Am mai auzit chestia asta, dar poti explica cum este acest proces de selectie? .
procedeul este simplu: inca din faza de asamblare a caroseriei masina primeste un desfasurator cu multe coduri de bare (facut de calculatorul principal al fabricii in functie de comanda clientului si piata din care acesta face parte) care desemneaza producatorul pieselor ce vor fi montate pe ea (si cum piata romaneasca este "emergenta" calitatea pieselor este in consecinta scazuta)...ce urmeaza mai departe e usor de intuit, in momentul in care masina ajunge in dreptul unei anumite zone de montaj (sa zicem ca in zona unde se monteaza pivotii) calculatorul din acea zona scaneaza desfasuratorul si ii spune montatorului ce tip de piesa sa monteze, acesta doar ia piesa cu codul ce corespunde si o monteaza... in functie de producator calitatea si implicit pretul pieselor ce se monteaza pe masina difera iar in romanca motivatia pretului scazut primeaza in fata calitatii...incercati sa comparati chiar si preturile de achizitie per total autoturism din tari ca germania, franta, spania cu cele din romania, bulgaria, veti vedea diferente majore intre aceleasi autoturisme echipate similar....metoda aceasta este utilizata de toti producatorii de autoturisme ce se adreseaza unui segment de piata format din patura cu venituri medii a populatiei (opel, vw, peugeot, renault, volvo, fiat, etc)....la segmentul lux, lucrurile stau altfel iar opel nu este totusi o marca de lux....
Mai ,da mari specialisti in expluatare comerciala mai avem pe aici!?!De unde ai mai scos-o frate cu calculatorul care scaneaza si alege el piesele...,si piesele alea care vin pe shpe linii diferite la ansamblare in functie de destinatia produsului finit,partitionare zonala a produsului functie de prioritate...Mai,hai ca o dam pe SF...Am vazut cam multe filme cu teorii ale conspiratiei?Oare si codurile alea de pe piese(unice),cand le comandam,se aprinde un beculet la producator,ala vede ca vine comanda din Romania si ordoneaza piesa cu un continut mai mare de carbon,aripa mai subtire,becul cu filament mai labartzat,pivotul cu compozitul de teflon calitatea a III-a...De unde le mai scoate-ti frate,ca ma dor ochii dupa ce citesc pe aici?!?
Firma fondata in in 1862,in 1920 este prima firma producatoare de autoturisme in serie.In zilele noastre autoturismul marca Opel si subansamblele lui se fabrica in Germania,Spania,Marea Britanie,Polonia,Austria,Ungaria in Europa,mai nou in Canada la Oshawa si in curand in China si Australia.Garantia pentru un produs marca Opel este aceeasi pe toate continentele unde este desfacut ca piata auto,dar componentele sunt fabricate incontinuare in Europa sub GM.In 1931(!) a fost initiatorul service-ului de marca,introducand garantia produsului.Credeti ca la o asa istorie se complica cu discriminari zonale ale produsului de piata?Calitatea produsului finit este subliniata de control marca Opel si nu difera de la uzina la uzina,mai mult sau mai putin subliniata intre un produs Ungaria si unul Germania.Restul este conspiratie.Cumparam un produs mai ieftin decat un produs marca Audi,asa cum cumparam un televizor LG si nu unul Sony.Nu am auzit ca garantia sau mai exact perioada si termenii garantiei pe produs(auto) si piese sa difere de la o piata la alta,ori nu cred ca s-ar irosi milioane de euro pe schimb din motive calitativ reduse ,motivate zonal desfacerii pe piata,atata timp cat trebuie adus produsul la valoarea si starea de functionare garantata.
A...,daca este sa vorbim de intretinerea vechiului nostru Opel cu piese similare sau contrafacute,fabricate prin nu stiu ce cartier din Istambul,dar la un sfert de pret,cum e obisnuit romanul sa alerge printre tarabe pana gaseste el pretul cel mai mic,atunci apar si urmarile...
Dar sa revenim la liniile alea de ansamblare,hai sa facem o documentatie mai amanuntita inainte de a ne arunca in afirmatii .Liniile alea "computerizate"de ansamblare autoturisme,nu subansamble,au intre 2000 de angajati in Anglia la Ellesmere Port,si 15600 de angajati in Germania la Russelsheim.Liniile alea robotizate sunt supravegheate de angajat,iar cele automatizate executa acele...automatizari,miscari cu repetitie de mare precizie,pentru a creste viteza de productie si in mod implicit,al randamentului.Sunt efectiv roboti de montaj,sudura ansamblare,vopsire,aparate automate de verificare si sortare din punct de vedere al calitatii,dar daca un produs nu trece testul de certificare,acel produs este intors la linia de rebut,retopt,reconstruit,nicidecum redirectionat catre o anume piata de doi bani...
Exista intradevar linii speciale de ansamblare a produsului pentru piata de peste ocean,diferita de linia europeana,dar nu din punct de vedere al calitatii,ci pur si simplu datorita diferentelor de standarde si cerinte.Am intalnit in Brazilia marca Chevrolet Astra,Vectra,Zafira,asa cum am intalnit in Argentina Volkswagen Passat diferit de ceea ce circula pe strazile Europei,din punct de vedere al design-ului exterior si interior,al motorizarilor,etc.
Dar de aici pana la afirmatia cu un anumit segment de low cost,aberatii.Fondeaza-ti ideea si ma plec!Nu ma bazez pe diferenta de pret la desfacere,deoarece nu cred sa ai destule cunostinte in ceea ce priveste marketingul in activitatea economico-sociala,de conceptul succesului competitiv si adoptarea deciziilor de stabilire al pretului in functie de cerintele pietii.Restul este cum am mai subliniat,...aberatie.