- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 22 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2008
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
daca fabricat in germania se poate spune ca e altceva?,am matiz fabricat in romania la craiova pot spune ca e coreean ?acum avem mai nou si ford la craiova oare cum va fi romaneasca,nemteasca sau americana? masina.
nu conceptul conteaza ci locul fabricatiei pentru orice marca,daca loganul era facut in germania altfel se punea problema.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 22 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2008
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Cred ca cu asta i-ai dat foc la colegul @forbidden27 care a comparat Ford Mondeo al lui cu una adusa din Vest, amandoua privite din exterior si din interior erau 'exact la fel' ! 😊
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 22 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2008
- Mesaj Privat
Totusi, e curios un lucru, poate parerea expertilor ma va lumina.
Mondeo e facut la o singura fabrica, in Belgia.
Insignia e facut la o singura fabrica, in Germania.
Ambele produc dupa niste standarde de calitate cu care nimeni nu se joaca, anual se fac audituri, daca expertii stiu ce sunt alea, ambele produc masini cu piese furnizate de aceasi furnizori cu care au contracte ferme si care au si ei parte de o groaza de audituri.
Banuiesc ca noi stim mai bine ce nu stie toata Europa, anume ca astia fac masinile pentru Est la schimbul de noapte cand sunt robotii obositi, milioanele de piese care intra pe portile fabricilor sunt minutios examinate de cateva zeci de mii de angajati, piesele bune se pun pe masinile pt vest, rebuturile pentru est. La asamblarea masinilor pt vest lucreaza personal cu inalta calificate si neaparat localnici get-beget, noaptea aduc zilieri chinezi, turci, pakistanezi sa faca masini pt est. Au pana si magazii separate unde tin piesele pt est, tapiteria e facuta din taieturile care raman de la cele pentru vest. Pana si cauciucurile, la masinile pt est sunt facute din prezervative reciclate.
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pe exemplul tau, cred ca e suficient ca motorul sa nu dezvolte puterea necesara ci o putere sensibil mai mica si atunci exemplarul respectiv e numai bun pentru Europa de Est. Sau poate vopseaua nu e perfecta, are nevoie de unele retusuri care un expert le poate evidentia si atunci caroseria respectiva e numai buna pentru Europa de Est. Sau poate exista un model de Mondeo cu piese frantuzesti (alternator, electromotor, etc) nu fabricate de BOSCH (sa zicem) care duce la un pret de productie mai mic si atunci se poate vinde la un discount mai mare pe RO. Etc, etc...
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Una din cele 3 marci premium germane are standarde de calitate diferite in functie de piata de destinatie. Din anumite motive nu pot da numele.
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 22 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2008
- Mesaj Privat
Mondeo se face la o singura fabrica, adica exact ca si Insignia. Si daca insignia asigura piata cu o singura fabrica, fi sigur ca si la Mondeo o face la fel de bine.
Se vede ca nu ai cumparat niciodata o masina noua si nu stii care e procedura.
O masina noua, nu o cumperi ca pe una SH.
Prima data, alegi modelul, pachetele sau dotarile individuale, dupa care inchei un contract si platesti un avans.
Dupa achitarea avansului se trimite comanda la producator. Producatorul, dupa ce analizeaza dosarul, ELIBEREAZA VIN-ul si stabileste data productiei.
Dupa ce s-a fabricat, intra la controlul calitatii. Daca trece de control, pleaca la firma - mama (cel putin asa e la Ford), adica in Germania. Acolo intra la un alt control, dupa care se suie pe trailer si pleaca la sediile regionale. De acolo se organizeaza transportul catre dealerul de unde ai comandat-o.
Dealerul o ia in primire, te anunta ca a sosit masina, platesti diferenta de bani, o pregateste de livrare, face cartea de identitate dupa care te cheama sa o preiei.
In momentul asta, ai dreptul sa iei masina la verificat din toate punctele de vedere, inclusiv functionarea motorului, vopsea, etc. Daca esti multumit de produs, il iei, daca nu, conform contractului, ai voie sa refuzi masina.
Asa ca, teoria ta cu alea cu motor mai slab, cu vopseaua mai naspa se trimit in est, pica baiatule. Producatorul iti da VIN-ul inainte sa asambleze masina, o data asamblata, nu mai poate fi trimisa altcuiva.
Si daca tu crezi ca un producator risca sa trimita o masina cu defecte care poate fi refuzata de proprietar, te inseli.
@ pirvu_daniel: Totusi, ce se intampla asa de tragic la fabrica aia de la Craiova? Zi-ne si noua, care sunt problemele acolo?
Nu stiu ce vedeti voi, eu am vazut B Max-ul intr-un show room si chiar m-a uimit ce a iesit pe poarta unei fabrici din Romania.
- ahappyuser
- *******
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
VIN-ul este doar seria finala, se aplica pe caroserie dupa ce e gata masina si ulterior dupa VIN se pot gasi dotarile masinii si cine e cel care a fost primul proprietar. Dar nu poti sa spui dupa VIN ca motorul este echipat cu alternator BOSCH sau cu alternator VALEO, un alternator BOSCH e mai bun si va tine mai mult pana se va defecta decat unul Valeo, acesta a fost doar un exemplu.
Da, nu am cumparat vre-o masina noua, nici nu o voi face. Dar procedura e interesanta si iti multumesc pentru descrierea operatiunilor de la inceputul comenzii pana la plata si intrarea in posesie.
Eu am lucrat intr-o fabrica pe productie 3 ani si jumatate. Nu era o fabrica implicata in productia de masini, dar exporta in Germania. La final de linie ieseau produse de calitatea a I-a care mergeau integral la export (totusi se intampla uneori ca unele loturi sa aiba ceva probleme dar au trecut prin CTC-ul nostru si al nemtilor si au ajuns la client, care ulterior s-a intors cu ele si apoi au ajuns din nou la noi cu amenzi de zeci de mii de EUR), mai erau produse de calitatea a II-a care se vindeau doar pe Romania si inafara judetului Sibiu si mai erau produsele de calitatea a III-a care se vindeau doar la poarta fabricii.
Similar, nu cred ca toate masinile sunt clonate dupa vre-un model perfect care a fost si primul fabricat (robotii se uzeaza pe perioada productiei oricarui subansamblu, mai exista si diversi factori perturbatori care apar intr-un proces de productie si care duc la o calitate mai slaba a produsului final, etc). Mai sunt si cazuri in care materia prima sau diversele subansamble vin de la mai multi producatori si la diverse preturi/calitate ce sunt special gandite sa se obtina un pret de productie mai mic pentru pietele emergente, de exemplu.
Se vede ca nu ai lucrat o perioada destul de lunga in industrie pe partea de Productie, nu cred ca stii foarte bine cum este gandit un flux tehnologic pentru un produs finit care este produs din subansamble, eu personal am lucrat si chiar mi-a placut enorm iar acolo imi doresc sa revin la un moment dat.
Cu B-Max nu stiu daca e singura fabrica din Europa, dar nu cred ca e pentru ca nu ies inca suficiente masini pe zi la poarta fabricii. Dar e o fabrica in care lucreaza romani, deci pot aparea probleme de calitate la diverse loturi asa cum spune mai sus colegul @pirvu_daniel. Similar si pentru Dacia Logan, ca tot la noi se fabrica.
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
Mondeo se face la o singura fabrica, adica exact ca si Insignia. Si daca insignia asigura piata cu o singura fabrica, fi sigur ca si la Mondeo o face la fel de bine.
Se vede ca nu ai cumparat niciodata o masina noua si nu stii care e procedura.
O masina noua, nu o cumperi ca pe una SH.
Prima data, alegi modelul, pachetele sau dotarile individuale, dupa care inchei un contract si platesti un avans.
Dupa achitarea avansului se trimite comanda la producator. Producatorul, dupa ce analizeaza dosarul, ELIBEREAZA VIN-ul si stabileste data productiei.
Dupa ce s-a fabricat, intra la controlul calitatii. Daca trece de control, pleaca la firma - mama (cel putin asa e la Ford), adica in Germania. Acolo intra la un alt control, dupa care se suie pe trailer si pleaca la sediile regionale. De acolo se organizeaza transportul catre dealerul de unde ai comandat-o.
Dealerul o ia in primire, te anunta ca a sosit masina, platesti diferenta de bani, o pregateste de livrare, face cartea de identitate dupa care te cheama sa o preiei.
In momentul asta, ai dreptul sa iei masina la verificat din toate punctele de vedere, inclusiv functionarea motorului, vopsea, etc. Daca esti multumit de produs, il iei, daca nu, conform contractului, ai voie sa refuzi masina.
Asa ca, teoria ta cu alea cu motor mai slab, cu vopseaua mai naspa se trimit in est, pica baiatule. Producatorul iti da VIN-ul inainte sa asambleze masina, o data asamblata, nu mai poate fi trimisa altcuiva.
Si daca tu crezi ca un producator risca sa trimita o masina cu defecte care poate fi refuzata de proprietar, te inseli.
@ pirvu_daniel: Totusi, ce se intampla asa de tragic la fabrica aia de la Craiova? Zi-ne si noua, care sunt problemele acolo?
Nu stiu ce vedeti voi, eu am vazut B Max-ul intr-un show room si chiar m-a uimit ce a iesit pe poarta unei fabrici din Romania.
acum iti dai singur seama ca automat comenzile pentru europa de est se stiu care sant si sant facute altfel decat cele care merg in tari cu standard ridicat de calitate!
la fel si cu dacia logan,diferenta intre cele pentru tara si cele pentru export!
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Nu stiu ce vedeti voi, eu am vazut B Max-ul intr-un show room si chiar m-a uimit ce a iesit pe poarta unei fabrici din Romania.
Nu e nimic tragic atata timp cat masinile nu au ajuns la cumparator. Mie chiar mi se pare comic. Dar au fost momente in care nu li se potriveau usile, aripile, barile. Apoi de la vopsitorie elementele au iesit nuante diferite astfel incat se chinuiau sa le potriveasca. Acum 800 de masini asteapta in curtea uzinei sa le fie schimbat esapamentul dupa ce si-au dat seama ca are probleme. Si presupun ca acele masini trecusera un control al calitatii daca asteptau deja sa fie expediate.
mitosu- Suspendat
- 787 mesaje
- din 08 Jun 2012
- Astra 2012 a16xer
- Bucuresti
mitosu- Mesaje scrise: 787
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 a16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2012
- Mesaj Privat
inginerii de astazi lucreaza dupa manual,ei nu sunt platiti sa gandeasca asa ca daca isi da seama proiectantul de gresala si asta cand apar probleme,e bine daca nu merge si asa.
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 22 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2008
- Mesaj Privat
Man, din "88 tot lucrez in productie, crede-ma ca stiu destul de multe.
Daca luam cazul particular al industriei auto, masinile se fac, dupa cum toti stim, pe variante de echipare. Chiar la Insignia, oricine poate verifica, uitati-va la cea mai de jos si la cea mai de sus varianta de echipare. Diferentele exista, materialele difera in unele cazuri. E o modalitate de reducere a costurilor, implicit al pretului platit de tine. Producatorii au contracte ferme cu anumiti furnizori. Nu imi spune ca o masina asamblata la o anumita fabrica este dotata cu alternator Valeo si alta cu Bosch ca nu te cred. Esti primul si singurul de la care am auzit asa ceva.
Chiar sunt curios, cum ai numarat straturile de vopsea la masina ta si la alta produsa pt Germania. Din cate imi aduc aminte, producatorul da aceeasi garantie la vopsea pe toate pietele. A mea spre exemplu are tot 12 ani garantie ca si cea din Germania. Si fii sigur ca si a ta e la fel.
@parvu_daniel:
Omule, sunt satul pana peste cap de povestile astea auzite prin uzine de povestitori dubiosi care vor sa demonstreze cu orice pret cat de destepti sunt ei si cat de prosti si Dorel-i sunt cei din jurul luor.
Sa nu uitam ca fabrica de la Craiova a fost complet retehnologizata, sunt la inceput de drum. Oriunde in lumea asta, inceputurile sunt grele. Tehnologie grupa mare, roboti etc. Robotii astia sunt si ei programati de anumite persoane. Reglajele de obicei se fac greu si ia destul timp pana ajungi la acel "fine tunning". B-Max-ul este un model absolut nou, e o masina facuta din zeci de mii de componente. La inceput de drum, greselile astea sunt la tot pasul si se corecteaza in timp. Chiar vopselurile, tot pe calculator se fac culorile, tot robotizat este procesul. Pana ii gasesti setarea corecta, e normal sa apara diferente. Aici e treaba QAQC sa faca verificarile de rigoare, sa opreasca produsul spre livrare si sa il trimita inapoi la rectificare.
In ultimii ani, lucrez prin diferite colturi ale lumii. Meseria mea e sa pornesc fabrici din industria gazelor si petrolului. Totul este calculat pe hartie minutios, totul pare simplu la prima vedere, dar cand e sa ii dai drumul la treaba, ai surpriza sa vezi ca totusi, nu merge. Si iti storci creierii sa corectezi problemele, de multe ori problema e la un "nimic" pe care nici dracu nu il banuieste. Ne ia cate o data saptamani, chiar luni sa identificam radacina cauzei. Dupa ce totul se rezolva, toata lumea e multumita, ne aducem cate o data aminte ce "nimic" ne-a chinuit si....radem, pentru ca toata lumea e multumita. Chestia e ca atunci cand totul se termina cu bine, se gaseste unul care tot timpul cat noi ne-am ucis neuronii iar el a stat pe bara si nu s-a implicat cu nimic, sa discute cu o terta persoana ceva de genul "ai vazut ma Doreii aia cat s-au chinuit ca prostii pentru cacatul ala.... Eu le-am zis, dar nu m-au ascultat.
@alexhaiducu:
Omule, pentru ca esti foarte direct in exprimare, o sa fiu si eu la fel:
Tot ce ai spus tu este bazat numai pe niste legende inventate de anumite persoane care vor sa demonstreze cu orice pret ca o masina noua cumparata din Romania, nu ajunge nici macar la nivelul celui mai de jos prezon al pretiosului sau SH adus cu sacrificii din patria gunoaielor aruncate la groapa de gunoi a Europei.
- vallyyy
- ****
- 1,636 mesaje
- din 05 Oct 2010
- Astra 2006 Z14XEP
- Arges
vallyyy
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2010
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
azz- Suspendat
- 851 mesaje
- din 28 Jun 2011
- Vectra 1996 X20XEV
- Olt
azz- Mesaje scrise: 851
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1996 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2011
- Mesaj Privat
Spre uimirea voastra eu am votat Focus 😊 nu glumesc.Nu pot sa ma pronunt cat de bun este cel pe motorina dar pentru aspect as alege Focusul fara sa stau pe ganduri.
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat