- mity
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- Roly
- **
- 430 mesaje
- din 26 Jan 2009
- Insignia 2014 1.6 SIDI
- Germania
Roly
- Mesaje scrise: 430
- Locatie: Germania
- Masina: Insignia 2014 1.6 SIDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
mity a scris:Incep un tutorial de schimbare a actionarii geamurilor spate pe o masina Vectra C.
colegul mity il incepe, eu il continui cu ceva care la el nu a fost necesar insa la mine este...
cablajele care sunt in interiorul masinii si ajung pana la mufele de la usi.
masina mea nu a fost doatata cu acestea (din pacate) si cand am cumparat kit-ul de geamuri electrice pe spate nu am verificat in prealabil prezenta acestei instalatii...
cel mai simplu se poate verifica in mufa care intra in usa spate daca exista un fir rosu de 2,5 mm grosime (nu am stat sa-l masor insa asa apare in TIS) + inca 5 fire (de culori diferite)
acesta ajunge conform mufelor de pe forma de cablu din usi doar la alimentarea cu + a geamurilor electrice
firul gros maro care este masa la mine era prezent pe masina.
il puteti vedea in imaginea urmatoare, l-am separat eu manual de restul
am scos din TIS schema electrica completa necesara pentru functionarea geamurilor electrice spate:
iar aceasta este semnificatia prescurtarilor de pe schema:
am gasit la un coleg de forum (mirel_ch) toata instalatia electrica a masinii, aproape completa la un pret foarte bun (zic eu, mie mi-a convenit)
identificam din schema electrica cele 2 mufe din care pleaca instalatia electrica de la usile din spate, X13 respectiv X14
incepem cu mufa X13 (pe partea stanga a masinii)
aceasta este mufa pe care o avem pe forma de cablu a usii:
aceasta este mufa pe care o avem pe forma de cablu a caroseriei:
conform schemei avem nevoie de firele din pinii 1,2,3,4,5,10,18
firul maro care este pe pinul 2 fiind deja prezent pe masina nu mai este necesar.
procedam si scoatem firele din mufa respectiva cu mare grija sa nu rupem clemele de prindere sau sa nu le deformam
culorile firelor ce trebuiesc scoase din mufa sunt:
1 rosu
2 maro (daca nu il aveti)
3 albastru-rosu
4 maro-negru
5 alb
10 gri-negru
18 gri-galben
gri-galben
Va urma
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu am scos toate firele din mufa pana la urma
firele subtiri se scot relativ usor folosind un ac mai sanatos sau o surubelnita dreapta foarte subtire introdusa in orificiul micut de langa acestea
atentie, in mufa aceasta exista inca o submufa (sa-i zic asa) care se poate scoate, aceasta reprezentand pinii de la 7 pana la 19
aceasta se scoate din mufa mare si se desfac cele 2 capacele de pe margini apoi se procedeaza cu surubelnita subtire cum am descris mai sus
firele din 3-6 se scot fara a mai demonta nimic altceva
firele 1 si 2 sunt foarte greu de scos, asa ca daca nu va intereseaza mufa va propun sa o spargeti...
altfel trebuie sa va chinuiti cu 2 ace subtiri bagate simultan in lateralele firului.
se da deoparte clapita care ramane in urma scoaterii submufei si apoi chin (la mine sa scot restul de fire a durat 1 minut iar cele 2 fire groase cam 20 de minute. eu zic ca nu merita efortul acea mufa pe care nici nu o veti mai folosi...
iata si firele scoase din mufa:
identic se procedeaza si cu mufa cealalta (X14)
firele subtiri se scot relativ usor folosind un ac mai sanatos sau o surubelnita dreapta foarte subtire introdusa in orificiul micut de langa acestea
atentie, in mufa aceasta exista inca o submufa (sa-i zic asa) care se poate scoate, aceasta reprezentand pinii de la 7 pana la 19
aceasta se scoate din mufa mare si se desfac cele 2 capacele de pe margini apoi se procedeaza cu surubelnita subtire cum am descris mai sus
firele din 3-6 se scot fara a mai demonta nimic altceva
firele 1 si 2 sunt foarte greu de scos, asa ca daca nu va intereseaza mufa va propun sa o spargeti...
altfel trebuie sa va chinuiti cu 2 ace subtiri bagate simultan in lateralele firului.
se da deoparte clapita care ramane in urma scoaterii submufei si apoi chin (la mine sa scot restul de fire a durat 1 minut iar cele 2 fire groase cam 20 de minute. eu zic ca nu merita efortul acea mufa pe care nici nu o veti mai folosi...
iata si firele scoase din mufa:
identic se procedeaza si cu mufa cealalta (X14)
va urma
- mity
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
am reusit sa descalcesc toata instalatia electrica care circula din REC prin praguri si pe sub bord pana la fiecare usa
cand dau de un net bun o sa pun si poze
acum sunt pe net mobil si viteza de upload e vai de mama ei...
si va avertizez din start...
daca masina nu are instalatia nu va apucati pentru ca NU SE MERITA EFORTUL decat daca vreti neaparat acest moft...
cand dau de un net bun o sa pun si poze
acum sunt pe net mobil si viteza de upload e vai de mama ei...
si va avertizez din start...
daca masina nu are instalatia nu va apucati pentru ca NU SE MERITA EFORTUL decat daca vreti neaparat acest moft...
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
incepem sa deslusim si restul instalatiei...
identificam mufa X1 MALE conform descrierii din TIS:
o identific ca fiind urmatoarea:
se scoate plasticul verde si siguranta de aceeasi culoare din lateral
dupa cum se poate vedea, pentru fiecare pin din mufa exista 2 locase mici
cu 2 surubelnite foarte subtiri sau cu 2 ace otelite se scoate fiecare fir de care este nevoie...
si anume:
53 = gri-verde
54 = albastru-rosu
55 = alb
56 = gri-verde
57 = albastru-rosu
78 = gri-galben
toti pinii au 2 cleme de prindere exact unde sunt acele mici gauri.
identificam mufa X1 MALE conform descrierii din TIS:
o identific ca fiind urmatoarea:
se scoate plasticul verde si siguranta de aceeasi culoare din lateral
dupa cum se poate vedea, pentru fiecare pin din mufa exista 2 locase mici
cu 2 surubelnite foarte subtiri sau cu 2 ace otelite se scoate fiecare fir de care este nevoie...
si anume:
53 = gri-verde
54 = albastru-rosu
55 = alb
56 = gri-verde
57 = albastru-rosu
78 = gri-galben
toti pinii au 2 cleme de prindere exact unde sunt acele mici gauri.
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
in continuare identificam mufa XR2 din care trebuie sa scoatem 2 fire:
desfacem capacul mufei care e prins cu un colier de plastic si descoperim interiorul acesteia:
identificam apoi pinii C2 si C3 ai acestei mufe din care trebuie sa scoatem firele si o scoatem din mufa mama
scoatel prin glisare siguranta de culoare rosie (iese intr-una din partile mufei prin impingere:
de aici scoaterea firelor necesare e foarte simpla, ca la orice alta mufa de acest gen prin presarea cu o surubelnita mica pe iguranta aflata in orificiile din drpetul fiecarui fir. firul se poate bloca si in spatiul unde este siguranta (la mine unul s-a blocat iar celalalt nu)
firele necesare sunt:
C2 = maro-negru
C3 = maro-negru
desfacem capacul mufei care e prins cu un colier de plastic si descoperim interiorul acesteia:
identificam apoi pinii C2 si C3 ai acestei mufe din care trebuie sa scoatem firele si o scoatem din mufa mama
scoatel prin glisare siguranta de culoare rosie (iese intr-una din partile mufei prin impingere:
de aici scoaterea firelor necesare e foarte simpla, ca la orice alta mufa de acest gen prin presarea cu o surubelnita mica pe iguranta aflata in orificiile din drpetul fiecarui fir. firul se poate bloca si in spatiul unde este siguranta (la mine unul s-a blocat iar celalalt nu)
firele necesare sunt:
C2 = maro-negru
C3 = maro-negru
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
ultimele 2 fire necesare instalatiei sunt cele 2 de culoare rosie care dupa presupunerea mea intra direct in sigurante.
poze nu mai am cu firele in mufa insa se scot relativ usor, cu 2 surubelnite subtiri:
urmeaza o munca usoara, unde trebuie putina atentie
adca sa grupam firele scosae din instalatie si sa le punem cap la cap in functie de fiecare mufa si unde trebuie sa ajunga fiecare
le identificam in principiu dupa lungime...
cel mai lung fir rosu si cel mai lung maro-negru vor ajunge din REC (in portbagaj, in stanga) la usa dreapta spate si se duce prin praguri si pe sub bord...
celelalte 2 de aceeasi culoare ajung la usa din stanga spate circuland doar prin pragul stang, deci sunt mai scurte.
identic gasim si celelalte fire din instalatie, punandu-le in functie de lungime.
e greu de descris aici pe forum insa daca sunteti atenti se identifica foarte usor
mufa X1 se afla undeva in stalpul de la picioarele soferului iar X2 se afla in stalpul de la picioarele pasagerului.
firele scurte gri-verde si albastru rosu duc din X1 pana la usa stanga spate
firele lungi gri-verde si albastru rosu duc catre usa din dreapta spate, pe sub bord
firul alb duce cu capatul tata inspre X1, capatul scurt mama duce spre usa stanga spate iar cel lung catre usa pasagerului
firul gri-galbencare duce din X2 in usa dreapta spate circula prin prag...
poze nu mai am cu firele in mufa insa se scot relativ usor, cu 2 surubelnite subtiri:
urmeaza o munca usoara, unde trebuie putina atentie
adca sa grupam firele scosae din instalatie si sa le punem cap la cap in functie de fiecare mufa si unde trebuie sa ajunga fiecare
le identificam in principiu dupa lungime...
cel mai lung fir rosu si cel mai lung maro-negru vor ajunge din REC (in portbagaj, in stanga) la usa dreapta spate si se duce prin praguri si pe sub bord...
celelalte 2 de aceeasi culoare ajung la usa din stanga spate circuland doar prin pragul stang, deci sunt mai scurte.
identic gasim si celelalte fire din instalatie, punandu-le in functie de lungime.
e greu de descris aici pe forum insa daca sunteti atenti se identifica foarte usor
mufa X1 se afla undeva in stalpul de la picioarele soferului iar X2 se afla in stalpul de la picioarele pasagerului.
firele scurte gri-verde si albastru rosu duc din X1 pana la usa stanga spate
firele lungi gri-verde si albastru rosu duc catre usa din dreapta spate, pe sub bord
firul alb duce cu capatul tata inspre X1, capatul scurt mama duce spre usa stanga spate iar cel lung catre usa pasagerului
firul gri-galbencare duce din X2 in usa dreapta spate circula prin prag...
va urma
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
firele care ajung la usa din dreapta spate nu circula pe sub bord ci pe sub scaunele din fata...
cel putin asa cred...
ieri am demontat partea din dreapta a masinii si am intins firele... am avut surpriza ca cele de la usa din dreapta spate sa nu ajunga pana la mufa X1. evident ca nici in REC nu aveau cum sa ajunga...
firul galben-gri a ajuns in X2 fara probleme insa la X1 nici daca le trageam la limita nu ajungeau...
practiv pare aceeasi distanta insa nu e...
o sa le prelungesc in asa fel incat sa le trag pe sub bord, ca sa nu mai demontez si scaunele de pe masina...
cand o sa ajung la stalpul din stanga spate o sa fac si poze (ieri am mai avut o surpriza, acumulatorii din aparat erau morti, de-abia scosi de la incarcat)
cel putin asa cred...
ieri am demontat partea din dreapta a masinii si am intins firele... am avut surpriza ca cele de la usa din dreapta spate sa nu ajunga pana la mufa X1. evident ca nici in REC nu aveau cum sa ajunga...
firul galben-gri a ajuns in X2 fara probleme insa la X1 nici daca le trageam la limita nu ajungeau...
practiv pare aceeasi distanta insa nu e...
o sa le prelungesc in asa fel incat sa le trag pe sub bord, ca sa nu mai demontez si scaunele de pe masina...
cand o sa ajung la stalpul din stanga spate o sa fac si poze (ieri am mai avut o surpriza, acumulatorii din aparat erau morti, de-abia scosi de la incarcat)
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
montarea instalatiei electrice continua cu tragerea firelor din REC...
demontam panoul din stanga din portbagaj si acolo gasim REC-ul
firele rosii se vor baga in mufa in care intra celelalte fire rosii
pozele le gasiti mai sus postate (mufa mare cu 3 fire rosii groase)
eu am identificat cu aparatul de masura pinii unde trebuiau bagate firele, in schema aparand ca firele respective ajung direct in spatele sigurantelor (probabil o scapare)
ele pleaca din sigurantele FR6 si FR7 si ajung in spatele acestei mufe
nu mi-am notat si pinii exacti insa nu sunt greu de gasit.
la fel montam si in mufa XR2 (maro) cele 2 fire subtiri maro-negru
montajul se face invers fata de ce a fost la demontare...
nu cred ca isi are rostul sa mai postez inca odata pozele pentru ca sunt mai sus...
atentie insa ca trebuie neaparat sa scoateti sigurantele de pe fiecare mufa in parte...
altfel nu veti reusi sa puneti firele cum trebuie...
urmarim apoi cablajul masinii
se observa ca firele rosii circula pe sus iar firele subtiri si de alte culori circula pe jos
eu personal am prins fie cu banda izolatoare fie cu coliere de plastic (in functie de cat spatiu aveam la dispozitie)
indepartam protectia care se afla intre bancheta si stalpul usii din spate si se trag firele care vin din REC
demontam ornamentul de plastic care acopera pragul si apoi canalul alb prin care trec firele
daca sunteti mai iscutiti puteti sa trageti firele fara sa mai demontati acel canal
eu l-am demontat pentru ca am vrut sa prind firele si in interiorul acestei protectii
tragem apoi firele prin stalpul usii pentru a le scoate inspre mufa:
tragem firele prin mansonul de plastic (eu m-am ajutat de un colier de plastic mai lung, voi puteti improviza alte chestii)
demontam mufa si scoatem submufa interioara, apoi montam firele fiecare la locul lui, conform schemei
apoi tragem firele care ne raman, si cele de la usa din dreapta si cele de la usa din stanga pana in dreptul stalpului stanga fata (la mufa X1) care se gaseste langa maneta de eliberare a capotei...
dupa cum am zis, firele care veneau de la usa din dreapta spate eu le-am prelungit si apoi le-am tras prin spatele bordului, insa poze nu am mai facut pentru ca se facuse deja tarziu si telefonul are un blitz destul de slab (nu s-ar fi vazut mai nimic)
nu e greu si nu cred ca isi au rostul sa fac poze cum am prelungit niste fire...
demontam panoul din stanga din portbagaj si acolo gasim REC-ul
firele rosii se vor baga in mufa in care intra celelalte fire rosii
pozele le gasiti mai sus postate (mufa mare cu 3 fire rosii groase)
eu am identificat cu aparatul de masura pinii unde trebuiau bagate firele, in schema aparand ca firele respective ajung direct in spatele sigurantelor (probabil o scapare)
ele pleaca din sigurantele FR6 si FR7 si ajung in spatele acestei mufe
nu mi-am notat si pinii exacti insa nu sunt greu de gasit.
la fel montam si in mufa XR2 (maro) cele 2 fire subtiri maro-negru
montajul se face invers fata de ce a fost la demontare...
nu cred ca isi are rostul sa mai postez inca odata pozele pentru ca sunt mai sus...
atentie insa ca trebuie neaparat sa scoateti sigurantele de pe fiecare mufa in parte...
altfel nu veti reusi sa puneti firele cum trebuie...
urmarim apoi cablajul masinii
se observa ca firele rosii circula pe sus iar firele subtiri si de alte culori circula pe jos
eu personal am prins fie cu banda izolatoare fie cu coliere de plastic (in functie de cat spatiu aveam la dispozitie)
indepartam protectia care se afla intre bancheta si stalpul usii din spate si se trag firele care vin din REC
demontam ornamentul de plastic care acopera pragul si apoi canalul alb prin care trec firele
daca sunteti mai iscutiti puteti sa trageti firele fara sa mai demontati acel canal
eu l-am demontat pentru ca am vrut sa prind firele si in interiorul acestei protectii
tragem apoi firele prin stalpul usii pentru a le scoate inspre mufa:
tragem firele prin mansonul de plastic (eu m-am ajutat de un colier de plastic mai lung, voi puteti improviza alte chestii)
demontam mufa si scoatem submufa interioara, apoi montam firele fiecare la locul lui, conform schemei
apoi tragem firele care ne raman, si cele de la usa din dreapta si cele de la usa din stanga pana in dreptul stalpului stanga fata (la mufa X1) care se gaseste langa maneta de eliberare a capotei...
dupa cum am zis, firele care veneau de la usa din dreapta spate eu le-am prelungit si apoi le-am tras prin spatele bordului, insa poze nu am mai facut pentru ca se facuse deja tarziu si telefonul are un blitz destul de slab (nu s-ar fi vazut mai nimic)
nu e greu si nu cred ca isi au rostul sa fac poze cum am prelungit niste fire...
va urma
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
dupa cateva luni in care am fost super ocupat, iata ca am gasit ceva timp sa mai lucrez si la masina... Am reusit sa termin instalatia electrica pentru geamurile spate...
Totul functioneaza perfect...
Voi reveni si cu poze privind schema electrica si implementarea. Momentan postez de pe telefon si nu am cum sa pun poze.
Totul functioneaza perfect...
Voi reveni si cu poze privind schema electrica si implementarea. Momentan postez de pe telefon si nu am cum sa pun poze.
- mity
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
avand in vedere ca mai avem un cloeg care a avut curajul sa faca aceasta modificare, insa s-a lovit de faptul ca in usa soferului nu are cablajul complet pentru geamurile electrice spate, ma simt nevoit sa vin in ajutor...
ce mai aveam de explicat (si ce a fost necesar de implementat pe masina mea, nu garantez ca pe alte masini ar fi la fel implementarea, trebuie consulat TIS-ul) am fost obligat sa adaug cateva fire in cablajul din usa soferului, intre DDM si modulul de control al geamurilor, inchiderii si oglinzilor...
dotarea standard a vectrei mele era fara geamuri electrice spate, deci nici aceste fire nu erau necesare "de uzina"
a trebuit sa le improvizez de unul singur...
pentru inceput consultam biblia (a se citi TIS)
aici gasim schema pentru comenzile de pe usa soferului.
identificam modulele in functie de ce zice TIS:
conform acestei scheme si identificari cu dotarile masinii, avem firele pentru oglinzi (selectie + joystick), inchidere centralizata, geam stanga si geam dreapta.
ne-ar lipsi firele pentru commutarea geamurilor fata-spate dar si firele pentru siguranta copiilor (adica sa dezactivam comanda geamurilor de pe usile spate, in asa fel incat copii daca apasa pe ele sa nu se deschida geamurile... siguranta... etc)
dupa ce demontam panoul usii soferului (aproximativ la fel ca la usile spate insa dupa ce ai experienta cu acestea de pe spate parca e mai simplu la usa soferului ) identificam modulul numit DDM (driver door module) si mufa care intra in controalele de pe usa soferului.
imi cer scuze insa din cauza ca ma grabeam sa termin mai repede (eram plecat de acasa, cu copilul dupa mine si nu stiam cata rabdare mai poate avea) am omis sa fac poze inainte sa ma apuc de tras cabluri...
deci poza urmatoare arata deja DDM-ul cu mufa de la controale dar si firele trase (cele lipsa)
conform schemei din TIS, ne rezulta necesare nici mai mult nici mai putin de 3 fire:
pin DDM------------------ culoare------------------pin comanda usa sofer
30-------------------------negru-galben------------------5 ( editat Edwin )
28------------------------negru-verde--------------------4
18--------------------------gri-verde----------------------3
am purces la cautarea unor pini care sa se potriveasca cu cei necesari si in DDM si in comanda de pe usa soferului
insa din cauza ca aveam o instalatie partiala nu am gasit exact ce imi trebuia si am ales sa improvizez pe culori cat mai apropiate de ce aveam nevoie...
poza e aceeasi ca mai sus.
inainte sa montez fata de usa am facut si o proba si a functionat totul fara probleme...
am purces la montarea fetei usii si am montat totul la loc.
pana la ora actuala nu am avut nici cea mai mica problema cu geamurile electrice spate...
ce mai aveam de explicat (si ce a fost necesar de implementat pe masina mea, nu garantez ca pe alte masini ar fi la fel implementarea, trebuie consulat TIS-ul) am fost obligat sa adaug cateva fire in cablajul din usa soferului, intre DDM si modulul de control al geamurilor, inchiderii si oglinzilor...
dotarea standard a vectrei mele era fara geamuri electrice spate, deci nici aceste fire nu erau necesare "de uzina"
a trebuit sa le improvizez de unul singur...
pentru inceput consultam biblia (a se citi TIS)
aici gasim schema pentru comenzile de pe usa soferului.
identificam modulele in functie de ce zice TIS:
conform acestei scheme si identificari cu dotarile masinii, avem firele pentru oglinzi (selectie + joystick), inchidere centralizata, geam stanga si geam dreapta.
ne-ar lipsi firele pentru commutarea geamurilor fata-spate dar si firele pentru siguranta copiilor (adica sa dezactivam comanda geamurilor de pe usile spate, in asa fel incat copii daca apasa pe ele sa nu se deschida geamurile... siguranta... etc)
dupa ce demontam panoul usii soferului (aproximativ la fel ca la usile spate insa dupa ce ai experienta cu acestea de pe spate parca e mai simplu la usa soferului ) identificam modulul numit DDM (driver door module) si mufa care intra in controalele de pe usa soferului.
imi cer scuze insa din cauza ca ma grabeam sa termin mai repede (eram plecat de acasa, cu copilul dupa mine si nu stiam cata rabdare mai poate avea) am omis sa fac poze inainte sa ma apuc de tras cabluri...
deci poza urmatoare arata deja DDM-ul cu mufa de la controale dar si firele trase (cele lipsa)
conform schemei din TIS, ne rezulta necesare nici mai mult nici mai putin de 3 fire:
pin DDM------------------ culoare------------------pin comanda usa sofer
30-------------------------negru-galben------------------5 ( editat Edwin )
28------------------------negru-verde--------------------4
18--------------------------gri-verde----------------------3
am purces la cautarea unor pini care sa se potriveasca cu cei necesari si in DDM si in comanda de pe usa soferului
insa din cauza ca aveam o instalatie partiala nu am gasit exact ce imi trebuia si am ales sa improvizez pe culori cat mai apropiate de ce aveam nevoie...
poza e aceeasi ca mai sus.
inainte sa montez fata de usa am facut si o proba si a functionat totul fara probleme...
am purces la montarea fetei usii si am montat totul la loc.
pana la ora actuala nu am avut nici cea mai mica problema cu geamurile electrice spate...
Puiu_2009
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2017 B20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2009
- Mesaj Privat
Puiu_2009
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2017 B20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2009
- Mesaj Privat
- mity
- OP
- 261 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Braila
mity
- Mesaje scrise: 261
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,957 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,957
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
corect...
pinii 6 si 12 sunt liberi
pinul scris de mine ca fiind 9 este de fapt 5
se poate vedea in schema...
imi cer scuze dar la ora aceea la care am postat dormeam pe mine...
am sa rog un moderator sa editeze postul meu (eu nu mai am acest drept)
apropo, daca zici ca 12 e ocupat imi poti zice ce culoare e pe acel fir?
si daca e fir acolo in ce pin al DDM ajunge?
cumva ai oglinzi rabatabile electric?
sau alarma de uzina?
pinii 6 si 12 sunt liberi
pinul scris de mine ca fiind 9 este de fapt 5
se poate vedea in schema...
imi cer scuze dar la ora aceea la care am postat dormeam pe mine...
am sa rog un moderator sa editeze postul meu (eu nu mai am acest drept)
apropo, daca zici ca 12 e ocupat imi poti zice ce culoare e pe acel fir?
si daca e fir acolo in ce pin al DDM ajunge?
cumva ai oglinzi rabatabile electric?
sau alarma de uzina?