- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Doar clasa de lucru al elementului final (tranzistor) difera! Bobina fiind conectata in colector sau emitor! Fronturile electrice fiind pozitive in ambele cazuri!
Numai diodele configurate in punte, poate mari cu max. 1.2 V o tensiune(fara cond. filtraj), ceea ce nu este cazul celor 3, acestea facand doar o redresare monoalternanta!
- titro
- ***
- 685 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Eu totusi as vrea sa ne explici mai pe larg care sunt "chichitele" celor trei scheme si de ce se ajunge la tensiunea nominala doar dupa un "peak" de turatie. Nu de alta, dar daca tot ai atata experienta in spate, sa invatam si noi astia mai tineri cate ceva de pe aici.
- Gabello
- ****
- 1,148 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,148
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
- titro
- ***
- 685 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
Doar clasa de lucru al elementului final (tranzistor) difera! Bobina fiind conectata in colector sau emitor! Fronturile electrice fiind pozitive in ambele cazuri!
Numai diodele configurate in punte, poate mari cu max. 1.2 V o tensiune(fara cond. filtraj), ceea ce nu este cazul celor 3, acestea facand doar o redresare monoalternanta!
In fine, poate a fost o greseala de interpretare, problema este ca tot nu se explica comportamentul cel putin ciudat pe care il are sistemul de incarcare la masina initiatorului acestui topic.
- D_M_G
- ****
- 2,270 mesaje
- din 13 Feb 2009
- Alta tara
D_M_G
- Mesaje scrise: 2,270
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2009
- Mesaj Privat
Bine ca ne-am inteles in privinta celor 3 diode! Chestia cu acel comportament cel putin ciudat al alternatorului de la masina initiatorului de topic, pentru mine este elucidata! El afirma:
Cu motor pornit fara sa calc acceleratia : 11.97V
Cu acceleratia calcata o data : 14.38V....si se mentine asa pana la o noua secventa pornit/oprit
Eu chiar la alternatorul de pe masina mea, caruia i-am schimbat carbunii, puntea de diode si regulatorul (ultimele doua fiind GM made England) deci fara suspiciuni de calitate indoielnica zic eu, sustin in urma masuratorilor acelasi fapt: motor oprit 12,6 V, motor pornit dimineata(cand actioneaza socul si rpm-ul este in prima faza aprox.1500) 14,38V si se mentine chiar cand motorul revine la ralanti, adica in jur de 850 rpm! Oprit motor, masurat baterie, 12,7 V, pornit motor la rpm de ralanti, tensiunea 12,8-13,2V....dupa o scurta acceleratie ce nu ajunge la 1300 rpm, 14,3-14,4 V si se mentine constant pina la secventa de oprire a definitiva a motorului chiar daca acesta sta la 850 rpm! Mai mult, de aprox. 2 ani de cand am schimbat aceste piese la alternator, fiind suspicios oarecum, am continuat sa masor in aceste faze si alte alternatoare...pe Opel, BMW, Daewo...unele se comportau exact ca in descriere, altele plecau din start cu tensiunea nominala! Sa nu se uite faptul ca am de la inlocuirea pieselor 2 ani si bateria se comporta la fel ca atunci cand am cumparat-o noua! Deci logica ma duce ca nu ar fi vreun defect al acestui subansamblu!
Daca era altfel, cu siguranta in ultimile doua ierni aveam probleme cu pornitea! Ceea ce nu a fost cazul, masina pornind "la sfert" cum spunem noi soferii, chiar si pe ultimele geruri care nu au fost deloc de neglijat!
Cele bune!
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
Doar clasa de lucru al elementului final (tranzistor) difera! Bobina fiind conectata in colector sau emitor! Fronturile electrice fiind pozitive in ambele cazuri!
Numai diodele configurate in punte, poate mari cu max. 1.2 V o tensiune(fara cond. filtraj), ceea ce nu este cazul celor 3, acestea facand doar o redresare monoalternanta!
se pare ca nu am fost explicit privind diferentele pe care le-am vazut eu:la prima,bobina rotorului are o borna legata la pozitiv si prin deschiderea tranzistoruli final cealalta borna are potential negativ pentru a forma campul magnetic necesar iar celelalte scheme(aproape identice intre ele)invers,au o borna a rotorului la masa si primesc un curent pozitiv de la tranzistorul final.Daca sunt diferente intre componentele lor,tranzistori pnp,npn etc este normal dar rezultatul trebuie sa fie aceelasi.
grupul de 3 diode ar fi facut o redresare monoalternanta daca negativul de la RT ar fi mers direct pe bornele sursei(stator) dar asa negativul este redresat cu alte 3 diode.
Mai sunt cateva contradictii pe aici:
-si multe carti de specialitate spun ca alternatoarele cam intra in "paine" dupa 1000-1100 RPM!
- Dupa momentul acelerarii, motorul revenind la ralanti, alternatorul pastreaa tensiunea nominala de incarcare de 14,4 V! Masuratorile s-au facut cu un multimetru profesional Fluke!
cum reuseste sa faca 14.4 v la relanti adica 850rpm daca ii trebuie turatie?
cum se face ca ai doua vectra cu motorizari identice si incarca alternatoarele diferit la una incarca nominal la 850 iar cealalta are nevoie de "impuls"?
- titro
- ***
- 685 mesaje
- din 22 Jul 2008
- Vectra 2003 Z22SE
- Timis
titro
- Mesaje scrise: 685
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2003 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2008
- Mesaj Privat
- andras212
- **
- 228 mesaje
- din 18 Mar 2009
- Vectra 1998 x16xel
- Iasi
andras212
- Mesaje scrise: 228
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2009
- Mesaj Privat
ar fi bine sa faci cateva masuratori si sa ne spui si ce tensiune are bateria inainte de pornire si cat iti incarca cu motorul la relantiu apoi la cca.2500-3000rpm plus consumatori;faruri aprinse,ventilator la max.
problema ta mie mi se pare (putin) diferita de a colegului nedbear28.dupa cum te-ai exprimat inteleg ca pornesti masina cu farurile deja aprinse si atunci iti creste intensitatea luminii .in cazul asta pare logic , cand pornesti ai un plus de curent de la alternator si daca accelerezi, curentul de incarcare creste.concluzia mea este ca bateria nu are capacitate destul de mare sau nu este destul de eficienta,incarcare slaba sau ai ceva care consuma prea mult curent.este bine sa verifici consumul in stare pasiva(desfaci pozitivul de pe baterie si legi un ampermetru in serie cu bateria, intre borna de + a bateriei si fisa de +,inchizi centralizarea sau activezi alarma si citesti valoarea).
bateria poate sa nu mai fie eficienta daca este prea veche sau daca circuitul de incarcare alternator/regulator nu functioneaza bine.
dezaburirea te referi la rezistenta de pe luneta sau ai climatronic si cu butonul de acolo de dezaburire iti porneste AC-ul care usuca aerul?oricum daca iti scade intensitatea luminilor cu dezaburirea si in timpul mersului este posibil ca alternatorul nu prea incarca cat trebuie sau dezaburirea ta consuma prea mult curent.daca ai oglinzi incalzite ,functioneaza impreuna cu luneta,verifica si pe acolo sa nu ai ceva in scurt.
- soaremihail
- *
- 20 mesaje
- din 31 Dec 2012
- Astra 2005 Z17DTL
- Arges
soaremihail
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Dec 2012
- Mesaj Privat