Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • andreiviciu

  • Mesaje scrise: 203
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am ingrijit masina asta foarte tare ! O am de 10-11 ani si toate piesele au fost de calitate dar cand a trebuit sa schimb termostatul nu am avut bani..dar uite ca nu e prea bun...
Ce marca imi recomandati ,sa fie una buna sa stiu o treaba?


Multumesc!
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Iti recomand termostatul original GM.Eu l-am schimbat pe ce vechi,initial cu unul Facet(55ron),si am regretat alegerea.Cu toate ca el functiona cum trebuie in ibric,pe motor nu etansa bine.Apoi am cumparat unul original GM(vreo 90 ron) si functioneaza perfect.Asta pentru y17dt.Totusi,inainte sa il schimbi,lasa motorul sa functioneze 15 min si daca furtunele sunt calde,ai certitudinea ca e termostatul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
andreiviciu a scris:Am ingrijit masina asta foarte tare ! O am de 10-11 ani si toate piesele au fost de calitate dar cand a trebuit sa schimb termostatul nu am avut bani..dar uite ca nu e prea bun...
Ce marca imi recomandati ,sa fie una buna sa stiu o treaba?


Multumesc!

Eu ti-am scris, citeste
  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Buna seara!Am o problema la masina,am fost azi la mecanic si am schimbat termostatul.in urma cu 2luni am schimbat pompa de apa iar tot de atunci am observat ca acul in timpul mersului creste la 95 chiar 100 grade.dupa cum va-m spus am schimbat azi si termostatul si de la mecanic pana acasa fiind 3-4 km tot s-a ridicat acul la 95. Care este cauza? Din ce motiv creste iar temperatura apei si dupa schimbarea termostatului? Sa fie altceva de vina? Am uitat sa mentionez ca tot azi am schimbat si cureaua aceea de la pompa de apa care trebuia schimbata odata cu pompa dar nu am avut-o,fiind uzata cea veche.am un corsa b din '98. Am inteles ca la opel modelul meu cand creste temperatura la 95 grade porneste ventilatoru.intrebarea mea este: nu ar trebui sa scada temp la 90 cum ar trebui sa fie daca porneste ventilatorul?Mecanicul la care am fost cu masina a zis ca ultima solutie,daca tot mai creste temp sa curete ...carburatorul,daca am inteles eu bine.Va multumesc anticipat! Astept raspuns.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Radiatorul,caloriferul... Dar carburatorul(?) ? Smile Cum era si cantecul.. "Mai da-o ma, in pana mea!" Smile De unde-i mecanicul asta?... Cu zugraveala le are? Smile
  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Nu ma-ti ajutat cu nimic,va arde de glume.multumesc.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ady,nu te supara,dar Micky a glumit putin,pentru ca masina ta nu are carburator.Ventilatorul porneste numai daca apa circula si prin radiator.Se pare ca la tine,tot nu functioneaza bine termostatul...sa nu-l fi montat invers domnul mecanic.
Daca totusi radiatorul se incalzeste (la aceeasi temperatura cu motorul,adica frige),dar nu porneste ventilatorul,inseamna ca e termocupla defecta...sau ventilatorul,sau vreun releu...Corsa B fara AC nu are releu,la cea cu AC,nu stiu.
Ar mai putea fi radiatorul infundat.Se da jos si se spala la interior,dar si la exterior (aripioarele din aluminiu).
Ca sa poti merge totusi cu masina in aceste conditii,trebuie sa folosesti radiatorul din habitaclu pornesti incalzirea in habitaclu,cu ventilatorul pe 2-3,deschizi geamurile,mori de cald,dar...mergi cu masina.Si cu ochii pe termometru!
Daca apa nu trece prin radiator,degeaba pornesti ventilatorul chiar si fortat,ca nu va raci motorul
Daca e termocupla defecta si apa trece prin radiator,poti,temporar,sa pui un intrerupator manual,din care sa pornesti ventilatorul.Se monteaza intre cele 2 fire care merg la termocupla.
...Daca mecanicul ti-a spus de carburator,ori nu se pricepe,ori a facut misto de tine,ori...
Succes!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Nuuu!Gluma a facut-o mecanicul cand ti-a spus ca o sa-ti curete carburatorul!Vezi ca-i pe injectie carburatorul ala. Smile Daca spui ca-ti creste temperatura de cand ti-a schimbat pompa de apa,acolo cauta-ti problema.Ti-a schimbat si cureaua de distributie.Ori,daca mai mergi la mecanicul ala,spune-i sa-ti verifice inca o data punerea la punct a distributiei.Acolo-ti este buba,dar mecanicul sunt sigur stie treaba asta,"te-a facut" cu termostatul.Si bineanteles,te-a facut client fidel.Daca schimb cauciucul la o roata ,care inainte nu batea,iar acum,dupa schimbare bate,ma apuc sa-i schimb aiurea bieletele,pivotii? Cum sa nu-ti vina sa razi? Apoi,cand ai o problema,cauti mai intai pe forum,discutii similare,simptome similare.Ai in dreapta sus,casuta "cautare",o poti folosi cu incredere,ca pe "Google".Un mecanic ti-a umblat pe acolo,nu noi.Cunostinte in domeniu observ ca nu prea ai,deci nici sperante sa-ti rezolvi problemele singur,chiar si dupa indicatiile colegilor.Trebuie sa te familiarizezi mai intai cu trusa de scule si,evident,motorul.Ori...ce intelegi tu prin "ajutor"?Sau ai crezut ca aici e Opel -Green Line? Cam suparacios din prima zi...!...Aha!Ca uitasem!Bine ai venit! Smile Nu pune la suflet,cam toti am trecut prin asta,prin "astea".Daca o iei incet,ai sa-ti gasesti raspuns la toate intrebarile,chiar ai sa navigi pe pagini si cand n-ai probleme,iar candva,cu siguranta,vei da chiar sfaturi! Smile Inca o data,bine ai venit!


Ultima modificare facuta de micky001 la Joi 04 Jun, 2015 9:01 am
Skip ads

  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Cred ca nu am inteles eu bine de la mecanic si nu ma pricep ca femeie la masini.nu cred ca a zis de carburator ci de radioator ca il da jos si il curata.ventilatorul porneste pt ca se aude, cand ajunge apa la 95 grade.am masina de 2ani si pana sa schimb pompa de apa nu mi sa intamplat sa se incalzeasca apa.va intreb: din cauza asta sa fie oare pt ca de atunci au inceput problema aceasta.chiar acum o sa plec cu masina si sunt curioasa daca s-a remediat,daca nu,am sa merg iar la mecanic.multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
pana sa schimb pompa de apa nu mi sa intamplat sa se incalzeasca apa

Nu este clar ?
A pus silicon in exces care a plecat pe circuit si a infundat ce a putut.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Distributia daca nu este pusa bine la punct,iti modifica "avansul" .Cureaua aia pe care a schimbat-o,asa se numeste,"curea distributie".Se pune cu pinioanele intr-un anumit aliniament.De la modificarea avansului,temperatura motorului poate creste,implicit consumul.Termostatul spui ca a fost schimbat ulterior aparitiei simptomei,neaducand nimic bun in plus,temperatura fiind incontinuare ridicata.Termo-cuplele iti pornesc ventilatoarele si-ti mentin cat de cat temperatura motorului "scazuta".Acea treaba insa in mod normal ar face-o abea atunci cand schimbul termic motor-radiator,prin respectivul termostat, nu poate acoperi excesul termic.Ori,daca acum ajungi cu ventilatia mecanica la 100 de grade,ce te faci cand afara vor fi mai mult de 30 de grade?Fuguta la mecanic,putina galagie,ca tot ai dat banii de pomana pe termostat si manopera si-i spui sa-ti mai verifice o data punerea la punct a distributiei,ori sa verifice ce a facut.Nasoala treaba pentru el...,dar asta este! In mod normal ar trebui sa ai in jurul a 90 de grade.In zilele caniculare,atunci iti poate ridica teperatura la 100,daca stationezi undeva cu motorul pornit,apoi ti-o coboara ventilatorul.Ala porneste undeva la 92-95 de grade in prima treapta si la 98-100 in treapta a doua,sau ceva asemanator.Unele masini au plaja chiar pana la 105,inca o treapta de ventilatie.Nu-i de jucat insa cu temperatura ridicata...Exces in functionarea ventilatorului,o protectie arsa la el si... pa,pa! Garnitura chiulasa,eventual chiulasa,consum ulei marit...pe scurt,taxiuri si autobuze!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Corsa X10XE are distributia pe lant, nu stii nu te bagi. Cureaua schimbata este curea accesorii si este pe pompa apa, imbatranita si crapata si tot poate sa actioneze pompa.
Termocupla poate fi decalibrata dar chiar odata cu schimbarea pompei ?
Skip ads

  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Da,distributia este pe lant.am fost plecata chiar acum cu masina dar nu am mers mult doar 3-4 km si nu cred ca,mergand putin,nu s-a incins apa,acul a ramas la 90. Ce am observat cand am ajuns cu ea in parcare in fata blocului....termostatul ardea,furtunul care iese din el era caldut iar celalalt furtun de sub era rece.iar radiatorul era rece rece.o sa mai merg cu ea mai multi km sa vad daca mai creste acul mai mult de 90 grade.imi este frica sa merg cu ea asa.mai ales ca sunt femeie,nu stiu ce sa-i fac daca se intampla ceva mai grav cu ea.norocul meu este ca merg doar prin oras nu plec departe,afara din oras.multumesc pt sfaturi.am sa merg iar la mecanic daca persista aceasi problema.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Mmda!Lant!Mea culpa! Sad
Termocupla lucreaza in regim 100 inchidere circuit,95 deschidere.Adica exact ce specifica si Ady,temperaturi 95-100.Deci,categoric functioneaza,ultimul lucru care ar fi dat de gandit,ar fi fost termocupla.Nu ma mira faptul ca totusi, "o suspectezi".Pe langa termostat,ar mai merge si o termocupla,"bonus".Dar,odata ce "te bagi",inseamna ca deh,stii tu mai bine... Mecanic,deh!
Posibil cand ai plecat de la mecanic,dupa schimbarea termostatului,sa fi lucrat el mai puturos,la primele deschideri.Daca spui ca ti-a pornit ventilatorul,inseamna ca totusi deschidea,chiar daca mai tarziu,circula agentul racire.Iar daca acum zici ca n-a mai crescut peste 90,radiatorul rece,inseamna ca totul este OK,o fi intrat in "regim de lucru".Depinde si termostatul ala ce producator o fi.Posibil la prima plecare de la mecanic sa nu se fi aerisit complet instalatia,toate-s posibile.Asa ne jucam pe aici,cu pareri,posibilitati.Chiar daca nu le stim pe toate,cum ne dau unii a intelege.
  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa mai cred si ce sa mai fac,va rog sa ma credeti.am fost plecata cu masina in oras,acum ma-m intors si am avut o alta problema...acum o ora max.stand la semafor,asteptand sa se faca verde,in fata mea fiind o masina,ma-m pomenittrasa, cu masina fiind pe liber fara frana de mana trasa,cu o zvacnitura a masinnii,deplasandu-se de pe loc o jumat de metru ca atunci cand se opteste motorul cand nu accelerezi.norocul meu a fost ca am avut distanta regulamentara fata de masina din fata,altfel intram in ea.eram si cu mama,va da-ti seama ca ma-m speriat si eu si mama.imi era frica si imi este frica sa mai conduc sa nu fac vreun accident.am sunat,binenteles mecanicul si ia-m spus tot ce s-a intamplat si ca totiusi se ridica acul la 100 si.... nu mai va spun ca iar ma luati in gluma si ca face misto de mine....mecanicul,nu d- voastra.acum plec la el su sper sa se rezolve ca... nu mai stiu ce sa fac.multumesc si ma scuzati de deranj.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ai cumva cutie de viteze automata?...La o cutie manuala,nu are cum sa plece masina,daca nu e bagata in viteza.
  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Nu am cutie automata,la corsa b din ' 98 va da-ti seama ca nu am cutie automata si nici nu a fost in viteza.era masina pe liber si fara frana de mana trasa.o conduc de 2ani aceasta masina si e prima data cand mi se intampla.in prima faza am crezut ca ma lovit cel din spatele meu.oricum ma-m speriat rau,tremuram si imi este frica sa o mai conduc.am sunat mecanicul si ia-m povestit cum s-a intamplat si mi-a spus ca: ori s-a blocat cand am scoso din viteza ori nu am scoso eu bn din viteza.dar...dupa mintea mea daca nu o scoteam bn din viteza mergea mai mult si nu se oprea imediat,lovindu-l pe cel din fata.nu stiu ce sa mai cred.iar cu apa si cu cresterea temp.a ramas ca la inceput.
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Scoasa din viteza,in intersectie,banuiesc erai cu piciorul pe frana.(Zici ca frana de mana nu era trasa...,nimeni n-o trage in intersectie...)Chiar daca n-ar fi fost "bine"scoasa din viteza,ai fi avut si ambreiajul calcat,ori ti-ar fi "scapat" piciorul de pe el,cu frana calcata,ti-ar fi oprit motorul la cuplare.(nu are chiar asa zvac x10xe-ul).Daca totusi ar fi fost in viteza,dar aveai ambreiajul si frana calcate,ar insemna sa fi cuplat cumva.Nu stiu cum are exact Corsa ambreiajul,dar banuiesc tot hidraulic.Daca "scapa" presiunea,este posibil sa cupleze,nu se intampla insa treaba asta brusc.Daca iar,erai in viteza,ambreiaj/frana calcate,nu se explica "fenomenul"decat daca ar fi prins ceva intre disc si volanta,vre-o faramita de ferodo ceva.Altfel,mai ramane doar varianta in care totusi,chiar te-a atins ceva din spate de te-a proiectat,fara a lasa urme.. Smile Acum vre-o patru ani,tot asa,stateam la semafor,discutam cu sotia.Masina scoasa din viteza,frana calcata doar usor,cat sa n-o ia la vale.Exact cum spui,am simtit o smucitura din spate.Bine,nu m-a proiectat juma' de metru,dar destul cat sa belim ochii unul la celalalt,in timp ce ne dadeam capetele pe spate... Smile Initial,am crezut ce spuneai si tu,am calcat instinctiv ambreiajul si frana mai tare,apoi am controlat maneta,care era pe "liber".Am privit in retrovizoare.In spatele meu era o Skoda,amenintator de aproape.Am stat asa ,cred inca vre-o 10 secunde,apoi exact cand mi-a dat "verde",m-am lamurit ca ceva totusi s-a intamplat,am tras frana de mana si am coborat.Cum am deschis portiera, a coborat si tipul din spate,mirat..."V-am atins cumva?" M-a umflat rasul,evident! Smile Si lui i-a luat probabil ceva timp sa-si dea seama ca mi-a tras-o... Insa inspectand bara,n-am descoperit nimic,nici cea mai mica zgarietura.M-am uitat la el,el ma privea tamp,apoi m-am intors la volan,bineanteles nu inainte de a murmura ceva despre rudele decedate ale masii...Abea in iarna am observat cum crapa vopseaua,linii,linii in dreptul numarului,numai acolo.Si-atunci mi-am amintit faza.Posibil sa fi "patit" si tu la fel... Distanta dintre tine si cel din spate era mare?Ca...daca era de numai juma' de metru... Smile
  • Ady77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Olt
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Sa fiu mai explicita...stateam in masina la semafor,asteptam sa se faca verde cu mama pe locul din dreapta,masina era pe liber fara frana de mana trasa iar piciorul nu-l aveam nici pe ambreaj nici pe frana.dintr-o data ma-m pomenit.cu o miscare a masinii,o zvacnitura in fata,nu stiu daca chiar o jumat de metru fix s-a miscat masina.ma-m uitat in oglinda retrovizoare iar in spatele meu era o masina mai mare,de teren.nu am coborat sa vad daca chiar am fost lovita din spate pt ca mai erau cateva secunde pana se schimba culoarea la semafor.nu am tras pe dreapta nici dupa ce am trecut intersectia pt ca nu am avut convingerea ca am fost lovita,nu am luat in seama...oricum in oglinda am observat ca era cam aproape de spatele masinii mele.sper sa nu mi se mai intample.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Te-ai uitat cu atentie la masina,in spate,sa vezi daca nu sunt urme de lovire? Acum,dupa discutiile de pe forum...E posibil sa fi fost lovita si chiar sa nu se observe,pentru ca bara din plastic e foarte flexibila si isi revine dupa ce a fost lovita.
Zau,alta explicatie,nu gasim...noi,soferii cu vechime...si oarece experiente traite in timp.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR