- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
*****
Mesaje informative: 3
Data inscrierii: 30/05/2005
Mesaje: 594
Locatie: Bucuresti
Te-a ajutat raspunsul meu?
Mesaj Mie 08 09, 2006 12:20 am Comentariu Inadecvat ?! Raspunde cu citat (quote)
Diagnosticul bobina arsa se poate pune doar cand ai dat-o jos si ai vazut ca au sarit spirele din rasina cu care este impregnata. Pana atunci exista doar doua diagnostice:
1. Bobina in scurtcircuit-se remediaza prin demontare si distrugerea diodei paralel care este scurtcircuitata, bobina fiind buna;
2. Bobina intrerupta- se remediaza prin straparea sigurantei termice serie, bobina fiind buna;
Cazul cel mai rau este ce spuneam la inceput, adica bobina cu adevarat arsa
https://www.clubopel.com/vie...=bobina+compresor
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
In alta ordine de idei, intai citesti ce s-a scris referitor la problema ta, utilizand butonul Cautare. Daca nu ai gasit raspunsul, postezi. Daca ai posibilitatea, folosesti YMess, acest forum nu este chat. Apoi, eu stiu ca esti nerabdator sa rezolvi problema, dar noi cei de pe forum te putem scuti doar de documentare (am facut-o noi care am avut aceeasi problema). Si inca ceva, in jurul orei 18, scriai pe forum, noi (unii) eram la Polivalenta la intalnirea saptamanala, cum vad ca esti din Bucuresti, te puteai deranja sa vi pana acolo si discutam pe indelete. Oricum timp era berechet, am plecat pe la 21:45.
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
nick_dita
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Combo 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2007
- Mesaj Privat
AM ZIS CA SCAP DE PROBLEMELE CU AERUL CONDITIONAT SI, IATA, N-AM SCAPAT! De curand, cu ajutorul lui Laurentiu Divora, am reparat bobina de la compresor, care avea siguranta termica intrerupta...Am reincarcat instalatia cu freon si tot asa, cam 2 saptamani de fericire pe caldurile astea ...Numai ca, dupa ceva timp, a aparut tot mai pregnant un fasait in bord, in instalatie si evident racirea devenea tot mai ineficienta. In plus, aer rece baga numai prin stanga, prin orificiul de la sofer in timp ce in partea opusa aerul era practic doar ventilat, era ca afara....Motiv pentru care am crezut ca ceva s-a intamplat in bord, la distribuitorul de aer rece, la acele elecrovalve, sau la nu stiu ce minuni (dupa parerea spacialistului din service). Mentionez ca, la inceput, se auzea o scurta fasaitura, sau un zgomot specific (cum porneste cd-ul, zgomotul acela de 1-2 secunde), dar cu timpul aceasta chestie era mai pregnanta, in special cand porneam de la stop, sau de la relantiu.....iar fasaiala a devenit si mai pregnanta, ea auzindu-se si dupa orirea AC-ului sau a motorului timp de 3-4 secunde. Am ajuns din nou in service, convins ca trebuie sa fie o spartura la distributia aerului din bord, sau la electrovalve. Tipul de acolo mi-a verificat, s-a uitat cu lampa speciala de UV pentru detectarea eventualelor scurgeri si a scos masinaria de reumplere a freonului pentru a verifica presiunea si nu mai stiu ce...SURPRIZA: freonul meu era intr-o cantitate mult mai mica si respectivul, mi-a bagat 100 g, dupa care mi-a mai bagat inca 100g, iar instalatia a inceput sa raceasca tun. Concluzia? Instalatia imi pierde freon!! Nu mi-a putut verifica exact pierderea in grame ca asta insemna programarea masinariei si in consecinta o noua taxare de reincarcare, dar a fost dragutz si mi-a bagat freon, asa din ochi, motivand ca sunt absolviti de orice raspundere a garantiei atata timp cat masinaria nu a detectat prima data nici o pierdere, nici la vacuum, nici la presiune. In plus mi-a bagat o cantitate de solutie UV mai mare, concentrata, pentru detectarea locului in care pierde. Astazi, dupa doua zile in care l-am folosit non-stop, aerul racea inca, dar parca a devenit tot mai pregnanta fasaitura, semn ca in scurt timp o sa raman iar fara freon. La verifiacarea de astazi, tipul s-a uitat cca 15 min cu lampa fluorescenta ( dupa ce acum 2 zile mi-a bagat cantitatea aceea mai mare de solutie UV) si n-a detectat nimik in instalatie. Asta inseamna ca problema e in bord si lucrurile se complica. A mai patit cineva asa ceva??? daca da, dati-mi un sfat, cum e mai bine sau oportun sa procedez, se poate astupa un por care produce o pierdere semnificativa in cca 2 saptamani, sau singura solutie ramane demonatrea???
Va multumesc, in primul rand pentru rabdarea cu care mi-ati ascultat patania si va sunt recunoscator cu eventualele pareri sau sfaturi...
Cu consideratie, Nick Dita
- tractorasASTRA_DTI
- *
- 1 mesaje
- din 24 Aug 2007
tractorasASTRA_DTI
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2007
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
Desfunda tubul de drenaj al condensului A/C. Aceasta se poate face daca ai maini subtiri si prin interiorul carcasei filtrului de polen. Daca nu, iti trebuie rampa sau elevator si operatia se face pe dedesubt. Ca sa nu ma intrebi cum, iti dau un indiciu: functia Cautare. Cuvinte cheie: Apa la picioare pasager, Mocheta uda, etc.
- stefanmanea
- *
- 4 mesaje
- din 15 Aug 2007
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
stefanmanea
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
Probleme cu A/C-ul am si eu pe un Opel Astra H. Fata de masina anterioara dotata tot cu clima, atunci cand pornesc A/C-ul se simte ca ar cupla ceva (creste putin in rotatie, si pare ca se aude si motorasul radiatorului de A/C), dar nu se aude acel sunet specific compresorului (cred ca ala face TZAC). De pus freon, am pus. Am golit toata instalatia (380g), am facut vidare, am pus ulei, si apoi am incarcat cu 680g de freon, lucru ce m-a costat 60RON la IPSO(la negru). In schimb, in continuare nu baga aer rece. De asemenea, am mai observat ca atunci cand intru/ies in/din masina, se aude un uruit/fasait pe partea dreapta de parca ar fii de la motorasele de la clima, si am mai observat un fasait la aripa dreapta fata, pare sa fie un gaz evacuat sub presiune. La masina anterioara, atunci cand cuplam A/C-ul, tevile de langa compresor/condensator (nu stiu care e unu, care e altul) se raceau aproape instant, semn ca totul era ok, in schimb la masina asta, tevile raman la fel de calde. Din ce am mai citit pe forum, acel uruit/fasait ar fii de la corpuri straine intrate la flaps-uri, si cum ca le-ar bloca... A mai intailnit cineva o problema asemanatoare... aveti idee de la ce ar fii?
Maine am programare pentru o constatare la ROMAD, sper ca domnii de acolo sa gaseasca o rezolvare la problema mea... revin cu update..intre timp, astept parerile voastre..
qwertyus1
- Mesaje scrise: 49
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2006
- Mesaj Privat
- stefanmanea
- *
- 4 mesaje
- din 15 Aug 2007
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
stefanmanea
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
Am fost azi la constatare la Romad... am dat 42RON, si surpriza.. compresorul e busit.. trebuia sa imi dau seama singur, dar am vrut sa ma asigur :d.. treaba e ca miezul nu se nivarte odata cu rotorul antrenat de cureaua de accesorii. Pentru toti care mai au astfel de probleme, inainte de a va duce la o constatare, cuplati AC si vedeti daca surubul din mijlocul compresorului se roteste in acelasi timp cu rotorul antrenat de curea... la mine nu.. Ce sa mai.. o sa incep sa caut compresor Delphi WC, sper sa nu ma sperie preturile.. am discutat la Romad, montajul compresorului + refill la freon aproximativ 2 mil 😢.
Offtopic: Daca ma poate ajuta cu un compresor sa dea de veste..
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- stefanmanea
- *
- 4 mesaje
- din 15 Aug 2007
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
stefanmanea
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Aug 2007
- Mesaj Privat
cote- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2009
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
alin3ll
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2008
- Mesaj Privat
- LDivora
- *****
- 3,076 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,076
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
alin3ll
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jul 2008
- Mesaj Privat
- casper_1707
- *
- 49 mesaje
- din 08 Mar 2009
- Astra 2006 Z17DTL
- Bacau
casper_1707
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mar 2009
- Mesaj Privat
Am o Astra G din 2006 care a avut radiatorul de AC busit. S-a inlocuit dar nu se mai raceste in masina (masina nu am avut-o de noua si nu am un termen de comparatie anterior deoarece am luat-o prin februarie 2009).
La reprezentanta (unde a fost si efectuata operatia de inlocuire radiator + incarcare instalatie) imi spun ca ei pun masina pe tester si nu vad nici o problema.