Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc, Dane. Un motor inlocuit e ok, ieftin, dar..stii ce e in el?

N-am doua miini stingi, asa ca manopera as face-o eu, evident, mai putin calarea distributiei. Dar, daca pinioanele mari is OK, nu se umbla la ele, ca atare nici la piesa-traductor, calarea macar pentru deplasare pina la un detinator de KM se poate face.

Bolturile sint fretate in biela si trebuie montate la cald sau is libere fixate cu sigurante? Asta pt eventualitatea ca trebuie schimbat vreun piston, suspectez 3 ca bate dupa sunet.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Normal ca nu stii ce este in motorul sh doar daca cunosti masina. In plus daca a fost prost intretinut si a stat ai sanse mari de gripare segmenti si culbutori.

Poti face singur tot si strans/calat ochiometric. La calare se schimba surub vibrochen si axe came, nu dureaza mult si chiar nu merita sa cumperi o cheie dino si trusa km ca nu le mai folosesti mult timp, investitie proasta. Deci nu umbli la suruburi came, perfectiunea se va obtine dupa calare.

Pistonul vine cu biela cu tot, ca e nou sau second asa se livreaza. Poate exista numai biela sau piston sau nu te chinui ca la dacie cu autogenul ca nu faci treaba buna. Poti gasi pistoane bune sh de la motoare care au sarit de la punct, nu toate pistoanele sunt atacate. Pe ele numai curatare si segmenti. Atentie la piston, cel de XEP difera de XE.

Un RK la aceste motoare merita daca te pricepi sa faci singur si cu ceva ajutor, salvezi multi bani de manopera. Ai nevoie de ajutor la chestiuni de finete, secrete si alte cele, treaba bruta o faci tu incet si bine.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:[...]nu te chinui ca la dacie cu autogenul ca nu faci treaba buna. [...].


Nici nu se recomanda autogen sau alta sursa cu flacara deschisa.
Decarbureaza materialul cu efecte de..decalire.

In cel mai rau caz plita sau resou electric cu control de temperatura (eventual se pun bucatele de cositor pe biela, cind se topeste, e calda cit sa viri boltul si sa nu detratezi materialul).
  • stefan_10

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cota de strangere a boltului pe piston/biela (dupa caz) poate sa permita demontarea relativ facila a acestui ansamblu fara sa incalzesti prea mult, depinde ce materiale sunt. Nu am scos boltul la nici un XE ,XEP, dar , ca idee, acum lucrez la un motor de Nissan X-trail 2.2 dci, la care boltul este fix in piston si flotant in biela, iar, pentru a-l scoate, e suficient sa incalzesti cu un feon industrial setat la 70 grade pentru cateva minute zona de strangere a boltului in piston si iese.
Oricum, ideea este simpla: motoarele, chiar daca par la fel, au multe secrete. Pentru cineva familiarizat bine cu mecanica, se pot aborda operatiuni indiferent de gradul de dificultate pe care il prezinta, dar, atentie, numai cu o documentare asupra particularitatilor motorului respectiv, si lucrat curat, atent, fara graba. Daca nu ai treaba cu mecanica, chiar daca pare simplu, lasa pe cineva care se pricepe, cel putin la treburile de finete. Crede-ma ca iesi mai bine pe termen lung.
Skip ads

  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Stringerea la bolt flotant in biela e mai mica. La fretare in biela si flotant in piston e mai mare..
  • smartbogdan

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2009

  • Mesaj Privat
treaba grea ce vrea sa fac omu asta, dar cu ff multa atentie reusesti, am schimbat si eu la o agila camasi,segmenti,distributie, si bineinteles ce trebuia schimbat avand in vedere desfacerea.. o treba grea mai ales la distributi daca nu ai trusa ....dificil....eu totusi as recomanda un alt motor sa il cauti sa il verifici si apoi sa il cumperi ca iesi mai ieftin ....
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Se schimba camasile? Nu e bloc turnat si alezat/honuit?

Partea grea la mine nu-i munca, ci banii.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Domnu Diaconu, unora din pacate le cam place sa braveze pe aici. Cred ca nu ati fost atent. Evident ca Z10XE/Z12XE este monobloc. Dacia, avea intr-adevar camasi ce puteau fi schimbate. Dar vad ca unii confunda marfa cu ambalajul. Le recomand: mana pe carte!
Skip ads

  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Pai atent la ce? Intrebarea mea era.."zar de fuga" pt Bogdanel.

Am zis si repet, nu mi-e teama de munca, nici doua miini stingi n-am. Problema is banii de materiale. Cind i-oi avea pe cei macar 1500 de care zicea Dan o sa comand piesele si ma apuc de trebusoara. Mama lor de motoare straine, ca-s asa logice...
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Banii pentru piese si materiale cred ca sunt problema generala. Exact din acelasi motiv stau in expectativa si eu.
Ca o constatare personala, revazand sectiunea Agila a acestui forum de pe la inceputuri, cred ca exista o serie de etape distincte, care au generat o serie de topicuri cu caracter de tutoriale. Lider ramane de necontestat Dan Cuciureanu, care are majoritatea postarilor pe aceste etape. Aceste etape s-au consumat tinanad pasul cu "tineretea" buburuzelor, cand nu prea consumau ulei exagerat si atentia era indreptata pe "secrete" de intretinere si cosmetizare. Insa, ca si la om, soseste vremea cand si fierul se termina. Deoarece majoritatea avem masini Agila cam din perioada de inceput (2001-2004), nu e de mirare ca trebuie sa trecem la tutoriale noi. Cine va avea curajul si amabilitatea de a le face, asta se va vedea pe parcurs. Pana una alta, ferice de cei ce pun mana pe o documentatie.

LE
...Cred ca nu ati fost atent...
se referea la exprimarea nonsalanta a omului.
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am inteles acum...
Cind oi avea piesele in brate si motorul desfacut o sa fac poze cu demontat/montat si, cu coparticiparea celor cu experienta mai multa o sa incropim vreun tutorial sau o sa imbunatatim din ale lui Dan...
  • smartbogdan

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Agila 2001 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2009

  • Mesaj Privat
domnilor , scuzati pentru ca am gresit ma refeream nu la "camasi" ci la cuzineti, in fine dar se pare ca abia ati asteptat sa sariti pe mn si sa ma faceti prost mai suptil....eu incercam sa ajut amu dar se pare ca nam fost inteles...
Skip ads

  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Pun o intrebare: la opel am vazut ca se recomanda "fantele la 120 grade". La alte motoare am vazut vehiculata ideea de "fantele la 180 grade". Teoretic, macar, distanta intre doua fante de pe doi segmenti alaturati este mai mare la calarea pe 180 grade (un semicerc e mai mare decit un arc mai mic). Ca atare si pierderile alea marunte prin fante sint mai mici (ceva de curgere dinamica prin teoria motoarelor).
Daca e asa, de ce se recomanda 120 grade? Personal vad mai sigura calarea la 180 grade.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
liviudiaconu a scris:Pun o intrebare: la opel am vazut ca se recomanda "fantele la 120 grade". La alte motoare am vazut vehiculata ideea de "fantele la 180 grade". Teoretic, macar, distanta intre doua fante de pe doi segmenti alaturati este mai mare la calarea pe 180 grade (un semicerc e mai mare decit un arc mai mic). Ca atare si pierderile alea marunte prin fante sint mai mici (ceva de curgere dinamica prin teoria motoarelor).
Daca e asa, de ce se recomanda 120 grade? Personal vad mai sigura calarea la 180 grade.


din cate stiu eu, presiunea este mai mare pe o parte (nu mai stiu care) a pistonului decat pe cealalta parte, si cica e mai bine sa fie fantele pe partea cu presiunea mai mica... cel putin asa am vazut undeva. Sper sa nu vorbesc prostii Smile
  • rlacika

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Simplu Very Happy ! Sunt trei segmenti: daca sunt pozitionati la 120 de grade nici o fanta nu se "vede" cu celelalte. Daca le pui la 180 fanta de la primul segment va fi in linie cu fanta de la al treilea segment.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
rlacika a scris:Simplu Very Happy ! Sunt trei segmenti: daca sunt pozitionati la 120 de grade nici o fanta nu se "vede" cu celelalte. Daca le pui la 180 fanta de la primul segment va fi in linie cu fanta de la al treilea segment.

La cel de ungere nu cred ca e problema unde e fanta...
  • liviudiaconu

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
rlacika a scris:Simplu Very Happy ! Sunt trei segmenti: daca sunt pozitionati la 120 de grade nici o fanta nu se "vede" cu celelalte. Daca le pui la 180 fanta de la primul segment va fi in linie cu fanta de la al treilea segment.


Si? intre ele e al doilea segment, deci "nu se vad" din punct de vedere gazodinamic. Geometric, da, ai dreptate.

Mai degraba poate fi ceva legat de ce spune Nirolf... desi nu stiu daca e vorba de presiune sau de acea minidezaxare a boltului, ca atare o fi vorba de forte?

In fine, ei teoretic se rotesc. Date fiind diferente de masa, grosime, etc, nu se vor roti la fel, existind situatii in care pentru o perioada fantele chiar se suprapun.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Segmentii, din cate stiu, nu trebuie sa se roteasca pe canal, datorita unor opritoare (cel putin teoretic, ca inca practic nu am desfacut). Pozitia segmentilor pe piston este data in TIS.

Nirolf1986:
din cate stiu eu, presiunea este mai mare pe o parte (nu mai stiu care) a pistonului decat pe cealalta parte, si cica e mai bine sa fie fantele pe partea cu presiunea mai mica... cel putin asa am vazut undeva. Sper sa nu vorbesc prostii Smile

Sa nu-mi spui ca fenomenul asta se intampla in camera de compresie si aprindere, ca eu asa inteleg din ce spui si nu cred. Nu am gasit o asa teorie pana acuma. Embarassed
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Pistoanele pt. motoarele in 4 timpi nu au stifturi opritoare pt. segmenti. Acestea exista la motoarele clasice in
2 timpi, motoare ce nu au supape in chiulasa rolul acestora fiind preluat de niste decupaturi in peretii cilindrului
ce sunt baleiate de catre piston. Opritoarele au rolul sa impiedice rotirea segmentului prevenind astfel ruperea
lui in cazul in care capetele acestuia ajung sa culiseze in dreptul unei ferestre de baleiaj.
liviudiaconu a scris:Pun o intrebare: la opel am vazut ca se recomanda "fantele la 120 grade". La alte motoare am vazut vehiculata ideea de "fantele la 180 grade". Teoretic, macar, distanta intre doua fante de pe doi segmenti alaturati este mai mare la calarea pe 180 grade (un semicerc e mai mare decit un arc mai mic). Ca atare si pierderile alea marunte prin fante sint mai mici (ceva de curgere dinamica prin teoria motoarelor).
Daca e asa, de ce se recomanda 120 grade? Personal vad mai sigura calarea la 180 grade.

Dimpotriva, cel putin la Agila, in TIS se specifica ca montajul primilor 2 segmenti (de compresie) sa se faca
decalat la 180 grd. (pozitia segmentului raclor neavand nicio importanta in relatia cu pozitia primilor 2 segmenti,
el trebuie sa fie asezat corespunzator fantelor de ungere de pe canalul pistonului ).
Dezaxarea boltului in piston nu are legatura cu pozitia segmentilor, el are ca scop reducerea cuplului de
basculare atunci cand pistonul ajunge in pozitia de compresie maxima.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ok, poate ca era bine ca la acest topic sa inceapa sa apara poze. Cine are motor desfacut, nu ne fericiti si pe noi, inainte de a le desface pe ale noastre? Raman la ideea pe care am arunct-o aici si anume, aceea ca a cam sosit vremea segmentarilor pentru detinatorii de Agila. Acuma, cat si ce se va spune aici, ramane de vazut.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR