Tu ai motor diesel de 2.0 l cu cuplu foarte mare si simte mult mai putin diferenta de greutate a rotilor, cat si rezistenta la inaintare, data fiind latimea mai mare a anvelopelor.
Totusi, un calcul simplu imi spune asa:
Ai consum mai mare cu 0.3 l/100 km la rotile de vara pe 18", fata de rotile de iarna pe 17"(dif de greutate de 3 kg/roata).
Avand in vedere faptul ca anvelopele de iarna cresc consumul cu 0.4 - 0.5 l/100 km, rezulta faptul ca tu, cu motorul diesel de 2.0 l ai un consum mai mare cu 0.7-0.8 l/100 km decat ai fi avut cu roti de vara pe 17".
In cazul nostru, trecere de la 16" la 18" (dif de greutate de 6 kg/roata si dif de latime anvelope de 30 mm) si cu motor pe benzina, cu un cuplu mult mai mic, consumul va creste si cu 2 l/100 km.
Fiecare e liber sa creada ce vrea, in fond.
Calculele tale sunt cel putin exagerate dpdv al consumului
Diferenta de 30kg overall sa zicem ( exagerand ) la jante de 16 vs 18, nu va corespunde unui consum de 2L% in plus, niciodata.
Masina consuma 1-2L% in plus poate daca o umpli cu 4 oameni si "porc"bagaj plin, adica 300kg!
Estimarile mele de 0,2-0,3 nu au fost calculate la pompa, iti dai seama, diferenta poate fi chiar mai mica sau nesesizabila