Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Cred ca daca as scrie o carte cu tampeniile auzite la mecancii auto, as fi bogat ca Bill Gates. Una dintre cele mai tari e asta care s-a scris mai sus: la -17 grade, cica "trebuie sa dai o cheie ca sa rupi filmul de ulei". Super tare! Adica, dupa ce ca esti milog cu o baterie inghetata, mai dai si o cheie "de rupt filmu".

Daca tineti la masinile voastre, puneti contactul, asteptati sa se stinga contactul si becul martor de la bujiile incandescente (daca e diesel) si porniti. Motorul trebuie sa o ia din prima. E o imbecilitate sa dai o cheie de rupt filmul, cand poate fi de fapt singura cheie pe care o ai la dispozitie din patrea bateriei.

E discutabila si practica (tot pe forum scrie) de a pune contactul de 2 sau mai multe ori, pentru a aprinde bujiile incandescente. Acest lucru duce la o distrugere prematura a bujiilor incandescente, precum si la o descarcare (inutila) a bateriei, inainte de ponirea propriu-zisa. Castigul nu este semnificativ.
Like
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,853
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
si eu sunt convins ca e mai bine sa pui contactul O DATA, astepti sa se stinga indicatorul de bujii,i dai la automat si motorul tre sa o ia din prima. nu pus contact de 2 ori, sau dat o cheie sa se rupe uleiul si apoi inca una sa pornesti.
Like
  • @dyS

  • Mesaje scrise: 747
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 1995 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2005

  • Mesaj Privat
turatii a scris:Cred ca daca as scrie o carte cu tampeniile auzite la mecancii auto, as fi bogat ca Bill Gates. Una dintre cele mai tari e asta care s-a scris mai sus: la -17 grade, cica "trebuie sa dai o cheie ca sa rupi filmul de ulei". Super tare! Adica, dupa ce ca esti milog cu o baterie inghetata, mai dai si o cheie "de rupt filmu".

Daca tineti la masinile voastre, puneti contactul, asteptati sa se stinga contactul si becul martor de la bujiile incandescente (daca e diesel) si porniti. Motorul trebuie sa o ia din prima. E o imbecilitate sa dai o cheie de rupt filmul, cand poate fi de fapt singura cheie pe care o ai la dispozitie din patrea bateriei.

E discutabila si practica (tot pe forum scrie) de a pune contactul de 2 sau mai multe ori, pentru a aprinde bujiile incandescente. Acest lucru duce la o distrugere prematura a bujiilor incandescente, precum si la o descarcare (inutila) a bateriei, inainte de ponirea propriu-zisa. Castigul nu este semnificativ.


In fine, sunt pareri si pareri, insa trebuie tinut cont de faptul ca nu toti au masini pe motorina, deci nu se aplica si la noi (benzinarii) ceea ce faceti voi 😉, nu?
Astept sugestii din partea voastra 😊, desi pot spune ca la mine chiar a dat randament (daca as incerca sa o pornesc din prima as chinui-o putin 😕) Asta poate si din cauza ca m-am obisnuit sa porneasca instantaneu 😉 si pe frigul asta e destul de greu totusi 😎 (asta in conditiile in care am baterie, bujii noi)


Ultima modificare făcută de @dyS la Mie 25 Jan, 2006 3:55 pm
Like
  • codrin

  • Mesaje scrise: 477
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Ieri si azi la -22 grade a pornit la prima cheie . Se simte totusi ca bateria merge pe al cincilea an ( e bateria originala ) . Oricum , cred ca a trecut testul cu brio pentru iarna asta .
Like
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
turatii:spun din experienta si la n tipuri de masin si toate diesel cu pornirea la rece.
E discutabila si practica (tot pe forum scrie) de a pune contactul de 2 sau mai multe ori, pentru a aprinde bujiile incandescente. Acest lucru duce la o distrugere prematura a bujiilor incandescente, precum si la o descarcare (inutila) a bateriei, inainte de ponirea propriu-zisa. Castigul nu este semnificativ.
Ce stiu sigur, ca nu am schimbat nici o bujie incandescenta pana acum si am facut cu masina de firma actuala personal 270.000 km(Galaxy 1,9TDI).Bateria originala la aceasta am schimbat-o dupa 6 ani. Cu stilul meu defectuos am dus toate masinile din semnatura sute de mii de km si stiu ce spun din experieta.Dand de 2 ori la cheie la bujiile incandescente ajut aprinderea la motor si porneste mult mai lin si sigur la prima cheie.
Like
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am spus ca e discutabila practica, nu ca e o tampenie... Felicitari pentru numarul de km parcursi; eu nu conduc decat circa 60 000 km pe an si sunt doar la a 4 masina personala. De cand am permis cred ca am facut macar vreo 900 000 km (cu indulgenta spun asta) pe cateva sute de modele de masini (deh, meseria asta de jurnalist auto...).

Nu contest eficacitatea metodei, dar nu ii vad rostul. Daca s-ar fi descoperit ca e eficace, sunt sigur ca o gaseam si in manualul Opel sau al altor firme. Faptul ca in functie de temperatura bujiile lucreaza mai mult sau mai putin ne indica faptul ca exista un senzor care le controleaza. Daca la - 20 grade becul sta aprins 4 secunde, inseamna ca asa i-a spus senzorul ca e bine si ca dupa 4 secunde temperatura in camera de ardere este cea corecta pentru a porni motorul din prima cheie.

Am condus in drive-teste inclusiv la -45 grade, in Norvegia sau Suedia. Nu am vazut alta metoda de a porni un diesel decat cea descrisa in manual (evident, cu masinile in stare tehnica impecabila). Uneori masinile erau pornite cu cablul pentru ca ingheta bateria, dar pentru a le porni, procedura era clasica. Si motorul o lua din prima cheie... Cred ca esential este ca in motor sa ai uleiul potrivit si motorina sa fie de cea mai buna calitate. Ma rog, nu se punea problema motorinei in tarile scandinave; era numarul 1!
Like
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
turatii citat:
Daca la - 20 grade becul sta aprins 4 secunde, inseamna ca asa i-a spus senzorul ca e bine si ca dupa 4 secunde temperatura in camera de ardere este cea corecta pentru a porni motorul din prima cheie.

Eu dublez timpul si-mi place cum porneste astfel diesel-ul care-i problema?Cine vrea sa vada sa probeze.
Ref la tarile scandinave am si eu o intrebare? Ca am vazut o priza pe bara montata si nu stiu pentru ce era. Semana cu cele de gaz de la noi.Din experienta de jurnalist auto sti la ce folosea?
Cred ca cel mai bun test drive este sa faci Bucuresti Kiev si retur iarna.Nu-i test drive acela facut in Norvegia sau Suedia la blonde!
Apropos: te-a intrebat cineva la benzinarie cati litri vrei sa bagi in rezervor, nu sa astepti sa se opreasca automat pompa si sa platesti inainte plinul, ca la curve?(Chestie tipica in Ukraina,in viata mea nu am stiut cati litri mai intra in rezervor cand acul se afla pe la penultima linie)Ce frumos e pe bulivard H,SLO,CZ,PL,D,NL,B,SK,FIN,A!!!!De delegatiile astea ne mananca viata.
Like
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
a pornit fara probleme. Chiar eram curios cum se comporta la-18. E ok. Am vazut masini bune insa care nu porneau
Like
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Automaticule, nu e nici o problema! Fiecare porneste cum vrea. Apropo de jurnalism auto, poate va uitati pe stiriauto.ro, mai invatati cate ceva! Un site "curatel" ca grafica, dar are niste prostii scrise pe acolo cum rar mi-a fost dat sa vad... Ce e mai rau e ca sunt unii care chiar cred prostiile de pe acolo, ca uleiul se schimba la 3000 km, etc. Am vazut niste "perle" adevarate de tot! Culmea, sunt foarte mediatizati.

Priza din bara foloseste pentru pornirea masinii de la o sursa exterioara de curent, nu toate au asa ceva. Am vazut cateva cu priza in Suedia parca, mai mult la masinile de politie, salvari, din astea utilitare. Ma rog, eu nu am vazut la foarte multe masini de ale bastinasilor, iar alea de la test sigur nu aveau priza asta. Dar sunt sigur ca tu stii la ce folosea priza... Stiu ca jurnalistii auto sunt luati in bascalie de multe ori si nici nu contest ca sunt unii care habar n-au. Dar mai sunt si unii care chiar stiu cu ce se mananca meseria asta!

Apropo, polemica e cordiala, dupa cum sper ca observi, dar sa stii ca te invidiez pentru Zafira aia automatica a ta... Regret ca nu am gasit si eu una pe placul meu. Am condus vreo luna o Zafira 1,8l Elegance, prin 99 parca, cu TC si cele mai noi pneuri de iarna Continental. Urcam cu ea la munte pe urmele unuia cu un Mitsubishi Pajero, pe o zapada de vreo 30 cm, de ala s-a oprit si si-a facut cruce. Atunci m-am indragostit de Opel. Pe urma le-am condus pe toate...

Opel Forever
Like
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
azi, am bateria la a doua tinerete (3 ani la mine, caranda 70 Ah, masina e inmatriculata in 2001, deci poate sa aiba si mai mult 3 ani, daca nu era noua..., in fine), am incercat cu a doua cheie si a pornit mai greu, de fapt la a 3-a cheie. Zilele trecute la prima cheie, dupa 3 sec. la demaror.
Deci nu indic la cei cu baterie mai slaba, rupere de film si o a doua cheie.
Bujiile nu prea sunt afectate de a doua cheie ca si dupa ce martorul s-a stins sau/si motorul pornit mai sunt alimentate, pana ce se ajunge la o turatie de 2500 rpm sau decide uc-ul lor asta.
Like
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Ieri am pornit si eu masina la vreo -18 grade. A pornit din prima si a mers un pic cam ciudat motorul (nefiind nepornit de cam 3 zile ) in sensul ca s-a ridicat turatia, a coborat aproape cat sa moara dupa care s-a ridicat un pic si in final a coborat la relanti. Avand in vedere ca in ultimele 3 zile de cand nu mai fusese pornita au fost numai temperaturi sub -10* sunt foarte multumit de masina.
😊
Like
  • geluadi2000

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Alba iulia
  • Masina: Insignia 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2005

  • Mesaj Privat
ieri la pranz am indraznit sa o pornesc si io dup 3 zile de -22 C si la prima cheie nici vorba,la a doua a pornit si murit imediat iar la a 3 sa pornit din prima si a ramas vreo cateva secunde pe la 1200-1300 rpm dupa care am mers fara grija prin oras cu toate ca era -13 grade fainute...
E bine sa fie pe benzina ca vizavi de mine un pasat din 2005 se kk pe el sa porneasca si injura ca se duce la aia la reprezentanta si leo da in cap de tot...era dizalar...ghinion....
Like
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Evident cordiala si ai dreptate cu priza aia. Sa sti ca mi-am dorit asa ceva zilele astea, ca tare frig am mai facut.Dar cum la noi sunt vremurile din ce in ce mai calde, nu stiu ca sa merite.
Vreau si eu sa ma distrez cu respectivul site!
Poate ne vedem la o intalnire si-ti aduci aminte de experienta cu Zafira.
Like
  • Forbes

  • Mesaje scrise: 188
  • Locatie: BUCALE
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Mai intreb si eu si aici o chestie...La Nova stiu ca alternatorul incarca bateria la peste 2500RPM, chestie vizibila si pe acul de la baterie. La Opel e mai e valabila chestia asta? Ptr ca fiind asa firg bateria e solicitata mult cu multi consumatori si trebuie sa se mai reincarce.
Like
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pana la urma parerea mea e ca se justifica "invartirea" motorului pt. ruperea peliculei dar cu o conditie: sa poti face chestia asta cu manivela ca la dacie (dc. va aduceti aminte se recomanda chestia asta dupa ce statea mai mult). Altfel reducere viata baterie+reducere viata demaror+reducere viata bujii (ma refer la diesel)/reducere viata motor nu se justifica.
Like
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,442
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
turatii...
daca ti-a placut asa mult zafira o s-o vind eu pe a mea prin primavara... 😂 😂
te pun in fruntea listei...
Like
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@automatic

Uite nu am avut timp dar sper sa vin si eu la o intalnire. Pana la urma poate agat o Meriva noua, mai bine echipata, diesel si cu TC neaparat (sa-l scap pe tata de boala Zafirei - a condus aproape toate masinile cu care am venit eu pe acasa - nici una nu e ca Zafira aia de 1,8 dupa el...).
Like
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,442
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
vezi sa nu ne confunzi...😉
io mi-s zafirul iar cel cu intilnirea e zafira automatic...
ma bucur sa aud ca un om care a condus ceva masini apreciaza la adevarata valoare o zafira...
Like
  • turatii

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2005

  • Mesaj Privat
@zafirul

Scuze, nici nu vazusem ca vrei sa-mi vinzi Zafira. Si mie mi-a placut Zafira (si modelul nou e super benga, dar e prea scump momentan), insa tata nu vrea sa auda de alta masina decat Zafira, nu conteaza ca e A sau B. Oricum, e cantonat pe diesel si nu prea am gasit una diesel second care sa-mi placa.
Like
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Adica nu confunda Zafirul cu Zafira 20 automatic e vorba de diesel si benzina.Un diesel e un diesel...
Like
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG