- alex_kapeller
- *
- 20 mesaje
- din 30 Mar 2008
- Vectra 2008 Z 1.9 DTL
- Bucuresti
alex_kapeller
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z 1.9 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2008
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,937 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,937
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Red_dog
- ****
- 1,069 mesaje
- din 10 Mai 2009
- Vectra 2003 z18Xe
- Arges
Red_dog
- Mesaje scrise: 1,069
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2003 z18Xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2009
- Mesaj Privat
- BogdanCiucur
- *
- 6 mesaje
- din 25 Dec 2014
- Vectra 2006 z19dth
- Gorj
BogdanCiucur
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Gorj
- Masina: Vectra 2006 z19dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Dec 2014
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,309 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,309
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- danielddd
- ***
- 525 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,309 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,309
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
In anumite certificate este trecuta norma direct,Euro "X",in altele Directiva CEE,dupa cum urmeaza:
Euro 1 91/441 CE
91/542 CE punctul 6.2.1.A
93/59 CE 01/01/1993
Euro 2 91/542 punctul 6.2.1.B
94/12 CE
96/1 CE
96/44 CE
96/69 CE
98/77 CE 01/01/1997
Euro 3 98/69 CE
98/77 CE rif 98/69 CE A
1999/96 CE A
1999/102 CE rif. 98/69 CE
2001/1 CE rif 98/69 CE
2001/27 CE A
2001/100 CE A
2002/80 CE A
2003/76 CE A 01/01/2001
Euro 4 98/69/CE B
98/77/CE rif. 98/69/CE B
1999/96 CE B
1999/102 CE rif. 98/69/CE B
2001/1 CE rif. 98/69 CE B
2001/27 CE B
2001/100 CE B
2002/80 CE B
2003/76 CE B
2005/55/CE B1
2006/51/CE rif. 2005/55/CE B1 01/01/2006
Ai asa ceva scris,iti face trimitere direct la incadrare in norma respectiva.Are RAR-ul "dubii",intra pe seria masinii,i-i afla COC-ul si-i "vad "incadrarea.Nu va luati dupa ce scrie pe internet,nimic nu are nici cea mai mica valoare in fata RAR,exceptie Certificatul de Conformitate emis de producator,pe care-l emite contra-cost,in cazul GM Romania,135 de euro.Restul sunt vorbe-n vant,gen documentatii copy-paste-print, ori cataloage asa zis oficiale,wikipedia,declaratii Opel GM,carti tehnice,etc.(Vezi Wiki! "Motorul anului 2005,respecta normele Euro4 chiar si fara un filtru de particole,cele mai mici noxe inregistrate pentru clasa lui,bla,bla,bla...!)
Raspunsul celor de la GM Romania,pentru ca si eu am fost credul la "afirmatiile"Opel,au fost evazive,la al 2-lea apel,chiar am purtat o discutie in engleza,incepand-o ei asa,probabil au crezut ca ma vor expedia mai rapid.In functie de gabaritul/masa masinii,motorul poate "raspunde " sub o ...alta norma,cu un alt grad de emisii CO2,evident.Incadrarea intr-o norma nu se face insa numai dupa emisiile CO2,sunt si alte gaze/noxe/criterii.Sa nu mai mentionez ca acelasi cod motor,in speta Z13DT poate fi de 69 ,75,90 cai.Un Z13DT pe Corsa din 2003 este Euro4,emisii 119,pe Meriva din 2006 este Euro3,emisii 135,chiar si cu filtrul de particole prezent.GM Romania nu mi-a putut motiva diferenta,am aflat-o singur.Si toate astea,in ciuda faptului ca sunt si serii tot 2006 Meriva Z13DT incadrate Euro 4.La mine ,acea directiva : RL 70/220 i.F 2003/76A are la sfarsit litera "A",ceea ce o face Euro 3.Daca avea "B",era Euro4 (urmareste mai sus diferentele).Si cu toate ca directiva a inceput a fi pusa in aplicatie/respectata privind notificarea "A'/ "B" din 2007,m-am ales cu 1000 de Euro mancarimi in palma dreapta...
Am mentionat,m-am fript,nu am auzit la un prieten,m-am documentat de pot da orice relatie in acest sens acum,poate sunt mai in tema decat inginerii de la RAR,care la inceput nu au putut determina norma,(nici macar nu stiau unde sa caute seria motor;n-au gasit-o ,trecand in carte "nu poate fi citita/poansonata) apeland la "specialistii"RAR Bucuresti.
Nu contest faptul ca motorul din subiectul topicului este Euro4 indifernt de an ori echipare,doar atrag atentia faptului ca "deobicei "nu este musai regula incontestabila.Regulile le face RAR-ul.Si greu ,tare greu sa-i faci pe acei ZEI sa recunoasca o asa zis-a greseala...
andarez
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2008
- Mesaj Privat