andy_ciprian- Suspendat
- 343 mesaje
- din 11 Sep 2011
- Zafira 2002 y20dth
- Iasi
andy_ciprian- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2011
- Mesaj Privat
Am uitat sa mentionez ca alternatoarele Pall Magneton mai au o particularitate cu privire la indicatia incarcarii si anume se poate sti daca incarca sau nu direct de pe alternator vine un fir la un martor optic (bec) care este instalat in bord. Pentru aceasta va las pe dvs sa va informati de unde de pe alternator este legat firul ce aprinde becul din bord si cum functioneaza acesta?
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Si meserie si pasiune....pentru asta sunt si ignorat pe aici....agricultorii fac parte din patura de jos in regnul profesional 😊
Am doua intrebari totusi:
1. Unde este situat fizic acel condensator?
2. Ce capacitate are acest condensator, pentru a fi capabil sa inmagazineze si sa distribuie intr-o bobina de excitatie ce are rezistivitatea ohmica sub 1,6 ohmi, energia necesara unei minime excitatii?
Multumiri de amabilitate in cazul raspunsurilor!
andy_ciprian- Suspendat
- 343 mesaje
- din 11 Sep 2011
- Zafira 2002 y20dth
- Iasi
andy_ciprian- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2011
- Mesaj Privat
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Alternatoarele cu excitaie electromagnetica pot fi realizate în doua variante:
a) cu excitaie independenta (alimentat de la baterie)
b) cu autoexcitatie, .....si nu cu preexcitatie, termen complect eronat folosit de dumneata!
Schema:

In trecat fie spus.... cel putin unul dintre acesti copii....are cam 30 de ani de....agricultura! 😊
Renunt si eu asemeni lui @Cata la raspunsurile solicitate...si apropo "Pal Magneton"...nu "Pall" ....chestie de aprofundare a studiului.... 😊
Inclin sa cred ca aveti cunostinte de electrica/electronica mult mai avansate fata de altii.... 😊
Ca sa va convingeti de afirmatia mea, recititi-va postarile de pe acest topic!
Numa' bine!
andy_ciprian- Suspendat
- 343 mesaje
- din 11 Sep 2011
- Zafira 2002 y20dth
- Iasi
andy_ciprian- Mesaje scrise: 343
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2011
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Imi mentin exprimarea incorecta a termenilor.....preexcitatia nu are nimic comun cu autoexcitatia, la fel cum precombustia nu poate fi similara cu autocombutia!
Asa cum am precizat mai sus, procedura de verificare a diodelor din puntea trifazata este o procedura sigura.
Ce ar mai fi de stiut pentru cei nefamiliarizati:
1. Bobinle statorice (3 la numar) conectate in "stea", livreaza tensiune alternativa ce ulterior prin redresarea trifazata cu cele 6 diode (punte trifazata), devine utilizabila ca tensiune continua pentru autoturism!
2. Aceasta energie este creata doar cand in bobina rotorica (de excitatie), exista tensiune/curent, livrate variabil de catre regulatorul electronic, functie de starea de descarcare a acumulatorului.
3. Regulatorul electronic are capacitatea de a mentine diferenta de potential constanta (uzual intre 13.8-14,5 V) si a livra curent variabil catre acumulator , prin bobinele statorice, curent ce este controlat tot de regulator prin modificarea parametrilor in bobina de excitatie, functie de gradul de descarcare a acestuia, stiindu-se ca acumulatorului ii trebuie aprox. 1/10 din capacitatea lui maxima pentru o incarcare corecta, ce evita distrugerea acestuia si mareste considerabil durata lui de viata.
4. Este obligatoriu ca ansamblul alternator/ acumulator sa functioneze in tandem. Nerespectarea acestui deziderat poate cauza mari avarii electrice, incepand cu diodele din puntea trifazata, regulator , becuri, ansambe electronice ca MID, TID, CID , ECU, multitimer, cass sau DVD, etc....ori incendierea masinii, tensiunea in acest caz ajungand la nivel de aprox. 17-20 V, nepermisa pentru instalatia electrica!
Numai de bine!
- stx
- **
- 253 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- stx
- **
- 253 mesaje
- din 10 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
stx
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ksper
- ****
- 1,693 mesaje
- din 07 Aug 2008
- Vectra 1997 x20xev
- Arges
ksper
- Mesaje scrise: 1,693
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 1997 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
- cata
- **
- 292 mesaje
- din 06 Jun 2007
cata
- Mesaje scrise: 292
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2007
- Mesaj Privat
- stafffnicu
- *
- 20 mesaje
- din 11 Apr 2011
- Astra 2007 Z19DT
- Brasov
stafffnicu
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2011
- Mesaj Privat
Am si eu o problema cu incarcarea la opelul meu. Este vorba de un Astra H 1.9 Cdti. Tensiunea de incarcare este de 13.8 V la relanti, dar scade la 13.3 in timpul mersului, iar din cand in cand ,pentru cateva secunde scade si la 12.9V. Eram convins ca e vb de puntea de diode dar dupa ce a fost desfacut alternatorul si masurate toate diodele, acestea par a fi in regula. Metoda de masurare a fost o data cu multimetru si dupa cu un bec pus in serie cu dioda si alimentat la baterie in ambele alternante (o data se aprindea, o data nu).
Partea de rotor stator par a fi ok la verificarea cu multimetru.
Am zis ca e releul de vina dar nu sunt convins, si am zis sa intreb inainte de a cumpara unul nou.
Din cate stiu eu, daca e dus releul atunci tensiunea de incarcare creste nu scade, ca in cazul meu.
Daca aveti vreo idee, please help
Merci
- Cipiotul
- ****
- 2,752 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,752
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
mai nou, am verificat intr-o dimineata dupa pornire si aveam tensiune 14.5.. acceleram si dupa ce eliberam pedala imi scadea tensiunea la 13V pret de 1-2 secunde.. apoi revenea...
acumulatorul are 1 an jumatate... dar si cel de dinainte a "murit" cam dupa aceeasi varsta... cu celalalt am avut probleme si mai mari, adica: decedat - pus pe redresor - pornit masina si mutata 200 m - oprit - decedat iar acumulatorul...
nelutzul40- Suspendat
- 1,009 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,009
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
Masoara si tensiunea bateriei fara a fi pornita, daca este sub 12V, parerea mea ar fi sa nu mai pleci cu ea pana nu gasesti ce-ti consuma bateria, risti sa strici calculatorul...........
- Cipiotul
- ****
- 2,752 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,752
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
problema mai dureroasa e in mers... de ce-mi palpaie luminile? si doar cand schimb vitezele...
nelutzul40- Suspendat
- 1,009 mesaje
- din 24 Feb 2008
- Astra 2001 Y17DT
- Ialomita
nelutzul40- Mesaje scrise: 1,009
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2008
- Mesaj Privat
nike03
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
Am si eu o intrebare: ca sa verific functionarea alternatorului de la o Astra G cu el dat jos de pe masina pot face astfel: Conectez o sursa de 12V curent continuu cu minusul la carcasa alternatorului si plusul la borna de pe regulatorul de tensiune si cu un instrument de masura dat pe volti curent continuu ii conectez minusul la carcasa alternatorului si plusul pe borna de iesire a alternatorului( cea care de fapt ajunge pe bateria de masina). Astfel facute conexiunile in mod normal aparatul de masura nu ar trebui sa-mi indice nimic, nu? Si daca rasucesc de fulie ar trebui sa-mi apara tensiune pe instrument, nu? In modul asta nu se poate verifica intreg ansamblu punte si regulator de tensiune (care este electronic)?
Multumesc anticipat!
nike03
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2014
- Mesaj Privat
- donatelo
- **
- 132 mesaje
- din 10 Jul 2010
- Astra 2009 Z17DTJ
- Vaslui
donatelo
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2010
- Mesaj Privat