Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Din cate stiu eu acela nu este senzor de vacuum ci actuatorul de twinport .
Sper sa nu gresesc.
Skip ads

  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Acu imi spune un nene de la service cum ca ar fi capacul culbutorilor doar de vina............da faza e ca l-am schimbat si pe ala....ce-i drept tot second luat de pe un astra H z16xep.
Macar daca as sti sigur ca e ala l-as comanda nou 1000 lei costa nou de la reprezentanta.
Acum am doua capace ce naiba toate is defecte? nici nu poti sa iti dai seama daca e defect asta e faza de kko.
Eu am sa schimb galeria de admisie in speranta ca formeaza prea mult vacuum si din aceasta cauza uleiul barbotat in capacul culbutorilor e tras prin acea conducta (furtun) in admisie.
Un ultim efort ar fi sa schimb si capacul a 3-a oara dar de data asta sa il cumpar nou?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu unul m-am convins ,am schimbat capacul si tot consuma chiar daca am gasit cam 1/2 litri de ulei in galerie acum ma uit pe teava de esapament care este neagra , nu cred uleiul este bagat in camera de ardere prin galeria de admisie ci cum zicea colegul mai sus este o problema interna a motorului adica segmenti pistoane sau semeringuri la supape , am facut compresia acum un an si a iesit ok dar ,din cate am inteles o compresie corecta se face la rece odata si la cald cu termostatul deschis de ce nu stiu asa mi-a zis un inginer la service.
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu e nici capacul nici admisia care la mine repet da eroare pe tester nici senzorul acela din pozele de mai sus (actuator twinport), atunci klar se intra in motor....segmenti si toate alea (se ajunge undeva la 15 mil.)
Dar totusi nu imi explic cum un motor care consuma ulei nu scoate gram de fum in spate nici alb nici negru nici gri.
Pai la kadett cand sa terminat motorul pai daca calcai acceleratia talpa scotea un nor in spate de zici ca erai locomotiva cu aburi.
La astra g-ul asta care il am eu merge brici consum de benzina ok imi arat bordul 8% consum semi pot sa zic ca fac zilnic 35-40 km im regim de oras si drum drept vreo 15 km din cei mentionati. Deci consumul de benzina nu a crescut, fum nu scoate deloc masina merge bine dar uleiul tot dispare in conditiile in care ii scot banutul acela facut supeficial din conducta(teava) care iese din capacul culbutorilor.
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Pai nici a mea nu scoate fum sa se vada dar teava de esapament e neagra si cred ca e de la uleiul care este aruncat pe esapament .
  • z16xep

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Intrebare>>>ce erori aveti inregistrate de tester?
La mine apar 2 erori >>>>
P0170 - Fuel Trim System Lean
(02) - Not present

P0130 - O2 Sensor 1 Circuit Voltage High
(01) - Not present

si asa se duce uleiul de consuma 2 L in 800 km , fara fum sau scurgeri pe la motor.Am facut eu combinatia aceeea cu filtrul de benzina sa vad cat ulei se aduna in acel filtru dar din ce am observat nu era prea mult cateva zeci de grame poate .Am eu impresia ca acest motor are el ceva defect de fabricatie de ii place uleiul.Am mai incercat de am bagat pe stutul de la capac un furtun si celalat capat intr-un borcan sa vad cat ulei vine din capac , dar 1 sapt tot asa putin 20 30 grame maxim , am astupat furtunul ce vine din admisie cu totul, si nu am observat nici o schimbare in mersul masinii.Am intrebat mecanicii care dau cu presupusul si ei >>>>egr blocat , furtun spart pe undeva , scurgeri ulei si bla bla denastea.Masina cand am cumparat-o din germania avea egr blindat cu o bucata de clingherit.L-am scos cand am curatat egr si masina a mers la fel.Am impresia ca acel consum de ulei vine de la simeringurile de la supape sau/si ghidurile de la supape.
Ulei folosesc 5w30 , am incercat 10w40, 10w30 acelasi drac fac toate,singura deosebire este aceea ca motorul merge mult mai galagios cu 10w 40 si parca si are un tacanit de tachet ca si cum ai merge pe gazoolina.
Am mai masurat parametrii de functionare ai motorului cu op com dar nu stiu sa interpretez datele de acolo, masurat cu eroare si fara eroare + la mine mai apar si detonatii pe pistoane, lucru care ma ingrijoreaza putin.

daca aveti nevoie cumva de masuratorile facute de mine va pot ajuta cu placere pentru o comparatie .Pot sa le trimit pe e-mail cui are nevoie de ele.

Multa stima si sa rezolvam problema cumva

Ps : am schimbat ulei , filtre , distributie si tot ce era de schimbat pe la motor si curatat ce se putea curata
  • z16xep

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Dupa mai multe dezbateri pe tema consumului de ulei cu diversi mecanici, am ajuns la concluzia ca trebuie schimbate ghidurile de la supape(120 lei victor reinz)+simeringurile(160 lei victor reinz) +garnitura chiulasa (104 lei V. reinz)+suruburi chiulasa(5,30 lei hans pries)+garnitura de la capacul culbutori (120 de lei) in costurile mentionate mai sus mai intra schimbatul simeringurilor si ghidurilor 150 de lei.Distributia este schimbata de nici 5000 de km.
Ma bate gandul sa fac eu aceasta operatie , dar tare mii ca nu ma descurc si mai rau fac.Cunostinte de mecanica am si indemanare, suport tehnic ar fi si acela.Singurul lucru pe care nu il stiu face este de a pune la punct distributia si lipsa uneltelor speciale necesare pentru aceasta operatie.

Bine ca m-am trezit si eu acu iarna sa fac masina , dar deja nu se mai poate , becul de gaze( robinetul galben ) este mai tot timpul aprins si ma enerveaza.

Niste sfaturi ar fi binevenite.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu si tot asa sonda lambda 2 are eroare tot timpul,cred ca la partea cu pusul la punct ar trebui sa ceri ajutorul unui mecanic care a mai facut operatiunea si eu vreau sa fac acelasi lucru dar mai intai voi face o compresie la cald si la rece, sa vad daca nu sunt si segmentii pistoanelor compromisi.
Pe langa asta ar trebui sa cureti si catalizatorul pentru ca sigur este plin de mizerie eu asta intentionez sa fac as vrea sa bag turbojetul in el mai intai spuma de aia activa si dupa jetul sa scot grosul iar daca operatiunea de refacere a motorul va avea succes ma gandesc ca in timp 2000-3000 de km se va curata si catalizatorul.Din cate am vazut este un baiat aici pe forum care a facut un motor din asta .
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
z16xep sa schimbi si segmentii.
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
consumul de ulei este datorat atat simeringurilor de supapa, cat mai ales segmentilor, si anume cei d ungere, care sunt coxati, acesta fiind motivul pentru care consuma atat de mult ulei. desi testul de compresie este bun, acesti segmenti nu pot fi verificati de nici un tester, decat desfacuti si vazuti in ce stare sunt.
  • z16xep

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2012

  • Mesaj Privat
daca ar fi segmentii de ungere coxati ar scoate fum albastrui tot timpul, ceea ce nu se intampla in cazul meu si a altor colegi care au aceasta problema cu acest tip de motor z16xep.Pana nu se desface si nu se verifica totul este prematur sa vorbim.Pana nu se gaseste vre-un curajos sa desfaca si sa faca totul ca la carte , verificat , schimbat, nu vom stii nici odata ce si cum este problema.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai segementi ungere cocsati nu scoate fum dar papa ulei.
Skip ads

  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salutare revin cu pareri dupa schimbat galerie admisie, senzor actuator twinport si curatat egr la un service din cluj.
Costuri 100 euro galerie second hand de pe unastra h z16xep, 30 euro actuator twinport second hand, si egr-ul original curatat.
Nici un fel de modificare masina consuma in continuare ulei foarte mult.
Concluzie: vorba lui "dancuciureanu" segmentare cu tot tacamul altfel nu scapam de consumul de ulei.
Am schimbat pe aceasta masina tot ce se putea si am bagat in ea pana acum vreo 5000 de lei in 2 ani de zile ca sa incerc sa rezolv problema consumului de ulei dar vad ca tot la segmentare se ajunge. Pentru mine acest capitol e incheiat multumesc pe aceasta cale colegilor de pe OPEL CLUB pentru ideile si sfaturile oferite.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ciudat este faptul ca doar motoarele pana in 2004 Consuma ulei.
  • uskt2005

  • Mesaje scrise: 2,093
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Experienta proprie:

Masina astra classic 2 Z16XEP ...manca 1-1,5 l ulei la cca. 2.000 de km (Mobil 1 0W40), am pus GM3w30 si manca 1 litru la mie, asadar m-am apucat de motor.
Am schimbat in prima faza semeringurile la supape, refacut "scaune" supape, schimbat garnitura chiulasa, etc.... pus totul la loc, pus ulei mobil 1 (0w40) si dupa 2000 de km tot atat ulei manca.
Am zis, e clar...sermenti.... si ne-am apucat din nou de motor... Dupa ce am desfacut motorul am constatat:
- Uzura zero la pistoane, camasi, etc, pistonul 2 era negru in cap,... segment ungere blocat.
Am schimbat si segmentii (am pus pe cei mai scumpi care i-am gasit.... Kolbenschmit... cca. 700 lei setul), din nou garnitura chiulasa, suruburi, distributie, etc..
De atunci am mai facut cca. 30.000 de km cu schimburi de ulei mobil 1 (0w40) din 10.000 in 10.000 si consumul este nesemnificativ de la schimb la schimb (as zice sub 50-100gr).

Tin sa mentionez ca masina in cox nu scotea fum, in schimb cupa cox, la ralanti scotea fum negru-albastrui (dar eu nu am catalizator si toata evacuarea modificata) deci este f posibil ca la o masina stock sa nu scoata fum deloc in schimb sa infunde catalizatorul, sonde lambda, etc....
Deasemeni la un test de compresie, cea mai mare presiune era la pistonul cu probleme ceva de genu 17,2 pe cand la cele fara probleme este undeva la 14, 14 si ceva

Asadar ca o recomandare in incheiere , daca masina mananca mai mult de 1000gr ulei in 1000 - 2000 de km singura rezolvare se pare ca este segmentarea.

Pt alte detalii va stau la dispozitie.
  • z16xep

  • Mesaje scrise: 259
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eh da, ciudate tare motoarele astea cu consumul de ulei( nici dacia lu' tata din 89 nu a mancat ulei si a fost taxi 10 ani) si astra ce o am acu are 170000 km si papa ~2 L ulei in 800 km. Tind sa cred ca sunt prost concepute motoarele, pentru ca am mai intalnit situatii cu conum exagerat de ulei.
uskt2005 nu ai cumva poze sa ne arati si noua cum erau pistoanele dupa ce ai desfacut motorul?

Deci concluzie segmentare, nu exista alta scapare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pai dacia lui tata avea schimb de ulei la 5-7,000km, asa prost si mineral cum era, nu vedea 4-5,000ture, nu schimb cu caca de ulei la 15,000 sau 30,000km.
Motoarele nu sunt prost concepute doar prost intretinute, birjarite etc.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Maine voi face din nou compresia la cald si la rece de acesta data la indrumrea unui inginer, dar dupa toata discutia asta vad ca nu scap si de segmentare ceea ce implica un mare cost in plus.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Faci test compresie degeaba, va iesi bine si la fel de bine si banii din buzunar.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu intelegeam de ce zic toti ca le-a iesti compresia buna si tot mananca ulei motorul explicatia e simpla am citit-o pe net :
-rolul segmentului de ungere este de a indeparta surplusul de ulei de pe camasa pistonului acesta daca nu isi face treaba e blocat cum ziceau baietii mai sus nu mai indeparteaza surplusul de ulei iar uleiul asta se duce unde ? cred ca in camera de ardere imbogatind amestecul .
De ce iese compresia buna pentru ca alti segmenti ai pistonului sunt resonsabili cu compresia si anume ce-i de compresie care nu sunt blocati/stricati.
O intrebare inca o mai am cum se blocheaza segmentii astia de ungere din cate am inteles au un canal se umple ala cu mizerie sau cum?
A si inca una surplusul de ulei se duce in camera de ardere nu?

Explicatiile pe care le-am gasit am tinut sa le postez pentru colegii de forum care tot la fel nu intelegeau fenomenul.
Aveti aici si site-ul:http://ro.wikipedia.org/wiki/Fi%C8%99ier:Piston_rings.jpg
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR