- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,304 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,304
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
LE: gasit poza pe forum, 8 diode, 4 bobine. Alea de excitatie nu le vad.
https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1060
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Sunt posesori de Vectra A(Vauxhall Cavalier) si Vectra B(Vauxhall Vectra) pe forumurile engleze care au scos si ei in exterior releul sau puntea(asta cedeaza de obicei la ele) dar habar n-am cum si ce au facut sa-l protejeze. Insa au facut asta pe acelasi motiv ca e chinuiala sa-l demontezi de pe masina pentru o reparatie si oamenii erau taxati in service o gramada pentru manopera. 😊
L.E
Pune ceva poze cu modificarea (dar fa-le cu un aparat foto, nu cu un telefon de duzina) sa le vedem si noi ca poate implementam mai multi ideia ta.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Sam 26 Jan, 2013 1:01 am
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
England 'my ass' -> China... ca asta-i marfa care se gaseste la noi in Romania, scumpa si de slaba calitate. Data viitoare cand ma mai lasa puntea (peste multi ani, sper eu) iau punte BOSCH pentru alternator BOSCH de 120Amp si rog electricianul sa faca un efort in plus (contra cost, bineinteles) sa-mi scoata diodele din puntea BOSCH si sa mi le puna in puntea Mobiletron de pe masina (sau in cea veche, chiar daca si era ceva Dai-Nai). Trebuie sa se poata, trebuie sa si tina mai mult ca diodele sunt de putere apropiata celor din puntea originala Hitachi.
Uite un link spre o discutie in care cineva care a facut deja asta : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=107924 si bravo lui ca a reusit !
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat







liviu2004- Suspendat
- 2,304 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,304
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,593 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,593
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
jucaria aia o legi pe furtunu de incalzire al caloriferului,dar mai ai nevoie de o chestie electronica care sa opreasca curentu in momentu cand apa din motor ajunge la temperatura de lucru
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pai ia fa tu un calcul, cat consuma 4 bujii cu incalzire rapida (in 4-5sec sunt rosii) si cat consuma 3 bujii normale care au timp de incalzire normal (15sec, sau mai mult ) si deci consuma mai putin.
Anyway, aparatul de masura va spune la final cat e consumul si daca e asa cum spun eu.
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
jucaria aia o legi pe furtunu de incalzire al caloriferului,dar mai ai nevoie de o chestie electronica care sa opreasca curentu in momentu cand apa din motor ajunge la temperatura de lucru
Adica, ce am scris eu mai sus nu a fost inteles de voi cei care sunteti mai experimentati ca mine. Am scris mai sus ca dupa 45-60sec un modul electronic va comuta postincalzirea motorului de pe cele 4 bujii motor pe cele 3 bujii CGP. 'Jucaria aia' in cazul meu e foarte usor sa ma folosesc de ea, pentru ca exista un singur releu care controleaza postincalzirea in impulsuri a bujiilor motorului (acestea au o rampa comuna care le alimenteaza pe toate 4) si folosindu-ma de un montaj electric simplu va comuta pe cele 3 bujii CGP (le pun o placuta metalica pentru a fi alimentate toate 3 simultan) si acelasi senzor (in apa motor, pe circuitul mic) care comanda iesirea din postincalzire va spune releului sa opreasca alimentarea in impulsuri a celor 3 bujii CGP. Sa nu ai impresia ca la mine e ca la Vectra B 2.0DTi sau Astra G 1.7DTi unde bujiile sunt alimentate in impulsuri 2 câte 2 sau ca comunica permanent cu senzori, ECU sau alte chestii complicate ca eu am motorul Isuzu 1.7TD (fara ECU, fara EGR, fara debitmetru, fara pompa de injectie electronica, fara injectoare comandate electric, s.a.m.d) si deci asta e din alta liga (e simplu, eficient si fiabil). 😂 😂 😂
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,304 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,304
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Alimentarea bujiilor in impulsuri se face imediat dupa pornirea motorului, acestea nu mai primesc tensiune ca si cum sunt alimentate direct din baterie (in cazul meu ele consuma 62A alimentate direct) ci ele consuma 42A alimentate fiind in impulsuri de catre releul de bujii. Asta duce la un consum de curent mai mic si protejeaza bujiile ca acestea sa nu se arda in intervalul de timp de pâna la 6min timp in care acestea sunt inca active, imediat dupa pornirea motorului.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pai ia in considerare masuratorile mele din care am constatat urmatoarele : bujiile motor alimentate dimineata cand pun contactul au un consum de 62A toate 4buc. Dupa pornire, imediat consumul lor scade la 42A toate 4 buc. Ele sunt toate 4 alimentate de la o rampa de curent comuna ca in poza de mai jos :

si pentru mine e clar ca sunt alimentate altfel dupa pornirea motorului - poate la tensiune mai mica, ori in impulsuri (concret, nu stiu cum face releul chestia asta). Postincalzirea continua pâna la 6min pe timp de iarna cu temperaturi de -24grade C conform manualului si testat de mine dimineata cu un multimetru.
Asta-i releul de comanda care cupleaza un al doilea releu de forta de 70A care tine efectiv bujiile cuplate :








big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,304 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,304
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Un releu are un timp de inchidere si un timp de deschidere a contactelor, din considerente mecanice si electrice. Un exemplu ar fi 10 msec timp de deschidere si 20 msec timp de inchidere (valorile sunt pur aleatorii, depind de marimea releului, producator, etc etc).
Pe cand impulsurile date cu tranzistoare sunt mult mai rapide, nu stiu, vorbim de ordinul kHz, zic si eu, poate mai rapid.
Avand un controller, poti alimenta aceste bujii in impulsuri si controla foarte usor consumul bujiilor. Daca te joci cu latimea impulsurilor, modifici factorul de umplere si cresti sau scazi consumul. Dezavantajul ar fi ceva armonici bagate in tensiunea alternatorului, dar posibil ca bateria sa le preia si sa le amortizeze.
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Postincalzirea functioneaza iarna si vara, iarna pana la 6min asa cum scrie in cartea masinii. Consumul de curent pe bujii scade imediat dupa pornirea motorului, bujiile merg de 3 ani asa si fara probleme iar daca nu erau alimentate altfel decat la preincalzire cu siguranta erau arse deja de multa vreme. Am presupus ca alimentarea lor la postincalzire se face in impulsuri pentru ca tensiunea nu scade ramane tot la 11,8volti, iar mai departe nu m-a dus imaginatia neavand cunostinte de electronica.
liviu2004- Suspendat
- 2,304 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,304
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,777 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,777
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat