Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am vazut suficienta masini mai batrane ca a mea si mai putin aerodinamice care fac lejer 3-4-5 sec de la 0 la 100, ultima era un Volvo din '89.

Fara suparare @Aries , dar starea mea materiala nu o poti deduce dupa ce masina am. Te-ai gandit cumva la varianta ca am cumparat masina pt design si nu pret ? Opel-ul este prima masina, dar nu este singura.

Poate cineva sa imi spuna unde sa incept tuning-ul pt a imbunatati performantele masinii ? Si cum am spus anterior computer de bord sa imi afiseze estimarea consumului instant ?

.... Da @Aries stiu ca doar de la plin la plin se face consumul, dar cel estimativ dat de un computer de bord este pt mine, satisfactia mea vizuala sa zic asa.
Skip ads

  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Ce avioane citesc pe aici, ce vreti unii, cred ca sunteti putin desprinsi de realitate. Dar ca sa ii raspund la cel care are motorul de 1.6:

- In primul rand era mai bine daca aveai 1.8, Z18XE, e cu 25% mai puternic, si cu un chip tuning ajungi lejer la 140cp, ce-i drept ca dupa ceea trebuie sa pui numai benzina de 98-100 ca sa simti ceva. Deci cauta sa cumperi un Z18XE pentru modificari, e ieftin motorul in sine.
Nu stiu daca se poate pune pe vectra B din '96 Z18xe, dar prespunem ca se poate, ma gandesc ca se cumpara cu tot cu ECU samd.

- o data ce il ai, faci modificarea ce o face aproape toata lumea pe motorul asta, deci mergi la sigur cu rezultate sigure, si anume schimbi axa cu came cu una sport Dbilas. Parerea mea e ca se ajunge cam la 165cp, ceea ce e f bine pentru un motor benzina aspirat.

- demonstratie in video-ul asta, proprietarul sustine ca face 7.5sec 0-100: http://www.youtube.com/watch?v=AZg_LvrRYFo

Eu nu stiu de ce nu va luati motoare potente de la inceput, mai ales daca tineti opel-ul ca a doua masina, de exemplu un Z20LET.
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@increatul Iti multumesc de raspuns, ma gandeam ca va fi necesar un transplant de motor. Nu ma pricepeam suficient la Opel incat sa stiu ce poate sau ce nu motorul X16XEL cand l-am achizitionat si nu am fost inspirat sa verific inainte, o prostie din partea mea stiu, dar ce e facut e facut si asta este.

Daca vreau sa pun un Z20LET in loc de X16XEL ce va mai trebui sa schimb ? Chiar nu ma pricep la chestii de genu deci te rog, un raspuns mai mot-a-mot Smile)
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Chiar nu am nici o treaba cu starea ta materiala doar incercam sa subliniez ca ceri mult prea mult de la o masina de 19 ani.
Motor ca motor ( sint ultra-convins ca masina ta va muri cu motorul ei ) dar e vorba de toata masina sa-ti reziste. Ambreiaj, transmisie, frane, etc, in toate va trebui sa te bagi.
Cand ai terminat cu astea te poti apuca de cap cu RAR-ul pt omologari.
Si cand vei trage linie la final vei constata ca puteai cu suma investita sa-ti iei un diesel de 1.9 sau 2.0 chiar decent pe care sa-l mai revigorezi cu un remap.
Eu doar incerc sa-ti atrag atentia ca te asteapta niste cheltuieli care de fapt nu se justifica dar pe undeva te si inteleg. Uite si eu vreau mai mult dintr-un motor modest. Bine, tu vrei suta in 4 secunde ' eu vreau demaraj instant pe reprize scurte.
Nu stiu tu dar eu incep sa pricep cu o usoara dezamagire ca nu se poate. Adica se poate dar cheltuielile si bataia de cap nu justifica niste simple ambitii.
Bafta. Smile

@increatul - am mai spus - cand mi-am cumparat masina am cautat 1 luna un Astra G cu motor 2.0 dar hatchback. Parca toate au disparut brusc ! Am fost in stare sa bat un drum Oradea - Tg Mures sa vad o nasoala. Judetul l-am batut in lung si-n lat. In final m-am resemnat si am luat 1.7.
Bine, am gasit si 2.0 dar erau ori chinuite , ori lovite ori functionau aiurea.
Am vrut mai mult de 75 cp , ok, facut remap. Un y17 stock chiar e lesinat. Apoi mi s-a nazarit macar 130 cp. Se poate ? Da dar cu cheltuieli serioase pt mine cel putin.
Intre timp uite, am aflat ca se poate castiga ceva caluti acolo si niste cuplu cu turbina variabila de pe 1.7cdti. Se poate ? Da. Am bani de turbina, am si de MAP , manopera mi-o fac singur dar softul custom pt educarea ECU nu vrea sa mi-l faca nimeni.
Invariabil primesc acelasi raspuns - prea multa bataie de cap - nu merita, ia-ti alta masina.
Asa ca incep sa renunt.
Am sa curat luna ambele galerii ( adm, evc), mai vreau sa vad ce-i cu turbina ca-mi arunca ulei serios pe tubulatura, sa spal intercoolerul si EGR-ul si mai vad eu ce mici trucuri mai pot adopta pt un mers cat mai ok.
Skip ads

  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@Aries am inteles, e scump, e complicat si poate nu se merita, dar asta e toata idee, e o masina veche care mie imi place si vreau sa vad ce pot sa modific la ea sa o fac sa poata cat poate una noua.

Dupa sugestia colegului @increatul m-am documentat in legatura cu motorul Z20LET si am descoperit ca este cam problematic si mai scump de modificat decat C20LET care e si ceva mai performant si mai calitativ.

Acuma mai am nevoie de sfaturi ce mai trebuie schimbat pe langa motor si va rog fara critici sau etc pt ca stiu e scump e veche masina e bla bla bla, dar eu tot vreau sa fac imbunatatiri.
  • increatul

  • Mesaje scrise: 1,636
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
In general se schimba toata partea electrica, chiar nu stiu sa zic exact, ca iti spuneam.
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am inteles asta si merci inca odata, mi-ai dat un start 😊

Acum mai astept sfaturi de la pers care se pricep si care au mai facut un transplant de motor.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Intai de toate trebuie sa te documentezi ce tip de motor vrei sa pui pe masina ta. Orice motor are bubele lui, bolile lui dar si atu'urile lui. Cand te-ai hotarat ce cauti ( vezi ce putere dezvolta, cuplu, consum, etc) te interesezi despre ce parere ar avea RAR-ul. Banuiesc ca vrei sa folosesti masina pe drumurile publice nu la expozitii deci prin urmare masina ta hibrid trebuie inspectata si omologata de RAR. Daca ei te resping poti creste iepuri in masina in curte.
Pt asta ti se calculeaza noua putere, ti se face baremul de norma euro, ti se calculeaza franele si se verifica lucrarea - suportii si fixarea noului motor, elemente de siguranta rutiera, etc.
Nu merge chiar asa ca eu am un Matiz si pun pe el cind am chef un motor de 3.0.
Cand esti lamurit cu toate astea si tragi sperante pt omologare , te apuci de transplant motor.
Trebuie sa cununi bordul si comenzile butoane cu noul motor si asta presupune instalatie electrica + probabil ca odata cu noul motor trebuie sa schimbi si cutia de viteze - alte modificari si adaptari.
Apoi trebuie sa te gandesti ca sistemul de franare a masinii a fost gandit pt motorul initial - crescand puterea creste si cerinta unui sistem franare mai performant. Suspensia, la fel, s-ar putea sa impuna upgrade' motor mai greu, alte arcuri - in fine, se schimba cam toata dinamica masinii.

Eu ti-am spus niste lucruri per general si orientative dar pas cu pas iti va putea spune doar cine a facut o treaba din-asta.
Bafta.

Ps - ca ultima idee - poate iesi mai ieftin sa cumperi o masina de dincolo cu motorul dorit dar avariata in spate sau lateral si ce iti ramane din ea dupa transplant, vinzi pe bucati.
Skip ads

  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
C20LET - 204CP varianta stoc. Ma indoiesc ca ma vor respinge cei de la RAR avand in vedere ca am vazut pers care au Astra in doua usi cu motor de 3.0 pe ele, fiind modificate de la motor de 1.8 plus ....

Si merci de sfaturi.


Ultima modificare facuta de Kalypso la Sam 05 Dec, 2015 7:42 pm
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Acuma eu ce sa zic - posibil. Dar zic totusi sa verifici la RAR cam cum ar fi daca.....

Toate bune.


Ultima modificare facuta de Aries la Sam 05 Dec, 2015 7:47 pm, modificat de 2 ori in total
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Am sa verific. Merci 😊
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Post dublu
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Eu deja sunt pe jos. 1.6 tunat si 4 secunde pana la 100.... Unde mai punem ca vorbim despre o mica balena. Pe deasupra masina va fi si folosita zi de zi. E cam ca la aia cu "mi-a picat relantiul in baie"....
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Deci serios ? Ai citit macar intrebarea complet ? Sau doar pe bucati ?
1. Am intrebat daca se poate face asa ceva cu acel motor
2. Am oferit varianta de transplant motor si cerut pareri care ar fi mai bun pt asa ceva
Si
3. Nu e masina folosita zi de zi, e doar prima masina achizitionata.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Desigur, am citit tot. Intrebarea initiala sper ca e pusa in necunostinta de cauza si nicidecum "la misto".
1. Desigur. Toate masinile care scot suta sub 5 secunde au motoare de 1.6 litri.
2. Transplant cu ce? Orice ai pune peste 200 cp si tractine fata va fi greu sau imposibil de stapanit. Au probleme masinile care depasesc din fabrica 200 cp si tractiune fata, asta cu toata electronica, transmisia si suspensia dedicate.
3. Ma gandeam ca ai luat Vectra B ca si folosinta obisnuita. Pentru proiecte de genul sunt multe optiuni potrivite.
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Dupa cum am specificat in mai multe mesaje anterioare, sunt complet in necunostinta de cauza la tuning, altfel nu as mai fi intrebat. Si intamplator documentandu-ma mai mult despre motorul posibil de transplant, adica C20LET, am descoperit pe alt forum ca e acompaniat de o cutie de viteze 4x4 si ca cineva a facut ceva similar pe un Vectra A, bine, avea un motor similar de 2.0 model C20XE tractiune fata, 150CP.

Am luat Vectra B-ul pt ca mi-a placut cum arata masina (imi plac masinile mai vechi) si pt ca nu am gasit atunci ceea ce vroiam. Si dupa cum am specificat anterior, vreau sa o tuninghez doar ca sa fac o masina veche sa poata face ce poate una noua si da e scump, e greu, e mult de lucru, e bla bla bla, eu tot vreau sa fac asta.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Eu zic sa incepi sa te ocupi putin de pasiunea asta a ta mai in plan real ( nu virtual ) , vezi de RAR, cumpara motorul si accesoriile, da jos vechiul motor al tau si pe parcursul lucrarii mai tranteste niste poze pe aici "sa ne rupi" pe toti !
Din pacate "noi" am mai citit astfel de intentii care insa nu credem ca s-au materializat vreodata pt ca userul a disparut in ceatza! Smile
Si serios vorbind, la simpla tractiune fata cu puterea ce o doresti tu s-ar putea sa ai senzatia cand vei incerca sa faci "suta" ca drumul e acoperit cu vaselina.
Nu stiu cum se comporta un 4x4 pt ca n-am condus dar banuiesc ca vei pierde mult din cauza mai multor frecari per angrenaj.
Cu un 4x4 banuiesc ca te poti catara pe perete dar sa fuga iepureste la secunda, ma indoiesc.
Tu ai nevoie pt scopul tau de tractiune spate.
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Asta si am de gand, dar nu in weekend-ul asta Smile)) 😜
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Daca e asa dificil cu upgrade motor, poate ies mai bine cu modelatul caroseriei ! Smile

http://www.e-automobile.ro/...rodinamic-cx.html
  • Kalypso

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bihor
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic, nu am testat niciodata cat de aerodinamica e Vectra B, dar mi se pare ca mult mai aerodinamica decat alte modele.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR