aditzus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2013
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Si ca o recomandare, NU CUPLATI AC CU MOTORUL TURAT (in mers sau alte situatii) ci numai la relanti sau se asteapta reducerea turatiei, deoarece compresorul opune o oarecare rezistenta la rotire si pana la ajungerea la turatia motorului ambreiajul compresorului patineaza si se incinge puternic ceea ce duce la arderea sigurantei termice.
La arderea sigurantei termice mai poate contribui si ambreiajul, care daca este uzat, nu asigura contact suficient intre disc si fulie. Asta se poate rezolva cu niste saibe speciale f subtiri care se afla pe ax sub discul ambreiajului (de regula se indeparteaza una sau doua).
aditzus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2013
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=kp8pXmlFq_w
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
aditzus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2013
- Mesaj Privat
Am desfacut compresorul ieri, din pacate pt mine s-a rupt surubul de la fulei si a trebuit sa muncesc putin mai pult sa il dau afara......... am inlocuit siguranta termica. La Delphi siguranta si dioda au lacasuri special si un capac mic din plastic, prin urmare sunt usor acesibile. Aa cuplat bobina direct si merge acum. De la buton nu cupleaza deoarece nu am ninic in instalatie.
Intrebarea este cam cat ar costa o incarcare cu freon. O alta intrebare ar fi cum se verifica daca exista pierderi pe undeva?
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
shao
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
1. Bobina in scurtcircuit-se remediaza prin demontare si distrugerea diodei paralel care este scurtcircuitata, bobina fiind buna;
2. Bobina intrerupta- se remediaza prin straparea sigurantei termice serie, bobina fiind buna;
Cazul cel mai rau este ce spuneam la inceput, adica bobina cu adevarat arsa.
Dupa ce am citit mai multe topicuri incerc sa ma adresez cuiva care, dupa prima impresie, se pricepe.
Masina opel astra h 2004 1.7 cdti....
Problema cu compresorul= climatronic am ramas fara clima
La mecanic mi s-a zis ca fulia compresorului e gripata.
Compresorul e acesta:



Din ce am gasit pe forum ar fi un compresor fara ambreaj. Daca dau fulia jos se poate pune usor inapoi sau trebuie presa? Ce probleme as putea gasi daca dau fulia jos? Compresorul din imagini are bonina cu siguranta termica?
Am pus masina pe op-com si am gasit urmatoarele care mi-au atras atentia:


1. De ce AC relay e dezactivat si nu se poate activa? Pt ca nu are ambreaj compresorul?
2. De ce outside temperature e 0? Unde e senzorul care masoara acesta temperatatura? Dupa cum se vede afara erau peste 30 de grade iar senzorul din stanga de pe grila din fata functioneaza ( am dat pe el cu aer rece de la un compresor si termeratura afisata pe bord a inceput sa scada).
Tot cu op-com am gasit eroarea acesta:
B0290 - Coil Compressor Stroke Control Circuit Low Voltage
(06) - Not present
De unde as putea incepe cautarile? Demontarea fuliei ( daca nu e complicata treaba; scule si persoana care se pricepe exista)? Alti senzori de verificat? Alte cautari cu op-com?
Multumesc pentru idei/sfaturi!
Cipri
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
Daca fulia ar fi gripata (mai bine zis rulment gripat) ar patina cureaua ceea ce s-ar vedea sigur dar asta ar fi valabil la un compresor cu ambreiaj unde fulia este prinsa pe "gatul" compresorului si abia la cuplarea AC ambreiajul cupleaza axul compresorului la fulie..
La un compresor fara ambreiaj fulia antreneaza axul si griparea ar insemna probleme in compresor cu toate ca si aici fulia are un rulment care se poate gripa.
Fara bobina

Cu bobina

shao
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Toate pozele sunt facute de mine la compresorul meu. In prima poza se vede asa pentru ca mufa are o prindere pe compresor (sageata rosie).

Anul trecut am avut probleme cu cablul dintre mufa alba din prim-plan si mufa indicata cu sageata albastra. Dupa cum se observa in poza cablul nu mai e cel de origine. Testat cu un multimetru am gasit ca, acest cablu, are continuitate.
Intrebare: se poate totusi alimenta compresul direct la mufa indicata cu sageata albastra? Sa zicem cu 2 fire de la baterie?
Pana acum am inteles ca:
- compresorul meu e fara ambreaj
- prima poza din op-com cu releul, ca e normal sa nu fie activ
- din tot acel angrenaj, rulmentul fuliei (cod piesa 14124020 dupa poza trimsa de tine) ar fi cel care s-ar sctrica
Nu am inteles:
- daca demontarea/re-montarea fuliei implica o presa (eu cred ca nu dar as dori o confirmare de la cineva care a facut deja operatia de montare/demontare(
- de ce outside temperature e 0 in op-com
- ce insemna Coil Compressor Stroke Control Circuit Low Voltage ; atat timp cat nu ar fi vre-o siguranta termica sarita/scurt pentru ca nu exista bobina la compresul meu;
Multumesc inca o data pentru eventualele raspunsuri/idei !
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
La mine compresorul e cu ambreiaj si intradevar are acelasi tip de mufa care alimenteaza bobina ambreiajului. La tine cred ca prin acea mufa se alimenteaza altceva. Daca ai clima si nu AC normal cred ca este alta configurare a instalatiei electrice care comanda ventilatorul si senzorii de temperatura din habitaclu (cel care comanda pornirea si oprirea instalatiei).
Referitor la scoaterea fuliei la mine a iesit f. usor, cu mana daca este trasa perfect spre inainte. Ea este blocata cu o siguranta zegher.
Nu am inteles totusi exact daca fulia este blocata.
Opcom-ul vad ca "vede" presiune in instalatie, ca sa fie ceva probleme cu senzorul dar totusi ar trebui vazut daca mai exista vreun contact mecanic (presostat) care detecteaza presiunea si care nu functioneaza.
shao
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Am verificat si exista o mufa conectata la compresor. In partea din dreapta/jos. Am clima deci cred ca e legata de diferiti senzori. Din pacate nu stiu decat locatia celui din grila din fata-a masinii. Restul nu stiu pe unde si ce sunt. Poate instalez TIS sa vad ce aflu!
Dar intre timp am gasit ca piesa din fata fuliei are un mic joc....e normal? Asa face si la tine?
http://youtube.com/watch?v=VNx1lbMlx_o
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
shao
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
- gigatel30
- **
- 282 mesaje
- din 13 Jul 2012
- Astra 2002 Z16SE
- Vrancea
gigatel30
- Mesaje scrise: 282
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2012
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
1. Compresor cu bobina: la aparitia tensiunii la cupla compresorului (realizata de un releu normal sau unul din HACM), platanul compresorului este atras de catre bobina si lipit de fulie, invartindu-se o data cu acesta, deci implicit si axul compresorului. In acest caz tensiunea de comanda e fixa, 12V.
Defectiunile la acest tip de compresor sunt:
- la platan (nituri forfecate);
- bobina in scurt sau intrerupta (dioda in scurt sau siguranta termica arsa);
- rulment fulie uzat sau gripat;
- rulment interior (in compresor) uzat sau blocat.
2. Compresor fara bobina: Fulia compresorului este solidara cu platanul, respectiv axul compresorului si se invarte tot timpul. Cupla compresorului este legata la o electrovalva din capacul din spate al compresorului si primeste tensiune variabila intre 5 si 12V, dictata de blocul climatronic din habitaclu.
Defectiunile la acest tip de compresor sunt:
- electrovalva defecta;
- rulment fulie uzat sau gripat;
- rulment interior (in compresor) uzat sau blocat.
NOTA: Compresoarele fara bobina de tip Delphi de pe Opel, au fulie de plastic!
shao
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
Sa luam cazul al 2lea: compresor fara bobina (am "dedus" ca al meu e fara bobina pentru ca nu exista nici o mufa in apropierea fuliei si doar una la capatul opus al compresorului...in partea de jos...care ar fi alimentarea electrica al electrovalvei).
1.electrovalva defecta
cum as putea sa o testez cu un aparat de masura? as putea lega 2 fire de la baterie direct la mufa electrovalvei ca sa vad daca compresorul cupleaza? daca cupleaza as putea deduce ca problema e la instalatia electrica a masinii sau la senzorii care controleaza temperatura.
2. rulment uzat/gripat
cred ca prin demontare se poate afla. mi s-a spus ca re-montarea nu necesita presa sau alte scule speciale.
daca e gripat se poate "degripa"? adica se poate curata cu perie de sarma sau unge cu ceva?
daca e uzat (adica interiorul rulmentului) atunci trebuie schimbat.
corect?
3. rulment compresor
se schimba compresorul? sau exista ca piesa de schimb?
Merci pentru timpul acordat si toate cele bune!
Cipri
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Teoretic se poate masura, dupa cate stiu trebuie sa aiba 12 ohm. Ea primeste alimentare in impulsuri, deci nu o poti testa separat.
2. rulment uzat/gripat
Gripat=blocat, nu mai ai ce sa-i faci, doar sa-l schimbi. Pentru rulmentul fuliei iti trebuie presa si la scos si la montat. Atentie mare ca fulia e de plastic si poate sa crape usor!
3. rulment compresor
Nu exista ca piesa de schimb sau daca exista nu merita munca, decat daca faci pentru amorul propriu cum am facut eu la Tigra fiicei mele. Daca-l face altcineva nu o sa-ti convina pretul.
Deci alt compresor din dezmembrari.
shao
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2008
- Mesaj Privat
On the Astra-H with ECC, Opel is using for the first time a compressor with an externally regulated compressor stroke. The swash plate is changed by a PWM valve which is regulated from the control panel of the ECC.
This enables the compressor to be precisely regulated between minimum and maximum output. For this reason, the magnetic clutch can be dispensed with. Compressor oil supply is guaranteed, even when the compressor is operating at minimum output.

Am gasit mai mult legat de acea electrovalva....din TIS
Din pacate nu am demontat nimic la masina. Tind sa cred ca e o probleme electrica undeva!
Ce senzori exista la ECC (electronic climate control) si cum se pot testa?
Mai sus am pus un print screen din op-com cu temperatura 0 la un senzor! Daca temperatura ar fi prea scazuta (cea inregistrata de senzori) atunci compresorul nu ar porni! Nu?
Multumesc!
s3bi
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2014
- Mesaj Privat
Am schimbat radiatorul, a functionat AC-ul, masina a stat aprox. o saptamana, perioada dupa care nu a mai functionat. Am mers la service unde mi-au spus ca este compresorul defect. Au tras freonul din instalatie si l-au bagat inapoi operatie dupa care AC-ul a functionat 2 zile. Sugestii? Sa fie electrovalva? Ce presupune inlocuirea ei?