- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
E o treaba prea banala arderea unui bec, multi n-ar lua in seama niciodata faptul ca un instrument de bord nu mai este vizibil pe timpul noptii, nici macar nu folosesc butonul de reglare a inaltimii la care bat farurile. Nu ma regasesc printre ei, de aceea atata zbucium. 🙄
Aveam de gand sa fac un mic tutorial, doar manat de gandul unui subiect neexplorat. Totusi o discutie libera e mai interesanta, asa ca iata ce am descoperit pana acum:
- micul panou de plastic care incadreaza cele trei butoane din foto se scoate f.usor, doar tragand cu degetele, asa cum il poti apuca, numai sa nu ai mana alunecoasa. Nu se rupe nici un clips, nimic, nici nu se zgarie, caci nu bagi vreo surubelnita;
- se observa trei suruburi pe care, dupa ce le desfiletezi ramane liber corpul comun, de culoare neagra care cuprinde cele trei butoane, toate (asa cred) detasabile. Acest suport negru de plastic cade inauntru, dar e tinut de fire, si e usor de scos din nou la lumina. Pentru a avea in sfarsit in mana butonul reglaj al farurilor, trebuie sa scoti mufa din fundul sau (scuze de expresie).
Intrucat era duminica, m-am oprit aici si am pus totul la loc. Se pare ca trebuie sa dau jos panoul de plastic de sub volan (doar suruburi) pentru a scoate mufa fara sa rup ceva din corpul butonului caci spatiul de manevra e mic.
E simplu acum dar mai intai obtin beculetul si apoi ma apuc iar de demontat.
In afara de doua surubelnite, una cruce si una dreapta, zic eu, nu-mi mai trebuie nimic. Chiar daca beculetul nu se livreaza decat cu buton cu tot, il voi procura de la un alt buton, de la orice marca de auto si il voi inlocui.
E de mestereala, e de mine! 😂
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
danlazar
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
danlazar
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2013
- Mesaj Privat
- Sandru Mihai
- *
- 17 mesaje
- din 24 Jun 2013
- Agila 2001 12
- Alba
Sandru Mihai
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2001 12
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2013
- Mesaj Privat
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Vivaro A 2013 1995
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Vivaro A 2013 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
ady_maka
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Mai sunt variante de fixare a sigurantei (sarmei otelite) prin gaurirea suportului in dreptul clemei rupte si montarea unui holtzsurub sau pur si simplu prin aplicarea altei bucati de sarma otelita peste siguranta, intepenita pe marginile locasului din spatele farului, dupa montarea becului. Se rezolva cumva. Totul e sa nu se miste becul la trepidatii si sa mai si poata fi demontat cand eventual se va arde si...foarte important sa nu se intervina in niciun fel asupra suprafetei de contact a partii metalice a soclului becului cu farul pentru ca altminteri farul va "bate" aiurea.
ady_maka
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2014
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
De dimineațã pe întuneric(ora 3:30) am plecat la drum cu mașina dar dupã câteva sute de metri parcurși am observat cã becul de poziție dreapta fațã nu funcționa.Am încercat sã remediez defecțiunea pe întuneric dar am produs un scurt circuit între cei doi conductori din sârmã ai becului de poziție.
Consecințe:
-sistemul iluminare ceasuri/cadrane de bord,nu mai funcționeazã;
-luminile poziție fațã ,nu mai funcționeazã;
-proiectoarele fațã,nu mai funcționeazã;
-luminile poziție spate ,nu mai funcționeazã;
-lampa iluminare numãr înmatriculare,nu mai funcționeazã;
-buzzer avertizor pt. lumini poziție și faruri uitate aprinse,nu mai funcționeazã(buzzerul se aude numai la cheie uitatã în contact);
Am verificat siguranțele de sub bord din stânga volanului aferente luminilor de poziție fațã/spate,lumina plãcuțã înmatriculare și siguranța de la proiectoare ceațã și sunt în stare bunã.Siguranțele de la iluminare cadrane bord și buzzer avertizor aș vrea sã le verific dar nu știu care sunt. Am citit rubrici de la acestã secțiune dar nu am întâlnit situații asemãnãtoare ca cea pe care am expus-o.
Solicit sugestiile și sfaturile voastre pentru rezolvarea situației dificile cu care mã confrunt.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
- danzog
- **
- 174 mesaje
- din 21 Mar 2013
- Agila 2003 Z12XE
- Teleorman
danzog
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Teleorman
- Masina: Agila 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2013
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 329 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat