nu culbutorii se incarca cu ulei, ci tachetii...sunt hidraulici...culbutorul este cel ce se aseaza pe tachete si arcul supapei(impreuna cu pastila aferenta)
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,259 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,259
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
culbutorii tzacane din 2 motive: ori nu ai ulei destul, si din cauza asta nu exista presiune care sa urce uleiul in rampa si sa ti-i umple, ori nu mai tin ulei, si in cazul asta trebuie sa-i schimbi. au inauntru un arc cu o diafragma, sau ceva de genul asta, ei se incarca cu ulei, dar uleiul nu mai iese. Si apropo de metoda cu scosu uleiului din culbutori cand faci schimbu..mi se pare super aberanta... inseamna ca la fiecare schimb, tre sa dau 3 mil manopera ca sa golesc culbutorii (dai chiuloasa jos nu ?) dau bara fata jos, scot racitoru de ulei cu tot cu tevi, il scurg si p-ala bine, pus totu la loc 😊 sa fim seriosi...cate grame de ulei se folosesc pt amorsarea culbutorilor, si cat poate intra in radiatoru de ulei...eu zic in total 100 gr. la 4.5 litri... nu cred ca ti se strica motoru 😊
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,259 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,259
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
16valve
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
Dragii mei,
Nu mai bagati aditivi in masini ca le stricati. Aditivii sunt o porcarie, cel putin pentru masini de genul astora. De ce?
Sunt pe baza de teflon, fac pelicula pe motor, iar la turatii mari se inging piesele motorului, din cauza peliculei nefacandu-se bine ungerea, uzura fiind implicit mai mare.
Daca bat tachetii, ori ii schimbi, ori ii cureti, oricum nu e decat un inconvenient sonor, nu afecteaza functionarea masinii.
Citeste la categoria Service-uri postul meu legat de Service CAPRITA. Cretinii de acolo mi-au bagat si mie aditiv, si m-am chinuit dup-aia sa-l scot, schimband uleiul.
Aditivul e o solutie de ciocanar, bruta; e recomandat doar la motoare foarte uzate si care nu merg in forja, cum merg majoritatea Calibrelor.
Succes!
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
ma vad nevoit sa repet...tachetii sunt cei care se incarca cu ulei iar culbutorii actioneaza ca o presa peste tacheti si supape(cu arcurile aferente) ...poate va lamuriti cu pozele astea 😛



@16valve
omule...mai usor cu scrisul ala ca mi-am distrus ochii 😈 ...gaseste si tu alta modalitate de a te face inteles 😉 ...si uite'asa...io o sa-mi pun duralube in motor 😈 ...diferenta este ca acesta este un tratament de motor si nu un aditiv cum spui tu.
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat


vezi cu linkurile alea ce faci...poate vedem si noi pozele pana la urma 😛
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat