Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
rtrazvan
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2011
- Mesaj Privat
Teos
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2009
- Mesaj Privat
Tiaz a scris:Am si eu o curiozitate. Cei care aveti motoare de 1.3 vi s-au spart ceva furtune?
In momentul de fata sunt intrigat de pretul furtunelor si de costurile aferente manoperei pe care trebuie sa le platesti. Acestea mi se par cel putin piperate si lipsite de orice logica dupa cum urmeaza:
1. Decembrie 2010 - furtunul de tur cel care intra in calorifer 85 ron piesa, 25 ron antigel 1L, 100 ron manopera;
2. Februarie 2011 - unul din furtunule de apa din dreptul EGR 105 ron piesa, 50 ron antigel 2L, manopera 365 ron;
3. Aprilie 2011 - furtunul de retur cel care iese din calorifer 180 ron(este fix cu 2 cm mai lung decat cel de tur) piesa, 50 ron antigel 2L, 100 ron manopera.
CONCLUZIE: In decurs de 5 luni am schimbat furtune si antigel de APROXIMATIV - 1060 ron
.....si conform spuselor celor din service avand ca exemplu motoarele de 1.7 vor continua sa cada.
Cu riscul de a ma repeta nu gasesc nici o logica in modul in care sunt facute preturile datfiind faptul ca intre doua repere relativ identice diferenta de pret sa fie dubla![Evil or Very Mad](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In momentul de fata sunt intrigat de pretul furtunelor si de costurile aferente manoperei pe care trebuie sa le platesti. Acestea mi se par cel putin piperate si lipsite de orice logica dupa cum urmeaza:
1. Decembrie 2010 - furtunul de tur cel care intra in calorifer 85 ron piesa, 25 ron antigel 1L, 100 ron manopera;
2. Februarie 2011 - unul din furtunule de apa din dreptul EGR 105 ron piesa, 50 ron antigel 2L, manopera 365 ron;
3. Aprilie 2011 - furtunul de retur cel care iese din calorifer 180 ron(este fix cu 2 cm mai lung decat cel de tur) piesa, 50 ron antigel 2L, 100 ron manopera.
CONCLUZIE: In decurs de 5 luni am schimbat furtune si antigel de APROXIMATIV - 1060 ron
![Evil or Very Mad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cu riscul de a ma repeta nu gasesc nici o logica in modul in care sunt facute preturile datfiind faptul ca intre doua repere relativ identice diferenta de pret sa fie dubla
![Evil or Very Mad](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
cumpara furtun cu insertie ceva mai ok si pui coliere si nu ai treaba ....asa am facut si eu cu 2 furtune si am renuntat sa dau 100 ron pe furtun...am luat furtun cu insertie pentru antigel si coliere si gata (20 ron am dat pe 1 m de furtun cu insertie )...sunt 2 care duc la caloriferul de caldura si mai e unul mic cred ca de la egr...le poti schimba toate odata cu din ala cu insertie si gata...eu am pus furtun cu insertie de 2 ani si nu am probleme
![Very Happy](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- Claudiu0909
- **
- 114 mesaje
- din 09 Nov 2009
- Astra 2007 Z13DTH
- Bucuresti
Claudiu0909
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2009
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Tiaz- Suspendat
- 1,069 mesaje
- din 23 Jan 2009
- Astra 2008 Z 17 DTR
- Bucuresti
Tiaz- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jan 2009
- Mesaj Privat
Teos a scris:
cumpara furtun cu insertie ceva mai ok si pui coliere si nu ai treaba ....asa am facut si eu cu 2 furtune si am renuntat sa dau 100 ron pe furtun...am luat furtun cu insertie pentru antigel si coliere si gata (20 ron am dat pe 1 m de furtun cu insertie )...sunt 2 care duc la caloriferul de caldura si mai e unul mic cred ca de la egr...le poti schimba toate odata cu din ala cu insertie si gata...eu am pus furtun cu insertie de 2 ani si nu am probleme![Very Happy](//www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
cumpara furtun cu insertie ceva mai ok si pui coliere si nu ai treaba ....asa am facut si eu cu 2 furtune si am renuntat sa dau 100 ron pe furtun...am luat furtun cu insertie pentru antigel si coliere si gata (20 ron am dat pe 1 m de furtun cu insertie )...sunt 2 care duc la caloriferul de caldura si mai e unul mic cred ca de la egr...le poti schimba toate odata cu din ala cu insertie si gata...eu am pus furtun cu insertie de 2 ani si nu am probleme
![Very Happy](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Salut,
Intre timp am schimbat aproape toate furtunele, mai putin turul care pleaca din termostat si intra in radiator. Au tercut aproape 2 ani si vad ca nu am mai avut probleme. E posibil ca cele schimbate sa fi fost rebuturi altefel nu-mi explic cum puteau sa putrezeasca.
Bafta
rtrazvan
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2011
- Mesaj Privat
Claudiu0909 a scris:eu am schimbat, pe rand, la interval de 2 sapt furtunele de retur, respectiv tur de la caloriferul de incalzire in habitaclu.
180 de ron fiecare + 50 ron manopera la fiecare.
Mult prea scump 180 de ron pentru un furtun de 30 de cm
180 de ron fiecare + 50 ron manopera la fiecare.
Mult prea scump 180 de ron pentru un furtun de 30 de cm
Intr-adevar mult prea scump. Ca o comparatie, cu 170lei (transport inclus) am comandat 1m de furtun siliconic, cu insertie, 4,5mm grosime. Am inlocuit ambele furtune de la calorifer si a mai si ramas o bucata de 20-30cm.
Furtunele se schimba relativ usor.
rtrazvan
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2011
- Mesaj Privat
Tiaz a scris:Salut,
Am omis sa-ti spun in postul precedent sa verifici termostatul. E posibil safie blocat pe inchis.
Am omis sa-ti spun in postul precedent sa verifici termostatul. E posibil safie blocat pe inchis.
Mda...am identificat problema. De vina era busonul. S-a dus supapa aia nenorocita. Nu mai tinea presiunea deloc.
Asta sa imi fie invatatura de minte, cand am schimbat busonul vechi (GM), l-am inlocuit cu un kkt de la Topran. Nu m-a tinut nici macar un an. Aveti grija ce cumparati, atunci cand alegeti aftermarket-uri si nu piese originale.
- LeonteMihai
- ***
- 533 mesaje
- din 27 Oct 2011
- Astra 2006 z13dth
- Constanta
LeonteMihai
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2011
- Mesaj Privat
- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
rtrazvan a scris:Salut... Pentru a doua oara, in decurs de 2-3 luni m-am trezit cu vasul lichidului de racire gol, datorita furtunelor sparte. Recent mi s-a spart unul din furtunele care intra in habitaclu. Vreau sa le schimb pe amandoua (tur/retur) pentru ca sunt imbatranite. Ideea e ca nu reusesc se le desfac. Sunt prinse cu un inel din plastic, un fel de clema, pe care nu reusesc sa o desfac. Stie cineva care e procedura de desfacere?
![](//s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
As lua in calcul si varianta inlocuirii acestor furtune cu unele din silicon. Din cate am inteles se merita pentru ca au durata de viata mai lunga. Ce parere aveti?
Ma gandesc sa schimb si capacul vasului, poate nu mai elibereaza presiunea cum trebuie.
Sincer m-am saturat sa ridic capota si sa vad vasul ala gol. Ar fi bun si un senzor in vas, macar sa stii cand se intampla "bucuria".
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
As lua in calcul si varianta inlocuirii acestor furtune cu unele din silicon. Din cate am inteles se merita pentru ca au durata de viata mai lunga. Ce parere aveti?
Ma gandesc sa schimb si capacul vasului, poate nu mai elibereaza presiunea cum trebuie.
Sincer m-am saturat sa ridic capota si sa vad vasul ala gol. Ar fi bun si un senzor in vas, macar sa stii cand se intampla "bucuria".
Am si eu spart furtun de sus de la caloriferul de caldura . Care este de tur si care de retur , poate sa imi dea cineva un cod de original. Va multumesc.
Astra H 1.7 100 cp
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 170 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
azi mi s-a spart si mie unul din cele 2 furtune din pozele colegului stx. la mine este cel de dedesubt. imi poate spune cineva care este: tur sau retur? @stx - cum l-ai schimbat pana la urma? la mine are o gaura serioasa, daca nu se depista la timp riscam sa distrug motorul...! bine ca nu a fost asa.
- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 170 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
pai nu vreau sa risc deloc, nici nu am cum sa mai merg asa. in 60 de km i-am bagat 10 litri de apa distilata, asa tare pierde.
de asta si intreb inca odata poate imi spune vreun coleg: la Astra H 1.3 CDTI, care din cele 2 furtune scurte care merg spre habitaclu (spre calorifer) este turul si care returul? ele sunt pozitionate unul deaspra celuilalt la intrarea in habitaclu, ca in pozele colegului stx! help pls, ca sa stiu ce sa comand!
de asta si intreb inca odata poate imi spune vreun coleg: la Astra H 1.3 CDTI, care din cele 2 furtune scurte care merg spre habitaclu (spre calorifer) este turul si care returul? ele sunt pozitionate unul deaspra celuilalt la intrarea in habitaclu, ca in pozele colegului stx! help pls, ca sa stiu ce sa comand!
- iulian1971
- *******
- 7,083 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,083
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- stx
- **
- 258 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,083 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,083
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
- mi_ronic
- **
- 170 mesaje
- din 27 Aug 2012
- Astra 2005 Z16XEP
- Neamt
mi_ronic
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 2005 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2012
- Mesaj Privat
@stx
am reusit sa imi dau seama ce trebuie sa comand. acum problema este ca nu pot nicicum sa dau furtunul jos. deocamdata ma chinui cu colierul de metal dinspre motor. in speranta ca pe ala il voi pacali, cum se deschide cel de plastic dinspre habitaclu? am vazut ca are ca un fel de siguranta ca la senzori deasupra. are vreo legatura cu deschiderea lui?
am reusit sa imi dau seama ce trebuie sa comand. acum problema este ca nu pot nicicum sa dau furtunul jos. deocamdata ma chinui cu colierul de metal dinspre motor. in speranta ca pe ala il voi pacali, cum se deschide cel de plastic dinspre habitaclu? am vazut ca are ca un fel de siguranta ca la senzori deasupra. are vreo legatura cu deschiderea lui?
![Shocked](http://www.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- iulian1971
- *******
- 7,083 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,083
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat