- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 267 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 267
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Am schimbat filtrul si uleiul. O completare pentru motorul Z14XEP: capacul ce tine filtrul de ulei se desface/strange cu o cheie de 24 la un cuplu de 25Nm (cel putin asa scrie pe capac). Sau "la mana" cum am facut eu (n-am mai avut acces la cheia dinamometrica), foarte putin. Vad ca pana acum e bine, nu pare ca ar fi pierderi. Garnitura de la busonul de golire ulei, la mine, este din cauciuc.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Vad ca lumea intreaba de unde sa cumpere engine flush, se gaseste la orice magazin mai mare pornind de la 15lei si maxim 40lei si aici vorbim de firme cunoscute nu hong chang sau super-tech.
O completare la tutorial, la cei cu cartus filtrant desfiletati putin si ateptati sa se scurga uleiul din cartus, mai desfiletati inca putin iar lasat ca altfel riscati sa va curga uleiul din filtru pe langa cand il scoateti.
O completare la tutorial, la cei cu cartus filtrant desfiletati putin si ateptati sa se scurga uleiul din cartus, mai desfiletati inca putin iar lasat ca altfel riscati sa va curga uleiul din filtru pe langa cand il scoateti.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Un Z12XE trebuia desfacut si daca tot se facea implicit schimb ulei hai si o curatare, surpriza a fost ca nu a curatat nimic vizibil, depunerile tari tot acolo au ramas bine mersi. In imagine este si un filtru ulei Kneht-Mahle care nu este indoit defel.
LE
Solutia de curatare miroase a petrol lampant. Ca este Liqui Moly sau Mannol la fel pute, probabil super formula e la fel in mare.
Cum Liqui Moly l-am gasit ocazional si era doar 16lei am zis sa curat si eu la cea de 1l chiar daca era curat motorul dar nu si uleiul. Avantaj e ca se scurge mai usor, am pus un 10W40 de sacrificiu si dupa vro 50km iar solutie si abia acum schimb cu 0W40. Spectaculos nimic deocamdatra, fiind curat nu imi pot da seama daca a facut ceva, am sa testez pe cea de 1,2L cand o fi schimbul ca acolo am aluminiul putin galbui.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:un filtru ulei Kneht-Mahle care nu este indoit defel.
Chiar era necesara ironia asta? Forumul asta e atat de frumos din alte motive.
Sa revin un pic si la subiect. Nu stiu de unde aveti voi motoare atat de curate. Nu pun in discutie X16XEL-ul de la Opel dar la celelalte masini motoarele sunt tot murdare. Si sunt masini noi, ale unor marci premium. Probabil le fac eu ceva.
P.S. Sa nu va inchipuiti ca nu au facuta intretinerea ca la carte.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Principalul motiv pentru care se murdareste motorul e uleiul neschimbat la timp. Nu cred ca mai foloseste nimeni ulei de proasta calitate. Orice ulei s-ar folosi, daca e tinut prea mult incepe sa lase depuneri in motor.
Miroase a petrol lampant pentru ca e pe baza de cherosen, care e tot un fel de petrol lampant.
Trebuie tinut macar 10 minute. In 3 minute cat scrie pe unele flacoane nu are timp sa curete.
Nu va asteptati la minuni. In unele zone nu curge suficient ulei sa poata dizolva si curata depunerile in cateva minute. Probabil in canalele de ungere curata mai bine, dar sus sub capacul de la chiulasa n-o sa se curete cu flush.
Miroase a petrol lampant pentru ca e pe baza de cherosen, care e tot un fel de petrol lampant.
Trebuie tinut macar 10 minute. In 3 minute cat scrie pe unele flacoane nu are timp sa curete.
Nu va asteptati la minuni. In unele zone nu curge suficient ulei sa poata dizolva si curata depunerile in cateva minute. Probabil in canalele de ungere curata mai bine, dar sus sub capacul de la chiulasa n-o sa se curete cu flush.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
pirvu_daniel departe de mine ironii. Filtrul Kneht-Mahle OX173D are fundul de plastic si nu se deformeaza punctual de la supapa de jos din corpul filtrului si in plus are supapa lui sus in cap. Asta e un lucru bun ca multe supape din corp filtru sunt vai de ele si permit uleiului sa ocoleasca filtrul. Pe locul doi este filtrul Mann cel din film, are dimensiuni corecte dar are fundul din carton. Nu cumparati decat astea doua si fugiti de Framm italiene ca sunt mai lungi cu aprox. 3mm. Acest filtru (corp) are doua supape, una nu permite scurgerea uleiului in baie astfel incat filtrul sa fie amorsat si inca una de suprapresiune care lasa uleiul sa treaca pe langa filtru in cazul colmatarii lui. In service este o 'boala' de a nu schimba filtrul (teapa) si daca e femeie atunci sa vezi cum le arde. Personal am scos destule filtre ferfenita efectiv, chiar imi pare rau ca nu am facut poze. In plus pe forum au mai gasit si altii asa ceva...bucati de carton plecate pe circuitul de ungere.
Stefan a aratat ca un schimb de ulei este banal si la indemana oricui, mura-n gura. Daca nu ai scule apeleaza la un prieten si fa totul ca la carte. Un engine flush este fix pix, torni si pornesti, ce mare scofala, chiar trebuie Nea Vasile cand poti face singur si ai si film ?
O poza de la motorul meu de 1L care merge de vreo 40,000km cu ulei bun si scump din pacate, schimbat dupa ureche (ca nr. km) mai bine spus cand se face maro spre inchis si mai ales toamna si primavara, ca are 5,000km sau 9,000km chiar nu ma intereseaza.
La cealalta de 1,2L am aluminiul usor galbui dar asta nu a vazut decat doua sau maxim trei schimburi ulei, in timp sigur se va curata, dar asta in timp...
Mizeria apare de la uleiul neschimbat la timp si tot felul de aditivi minune, aaah...sa nu uitam ulei de doi bani.
Iete ca a venit acasa si 1,2L care inca nu straluce a aluminiu, usor galbui :
Am dat eu cu degetul dar se cunoaste culoarea mai inchisa si ceva depunere langa surub.
La diesel apare un clei ca smoala, asta se usor duce cu engine flush si ulei de curatare de regula.
La benzina apare o crusta tare si 'nisip' in sorb, de asta scapi greu tare, ulei bun, engine flush, frecat la motor de inebunesti si litri intregi de solvent.
Stefan a aratat ca un schimb de ulei este banal si la indemana oricui, mura-n gura. Daca nu ai scule apeleaza la un prieten si fa totul ca la carte. Un engine flush este fix pix, torni si pornesti, ce mare scofala, chiar trebuie Nea Vasile cand poti face singur si ai si film ?
O poza de la motorul meu de 1L care merge de vreo 40,000km cu ulei bun si scump din pacate, schimbat dupa ureche (ca nr. km) mai bine spus cand se face maro spre inchis si mai ales toamna si primavara, ca are 5,000km sau 9,000km chiar nu ma intereseaza.
La cealalta de 1,2L am aluminiul usor galbui dar asta nu a vazut decat doua sau maxim trei schimburi ulei, in timp sigur se va curata, dar asta in timp...
Mizeria apare de la uleiul neschimbat la timp si tot felul de aditivi minune, aaah...sa nu uitam ulei de doi bani.
Iete ca a venit acasa si 1,2L care inca nu straluce a aluminiu, usor galbui :
Am dat eu cu degetul dar se cunoaste culoarea mai inchisa si ceva depunere langa surub.
La diesel apare un clei ca smoala, asta se usor duce cu engine flush si ulei de curatare de regula.
La benzina apare o crusta tare si 'nisip' in sorb, de asta scapi greu tare, ulei bun, engine flush, frecat la motor de inebunesti si litri intregi de solvent.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Dane, imi cer scuze atunci.
Chestia cu motoarele e doar o constatare. Ti-am mai urmarit posturile si imaginile cu masina ta.
Ulei de calitate(Mobil si Castrol) folosesc si eu(in Germania schimbat la 15.000, in Romania la 10.000 de km), filtre numai Mann si Mahle(in ultima vreme mai mult Mahle), filtru de aer schimbat pe la 10-15 mii de km, combustibil de calitate. Dar daca e sa ma duc sa fac o poza la teava de esapament sau la ulei dupa 1000 de km nu sunt asa de mandru. La un aspirat normal oricum uleiul e mult mai curat decat la un turbo.
Chestia cu motoarele e doar o constatare. Ti-am mai urmarit posturile si imaginile cu masina ta.
Ulei de calitate(Mobil si Castrol) folosesc si eu(in Germania schimbat la 15.000, in Romania la 10.000 de km), filtre numai Mann si Mahle(in ultima vreme mai mult Mahle), filtru de aer schimbat pe la 10-15 mii de km, combustibil de calitate. Dar daca e sa ma duc sa fac o poza la teava de esapament sau la ulei dupa 1000 de km nu sunt asa de mandru. La un aspirat normal oricum uleiul e mult mai curat decat la un turbo.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cristidb asta este la Mann, se deformeaza exact ca unul GM daca te linisteste asta. Acum am pus Mann ca imi era lene sa mai caut sau sa astept pana vine Mahle.
pirvu_daniel asta este la X16XEL, putine am vazut curate interior si pe esapament, costurile sunt cam 2,000lei sa-l bagi in mintile lui.
La seria X10XE, X12XE, Z10XE, Z12XE, Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP capacul culbutori este 'dublu' dar tot face condens iarna si acesta se intareste la temperatura ca o crusta neagra, evident ca mai cade si pe chiulasa, semicuzineti. La altele care au capacul argintiu cu ecotec pe el nu gasim asa ceva decat in cantitati neglijabile, capacul ala mentine un strat de aer cald. In plus capacul mare argintiu opreste si sunetul injectoarelor, la seria de mai sus doar cele XEP au o pasla pe injectoare pentru chestia fonica.
Am vazut in filmul lui Stefan ca intra greu busonul de completare ulei, este normal deoarece e din cauciuc spongios si cam mare in diametru, eu am rupt 3 pana acum...incalecate din graba.
pirvu_daniel asta este la X16XEL, putine am vazut curate interior si pe esapament, costurile sunt cam 2,000lei sa-l bagi in mintile lui.
La seria X10XE, X12XE, Z10XE, Z12XE, Z10XEP, Z12XEP, Z14XEP capacul culbutori este 'dublu' dar tot face condens iarna si acesta se intareste la temperatura ca o crusta neagra, evident ca mai cade si pe chiulasa, semicuzineti. La altele care au capacul argintiu cu ecotec pe el nu gasim asa ceva decat in cantitati neglijabile, capacul ala mentine un strat de aer cald. In plus capacul mare argintiu opreste si sunetul injectoarelor, la seria de mai sus doar cele XEP au o pasla pe injectoare pentru chestia fonica.
Am vazut in filmul lui Stefan ca intra greu busonul de completare ulei, este normal deoarece e din cauciuc spongios si cam mare in diametru, eu am rupt 3 pana acum...incalecate din graba.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Dane, nu era vorba de Opel. Ca la X16XEL m-am impacat cu ideea. Atata timp cat nu imi mananca mai mult de 500 ml de ulei intre schimburi nu ma deranjeaza prea mult. Cand o sa prind un weekend mai cald ii mai schimb simeringurile de la supape si il las asa.
La seria 5, la arborele cu came sclipeste insa uleiul dupa 1000 de km e usor maroniu si nici teava de esapament nu arata stralucit. Admirai azi limuzina unui coleg si avea esapamentul taciune. Ambele masini noi(2011). De aici admiratia pentru curatenia motoarelor voastre. Cu sau fara engine flush.
La seria 5, la arborele cu came sclipeste insa uleiul dupa 1000 de km e usor maroniu si nici teava de esapament nu arata stralucit. Admirai azi limuzina unui coleg si avea esapamentul taciune. Ambele masini noi(2011). De aici admiratia pentru curatenia motoarelor voastre. Cu sau fara engine flush.
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Am vazut in filmul lui Stefan ca intra greu busonul de completare ulei, este normal deoarece e din cauciuc spongios si cam mare in diametru, eu am rupt 3 pana acum...incalecate din graba.
Am vazut in filmul lui Stefan ca intra greu busonul de completare ulei, este normal deoarece e din cauciuc spongios si cam mare in diametru, eu am rupt 3 pana acum...incalecate din graba.
Vezi ca este filmulet cand a bagat teflon sub garnitura sa etanseze mai bine . Si eu i-am pus la Astra...cred ca la fest-ul de la Sibiu a auzit despre metoda .
- StefanTolos
- OP
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat