Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Uleiul de motor uzat Motul X-Cess 5w40 l-am dat jos abia dupa 9.500km (mi-a curs ulei pe la capac si nu am vrut sa schimb decat dupa ce remediez, am gasit baia de ulei uda pe 2 fetze inspre partea din fata si pe lateral-dreapta). Am scos 4,6l deci am pierdut foarte putin pentru 9.500km facuti cu acest ulei, oricum era de asteptat ca nu e presiune de ulei in zona culbutorilor sa pierzi mult pe acolo, de metionat ca ieri motorul inca mergea silentios pentru un ulei uzat, aveam pornire excelenta dimnieata dar dureaza 3,5sec pana se stinge becul de ulei (asta-i un comportament 'by default' la motorul meu). In ceeea ce priveste consumul de carburant, pe oras acesta este 6,8-7l/100km, zic eu foarte bun pentru o masina de 1.385kg pe injectie indirecta cu anii si km pe care-i are (228.165km). NIMIC de reprosat pentru acest ulei, raman la ideia ca e cel mai bun ulei de motor pentru X17DT/TC4EE1/X15DT/ din tot ce gasesti de cumparat pe piata (ma refer aici la uleiurile de motor facute prin Europa).

Cochetam demult cu ideia de a folosi un ulei Petro-Canada, am vazut ca apare mereu in testele comparative la cei din Rusia care testeaza uleiurile la temperaturi de iarna coborate, am mai citit... m-am mai gandit... si la sfatul colegului @opelvn m-am decis ca anul acesta sa fac o proba cu un sortiment de ulei motor de la ei. Colegul @opelvn mi-a recomandat Duron E 5w40, cand am ajuns la magazin am vazut ca Duron E este un ulei de motor C3 asa ca am renuntat, totusi m-am decis sa incerc un sortiment de Duron 5w40 insa nu aveau decat la bidoane de 1l se terminase cel la 5l si nu mai aveau pe stoc, uleiul l-am cumparat din Ploiesti, m-am ofensat umpic ca nu am gasit pe stoc, m-am tot târguit cu angajatii si intr-un final doamna care se ocupa de vanzari mi-a dat 5 bidoane de 1l la pretul unui bidon de 5l, adica 150lei. Si uite-asa am plecat multumit de la ei, defapt asta e strategia in vanzari - cel mai important e ca clientul sa fie multumit.

Asadar, ieri am bagat uleiul de motor Petro-Canada Duron 5w40 (API CI-4 PLUS) au intrat 4,8l am pus si alt filtru de ulei, MANN de data asta si sunt curios daca comportamentul de bec aprins dupa pornire in 3,5sec ramane (eu zic ca da, urmatorul pas va fi sa demontez sonda din motor si sa o spal cu benzina, la cat ulei a vazut bilutza aia din sonda probabil sunt ceva depuneri si nu se duce imediat in capat ca sa dea curent spre martorul din bord).

Ceva poze, doar cu bidonul de 1litru : Mr. Green



Primele impresii ar fi ca acest ulei de motor NU este la fel de silentios ca Motul X-Cess 5w40 dar se apropie ca si sunet motor, cu X-Cess pana in 2.400rpm era mai multa liniste in cabina, dar dupa 2.400 zgomotul crestea in intensitate ajungand ca la turatia de 4.500 sa sune motorul ca la rally (luna asta l-am luat pe tata la o tura inainte de ITP pe Centura Sibiului si mi-a zis ca asa nu se poate merge la drum, cu zgomotul ala in masina). Nu merg eu cu 4.500rpm nicaieri, dar trebuia sa fac ceva sa se mai curete catalizatorul. Comparativ, am vazut ieri ca cu Duron 5w40 nu e foarte zgomotos motorul la turatii de peste 2.400rpm ceea ce este oarecum surprinzator pentru mine, e drept acuma ca si uleiul de motor este proaspat schimbat.

Astea au fost primele impresii cu Petro-Canada Duron 5w40, ramane sa-l mai urmaresc pe parcurs si mai revin cu ceva feedback aici.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Legat de turatiile mari cu X-cess , aici subscriu ...... ieri m-a surprins o faza in depasire in treapta 4 si pentru ca fiecare sutime de secunda conta , am optat sa nu mai schimb treapta in 5 si m-am apasat pe pedala . Frateeeeeeee , cum a facut motorul la 4500.... ! ...zici ca eram la Nascar. ....dar si in spate am lasat ceata .....

Cred ca putin, putintel esti deceptionat din cauza silentiozitatii noului ulei ......... evident, te asteptai sa fie peste X-cess , nu ?
Parca vad ca la fel voi pati si eu cu Liqui Moly daca il voi pune la urmatorul schimb !
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sincer, deja mi-am format o parere... in sensul ca ulei de motor direct comparabil cu Motul X-Cess 5w40 la capitolul sunet motor NU cred ca voi gasi.

In sinea mea speram dar nu ma asteptam sa fie ca Motul X-Cess... dar a naibii treaba ca dupa 3 schimburi cu Motul m-am invatat sa nu aud motorul, si ieri parca nu era ceva in regula cu masina, parca ceva lipsea parca ceva era schimbat. Evident, uleiul de motor cu care motorul are acum alta frecventa a sunetului in habitaclu.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
brrrrrrrr .... si eu deja ma vedeam experimentand Liqui dar parca nu mai am chef de experimente.
Sa nu-ti spun prietene vazandu-ma nevasta ca ma uit dupa fise si specificatii si care m-a intrebat amenintator ....... ,,sa nu-mi spui ca nici Mototolu" asta nu-i bun si cumperi alt ulei ! Ai ajuns la 3000 de km cu unul din ultimele tale experimente ?''
.................
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,684
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ramai pe el pana la schimb macar cât sa-ti faci o parere obiectiva, ca sa ai cu ce compara DUPA ce renunti la el.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Pai ce sa mai zic ? Mie mi-ai luat fata cu Petro Canada asta ..... si ne-ai ,,publicat,, specificatii si cite stie si cite face ..... si poate ca tehnic e bun si prima ta impresie e doar o impresie ...dar urechile spun altceva iar asta ma pune usor pe ganduri.

Oricum , macar pana la 6000 tot mai merg pe X-cess si apoi, in functie de cum se comporta si se aude motorul , ma decid daca continui cu el sau nu.
  • C.Stefan

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2014

  • Mesaj Privat
La schimbul actual am folosit GM 5w30 + un DURALUBE si se simt imbunatatiri ale compresiei si motorul merge ceas
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Ce spuneti despre aceste uleiuri ?
Wolf Masterlube Synflow C3 5W40 1L,
Caracteristici: API SM/CF, ACEA A3/B3-08, A3/B4-08, C3-08 PORSCHE A40, BMW LL-04 MB 229.31 GM Meets DEXOS 2 criteria VW 502.00 / 505.00
http://www.autopol.ro/74947...ynflow-c3-5w40-1l

Repsol Elite Competicion 5W40 4L
Caracteristici: API SN/CF, ACEA A3/B3, A3/B4, VW 502.00/505.00, MB 229.3, BMW LL-01, Porsche A40, RN0700, RN0710, GM LL-B-025
http://www.autopol.ro/9191~...mpeticion-5w40-4l

Total QUARTZ 9000 (Peugeot, Citroen) 5W4
Caracteristici: ACEA A3/B4, API SM/CF, PEUGEOT, CITROEN motoare pe benzina si Diesel PSA B71 2296, VOLKSVAGEN Niv. 502.00/ 505.00, BMW Longlife oil 01, MB 229.3, PORSCHE
http://www.autopol.ro/74945...otal-quartz-9000-(peugeot-citroen)-5w40-1l

Elf Excelium NF 5W40
Caracteristici: ACEA : A3/B4, API : SL/CF, Omologari MERCEDES-BENZ : MB pag 229.3 (MB, Chrysler...), VOLKSWAGEN : VW 502.00 / 505.00 (VW, Audi, Seat, Skoda…), BMW : BMW Longlife 98 (BMW, Mini...), GENERAL MOTORS : GM-LL-B025 (Opel, Saab, Vauxhall, Chevrolet...), PORSCHE A40
http://www.autopol.ro/74946...celium-nf-5w40-1l

Valvoline Synpower 5W40
Caracteristici: API SM/CF, ACEA A3/ B4-08, MB-Approval 229.5 / 229.3, VW 502.00/505.00 (1/97), Opel LL-B-025, Porsche A40, Renault RN0700/RN0710
http://www.autopol.ro/75191...-synpower-5w40-1l

Mobil Super 3000 X1 5W40
Caracteristici: API SN/SM/SL X, API CF, ACEA A3/B3, A3/B4 X, Opel GM-LL-B-025 MB Approval 229.3 VW 502 00 / 505 00 Porsche A 40 Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296 BMW Longlife 01 Renault RN0710, RN0700 LADA AvtoVAZ, Group "Luxe"
http://www.autopol.ro/74946...r-3000-x1-5w40-1l

Wolf Vital Tech 5W40 4L
Caracteristici: API: SN/CF MB: 226.5 MB: 229.3 VW: 502 00 VW: 505 00 ACEA: A3/B4-10 RENAULT: RN 0700 RENAULT: RN 0710 BMW: LONGLIFE-01 PSA: B71 2296 OPEL: GM-LL-B-025 PORSCHE: A40
http://www.autopol.ro/74947...ital-tech-5w40-4l

Si mai sunt multe pe acel site care indeplinesc normele Porsche A40 si GM-LL-B025 ;
Acum am o nelamurire, norma DEXOS2 este tot aceeasi cu GM-LL-B025 ? din cate vad eu fiecare din acest tip de ulei este potrivit pt masinile noastre ; acum nu stiu pe care sa il aleg...teoretic l-as alege pe cel mai ieftin pt ca toate indeplinesc aceleasi norme ; de folosit am mai folosit doar Valvoline Synpower pe fosta masina ( VW ) si a fost ok ;mai ales la pret, 115 lei un bidon de 4 litri ; am comandat tot de pe acest site, unde preturile sunt foarte bune, si platiti curierul doar 10 lei si vi-l aduce acasa ; lamuriti-ma va rog cu normal GM-LL-B025 ; este aceeasi si pt Astra G Z16XEP ? sau GM-LL-B025 este doar pt dieseluri si mie imi trebuie GM-LL-A025 ? As vrea sa stiu exact ce norme trebuie sa indeplineasca uleiul pt motorizarea mea, Z16XEP ; am inteles de la un coleg cu care am discutat pe privat ca cele care indeplinesc norma Porsche A40 sunt cele mai calitative ; din cate vad, toate de aici indeplinesc acea normal, si sunt oarecum ieftine ; dar nu sunt lamurit de norma GM
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
CELmai bun flush engine de motor la interior (in opinia mea) este top fata de tot ce am testat pana acum....este peste WYNNS ,LM,si altii din zona profesionala .PRO-TEC engine flush , contine componenta antifrictiune ce asigura ungerea in timpul spalarii, pt motorele care au mers cu uleiuri cu pachet de detergenti slab si au depuneri si au si segmentii cocsati, de la polimerizarea uleiului la inalta temperatura. Flaconul e verde si mai nou l-am vazut si in supermarketul Carr.....r la raionul auto.
https://www.protecautocare.c...gine-flush-detox4
http://www.youtube.com/watch?v=hiVogqhhULI
http://www.youtube.com/watch?v=IuajrVp6caA

Produsul e 100% MADE IN GERMANY si exista tutorial cu el facut de STEFAN TOLOS pe forum opelarges
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@C.Stefan ... mi se pare un lucru total nesanatos Duralube ala. Am folosit si eu insa doar la motoarele aflate in moarte clinica gen palpaire bec ulei la turatii joase , presiune ulei pe nicaieri , batai de bass la palier , consum infernal de ulei stil 1 litru la 100 km. Gest necugetat de altfel cand te apuci de reparat si constati ca toata prostia aia ( in special varianta cu teflon) s-a depus peste tot si n-o poti curata nici cu slujbe si rugaciuni

@bgd92 - norma GM LL-A -025 - benzinar .......... si ........ GM LL-B-025 - diesel.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
@bh13ncu : adica toate uleiurile de mai sus nu sunt ok pt benzinare? Inclusiv Valvoline Synpower 5w40? Ci doar pt diesel?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Norma GM asa zice ..... M-am uitat peste postare in treacat dar n-am accesat link-urile. O parte dintre acele uleiuri le-am studiat si eu.
Pentru mine e clar : - uleiul in cauza trebuie sa-mi indeplineasca specificatiile SAE,API,ACEA ,indicate de manual + norma GM si preferabil un ulei sintetic - astea bine-inteles in acord cu specificatiile motorului. ..in cazul meu diesel, fara filtru de particule , injectie directa diesel, etc.

PS - Motul X-cess 8100 n-are norma GM pentru benzinar ...... dar l-am bagat in Fiat Grande Punto benzinar , 1.4 a lui sora-mea ca este specificat clar pe el norma Fiat benzinar (Fiat 9.55535 - H2/M2/N2)


Ultima modificare facuta de 13nicu la Dum 27 Apr, 2014 7:39 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
http://caliber.website.org/olio_motore.html

Deci 5w30 NORMA vw50700
e mult peste norma de conditie minimala Dexos 1si Dexos 2

MOBIL1 5w30 esp formula foloseste aditivare de top cu BORON NITRIDE importiva uzuruii.nu stau sa explic ca ar trebui romane...
BARDAHL foloseste nanotehnologia cu molecula FULERENE (ulei ce a fost folosit de US ARMY)


In legatura cu DURALUBE contine parafina clorurata aditiv ce se foloseste numai in unsori .
si au fost dati in judecata de FEDERAL TRADE in SUA pt reclama inselatoare.Pt cine isi dorest clor in motor succes.

Un simplu search pe google cu " duralube federal trade" lamureste problema ca se deschid zeci de linkuri.

Aditivi recomandati in ulei de un constructor consacrat si testati fara efecte nocive sant aici

http://www.customercare.hyu...Additives-24.aspx

Deci in ulei pt motoare obosite pt cei ce vor protectie suplimentara

WYNNS SUPER FRICTION PROOFING (professional formula) in cutie de tabla cu scris purpuriu pe eticheta nu cel in flacon de plastic gama consumer.
La orice magazin piese auto import ce lucreaza cu CONNEX.

Asa arata flaconul
http://www.wynnoil.co.uk/pr...tion-proofing.htm
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
bh13ncu a scris:brrrrrrrr .... si eu deja ma vedeam experimentand Liqui dar parca nu mai am chef de experimente.
Sa nu-ti spun prietene vazandu-ma nevasta ca ma uit dupa fise si specificatii si care m-a intrebat amenintator ....... ,,sa nu-mi spui ca nici Mototolu" asta nu-i bun si cumperi alt ulei ! Ai ajuns la 3000 de km cu unul din ultimele tale experimente ?''
.................


Dupa 4k km numai in ORAS si pe timp de IARNA, semi-sinteticul de la LM Top Tec 4600 are inca o culoare 'buna' auriu-maronie (chiar azi m-am uitat la el). Cat despre silentiozitate.......fata de 'Full-Sinteticul' de Mobil 1 Esp Formula nu exista termen de comparatie. Urmatorul schimb va fi tot cu un semi-sintetic de la LM Top Tec 4200 longlife lll cu norma VW 50700 si Porche C30.

Full sintetice de la LM sunt;
-Synthoil Energy 0 W-40
-Synthoil Longtime Plus 0 W-30
-Synthoil Longtime 0 W-30
-Synthoil High Tech 5 W-40

Din pacate pentru mine nici unul pentru DPF.

opelvn a scris:

Pentru cei care au motoare iesite din garantie si totusi nu pot renunta in sinea lor la DEXOS macar sa foloseasca un ulei PREMIUM iata astazi unul dintre ele ...un producator englez de mare traditie cu uleiuri premium de exceptie....

UN ULEI ce stie si sevara norma LA UZURA MB.229.51 si dexos2

MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 5w30
MILLERS produce si uleiuri cu nanotehnologie (nanoparticule) ESTE ULEIUL ce a fost folosit de SEBASTIAN LOEB in masina de curse.


Asta nu e cu nanoparticule si cel cu nanoparticule nu sta prea grozav in fisa tehnica, adica la 100 grade are vascozitate doar 10.9 ceea ce e foarte putin.

MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 5w30 acesta are fisa aproape identica cu LM Top Tec 4200.

Bafta.


Ultima modificare facuta de borsy la Dum 27 Apr, 2014 9:19 pm
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ce sa zic .....mai studiez inca oferta Liqui Moly ...... Dar o sa ma zgarai pe ochi daca motorul imi va spune ca-i placea mai mult cu X-cess !
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
U
Asta nu e cu nanoparticule si cel cu nanoparticule nu sta prea grozav in fisa tehnica, adica la 100 grade are vascozitate doar 10.9 ceea ce e foarte putin.

MILLERS OILS XF LONGLIFE C3 5w30 acesta are fisa aproape identica cu LM Top Tec 4200.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
REZISTENTA peliculei de ulei la forfecare tine de tipul bazei uleiului, pachetul de aditivi cat de performant e , de HTHS, si de presiunea uleiului in motor ce tb sa fie in ecartul dat de constructor.

aici vezi ca nu tot ce straluceste e aur.....

http://www.amsoil.com/lit/g3115.pdf

NIVEL HTHS UNELE ULEIURI

Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7

Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7

Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51

Redline 5w40 HTHS 4.6

Redline 10W40 HTHS 4.7

Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
A folosit cineva Shell Helix Ultra Extra? Se pare ca ar fi Full-Sintetic si indeplineste si normele ACEEA C3, Porche C30 si VW 50700.

Bine, conteaza foarte mult si unde este fabricat.

Bafta,
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
eu am zis ca schimb esp formula cu liqui moly top tec 4600, dar din ce am vazut la specificatii este sub mobil 1
la fel si motul dexos 2.
  • ammazon

  • Mesaje scrise: 249
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Vreau sa schimb si eu uleiul la z17dth fara dpf, din 2005, cu 200.000 de km in bord. M-am hotarat sa trec de la Ravenol la Motul 5w-40.
Dintre cei care l-au folosit pana acum pe acelasi tip de motor, imi poate spune cineva cum se comporta si daca fac o alegere buna?
Precizez ca motorul nu consuma deloc ulei, in momentul de fata avand 12.000 cu ravenolul.
Multumesc.
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
De ce vrei sa treci de la ravenol la motul? Eu am ravenol vdl, sunt la al doilea schimb si parca tot pe el as merge, mai ales ca vine vara si trebuie ceva gros.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR