Soluție | |
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat

Asta e mufa cu cele 4 fire care se duc in motor.


Si astea sant pozele cu ventilatorul si cu seria de pe motor.
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- maiandrei
- ******
- 4,711 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,711
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Dar dupa mufa arata ca la cele mai vechi, deci CRED ca ai 3 trepte (divizor rezistiv de turatie) - 1 si 2 pe firele subtiri, 3 (maxim) pe firul gros.
Mi-e greu sa cred ca e ceva inteligent acolo, gen comanda PWM sau divizor electronic de turatie, dar poate ma insel. Fac astia orice ca sa iti vanda piese mai scumpe si nu neaparat mai fiabile.
- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Asa, din avion, vazand si culorile firelor, pare a fi un control electronic si aici sunt doua posibilitati, cu un PWM intern si comanda sa vina cumva analogic (pe nivel de tensiune) sau chiar digital.
Desigur, poate fi si un simplu amplificator in curent si sa primeasca direct PWM din PCM.
Repet, din avion si fara a studia, foarte posibil ca pe unul dintre firele subtiri sa vina un + dupa contact si pe celalalt comanda efectiva pentru nr de RPM (daca nu cumva este si mai destept) 😊
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
https://gmtis.ntweb.ru/tis/e.../92546484.en.html
Acolo zice ceva ca ecu da comanda prin punere la minus,nu stiu daca am inteles bine.
Eu vreau sa aflu cum as putea sa-l verific.

Si asa arata motorul desfacut,cocleala aia care se vede a fost curata,am sperat ca e de acolo dar nimic.
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- sebage
- ****
- 2,642 mesaje
- din 16 Jun 2019
- Alta tara
sebage
- Mesaje scrise: 2,642
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2019
- Mesaj Privat
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica 😊
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Prin punere la masa, da, dar cu o frecventa mare, fixa si prestabilita si cu un factor de umplere variabil. Pentru testare corecta. ti-ar fi necesar un generator de PWM (amplitudinea ar fi 12V, frontul util ar fi cel descrescator) dar frecventa ... poate s-ar putea afla si ea prin vreo docmentatie. Chiar nu am studiat problema, dar pare frumusica 😊
Din ce spune acolo, se pare ca ECU detecteaza eventualele probleme printr-un artificiu, anume acela ca rezistorul de pull-up este pe modulul ventilatorului. Astfel ECU vede daca firul de comanda ajunge pana in modulul ventilatorului, daca este in scurt la masa sau in scurt la +12V. (astfel poate sa si declare acele coduri de eroare).
Tot "aci" se mai spune si ca daca controlerul ventilatorului detecteaza lipsa de comunicare cu ECU, acesta va comanda totusi ventilatorul sa functioneze la 90%, ori, la tine nu misca deloc, deci, daca esti absolut sigur ca celelalte 3 fire)Minusul gros, plusul gros permanent si plusul subtire dupa contact) ajung pana in modulul ventilatorului si ca documentatia este si despre ventilatorul tau ... cam ai un ventilator defect.
De ce zici ca este din alt film? Daca asta e codul de eroare si acolo zice ca asa lucreaza,asa o fi.La euro 5 e un motor chel simplu cu 2 fire si o rezistenta.Astea euro 6 sant mai date dracu.
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Unii zic ca merge si ala ca e tot cu 4 fire si nu stiu ce releu.
- Dragos Ene
- **
- 383 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 383
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
Asta este releul:


Deci practic cu motorul oprit releul ar trebui sa nu fie cuplat si sa nu am tensiune pe firele de forta.
- AVasile229
- OP
- 170 mesaje
- din 03 Oct 2020
- Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Bucuresti
AVasile229
- Mesaje scrise: 170
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2015 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2020
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat