- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ideea e sa pastrezi traseul cel mai scurt si cu cat mai putine coturi.
La Calibra traseul este foarte scurt de la iesirea din cutia filtrului pana la bara.E nevoie de un singur ''cot'' de 90 grade spre fata(asta in cazul in care pui tzeava metalica-ptr ca la nemti am vazut si varianta cu tub flexibil care insa cam contrazice ce tot ei spun mai incolo de spre turbionii ce se formeaza pe un traseu cu neregularitati) .
La mine este prima incercare ptr ca nu am respectat dimensiunea -la motorul V6 dimensiunea minima a prizei din bara e 75 mm iar eu am 65 deci in viitor o sa schimb ,am lasat-o asa fiindca era singura de inox(pe stock) si mi-a placut. In rest nici macar nu a trebuit sa dau bara jos!
In pasi ar fi cam asa:
1-Se cauta o teava cu diametrul putin mai mic decat iesirea de plastic a cutiei filtrului (ptr imbinare).
2-Se desface in bara fata protectia de la carligul de remorcare (sau ptr un acces mai bun se demonteaza spoilerul)si se masoara traseul de la capatul iesirii cutiei de filtru pana la bara (si forma necesara in cazul in care pui tzeava)
3-Se da o gaura in bara fatza -ptr V6 de cel putin 75mm -ptr priza exterioara care se poate improviza dupa imaginatia fiecaruia.
La tzeava se sudeaza aceasta priza de cea care vine de la filtru (aici eu inainte de sudura am introdus intre ele o plasa care a ramas pe interior)dupa ce in prealabil i s-a dat forma necesara si a fost taiata la dimensiuni(este necesara o reductie ptr ca diametrul intrarii in cutia de filtru e mai mare de 75 mm---si la cel mai de jos punct se va da o gaurica ptr scurgerea apei care inevitabil va intra in tevi) dupa care se monteaza printr-un suport sudat de caroserie(eu am sudat in apropierea carligului de remorcare) in asa fel incat acest traseu sa ramana fix la scoaterea cutiei filtrului (practic cotul iesirii cutiei filtrului va intra peste tzeava care este fixa acolo iar putin silicon va asigura o etansietate corespunzatoare---am gandit-o asa ptr ca e prea mic spatiul ca sa pui un colier sau ceva de genul asta )
La tub flexibil se monteaza priza pe bara dupa care se pune pur si simplu tubul peste si se asigura cu un colier.
Avantajele sunt ca va intra aer mai rece - aerul rece este mai dens decat cel cald deci in acelasi volum de aer aspirat aerul rece va fi practic mai ''mult''(mai multe molecule si arderea va fi mai intensa) decat cel cald ceea ce va insemna o cantitate de combustibil mai mare trimisa de ECU si o ardere mai puternica.
Sa nu va speriati de o crestere a consumului ptr ca va fi nesemnificativa insa rezultatul se va vedea comparativ cu un filtru conic de exemplu lasat liber in compartimentul motor.
Ar mai putea fi un mic avantaj acela ca odata cu cresterea vitezei masinii aerul este impins spre interior ceea ce va usura admisia.
Nu cred ca sunt necesare poze dar daca vrea cineva o sa desfac cutia filtrului si o sa fac poze si acolo si in spatele spoilerului.
jacsongt
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Iasi
- Masina: Calibra 1996 C20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Apr 2007
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
bazz
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Giurgiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Flexatu_C20ne8V Rullsz
- *
- 34 mesaje
- din 29 Jun 2008
- Calibra 1992 C20NE
- Bihor
Flexatu_C20ne8V Rullsz
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bihor
- Masina: Calibra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat
- Flexatu_C20ne8V Rullsz
- *
- 34 mesaje
- din 29 Jun 2008
- Calibra 1992 C20NE
- Bihor
Flexatu_C20ne8V Rullsz
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Bihor
- Masina: Calibra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2008
- Mesaj Privat