Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
MihaiGSM iti trebuie corp filtru maxim 50euro la dezmemrari
Skip ads

  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc domnul Dan! Cu el asa mai pot merge?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Sunt invidios pe tine Mihai ca tu ai inteles rolul acelei piese. Chiar e o supapa? Mie nu mi-e clar! Dupa ce insurubezi capacul cu filtrul acel capacel ramane inchis in fundul capacului. Nu stiu, corectati-ma daca gresesc, dar mie mi se pare ca n-are rol de supapa. Adica face trecerea de unde catre unde?
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Lyonel,
Eu asa am inteles din discutiile de pe topic Smile nu trebuie sa fii invidios. Ti-am urmarit operatiunile facute la masina cu interes si cred ca sunt mai noob ca tine Smile
Ontopic:
Eu am observat ca plasticul ala nu sta fix pe arc cand am facut schimbul de ulei cu mana mea anul asta in primavara, dar cred ca motorul a functionat asa de mai multa vreme. Cert e ca din cate inteleg eu, in cazul in care ai filtru de ulei cu supapa ca cel de la Mahle, arcul din corpul filtrului impinge plasticul in supapa filtrului deschizand-o si dand voie uleiului sa nu mai curga prin filtru (nu sunt sigur de asta, nu dati cu parul).
Ideea e ca m-am luat de supapa asta din cauza ca la cald, am o tacaneala ca de distributie varza la relanti desi lantul l-am controlat si nu-l pot clinti cu mainile. Chestia e ca nu se manifesta mereu zgomotul, uneori zici ca nici nu e pornit motorul, deci pun zgomotul de distributie pe seama acestei supape prin faptul pompa nu trage cum trebuie uleiul.

Astept cu nerabdare pareri.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Esti colegul meu de suferinta. Am citit si eu despre faptul ca intinzatorul lantului e actionat prin intermediul presiunii uleiului de aceea patim treaba cu zornaitul prin motor doar la cald, cand scade drastic presiunea.
Dan m-a sfatuit bine, sa schimb cuzinetii de biela si pe cei de la came (mai greu cu astia ca vin cu tot cu partea de sus a chiulasei). Nu m-am incumetat pt. ca nu stiu cat m-ar costa.
Am preferat sa sper ca prin schimburi repetate de ulei, curatare sorb, corp filtru si altele scap de problema cu presiunea slaba. Am ajuns sa studiez posibilitatea de a trece si de iarna asta prin introducerea unui tratament de motor Dura Lube, Ceratec de la Liqui Moly, Metabond sau mai stiu eu ce.
Sa stii ca ma bucur ca ai deschis discutia despre supapa asta. Prea merge frumos motorul la rece ca sa fie o problema asa grava. A explicat cineva cum e cu supapa aia, a pus si o poza cu schema unui filtru si circuitul uleiului, l-as cita dar scriu pe telefon ca m-a lasat si calculatorul si mi-e ca pierd tot ce-am scris daca incerc sa caut alta pagina. Treaba e ca n-am inteles.
Reafirm ca masina mea merge mai frumos cu ulei mai vascos. Si intreb din nou, un 5W40 nu ar trebui sa fie la fel de vascos ca si un 10W40 la temperatura normala de lucru a motorului?
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Lyonel,
sa inteleg ca ai schimbat corpul filtrului si cu supapa aia in regula tot la fel se manifesta?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Doar l-am curatat (nu prea am avut ce, la drept vorbind). La chestia aia din capul tulumbei din corpul fitrului nici nu m-am gandit sa-i fac ceva pentru ca am apreciat altfel circuitul uleiului. Mai precis am presupus ca uleiul intra doar prin exteriorul filtrului iar in caz ca acesta se imbacseste uleiul il ocoleste si intra prin gaura aia marcata sageata de culoare mov.
Nici un efect sesizabil dupa curatarea corpului filtrului. E atat de gol prin el incat doar supapele din el conteaza, nu se va infunda niciodata. Cu cealalta supapa, cu cap patrat aveam eu neplaceri. Am renuntat s-o schimb pt.ca nu se gaseste si apoi, o tine filtrul infipta la locul ei. N-are unde scapa.
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Asa gandesc si eu, de vreme ce am avut inainte si filtru fara supapa si nu a fugit nicaieri. Ce ulei folosesti acum de zici ca motorul nu mai tacane la cald?
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am zis ca masina mea merge mai frumos cu un ulei mai vascos. Asa in general. Nu imi merge prea bine la cald cu uleiul asta de-l am: Castrol Magnatec 5W40. Motorul e mult mai zgomotos, becul din bord (presiune ulei) se aprinde mult mai repede. Ce sa mai spun, ca merge si prost motorul? Pai o spun acum! Odata asteptam in coloana, in rampa destul de abrupta si tineam piciorul pe frana. Motorul era la temperatura normala dar becul de la ulei sta aprins. Cand in sfarsit am plecat de pe loc motorul nu putea sa mai traga pur si simplu, parca nu mai avea alimentare. Am fortat urcarea cu treapta I dar asa rau mergea motorul ca am crezut ca se sparge. Parca era in doua pistoane. Am retrait cosmarul primei porniri, cand am cumparat masina si avea distributia distrusa. Poate ca am ceva chiar la distributie. In fine, dupa ce s-a racit motorul a mers ceas nu alta. Aveam atunci ulei de opel 10W40 (Genuine).
Cum am ajuns iar la Castrolul asta?! Pai il aveam, recuperat de cand curatasem baia si sorbul. Avea doar vreo mie de km de utilizare si m-am gandit ca merge acum pe racoare. Merge pe dracu...zornaie tachetii intr-o veselie la pornire. Tachetii cred eu dar am sezatia ca toate piesele au jocuri in motor. Dupa pornire merge frumos, numai sa n-o turez ca nu-i place. Are totusi o tacaneala cu uleiul asta.
Am si zile cand porneste foarte frumos, fara taca-taca. Poate sunt eu prea pretentios, tacane o secunda, am vazut una (de 1.0 l) cum tacanea 5-6 sec.
Impiedicati-ma fratilor sa bag ceva tratamente in ulei daca sunt rele. Mi s-a pus pata sa bag asa ceva. Cica nu ingroasa uleiul, doar adera pe piesele metalice. Sau sunteti curiosi? La cat sunt de scumpe nu ma-ndur sa pun un asemenea tratament intr-un ulei folosit!
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Eu nu am nici o problema la rece. Doar caraiala cand e lasata cu zilele nefolosita. Tacaneala apare la cald. Culmea e ca atunci cand am cumparat masina nu stiu ce ulei avea dar mergea foarte frumos la cald si nu scotea nici un zgomot. Asta pana am mai mers cu ea vreo 2 luni si am schimbat uleiul cu castrol 5w40 ca si tine si dupaia a aparut tacaneala aleatorie la cald
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@Lyonel, daca te mananca pune aditiv. Ai sanse mari sa incepi sa strangi bani pentru rk. Si eu am fost tentat si nu cu verzituri de pe aici. Daca americanii au demonstrat legal ca sunt apa de ploaie si au obtinut pe cale legala, interzicerea vanzarii, noi de ce sa gresim? Am citit la un nene cu 750 mii la bord ca l-a mancat desi nu papa gram. Imediat s-a pornit dracovenia si a trebuit rk neaparat. Eu am pus la un renault si are efect de ingrosare, incleiere a uleiului. Totul tace dar cu ce efect. Acelasi efect il are un mobil full sintetic. Numa ca in bine. Fa cruce la castrol cum am facut si eu dupa o mie, baga la loc mobil + mahle cu supapa, si mai vezi dupa 3-4 sute ce se intampla. Al meu e negru de zici ca a dat cineva cu pacura pe axe si restul, dupa 6 mii cu mobil, incepe sa tacane, schimb si tace. Nasol cu becul de ulei aprins. Merita atunci un schimb de cuzineti macar jos. Bafta!

,,TRATAMENTELE DE CURATARE A MOTORULUI PRIN ULEIURI SPECIALE SI ADITIVI SPECIALI DE ULEI
Aceste tratamente pretind ca vor elimina depunerile nedorite din motor, indeosebi din motoarele mai vechi. Pentru a realiza acest lucru, motorul trebuie incalzit %u2013 la fel ca in cazul procedurii de schimb de ulei, dupa care uleiul trebuie scurs din acesta si inlocuit cu substanta speciala de curatare a depunerilor. Substantele si tratamentele de acest gen pentru motor poarta in Romania denumiri precum "Engine Flush" si au chiar si un echivalent pentru sistemul de racire, intitulat %u201CRadiator Flush%u201D. Tratamentele de acest gen sunt utile in cazuri extrem de rare si pot sa faca mai mult rau motorului in cazul in care tratamentul nu este necesar. Motoarele cu o intretinere defectuoasa, al caror ulei a fost schimbat cu intarziere si care functioneaza deja intr-un mod deplorabil, ar mai putea avea inca o sansa la viata fara o reparatie capitala gratie acestor tratamente. Din pacate, nimeni nu poate prezice cand trebuie facut acest tratament fara a desface si urmari evolutia motorului in prealabil, lucru care este ilogic.
In cazul unui motor extrem de vechi, ale carui metode de intretinere de-a lungul timpului sunt necunoscute %u2013 ne referim aici la intervale de revizii si schimburi de ulei %u2013 depunerile formeaza un strat care realizeaza un oarecare "sigiliu" si permit functionarea acestuia relativ corespunzatoare. Daca proprietarul decide sa incerce un tratament de tip "engine flush" asupra acestui motor, exista riscul ca sigiliile respective sa fie eliminate, sau ca depunerile de la interiorul motorului sa circule mai departe si sa il gripeze. Oricare dintre cele doua variante va avea un efect daunator asupra motorului, deoarece acesta nu va mai functiona la fel de bine ca inainte.
Fitrul de ulei poate fi examinat in momentul in care realizati schimbul de ulei pentru o oarecare inspectie a depunerilor din interiorul motorului. In cazul in care va schimbati uleiul la intervale regulate si exploatati motorul corespunzator, nu veti avea nevoie niciodata de un asemenea tratament. Este de preferat sa efectuati o reparatie mai complexa la motor decat sa incercati un tratament ispititor de ieftin care poate avea repercursiuni costisitoare.''
Cu totii am urmarit de-a lungul timpului diverse reclame la aditivi de ulei, fiecare promitand un consum mai scazut de carburant, performante marite, uzura motorului redusa semnificativ, porniri-minune la temperaturi cu multe grade sub cea la care ingheata apa si alte inventii de marketing ale unor companii. Pretul acestor aditivi variaza intre 20 si 200 de RON, unele sortimente putand sa coste chiar mai mult.
ADITIVII DE ULEI
Desigur, nu putem sa credem ca un produs poate, ca prin minune, sa mareasca performantele motorului si sa sporeasca fiabilitatea acestuia la un cost extrem de scazut utilizand tehnologie conventionala. Aditivii de ulei sunt produse petroliere, la fel ca uleiul, care sunt sintetizate in anumite laboratoare. Uleiurile sintetice moderne au deja unul sau mai multi aditivi, iar adaugarea unui alt aditiv produs de catre o alta companie ar putea sa strice uleiul si sa provoace avarii ale motorului in cazurile extrem de grave.
Elixirul magic pentru motoare nu s-a inventat inca, dar uleiul de calitate, intretinerea regulata si exploatarea corespunzatoare sunt trei elemente care asigura o functionare in parametri a motorului dumneavoastra, pentru o perioada cat mai lunga de timp %u2013 in functie de durata de viata pentru care a fost proiectat. Este de recomandat sa evitati aditivii de ulei cu orice pret in favoarea uleiului de calitate. Nu amestecati niciodata uleiurile intre ele si efectuati schimbul uleiului la intervalele recomandate de producator, inlocuind filtrul de ulei de fiecare data.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ce ulei ai? Mobil 1? Cu ce coeficienti de vascozitate?
Am enumerat cateva produse care nu se vor a fi aditivi de ulei si nici de curatare a motorului ci tratamente pentru motor. Pe etichetele lor scrie ca au niste molecule ce adera la metal si se resping intre ele, deci nu colmateaza, mai mult trec usor prin filtru. Foarte atractiv si inovator. Dar pare neverosimil, magic chiar, nu pun botul asa usor.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu merg cu 5w40 x1 si il schimb in maxim 7 mii (de obicei 6). Reclame de tot felul fiecare isi face, ca super aderenta, ca super vascozitate...testul il vad pe motorul asta care fuge de rupe si nu papa. Cand am vazut motorul asa negru acum 3 ani, am crezut ca arunc masina la gunoi. Se pare ca rabdarea si banii au revigorat gloaba. Ulei bun si piese de calitate. Acum ce sa zic, si a mea mai partaie cateodata dar stiu ce trebuie facut atunci cand papa ulei...rk. Chestia cu nu avea forta si dupa aceea avea...nu prea cred sa fie din motor. Poate o bujie doua, bobina sau alta piesa sa faca treaba asta.
Din pacate sistemul american este inchis din cauza restrangerilor bugetare ca sa iti arat hotararile prin care acesti ,,aditivi" au fost interzisi la comercializare deoarece nu au demonstrat decat ca sunt niste uleiuri superior rafinate sau cum se mai numesc ele si nicidecum aditivi.
Vorbesc de DURA LUBE, AMSOIL, 2+2, LICHEAUA MOLIE, SAMD.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:
Reafirm ca masina mea merge mai frumos cu ulei mai vascos. Si intreb din nou, un 5W40 nu ar trebui sa fie la fel de vascos ca si un 10W40 la temperatura normala de lucru a motorului?


Teoretic vorbind intre 5w40 si 10w40 la temperatura de functionare a motorului
nu ar trabui sa existe diferente de vascozitate, practic vascozitatea ar trebui sa fie
identica. (mai sunt si alti parmetrii de care trebuie tinut seama: punct de
aprindere, propietati detergente, cat costa uleiul, daca peste xxx km am sa vand
masina (foarte probabil unui roman) si pana atunci as putea folosi ulei GM cu
schimb la 30000 km, etc). In realitate 10w40 este semisintetic, adica chiar daca
astazi marti sau miercuri vascozitatea este ok. la 85 grd.C, vineri va fi dezastruoasa.



Am probleme cu troncanituri de la puntea fata, f. probabil si din caseta
(a mai fost schimbata), vopseaua s-a matuit, chiar cateva adancituri in
caroserie, etc. - dar teava de esapament este argintie si motorul merge perfect,
secretul ? poate 4 schimburi consecutive de Mobil1 0w40 SUA ?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Secretul e un motor bun! Eu nu pot baga asa ceva! 0W40 e un vis frumos! M-am decis sa umblu pe la cuzinetii motorului cand s-o indrepta vremea!
Ca idee, treaba asta e de facut acasa sau trebuie strangeri la cuplu, suruburi inlocuite, etc.? In acest caz caut de pe-acum mester!
Mi-ar prinde bine o incurajare! Cat sa coste cuzinetii aia de biela? Mai sunt si altii pe la arbore? Pe cei de sus nu am bani sa-i schimb!
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Cu mobil 3000 x1 5w40 motorul a fost silentios pana la 3000-4000 km. De curatat, foarte putin se vede. Deocamdata nu m-as risca sa bag 0w40 deoarece am scurgeri undeva la imbinatura corpului filtrului de ulei cu motorul. Completez cu cca 500 ml la 4000 km. E vreo garnitura acolo?
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da, una de cauciuc tare. Am schimbat-o eu cand am curatat EGR. Am dat corpul filtrului jos asa de curios. Credeam ca gasesc ceva care infunda canalele de circulare a uleiului. Era buna si cea veche dar am zis ca nu umblu pe-acolo prea des si oricum, la cat m-am chinuit nu-mi permiteam sa mai desfac inca odata in caz de scurgeri.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@Lyonel, incearca cu cei de biela care dupa cunostintele mele si cad cel mai repede si nici nu sunt o avere, incearca sa cumperi ceva de firma.
Nu maslui cu indigo decat daca jocul este foarte mare si numai dupa calcule facute pe hartie cu micrometrul in mana (parca asa era odata), vezi cum se prezinta arborele, ce cota, samd.
Nu cumperi nimic decat dupa ce desfaci, nu mori o zi fara trotineta. Sa fie sigilati in folie de plastic. Bafta!
,, ÃŽntre cuzinet și arborele cotit se prevede un joc care sã permitã formarea unui strat hidrodinamic de ulei pentru reducerea frecãrii. Pentru respectarea acestui joc strângerea capacelor bielei se va face întotdeauna la cuplul specificat de constructorul motorului.
Fiecare cuzinet are pevãzut câte un pinten de fixare care are rolul de a poziționa corect cuzinetul și în același timp asigurã montarea cuzinetului doar pe capac sau doar pe bielã. Ca și capacele bielelor, cuzineții nu sunt interschimbabili, ei se monteazã tot timpul pe aceeași piesã.
ÃŽn timpul funcționãrii motorului, datoritã unei presiuni insuficiente a uleiului, stratul hidrodinamic de ulei nu se mai formeazã și din acest motiv apar uzuri pronunțate ale cuzineților. Lipsa peliculei de ulei duce și la apariția unui zgomot metalic datoritã frecãrii uscate. Inspecția cuzineților se face vizual, prin demontarea acestora și orice defect presupune înlocuirea lor.''
http://www.e-automobile.ro/...olt-cuzineti.html
http://www.youtube.com/watch?v=8fOlc1COgGY
http://www.youtube.com/watch?v=S7QOq_ab0qM
http://www.youtube.com/watch?v=nqn1JjP2-54
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:Secretul e un motor bun! Eu nu pot baga asa ceva! 0W40 e un vis frumos! M-am decis sa umblu pe la cuzinetii motorului cand s-o indrepta vremea!
Ca idee, treaba asta e de facut acasa sau trebuie strangeri la cuplu, suruburi inlocuite, etc.? In acest caz caut de pe-acum mester!
Mi-ar prinde bine o incurajare! Cat sa coste cuzinetii aia de biela? Mai sunt si altii pe la arbore? Pe cei de sus nu am bani sa-i schimb!


pe aia de sus nu ai cum sa ii gasesti de cumparat, vin doar cu chiuloasa noua ca sunt alezati impreuna (capacul cuzinetului cu chiuloasa). Iar altii uzati (adica din dezmembrari) risti sa nu se potriveasca uzura lor cu a axului = tot bataie. Deci ori chiuloasa complecta ori nu te bagi zic eu. La biela e alta poveste. acolo se demonteaza, se inspecteaza si se vede uzura si daca trebuie schimbati, adica daca de acolo e bataia, daca nu mergi in sus catre piston (pistonul in sine sau boltul)
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
N-am bataie! Am probleme cu presiunea uleiului. Foarte interesante sunt informatiile astea despre cuzineti. Nu ma bag la asa ceva! Trebuie cheie dinamometrica si micrometru plus pricepere la greu. A..daca vad cum se face, nu ma dau in laturi .As mai avea nevoie de o informatie, doar sa-l pot verifica pe meserias daca se pricepe: la ce cuplu se strang suruburile care strang capacele cuzinetilor pe biele? Poate dau de unul care e supermeserias si nu foloseste cheia dinamometrica. Multumesc!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR