Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
E o masina buna, am avut una din 2001 timp de 10 ani. E foarte puturoasa ceea ce e normal la 75 cp, o singura problema majora am avut la ea: calculatorul de combustibil, costul de atunci: 500 euro. In rest scoate consumuri bune, stabila pe curbe, confort (depinde de echipare, eu aveam elegance cu scaune din piele mai bune decat scaunele de pe o Octavia 2 facelift - o masina cu 11 ani mai noua), spatiu. Am vandut-o de 2 luni si uneori ma gandesc ca daca ii faceam o remapare inca era la mine Smile.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sa-ti spun eu parerea mea ca posesor de 1.7dti.
In ciuda reputatiei destul de indoielnice a y17dt eu ma pot numi multumit de acest motor. Acuma nah, eu am varianta hatchback si automat o caroserie mai usoara dar e ok si break.
Daca vrei sa-mi urmezi sfatul referitor la primele interventii preventive, e ok, daca nu, iar e ok.

1 - remapare-
gasesti un tuner sau o firma (gasesti si aici pe forum inclusiv preturi) si care iti schimba softul motorului ce-ti mareste cp la aprox 98 si cuplu undeva la 215 Nm. Altfel vor rade de tine toti loganistii pe sosele. Daca nu iti bati joc de motor, nu i se intampla nimic, eventual in urma remaparii iti creste consumul cu aprox 0, 5%. La un mers sportiv si la impresie prin oras am un consum de 6,5 si in afara cam 5 - 5,5 dar acul ajunge des la 140 / 150 km/h. Cei cu consum de 3,5 si 4 sportiv pe y17dt sa se abtina de la comentarii.

2 - repozitionare ECU si EDU.
ambele calculatoare sint fixate pe motor deci implicit expuse caldurii si vibratiilor. ECU e deasupra pe motor si EDU in spatele motorului, pe lateralul lui. Nu e mare scoala pt mutarea lor pe peretele dinspre sofer, sub stergatoare. (gasesti discutii si poze pe forum) . Altfel, la un moment dat calculatoarele vor ceda.
3 - curatare EGR.
este pozitionat pe galeria admisie (seamana cu un fel de carburator). In general multi dizelisti merg subturat si din asta rezulta depuneri de mazga neagra in EGR si galerie admisie ceea ce duce in final la lipsa de putere si erori in bord. Curatarea lui e simpla si daca o faci odata la 2-3 ani e ok. Gasesti multe detalii pe forum. In general , incearca sa schimba vitezele pe la 2700 ture, chiar 3000.
4 - antigel
Foloseste doar antigel dedicat (G12 roz) si schimbal la 2-3 ani in combinatia de max 1/2 cu apa distilata. Motorul asta are tecile injector sensibile la coroziuni. Nu folosi apa goala nici macar 1 secunda.
5 - termoflot
Acel mic radiator din dreapta-spate a motorului prin care trece antigel si ulei cu scopul de racire si care are obiceiul sa se fisureze in interior amestecandu-se fluidele de unde iti rezulta un vas de antigel cu depuneri de ulei. Nu ai cum prevenii asta doar sa fi atent sa nu dureze mult. Se schimba termoflotul ( unii il anuleaza punand furtunele pe direct) si se spala instalatia.
6 -motorina in ECU
Sa nu fi surprins daca atunci cind desfaci cele 2 mufe mari de pe calc de pe motor (ECU) vei gasi motorina acolo. De vina e un senzor de la pompa de injectie ( se inlocuieste sau se repara " romaneste" - gasesti rezolvari pe forum )
7 - contact cheie figurant.
Deh, boala de G. Nu mai poti introduce cheia, nu o mai poti invarti, nu mai poti opri motorul sau nu o mai poti scoate din contact. Si pt asta gasesti rezolvare pe forum.
8 - clapeta recirculare aer.
Clapeta ce prin actionare te izoleaza de mediul exterior sau nu ( referitor aer). De obicei se cam duce in general la G.
9 - adaos ulei 2T in motorina
DTI e recunoscut de " tractoras" din cauza zgomotului si vibratiilor. Sigur, nu se poate compara cu un CDTI care e mai silentios. Pt ca motorul e euro 3 si acum la peco nu gasesti decat motorina euro 5 ( mult mai uscata si aditivata) , sistemul de injectie se face prezent auditv asa ca pt lubrifierea lui si pt diminuarea zgomotului multi folosesc adaos de ulei 2T in motorina. Eu folosesc de 3 ani Liqui Molly 2T ( semisintetic cu specificatia JASO FC) in proportie de 5 ml/1 l motorina bagat si n-as concepe sa circul fara, pt ca diferentele sint mari. Gasesti pe forum un topic dedicat.

Poate ca mai sant si alte mici probleme, eu personal le-am intalnit pe toate , mai putin termoflot.

In rest e o masina de care poti trage cu nerv pana te plictisesti.
Bafta.
Ps - scuze pt msj lung si pt eventuale greseli, scriu de pe tel.
Ps2 - orice interventie la calculatoare si in general la sistemul electric o faci cu bornele bateriei deconectate si cu codul playerului la indemana ( daca e cel original)
  • Vectra sri

  • Mesaje scrise: 879
  • Locatie: Cluj-Napoca
  • Masina: Astra 2002 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Dap ce zice aries e adevarat e un motor foarte bun , daca se fac toate operatiunile descrise de el vei avea o masina "TANC" la contact am patito si eu acum 2 saptamani , dar s-a rezolvat , in general cam orice problema gasesti rezolvare pe forum
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si nu vreau sa- i stric bucuria noului posesor de G dar masina in cauza nu are 100 mii km in veci ! Pt ce sa-ti iei un break diesel ? - ca sa faci aprox 8000 km/ an ? Nici neamtu si nici romanu nu gandeste asa !
Daca are minim 200 mii km sa zici " multam Doamne" ! Noroc ca motorul, dupa cum a zis si @ vectra sri , e robust si duce mult.
Eu acum cica am aproape 200 mii pe ceas dar sint FERM CONVINS ca in realitate masina are undeva la 350-400 mii km rulati.
Skip ads

  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Se poate sa aiba si sub 200k. Eu am luat-o in 2005 la 90k si am vandut-o la 160k.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Daca am retinut bine datele @Madaline , ai luat-o cam la 4 ani si avea deja 90 mii , nu ? Si in 10 ani ai mai rulat cam 70 mii. Adica foarte putin. Putin in sensul ca a fost ( banuiesc ) masina de familie , de oras , piata , un pescuit si eventual pana la munca 2-4-6 km.

Sigur ca exista si posibilitatea sa mai scape cate una dar sansa scade considerabil la un diesel break.
Exista totusi ! Smile
  • romeodr

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am gasit un Opel Astra G 1.6 16 v an fabricatie 2002 luna 06,gri metalizat
adus din Germania pe platforma
stare estetica fff buna,interior fara uzura,fara mirosuri,manete,pedale,mocheta,portiunea aceea de sub pedale din cauciuc,in stare foarte buna,usile se inchid asa mai greu de zici ca atunci este scoasa din fabrica
toate geamurile,inclusiv parbrizul sunt originale GM cu cifra 2 si aceeasi serie,si aceeasi firma plikington
blana aceea de pe capota si in spatele compartiment motor arata ca noua
uitat atent pe sub masina,nu are rugina deloc in zona bratelor sau etrierilor,ca in rest este bine de tot antifonat,coloana esapament in stare foarte buna,doar pe toba finala cativa pistrui de rugina,racordul flexibil,intermediara stare super
nu are scurgeri de fluide pe sub masina,in zona motor
am dat jos capacul acela de plastic de pe motor,si arata ff bine pe acolo,toate suruburile de la motor ,si colierele fara pic de rugina,toate furtunurile din spatiu motor arata proaspat,cauciucul,nu pare copt,invechit deloc
nu are motor spalat,este praf asa superficial gen mers oras Germania
masina este din Stuttgart
are pivotii originali in nituri
burdufuri planetara directie in stare f buna,cauciucul,fara scurgeri
esapament curat,am bagat adanc degetele pe acolo si nu este uleios sau afumat,este curat,bine nu ca la renault de zici ca are filtru de particole,dar este curat,este posibil sa nu consume ulei !?
cu motorul pornit scoasa joja,si nu scoate gaze pe acolo
la capacul de la motor,pe unde se completeaza cu ulei,este doar ulei curat,fara aceea spuma cremoasa ca la alte motoare opel
functioneaza toate dotarile,aerul baga bine,compresorul de aer arata ca nou
nu are inca numere,dar am facut o proba pe un drum ne asfaltat,pietruit,ne public,si nu se aude niciun fel de bataie sau joc in directie,se accelereaza,bine,dar nu am putut sa ies cu ea pe drum national asfaltat asa ca senzatie pare ca se infige,parerea mea este ca oricum trebuie alergat putin
are pe bord 126500km si doi proprietari in Germania,unul di 2002 pana in 2013,si al doilea din 2013 pana in 2014 cand a fost radiata din circulatie,in Romania este adusa saptamana trecuta,se pare ca a stat printr-un parc pana acum din 2014,parerea mea este ca a stat intr-un loc acoperit,gen mafazie ceva,ca nu a prins-o flama de rugina deloc
am verificat-o la reprezentanta Opel Romania,si mi-au zis ca ultima intrare in service opel este in 2009 pentru o rechemare service schimbare butuc demaror cred,si avea atunci 69400 km stand
TUV-ul este numai pana in 2014 luna 07
nu are carte service,are etichetele de fabrica pe motor,originale,inclusiv etichetele de pe faruri,cu an 2002 hella
are un suport din acela din plastic cu o eticheta cu schimb ulei,ultimul,in 2013 la 111700 km cu indicatia urmatorului schimb in 2015 sau 126700km,ulei mobil 10w40

ultimul pret negociat este 2300 euro..nu stiu ce sa fac,sa o cumpar sau nu ?
timbrul mediu este de 180 euro,co2 trecut in brief 171,euro3 und de4,cu doua sonde lamda,iese euro 4 in tara noastra

merita sa o cumpa la banii astia ?singurul lucru ce trebuie schimbat la prima vedere este bateria
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Aries a scris:Daca am retinut bine datele @Madaline , ai luat-o cam la 4 ani si avea deja 90 mii , nu ? Si in 10 ani ai mai rulat cam 70 mii. Adica foarte putin. Putin in sensul ca a fost ( banuiesc ) masina de familie , de oras , piata , un pescuit si eventual pana la munca 2-4-6 km.

Sigur ca exista si posibilitatea sa mai scape cate una dar sansa scade considerabil la un diesel break.
Exista totusi ! Smile

Exact! Smile
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
@romeodr
Strict parerea mea.

1 - masina pare noua. Este noua ? Nu. Are aproape 13 ani. Dintr-un motiv sau altul ( parcari prelungite in garaj, folosinta putina ) uzura multor piese a fost incetinita dar timpul tot a trecut.
Acele piese originale ( gen pivoti originali ) si altele , cand vei incepe sa o calaresti in Ro , vor incepe sa cada pe rand. Nu este asta insa un motiv de ingrijorare . Cat sa tina un pivot ? 20 de ani ?

2 - consum ulei. Sint recunoscute cele de 1.6/16 valve pt consumul ulei si totusi stau sa ma gandesc cat adevar si cat folclor este in treaba asta. Cred ca mai corecta ar fi afirmatia ca aceste motoare sint mai sensibile la uleiul prost, necorespunzator si vechi.
Un amic de-al meu si-a luat un z16xe ( cred ca bine zic) de vreo 2 ani dar cat ulei baga , atata scoate la schimb.
Ca bagi tu mana in teava pana la cot , ce sa zic - o fi relevant ? O sa vedem cu benzina si ulei plus consumabile din Ro cum se comporta.
Cam tot ce poti sa urmaresti asa rapid ar fi daca la prima cheie cu motorul perfect rece scoate o gura de fum cel putin.
Totusi nu inteleg de ce are un ulei 10W40 ! Masina din fabrica vine cu 5W30 ( benz ) si 5W40 diesel. Cand am cumparat eu dieselul , avea in motor 10W40 pt ca a zis proprietarul ca asa i-a spus toata lumea sa bage ! Eu am trecut pe 5W40 si motorul a devenit mai silentios plus ca nu-mi consuma nimic din el desi km are cam multi.

3 - ideal ar fi o diagnoza motor. Parca sint ceva batai de cap cu EGR -ul la motorul asta dar nimic grav si de nerezolvat.
Sper sa nu ma insel ( cel putin la amicul de care am amintit ) parca i-am facut un test pedale si a mers. Masina o luase din piata si samsarul nu avea chef de plimbari pe la service.

4 - dupa descriere masina chiar e ok asa , la o prima inspectie ochiometrica. Daca sa o cumperi ? Nu cred sa gasesti ceva si mai bun decat ai descris tu in postare.
Ramane sa te mai consulti cu colegii de aici sau cu alte pers si despre alte detalii tehnice cat si despre pret si acte. Eu nu mai urmaresc piata de o vreme buna .

Bafta.

PS - mult n-ai ce sa stai pe ganduri. Discutam despre un SH de 13 ani si totul e loterie. Totusi ar fi bine daca ai avea cumva posibilitatea sa o rulezi putin cu 100-120 km/h sa vezi cum sta pe drum si cum se comporta. Mai vezi si manevrarea schimbatorului in special ,,de la mare la mic,, , uzura pneurilor , viraje executate stanga/dreapta cu volan maxim si accelerarile in treptele inferioare ( fara dat ,,nas,, si ezitari aiurea )
Pretul s-ar putea sa fie usor maricel , km nu tocmai reali , anii ai stim dar tu nu cumperi nici ani si nici km ci cumperi un lucru. Sigur ca si anii si km au influenta lor dar obiectul tranzactiei se afla pe 4 roti. Acolo tu vezi pe ce dai banii. Poate pt masina asta pretul se justifica , poate pentru o alta asemanatoare , nu !
  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Pana la urma pretul este dat de piata si de cumparator. Am vazut in ro G-uri cu pielea de la schimbator facuta praf, volan matuit, se vedea metalul la pedale prin cauciuc si 100k in bord la 3000 euro. Problema e ca lumea chiar cumpara rupturile astea crezand ca fiind la pret mare e si buna. Pe a mea am dat-o la 2200. I-am spus cumparatorului ca am scazut pretul de la 2700 si mi-a spus ca ar fi luat-o si la banii aia. Deci depinde mult de cumparator. 2300 e un pret bun pentru masina daca e asa cum zici.
  • romeodr

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
maine ma duc sa ma mai uit la ea odata!

pe drumul acela ne public ,pietruit dar destul de bun,am testat-o destul de bine,am accelerat-o brusc,am pus frana violent,am facut schimbari stanga dreapta destul de bruste si in loc...nu se aude nimic
am testat ambreajul,gen a viteza a patra,frana de mana trasa,luat piciorul brusc de pe ambreaj,si moare imediat motorul
daca bagi in viteza unu si nu accelerezi deloc ,doar ridici piciorul usor de pe ambreaj se misca usor,adica merge singura la turatia de relanti,fara sa accelerezi,cu frana de mana trasa nu se misca deloc in viteza unu,nu am exagerat sa accelerez,ca banuiesc ca tara spatele
cand pui contactul martorii se sting in ordinea normala,adica ultimul se stinge martorul airbag si penultimul abs,ulei si egr se sting instantaneu
directia este ferma,nu m-am uitat la lichidul de servo,ca borcanul este pus in spatele motorului si era destul de prafuit
ce ma incanta este ca nu are RUGINA DELOC,are ambele aeroterme,adica si pe cea din fata,care lipseste la multe masini
ce nu imi place ca nu are genti de aliaj.are de tabla pe 14 cu anvelope iarna dot 2011,170/75 r14 parca

de ce imi este frica este sa nu consume ulei,adica sa nu ia mai mult de un litru la 10.000 km
EGR ul,arata bine la exterior,dar am mai avut un Opel 1.6 8v si se curata ff usor,il dai jos bagi Triumf pentru curatat gratar,lasi cateva minute bune sa actioneze si speli cu w40...iese brici,il verifici la bornele de la baterie
arcurile nu au nicio culoare pe ele.sunt intacte,ca am inteles ca aia la TUV cand le verifica daca au viata putina le pun o bulina colorata
in fine in zona distributiei are o bulina colorata in verde,poate a fost schimbata,asta se poate verifica vizual

am ridicat bancheta spate si mocheta arata ca noua,inclusiv buretele de pe bancheta

nu stiu ce sa zic 2300 nu sunt multi bani,dar am eu asa un fix,cu 2200!

oricum,calitatea fabricatiei,si materialelor din anii 2000 /2005,nu o sa mai vedem noi in veci la masini compacte,gen Astra
pana acum 3 saptamani am avut un Megane 1.6 16v din 2005,tot din DE,dar nu se compara cu Opelul,la plasticele din interior,sau tapiterie..in schimb motorul ala de la renault...face toti banii

oricum acum vreau Opel Astra ...ca atatia bani am !
  • death83

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Masina asta aproape perfecta, pe care o descrii, ori nu exista, ori are alte probleme pe care nu le-ai mentionat. Ce sunt 2300e si ce sunt 2200e? Pentru 100 euro faci mofturi la o masina asa perfecta? Am vazut sute de gioarse mult mai scumpe.
Eventual ar trebui sa-i dai un bonus de 100 euro proprietarului, sa-l iei in brate si sa-l pupi, doar pentru ca iti da o masina fara probleme, o masina in care nu vei investi in viitorul apropiat.
Si daca papa ulei in exces, ce? Cu inca 500 euro ii faci motorul brici si te mai plimbi 100.000km fara probleme. Bani de benzina sa ai, restul e can-can.
Dar daca vrei sa-ti iei o masina in care sa nu bagi bani, ia-ti una noua.
Skip ads

  • Madalin1796

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Da-ne si noua cateva poze sa vedem minunatia.
  • romeodr

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nu ne-am inteles
-bateria trebuie schimbata,i-am propus sa cumpere baterie noua,nu a vrut
-are jante de tabla pe 14 cu anvelope iarna,i-am zis sa-mi dea jantele pe 15 aliaj cu anvelope vara,nu a vrut
-are doar o cheie functionala ,adica doar cu ea se porneste motorul,cealalta,numai inchide / deschide masina,nu are cip,sau asa ceva,190 lei copiat cip,i-am zis sa faca,nu a vrut
-masina trebuie spalata exterior,9 lei spuma activa langa Practiker,nu a vrut...
glumesc

i-am oferit 2000 euro,nu a vrut,am plecat
bafta !
  • romeodr

  • Mesaje scrise: 253
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nu pot poza o masina ,ce o are un alt tip la vanzare
atentie,nu are numere,nu este inmatriculata!
  • radulix

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Va salut dragi colegii !

Un sfat va rog cu privire la anuntul.http://olx.ro/oferta/opel-astra-2004-1-6-euro-4-climatronic-ID4Hupi.html#c2de6146d2.

Renumitul motor de 1.6 de 105 cp , este consumator de ulei? Numarul de km se poate verifica ?.

Va multumesc.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut radulix
asta e Z16XEP, ala "consumator de ulei" e Z16XE. Cica XEP-ul nu ar fi chiar asa de gingas...
Masina arata foarte bine in poze, insa suna a samsar si a cosmetizare. Masina adusa din Germania, de 11 ani, si cu nici 100.000 km la bord? Cu tempomat? E posibil, dar putin probabil.
Oricum, kilometri nu sunt foarte relevanti, verifica bine masina, la cineva care le cunoaste, sa nu fie lovita, sa fie motorul in mintile lui, sa nu fie umplut cu aditivi si sa te miri de ce incepe sa faca ca toti dracii peste 2000 km, etc.
  • radulix

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfat !
Mi se par si mie suspeti de putini km, deasta am apelat la voi sa ma sfatuiti. Nu stiu daca pot sa-mi dau seama daca in motor a fost bagat aditiv, nu cred ca se poate verifica.
Exista o baza de date cum sunt cei de la grupul VW, pentru a verifica numerul de km?
Va multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu a facut reviziile la Opel nici vorba sa afli km, doar dupa asigurare sau revizii gen ITP
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nici daca a facut reviziile la Opel, din ce stiu eu, intrucat GM nu a centralizat aceste date. Din ce imi zicea un amic ce lucra la reprezentanta, nu le-au centralziat pentru ca nu au fost curiosi (neavand limita de km in politica de garantii)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR