si nu am avut nici o problema (cel mai frig a fost -1 grad) insa azi am plecat de dimineata pe la 8 (erau -7 grade) si a inceput iar sa se aprinda martorul de exhaust.De data asta decat licarea intermitent cand saream de 2000 rpm si nu a ramas aprins pe bord.La relantiu trepida urat de tot masina , se auzea si un zgomot ca o bataie de la motor si pufaia la toba.Cand am avut probleme cu ea era tot frig afara(-6grade - -9 grade)Ce am mai constatat este ca apa a stat la 0 grade timp de ~7-8 km fapt ce mi se pare imposibil pentru ca in masina se facuse foarte cald de la clima deci trebuia sa fie putin cald motorul.Am tras pe dreapta, am oprit clima , in cca 3-4 sec indicatorul de la apa a sarit undeva pe la 50 grade dar masina tot mergea prost.Am continuat drumul si cand am ajuns la destinatie am constat ca apa era tot la 0 grade(clima o pornisam din nou deci nu cred sa aiba vre-o legatura).Am citit codul de eroare P0300(multiple cylinder missfire).Sunt totusi in dubii daca de la senzorul de apa ar putea fi toate aceste probleme el trimitand niste valori eronate ale temperaturii motorului catre ecu si acesta transmitand mai departe un alt regim de functionare decat cel la care ar trebui sa functioneze in functie de temperatura primita.O sa o pun azi pe tester sa vad daca a mai aparut vre-o eroare la senzorul de apa si o sa curat EGR si injectoare in functie de cat timp o sa aiba mecanicul desi cred ca EGR nu ar face probleme decat la frig ci ar face in permanenta iar modulul de aprindere la fel ar face in permaneneta.. Din experienta voastra cam ce ar face probleme doar la frig?
Am fost si am discutat cu un mecanic despre problema mea si am ajuns la o concluzie referitoare la turatia motorului la schimbatul vitezelor.
Eu pana acum schimbam viteleze la ~2000-2200 rpm in oras.Mi-a zis ca treaba asta ar putea sa afecteze in sensul ca la turatia asta este considerata subturata si raman gaze nearse care se depun pe esapament si cand este frig afara ingheata pe teava si se ingusteaza spatiul de evacuare si nu se pot evacua gazele pana nu se dezgheata.
Nu stiu cat de plauzibila sa fie si problema asta deoarece din cate am observat evacuare(esapamentul) se incalzeste relativ repede si daca ar fi ceva inghetat pe acolo eu zic ca s-ar topi.Oricum in ultima vreme am inceput sa schimb vitezele intre 2500-3000 rpm si vad ca la frig tot imi apare magica eroare.O sa ma duc in dupa amiaza asta sa curat EGR si maine la prima ora ies sa dau o tura cand e foarte frig afara sa vad cum se comporta.