Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu zic ca un ulei tinut la 4000-5000 ture pe autostrada 30 000 km, 90 grade nu mai e ulei de mult.nu conteaza de care ulei e.poate fi si mama mobilului.neamtul nu tine masina mai mult de 3-5 ani.adica un maxim de 200 000 pt benzina.pe el il intereseaza sa fie costuri cat mai mici.

poate fi si defect de fabricatie, dar in acelasi timp si exploatare spre maxim. nu trebuie gandit la modul motor prost din fabrica.dovada ca mai sunt si care nu papa ulei excesiv.mai sunt si care reparate se rezolva problemele.
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
mai mult facem offtopic in loc sa cautam solutii. in paranteza, nemtii care fac naveta si merg mult pe autostrada, isi iau diesel. normal ca orice benzinara nu e bine sa o tii in 5000rpm, desi poate un m3 cu ulei w60 cel putin, motul, sau alt ulei de performanta, rezista lejer.

vreau si eu exemplu de pe forum de Z16XE reparat, care nu mai mananca ulei, daca tot ziceai marian_sro.
  • body_18_is

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salut din nou ,
Conform unor informatii gasite pe un forum din Cehia probabil din TIS dar pentru Z16XEP :
Astra-G 2003...2004,Astra-H 2004 Z16XEP,Z16XEP
Complaint: High oil consumption.
Cause: Defect cylinder head cover causes malfunction of crankcase ventilation. This results in an increased engine oil burning.
Production: Improved cylinder head cover have been introduced in production as of the the following engine number 20DH1935 (07.06.2004).
In case of customer complaint carry out first an oil consumtion measurement according TIS 2000 to establish the oil consumption. In case of too high oil consumption replace the cylinder head cover (partnumber: 24440090 / cataloguenumber: 56 07 592).,
colaborat cu faptul ca dupa segmentare , inlocuire ghiduri supape si alte cele facute de colegi nostri de forum si cu niste informatii gasite pe forum la VW :
SPER sa fie considerate niste informatii utile si sa fie lasat linkul .

http://vwforum.vwforum.ro/l...x.php?t61694.html

consider ca e foarte posibil ca uleiul sa ajunga in admisie prin gazele carter .
Ce parere aveti?
  • body_18_is

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Azi am verificat furtunasul care intra in admisie si avea ulei proaspat in el . Se pare ca pe acolo ar disparea uleiul din motorul meu . Aveti idee daca se gasesc filtre ce se monteaza pe furtun pentru a nu mai permite uleiului sa ajunga in admisie? (astfel am scapa de problemele cu EGR catalizator infundat etc).
Poate pune cineva o poza cu desenul explodat al motorului (sau al partii superioare a motorului )din EPC sau TIS sau din alta parte ?
Skip ads

  • gheo_s

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
salutare tuturor

si eu sunt posesorul unui vectra b cu Z16XE, marele mancator de ulei Smile,desi pot spune ca eu sunt mai fericit decat altii, imi consuma cam 2-2.5 l /10000km dar azi o sa merg sa schimb uleiul(am deja 10000 km) si am comandat un castrol 10w60 edge sport,( nu am gasit RS).Desi toti spuneti ca cifra de dinainte de w reprezinta vascozitatea la rece (deci ea ar trebui sa fie cam aceeasi la toate tipurile 10w...) se pare ca nu e asa.Pe saitul www. ...shop.ro, la fiecare tip de ulei da si o fisa cu date tehnice si de exemplu la castrol

10w60 edge sport
Viscosity 100°C mm²/s 23.5
Viscosity 40°C mm²/s 174

10w60 formula rs
Viscosity @ 40º C, mm²/s 154.4
Viscosity @ 100º C, mm²/s 22.57

10w40 magnatec
Viscosity at 40°C, mm²/s 109.3
Viscosity at 100°C, mm²/s 15.4

intre cele doua 10w60 nu e asa mare diferenta dar intre 10w60 si 10w40 e foatre mare. Poate cineva explica cum sta treaba?
  • DANIEL G.

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Si eu m-am uitat astazi la motor si am gasit un furtunas cat degetul mic la calibru care pleaca din motor si intra in clapeta de acceleratie.Acolo cand ajunge in interiorul carcasei intra doar un orificiu cat gamalia de ac.Si mai este inca un furtun cat degetul mare care pleaca din motor de langa celalalt furtunas mai mic in teava de plastic prin care intra aerul in clapeta de acceleratie de la filtru de aer.Le-am desfacut si am gasit ulei pe ele!Le-am scos de la motor pe ambele,am pornit motorul sa vad ce efect are.La prima vedere nicio schimbare,apoi am astupat cu degetele cele 2 orificii care ieseau din motor vreo 10 secunde si se acumula presiune. Atunci cand luam degetele fasaia aer cu putere si am observat ceva fum.Ma gandesc si eu ca pe acolo se duce uleiul din motor la clapeta de acceleratie si astfel dispare!Carcasa clapetei o gasesc murdara de ulei! Se poate sa se puna niste filtre ca sa opreasca uleiul?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai tii minte Daciile care aveau un furtun scos sub motor ? Ei bine pentru asta era, cand setul era dus si se facea presiune in baie/carter gazele plecau prin furtunul ala si la carburator se punea un dop.
In cazul tau pana nu faci motorul restul e vax-albina.
Grija ca o segmentare etc. putini o fac corect si multi o fac degeaba ca nu masoara nimic bla-bla
  • mircea_180@yahoo.com

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2010

  • Mesaj Privat
salut pe toata lumea
am un opel astra 2001, 1,2 , 108000 km si am ac. problema.
dupa 300 km dupa ce am schimbat uleiul, s-a aprins martorul si am vazut pe joja k uleiul disparuse!
pe unde pierde?
sub ea nu am gasit nimic!
sa fie garnitura la baia de ulei?
semeringurile de la supape?
please helppp!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu curge pe nicaieri (motor curat !) baga degetul pe teava esapament, daca e neagra l-a papat motorul.
  • 78DON

  • Mesaje scrise: 45
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am citit de cinci ori tot topicul,si am ajuns la concluzia ca : 1-schimb motoru, 2- schimb masina. pentru ca segmentare am facut acum un an ,am cheltuit banii degeaba, si am mers exemplar cu masina, viteza maxima a fost de 140 si atunci pentru timp scurt in depasire, nu am urcato in ture foarte repede,am luato usor tot timpul,pentru ca mecanicul a zis ca am alergato prima oara. corect dar dupa segmentare am scapat de fum ,dar nu si de consumul de ulei...acum merg iar cu fumul dupa mine si m-am obisnuit... 1000 km hop si litru de castrol,15w40 k e mai ieftin... cand o pica de tot ,schimb motorul dar cu codul asta sigur nu. Wink
  • body_18_is

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ce rol are tulumba inconjurata din imagine?
  • Andrei_11_dny

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Brook a scris:
Andrei_11_dny a scris:Eu am pus in motor Castrol slx Professional 5w-40 ( bidonul acela auriu),am facut 17000km,zilele trecute am schimbat uleiul si am observat ca nu a papat deloc ulei,desi am un astra G z16xe despre care se tot aude ca papa ulei la greu.Numai castrol am sa folosesc de acum


Dar pana acum ce uleiuri ai folosit? si cat ti-a mancat cu fiecare?

17000 km e cam prea mult pentru un ulei , dar fiecare cum tine la motor.


pai uleiul e garantat 15000km de producator in conditii extreme,oricum inainte am avut original GM si la schimb cam 300gr lipseau,aku vreau sa pun un castrol b4 5w-30 ei zik ca e garantat 40000km,am sa vad dak intradevar asa este
Skip ads

  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Detin si eu un Z16xe , mancator ... probabil cel mai fomist de ulei .
Am mai postat in legatura cu consumul meu si m-am speriat gandindu-ma ca trebuie segmentat , dar poate ca m-am speriat aiurea .

Am avut ieri un drum la bucuresti : am plecat din constanta , la basarabi am oprit am stat 15minute , am completat niste ulei GM 5w30 ( trebuia de acasa dar am uitat ) + ( statea martorul aprins in bord ) . Am plecat mai departe si in bucuresti cand am ajuns la destinatie , a inceput iar sa se aprinda martorul .

Am ajuns in constanta in aceasta dimineata si am deschis capota sa ma uit dupa senzorul de temperatura , cand , ce sa vezi , am observat eu o scurgere de ulei pe care pana acuma nu o observasem in acest stadiu . Am aici niste poze .

Ce e de facut doctore ?Very Happy Rolling Eyes

  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Surprizaaa! Ai sa razi nu era de ulei, era de antigel Very Happy cred ca ai corpul termostatulul spart Shocked
E de dat capacul ala de plastic la o parte ca sa vezi exact cine e spart. capacul, furtunul, garnitura..
  • jd3rul

  • Mesaje scrise: 247
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Embarassed
Pai si cu uleiul ce sa ma fac 8-|
Tot tin sa merg la maiandrei in bucuresti sa-i faca o verificare atenta ca nu mai am incredere in nici un service .
  • t-daniel

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
@jd3rul
Problema la tine este acel stut negru din plastic pe care este prins furtunul din a doua fotografie.
De obicei se reteaza putin sub marginea termostatului.
Daca ai noroc si mai prinde doua trei spire atunci poti incerca sa-l strangi bine cu putin adeziv sau daca nu altul nou.
Eu am vazut ca puteam sa-l repar fara probleme dupa ce am cumparat altul.

Si ca sa nu fiu offtopic:
Am aproape 700Km de cand am segmentat motorul si nivelul uleiului este inca aproape la maxim.Am pus 3.5L .
Din puctul meu de vedere testul adevarat incepe dupa prima mie de Km cand o sa merg constant peste 3000rot/min.
Din pacate merg destul de putin cu masina asa ca va mai dura ceva timp pana vad daca operatia a avut succes.Un consum de 100g/1000Km consider ca e OK de la 500g cat consuma initial.
In mod clar motorul trage mult mai bine mai ales la turatii joase in treptele superioare, chiar si in panta lucru imposibil pana acum.
Costurile pieselor au fost de aprox. 1500lei incluzand absolut tot ce se cheama garnitura,semering,piulite prezoane admisie si evacuare,3 prezoane evacuare,segmenti,ulei ,antigel,curea distributie,consumabile e.t.c. iar manopera din partea casei(a se citi in regim DIY impreuna cu un prieten si el proaspat posesor de Z16XE).
Cu aceasta ocazie am constatat ca motorul a mai fost segmentat deoarece:
-nu am avut garnitura la baia de ulei si nici eu nu am montat-o desi o am cumparata(am preferat mastic)
-pistoanele erau zgariate cu surubelnita cu I,II si III
-supapele aveau urme de smilgher
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
t-daniel. cand ai luat-o cati kilometrii ti-a spus ala ca are? E o pura curiozitate.
Sa ne tii la curent cu evolutia. Sunt putine segmentari care merg bine pana la capat. Bafta. Wink
  • t-daniel

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Masina a fost cumparata acum 3 ani si ceva din targ de la arad.
Avea 125.000Km pe bord si nu era inmatriculata in RO.
Nu cred ca a fost segmentata in RO deoarece cei de la care am cumparat-o nu aveu nici un interes sa bage bani in ea, mai ales ca aveu 5 masini la vanzare.
Ce am uitat sa spun este ca pe cilindrul cu cele mai mari depuneri am gasit fantele la segmeti aproape aliniate.
  • DANIEL G.

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Galati
  • Masina: Meriva 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am observat la noul model de meriva din 2010 ca lipseste motorul de 1.6 de orice fel.Doar 1.3 ,1,4 si 1,7.In general la astea nu sunt probleme cu consumul de ulei!
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salutare. Posesor de Astra 2002 Z16XE.
De curand am schimbat uleiul. I-am pus Castrol Magnatec 5W40. A papat vreo 250 ml in 1000 km.
Din ce am citit pe topicul asta, am observat ca fiecare motor e cu gusturile lui. Unora le place Castrolul, altora Aral... etc.

Poate putem face un tabel cu cele mai "consumate" si "neconsumate" uleiuri pt motorul acesta. Eu am facut vreo 2000 km cu uleiul care a fost in masina cand am cumparat-o. Am verificat nivelul cand am cumparat-o si inainte sa-l schimb, si era cam la fel. Deci nu a prea consumat (probabil nu i-a placut gustul Smile ), insa nu stiu ce ulei a fost in el Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR