ador13 a scris:Ei da, nemtii sunt nebuni iar mecanicul Dorel din Romania stie mai bine ca ei.
Si ce daca masina ruleaza in Romania, intra praful de pe drum in ulei sau se deterioreaza proprietatile uleiului de la gropi?
Sau ce, in Germania scrie ca trebuie schimbat la 30,000 daca faci drumuri lungi, si 15,000 daca faci drumuri scurte?
Eu l-am schimbat penultima data la 18-19,000 km in loc de 15,000 km, pentru ca am uitat sa fac schimbul, si vreau sa zic ca uleiul era curat.
Dar acum sa anticipam si sa il schimbam si mai devreme decat zice Dorel, adica la 10,000 km, mi se pare ca aruncam cu banii pe geam.
Fiecare il schimba cum crede de cuviinta, dar cred ca si daca s-ar schimba uleiul la 20-25,000 ar fi ok.
Filtrul de aer si polen intr-adevar, la 15,000 km sunt maro, nu tin mai mult de atat.
uleiul curat la tine poate era (ai benzinara nu diesel) si daca era de calitate atunci se intelege... dar proprietatile lui nu mai erau cele care trebuiau.
uleiul nu se uzeaza de la gropi sau de la praful intrat in el ci de la drumurile scurte si porniri dese pe care le facem noi in Romania comparativ cu Germania. Asta este cel mai daunator pentru ulei (poti gasi o groaza de materiale pe tema asta) si nu degeaba se specifica ca se schimba la maxim 1 an (in Germania aia fac cam 20-30.000km/an) ca de aia ajung sa aiba in cativa ani cateva sute de mii de km. Au autostrazi unde mergi constat si asa cum spuneau si altii combustibil de calitate nu posirca ca la noi (daca nu crezi du-te pana in Austria si alimenteaza si vezi cum merge masina apoi...).
un alt factor important este cat vrei sa tii masina aia si cata grija ai se ea. PE nemti nu ii intereseaza atat de mult acest aspect ca oricum schimba cam odata la 5 ani masina si apoi nu ii mai intereseaza asa ca el vrea sa bage cat mai putini bani in masina si face schimbul de consumabile la intervalul maxim posibil...
in Romania nu recomand la nimeni mai mult de 10000 km sau 1 an