Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • mazak

  • Mesaje scrise: 143
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Salut Nicu, te-ai gandit sa faci un tutorial pe tema asta?

O zi buna si numai bine
Skip ads

  • djmarius

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2009

  • Mesaj Privat
unde gasesc si eu garniturile ce vin in capul din dreapta la injector(cele din cupru) si la ce pret ? asa sunt ele direct conice sau vin drepte, rotunde? ca eu nu am gasit pe nicaieri.



  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
M-am gandit sa fac un tutorial, insa din cauza ca aceasta operatiune este destul de complicata si periculoasa (daca gresesti ceva, distrugi motorul iremediabil), prefer sa raspund oricarei intrebari fara a indemna pe cineva sa faca ceea ce eu am facut eu singur acasa riscand totul. Motorul toarce rotund acum, nu mai baga ulei in vasul de expansiune, nu mai consuma motorina in exces, nu mai tacane, nu mai pacane. Ajut pe oricine cu orice informatie, insa nu recomand nimanui sa faca asa ceva singur acasa. E o munca grea si extenuanta de unul singur si cere multa atentie si timp si credeti-ma ca nu va mint.

djmarius, parerea mea, lasa saibele conice la la locul lor pe injectoare caci sunt bune, nu schimba decat oringurile (garniturile) de la injectoare pe original, caci sunt coapte. Nu stiu ce problema ai, insa aceste injectoare sunt mecanice si nu prea se strica ci se infunda cu mizerie si calamina, baga solutie de curatat injectoare in rezervor. Contacteaza-ma pe privat ca sa-ti spun ce solutie sa folosesti. Spune-mi ce au injectoarele. Saibele sunt conice, deoarece tecile de injectoare din chiulasa sunt conice pe partea dinspre blocul motor (dinspre camera de ardere).
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Saibele conice nu se schimba , eu a trebuit sa le schimb deoarece niste " mesteri " care au lucrat la injectoarle mele au scos acele seibi cu patentul , asa ca a trebuit sa le schimb , ele vin doar pe cod de original GM si am dat 30 lei / bucata .
Skip ads

  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Lasa si tu un nr. de telefon ai putea ajuta cativa indrazneti.Puteai sa il pui la TUTORIALE.Ai avut ceva rabdare cu bulangiul de mecanic,deaceea nu ma duc la mecanic,ca face mai rau decat fac eu,ma rupe si la banii Smile
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Nicu poate face un tutorial , problema este al celor care au 2 maini stangi sau 2 mainei drepte , mai mult rau i-si pot face .
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Dupa ce vezi odata, de 2 ori cu se desface motorul ai curaj sa te bagi, dar totusi aceasta operatiune nu e usoara, sunt multe chestii care daca le pui aiurea te duci si cumperi alt motor! Un tutorial e bun, ca sa stii la ce sa te astepti cand faci o astfel de interventie, piesele ce trebuiesc achizitionate. Cine mai schimba o garnitura de chiuloasa?
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ca sa stiti in ce va bagati, va spun in mare, pasii facuti la masina mea Astra G Y 17 DT:
- se imobilizeaza autovehiculul pe un plan orizontal;
- se scoate antigelul din instalatie si uleiul din instalatie; acestea se recupereaza in doua bidoane separate si pot refolosi dupa reparatie daca sunt ok calitativ si nu sunt contaminate; antigelul deca este curatat de impuritati si ulei se poate refolosi 100 % fara probleme, insa uleiul de motor daca este uzat sau contaminat cu antigel in urma reparatiei, se schimba cu altul nou si cu filtru de ulei nou;
- se scoate carcasa filtrului de aer si tubulatura aer;
- se da jos bateria si suportul bateriei; bateria o depozitati undeva in casa la cald, daca vreti ca sa porneasca dupa reparatii;
- se suspenda motorul si se scoate suportul motorului de sub filtrul de aer; atentie, ca daca nu suspendati corect motorul acesta poate cadea jos cand puneti la punct distributia;
- se da jos ECU, suportul ECU;
- se da jos EGR, tubulatura EGR;
- se da jos tubulatura turbinei;
- se scoate fulia pompei de apa;
- se da jos cureaua de transmisie, insemnand-o in prealabil ca sens de rulare cu un marker;
- se scoate aparatoarea superioara de plastic a distributiei si aparatoarea de aluminiu a rolei intinzatoare a distributiei;
- se da jos fulia arborelui cotit care antreneaza transmisia;
- se da jos aparatoarea inferioara de plastic a distributiei;
- se imobilizeaza la punct distributia, cu pompa de injectie, arborele cotit si axele cu came;
- se da jos cureaua de distributie prin desfacerea rolei intinzatoare;
- se desfac piulitele turului injectoarelor, se da jos capacul de plastic al culbutorilor;
- se desface si se da jos returul injectoarelor; atentie mare la suruburile si saibele acestuia sa nu pierdeti vreo una;
- se desfac piulitele, se dau jos jugurile de sustinere a injectoarelor si se scot injectoarele prin rasucire stanga-dreapta si tragere in sus;
- se ia un borcan se pune motorina pe sfert in el si se mureaza cele 4 injectoare in el; se lasa injectoarele in borcan; motorina trebuie sa acopere doar duzele injectoarelor; atentie ca daca le lasati pe uscat impuritatile si cocsul din capul diuzelor se vor intari iar injectoarele vor tacani ca tractorasul dupa remontare; injectoarele se sterg cu o carpa, dar nu si pe capul duzelor, pentru ca au cate 4 gaurele ce se pot infunda;
- se da jos fulia axelor cu came;
- se desface compresorul din cele 3 suruburi lungi;
- se desface si se da jos suportul compresorului;
- se da intr-o parte compresorul;
- se da jos cartelul axelor cu came, prin desfacerea celor 12 suruburi exterioare si a piulitelor din centrul cartelului;
- se scot in ordine tachetii mecanici (16 bucati) de deasupra supapelor de admisie si evacuare; atentie mare ca acestia sunt pe marimi micronice, sa nu-i incurcati cumva ca dupa remontare vor bate;
- se scoate furtunul de alimentare cu antigel al chiulasei;
- se scot cele 2 suruburi ale suportului termostatului si se da la o parte;
- se scot mufele electrice ale valvei electropneumatice ale EGR, ale senzorului se suprapresiune si ale senzorului de presiune barometrica;
- se scoate aparatoarea galeriei de evacuare;
- se desfac si se scot suruburile galeriei de evacuare si se recupereaza garnitura din tabla a galeriei de evacuare;
- se desfac cele 10 suruburi ale chiulasei cu tubulara cu cap imbus in sensul acelor de ceasornic dinspre exteriorul chiulasei spre interior si se da jos chiulasa;
- se scoate vechea garnitura de chiulasa si se verifica ce cota este (cate gauri are pe ea); se cumpara alta garnitura cu aceiasi cota (gauri) pe original; Daca se rectifica cumva chiulasa, se cumpara garnitura noua cu grosimea (cota) care trebuie sa acopere dimensiunea rectificata, pe original sunt trei cote: de 1,45 (cota zero cu o gaura) de 1,50 (cota 1 cu 2 gauri) si de 1,55 (cota 2 cu 3 gauri);
- se verifica unde si cum scapa ulei, apa sau compresie;
- se da jos admisia de pe chiulasa si se curata; de pe admisie se mai da jos valva electropneumatica ce comanda in vacuum EGR si senzorul de suprapresiune al galeriei de admisie;
- se curata chiulasa si blocul motor cu smirghel si se aspira impuritatile;
- se verifica planeitatea chiulasei si a blocului motor cu o rigla din tabla sau metal perfect dreapta;
- se verifica cu alcool tehnic pe admisie si evacuare daca supapele de admisie si evacuare sunt cat de cat etanse;
- daca este cazul se rectifica chiulasa, atentie mare, daca se rectifica chiulasa e nevoie sa scoateti si supapele de pe chiulasa; eu n-am rectificat chiulasa si nu indic desfacerea supapelor de pe chiulasa daca nu este neaparat nevoie;
- se scot tecile de injectoare de pe chiulasa si se verifica;
- daca nu sunt bune (daca au gauri sau fisuri ) se schimba tecile, daca sunt ok doar se curata cu o carpa;
- se schimba pe original cele 8 oringuri de pe tecile de injectoare (2 oringuri x 4 teci de injectoare);
- se remonteaza la loc tecile de injectoare;
- se verifica vizual chiulasa si blocul motor de fisuri si se curata cu alcool tehnic si se sterg bine cu o carpa curata;
- se verifica gaurile de infiletare a suruburilor de chiulasa in blocul motor si se aspira apa sau uleiul din ele;
- se pune corect o noua garnitura de chiulasa;
- se strange chiulasa cu suruburi de chiulasa noi, in sensul acelor de ceasornic plecand din centru inspre exterior, cu 20, 40, 60 grade, 13 grade, 60 grade, 13 grade, in total 100 Nm; chiulasa se demonteaza si se strange cu mici pauze de 1 minut, pentru a nu se deforma la demontare si apoi la strangere;
- se remonteaza la loc toate in ordine inversa, insa mare atentie la strangerea chiulasei si cartelului axelor cu came (cuplurile de strangere in Nm) ce se efectueaza doar cu o cheie dinamometrica buna, precisa si verificata metrologic (cheia dinamometrica sa aiba plaja de strangere de la 20 Nm - la 110 Nm);
- cartelul superior al axelor cu came se remonteaza de asemenea cu o garnitura noua, cuplurile de strangere sunt de 22Nm la suruburile de 12 si 43 Nm la piulitele de 14; strangerea celor 12 suruburi se face tot in spirala;
- se desface din nou surubul de la baia de ulei si se lasa sa se scurga uleiul contaminat cu antigel (cam jumatate de litru); se strange la loc surubul baii de ulei
- se strange la loc surubul de la evacuare antigel de la radiatorul de racire antigel;
- mare atentie la distributie: punere la punct (arbore cotit, axe cu came, pompa de injectie), intinderea corecta a curelei de distributie, caci daca distributia nu e pusa la punct atunci supapele vor lovi in capul pistoanelor si se va face praf motorul dupa remontare si pornirea motorului.
Mare atentie la turul si returul alimentarii injectoarelor, daca nu sunt stranse bine, vor arunca motorina peste tot.
Piese necesare de cumparat : garnitura noua de chiulasa pe original, suruburi noi de chiulasa (10 bucati) sunt bune si mult mai ieftine pe aftermarket (eu am pus Victor Reintz), garnitura noua cartel axe cu came pe original; daca este cazul se cumpara pe original si garnitura capacului culbutorilor. Mai trebuie cumparate oringurile de la tecile injectoarelor din chiulasa (daca le scoateti) si oringurile de la injectoare (daca se vad ca sunt coapte). Daca cureaua de distributie nu era aproximativ noua, atunci se cumpara si si curea de distributie noua. Daca uleiul este contaminat cu antigel si mizerie, cumparati ulei nou si filtru de ulei nou.
- injectoarele se remonteaza daca este cazul cu garnituri noi pe original (1 garnitura x 4 injectoare).
Se pot refolosi : garnitura galeriei de admisie, garnitura garnitura galeriei de evacuare, garnitura suportului termostatului, garnitura EGR si garnitura de la galeria de evacuare pe care este montata flansa tevii EGR. Eu le-am refolosit pe toate acestea. Nu e nevoie de silicon, ci doar pozitia corecta a acestora si strangerea sa fie corecta (strangerea acestoarea se face la mana). Se poate refolosi si cureaua de distributie, doar daca este aproximativ noua si i-ati facut semn de sens pe ea la demontare.
Nu lasati motorul desfacut mai mult de o saptamana, pentru ca se poate gripa dupa, motorul va manca ulei, va pierde compresie si va necesita segmentare (raman segmentii neunsi cu ulei pe perioada desfacerii); eu am pus cu seringa pe marginea capului pistoanelor un pic de ulei de motor si imediat dupa desfacerea motorului.
La final se pune uleiul la loc in motor si se completeaza cu ulei prin verificare la joja; se umple din nou instalatia cu antigel, folosind o palnie si un tifon pentru impuritati si petele de ulei din antigel, apoi se completeza cu antigel mai mult decat nivelul standard din vasul de expansiune (pentru ca dupa pornirea, incalzirea motorului si deschiderea termostatului nivelul de antigel va scadea in vas); daca considerati ca uleiul de motor a fost contaminat, schimbati si uleiul de motor. Eu nu am schimbat uleiul si filtrul de ulei (erau noi noute si nu mai aveam bani pentru alt schimb de ulei), dar peste 1000 km cred ca le voi reschimba. Pe joja la mine nu apar picaturi de antigel.
La repornire amorsati din cheie de 2 ori pompa de injectie inainte de pornire pentru ca la desfacere a patruns aer pe instalatia de alimentare cu motorina; porniti motorul cu ambreiajul apasat si scos din viteze. O sa se balbaie cateva secunde motorul pana isi intra in parametri, apoi motorul va merge din ce in ce mai bine; faceti o tura cu masina, insa nu o fortati la inceput. Masina isi va intra complet in parametrii functionali duca cativa kilometri parcursi iar motorul va toarce din nou la relantiu; daca este cazul folositi solutie de curatat injectoare.
Nu va apucati de reparatie daca nu aveti toate cheile (fixe, fixe cu cot, tubulare, torx, imbus, crichet si dinamometrice) necesare.
Bafta multa, ajut cu orice sfat stiu, dar inca odata nu va indic sa faceti aceasta reparatie singuri acasa. O faceti doar pe raspunderea voastra. E mult de munca si este o reparatie istovitoare fizic. Iar mainile le veti avea de tractorist dupa reparatie, eu de o saptamana nu reusesc cu nici o solutie, sapun sau detergent sa scot negreala ce mi-a patruns in pielea de pe maini. Negreala din galeria de admisie ataca cel mai puternic pielea si unghiile.
Telefonul meu il dau oricui, daca ma contacteaza pe mail privat sau mess.
Mail, Mess: nicu.costinesti@yahoo.com
Toate cele bune, Nicu.
Nota: Multumesc lui Visse pentru sustinere si apreciere. Tot respectul meu.
Skip ads

  • Blurrrache

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salut! Bv si multumesc de infouri. Un DIY foarte bine facut si la obiect. Eu m-am apucat singur de operatie desi nu am mai facut asta pana acum. Stiam ca va fi o operatie lunga si istovitoare dar nu ma feresc de asta. Tin sa mentionez ca am cunostinte in domeniul mecanicii desi nu am mai schimbat o garnitura de chiuloasa. Nu recomand nimanui daca nu are curte, rampa si toate cele mentionate mai sus de D-nul Nicu si nu in ultimul rand pricepere. Daca nu faci asta de meserie trebuie sa cunosti foarte bine motorul si constructia exacta a lui (eu am masina din 2002 avea 6 luni cand am luat-o si am 320.000 km si destule reparatii anexe motorului gen alternator de vreo 5 ori, electromotor de 2 ori, curatzare valva egr, distributzia schimbata tot personal de 2 ori s.a.m.d.).
Motivul pentru care am decis sa schimb garnitura este datorat disparitiei antigelului din vasul de expansiune si a prezentei mirosului de antigel ars pe tzeava de esapament, si mai e ceva si anume un amic caruia i-am incredintat masina pretz de 2 h si a venit cu ea inpoi cu apa la 120gC inainte sa consume antigel.
Am constantat ca si tecile de la injectoare sunt duse una dintre ele avand o gaura mica iar celalalte erau urate rau. Acum astept sa vina ziua de luni sa imi comand tecile si oringurile lor. Altzi bani alta distractie.
Mai am o bujie rupta in chiuloasa pe care ar trebui sa o scot daca tot am chiuloasa jos dar m-am chinuit vreo 2h si inca nu i-am dat de cap. O idee ar fi bine venita. Ma chinui sa dau gaura cu bormasina cu burghiu mai mic de 4,5 dar nu mai pot avansa deocamdata.
  • aiss

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Va salut.Pierderea antigelului este datorata si de aceste teci de la injectoare, antigel in ulei sau antigel pe esapament.
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Unde gasesc aceste teci, ca la mine unul era sudat de injector, corodat pe el si nu il puteam scoate decat daca il crapam de tot, dar nu aveam ce pune inapoi, si l-am lasat in pace, de asta tot mai am ulei in vas!
  • aiss

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cristyliviu a scris:Unde gasesc aceste teci, ca la mine unul era sudat de injector, corodat pe el si nu il puteam scoate decat daca il crapam de tot, dar nu aveam ce pune inapoi, si l-am lasat in pace, de asta tot mai am ulei in vas!



Magazin de piese auto...de la 70 ron la 110 am gasit. Numai bine
Skip ads

  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Am aceeasi problema,referitor la pierderea antigelului si miros la teava de esapament,mai ales,dupa un drum mai lung.Cum scot aceste teci fara sa le stric?Multumesc pt. descrierea de mai sus,Oricum o desfac Smile.
  • aiss

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu le-am scos cu o presa...depinde de la chiuloasa la chiuloasa...un prieten cand a dat sa o curete..2 dintre ele au cazut singure:) datorita gravitatiei Laughing . Pana nu dai jos nu vezi in ce stare sunt...dupa cum vezi si ale mele erau mancate...dar nu a ajuns sa fie gaura...2-3 ani ma mai tin...daca in 10 ani au ajuns asa..Smile .Numai bine
  • stiuca

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc,acum ramane sa ma duc la magazin sa le comand.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Tecile de la injectioare se gasesc doar pe original si sunt intre 90-100 ron/bucata in functie de magazin. Nu e nevoie sa le schimbi pe toate cele 4 teci, ci doar pe cele corodate rau sau gaurite si asa mai faci economie la bani. La mine tecile erau bune (daca s-a luat doar emailul de pe ele sunt bune), asa ca le-am schimbat doar oringurile (4 x 2 = 8 bucati). Oringurile (garniturile) tecilor trebuie schimbate, caci sunt coapte si cand le inlocuiesti se rup (cele vechi). Oringurile se gasesc doar pe original si costa 15 ron x 8 = 120 ron. Succes.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Tecile de la injectoare se scot foarte usor prin batere usoara. Chestia este sa folosesti scula potrivita pentru diametrul tecilor (nu ca mecanicul meu care si-a batut joc de ele cu tubulara de metal si ciocanul). Scula folosita trebuie sa cada exact pe diametrul tecilor si trebuie sa nu boteasca prea tare aluminiul tecilor. Atentie cand le bagati la loc sa le bagati exact cum au fost pana in capul chiulasei. E bine sa le bagati la loc inainte de a pune chiulasa la loc pe blocul motor. Cand curatati cu smilgher blocul motor, nu uitati sa lucrati curat, sa aspirati toate gunoaiele, pilitura, uleiul si antigelul din gaurile suruburilor de prindere a chiulasei pentru ca daca ramane ulei sau antigel in gaurile suruburilor puteti fisura blocul motor la strangerea noii garnituri, sau suruburile se pot alungi sau cheia dinamometrica poate da eroare de strangere a chiulasei. Folositi o carpa curata si o surubelnita subtire pentru gauri si un apirator pentru gunoaiele din cilindri. Atentie cand puneti la loc si cartelul superior al axelor cu came, axele cu came si arborele cotit sa fie aliniate la semn, caci altfel puteti indoi cateva supape la strangerea cartelului axelor cu came. Bafta multa.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Un lucru important: dupa cat stiu eu, chiulasa la Y17 DT se strange o singura data si bine, nu se mai fac strangeri ulterioare dupa cateva sute de km cum era la Dacie, pentru ca la Astra G Y 17 DT exista si cartelul superior detasabil al axelor cu came de deasupra chiulasei, care deasemenea se strange cu cheia dinamometrica o singura data. Vreau parerea voastra referitor la acest fapt.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Corect si pui suruburi noi
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos pentru confirmare, dancuciureanu.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR