Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Cum spune si titlul, in ultimul timp ma gandesc destul de serios sa rup pisica si sa trec pe propria sabie. M-am cam saturat in decursul anilor de multinationale, de patroni hoti si zgaciti, de sefi tampiti si de atmosfera unor colective de indivizi ce se degradeaza moral pe zi ce trece! In mare stiu cu ce se mananca un PFA sau II, de la cat costa actele de infiintare pana la contabilitatea in partida simpla! Mai am anumite neclaritati cu darile catre alt "patron", anume marele nesatul, statul roman, pe care poate le crarificam pe aici. Platitor sau nu de TVA, CAS, si CASS.
Domeniul va fi electric/electronic, de la depanarile apratura domestica, TV, LCD, plasme, audio, computere, centrale termice, masini de spalat, etc, pana la automtizari complexe de productie, ce incorporeaza PLC-uri, invertoare de forta, surse in comutatie mono/trifazate, etc. De asemenea ma voi axa si pe instalatiile de securitate si supraveghere video dar si pe producerea energiei verzi si iluminatul economic. Chiar daca stau in oras, primul punct de lucru il voi face in mediu rural la cealalta proprietate, bazandu-ma pe anumite oportunitati studiate in prealabil. Ma refer la niste contracte cu primaria pentru service/intretinere cu tot ce tine de electria/electronica la trei scoli, doua gradinite, un dispensar, o farmacie, sediul primariei, plus deservirea populatiei din trei localitati, unde nu exista alta concurenta deocamdata!
Probabil ca mai sunt pe forum si alti colegi ce detin una din cele doua forme de privatizare si care pot sa-mi dea sfaturi de cum ar fi mai bine...ca patitor sau nu de TVA, despre CAS si CASS, etc...
Ce vreau sa se stie...nu doresc imbogatirea, nu doresc sa castig mai mult decat la patron, doresc doar sa fiu propriul meu sef, sa muncesc relaxat, sa scap de trepadusi, de robotizarea biologica, programul impus si eventual sa-i dau statului....cat mai putin Smile
Orice informatie viabila, este binevenita!


Ultima modificare facuta de D_M_G la Joi 29 Mar, 2012 10:08 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Legat de TVA, depinde cine iti sunt clientii tinta. Daca vei lucra mai mult cu persoane fizice, mergi pe fara TVA, cat timp cifra de afaceri ti-o permite. Daca vei lucra cu firme, mergi pe cu TVa 9cand te aud aia ca nu ai RO, stramba din nas, deoarece nu pot sa isi deconteze TVA-ul din relatia cu tine)
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@jE
M-am gandit ca in primele 6 luni sa merg pe varianta fara TVA, avnd ulterior posibilitatea de a trece ca platitor. Am inteles ca se poate modifica relativ usor in statut, gandind ca in intervalul asta nu cred ca voi depasi acel plafon si nici nu voi face contracte cu firme, in afara de acea primarie ce raspunde practic de institutiile enumerate mai sus! Mersi de inormatie.
  • Leparda Petrica

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2008 Z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pana la 35000 euro/an nu platesti TVA, dupa TVA pe veci. Daca ai activitate e ok, daca nu ai de platit lunar diverse dari (exemplu pt. doua salarii de 1250 lunar platesti 1480 lei taxe impozite, cas, etc, contabil 300, masina etc.). Daca nu sunt nu stiu ce consortii, megafirme eu zic sa stai cat poti fara TVA. Primaria nu stramba din din nas daca nu esti platitor de TVA (dau banii foarte greu in schimb). Contabilitatea e mai complicata la TVA, controale mai dure.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
E tare complicat sa ai o astfel afacere ce implica PFA sau II. Uita-te si dupa SRL, lucrurile nu-s asa complicate.
Eu am un PFA in mare fara activitate, insa, m-au inebunit oamenii de la fisc cu tot felul de declaratii, registre, acte.

Cat despre afaceri cu statul, eu reprezint oarecum statul in niste mici contracte sau achizitii. E multa bataie de cap. La primarii e mai simplu, te achiti cu primarul, dar la scoli, cum e si cazul meu, nu ai cu cine te achita, banii ies greu de tot, si marea majoritate care solicita ceva pentru o scoala habar nu au ce vor.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu sunt II de aproape 4 ani, la un moment dat am aflat neoficial ca se va vinde afacerea la care eram si eu angajat si decat sa raman 'in aer' am ales sa plec pe II sau PFA. Afacerea nu s-a mai vandut, dar eu am demisionat si am continuat pe II, respectul este altul esti vazut ca si un partener si ai alta libertate de miscare si intelegere din partea sefilor, poti sa mergi sa faci un ban cinstit si la alte firme cu conditia sa revii sa rezolvi cat mai repede la client daca apar probleme si clientul te suna. Poti sa-ti duci/iei copilul de la gradinita, sa-ti platesti taxele, sa mananci in oras daca ti-e foame, sau sa te duci acasa sa dormi 2 ore daca esti prea obosit... etc. Ai in schimb de alergat pe la institutile statului ca sa depui declaratia anuala si venitul pe anul trecut, sa platesti la Finante impozitul trimestrial, la inceput si sfarsit de an sa platesti CASS, sa iti platesti lunar contributia la pensie. E indicat sa ai un contabil bun care o data pe an sa-ti faca actele pentru Finante, il platesti pentru munca depusa (nu costa mult contabilitatea simpla pentru un PFA) si suma data la contabil, ca si contributia la pensie, sau alte cheltuieli, ti-o deduci ulterior din venitul anual.
Eu am contabilitatea in partida simpla (in sistem real) si nu sunt platitor de TVA, daca esti bun pe meseria ta si raspunzi intotdeauna la mobil, vii rapid si rezolvi intotdeauna problemele atunci nu va stramba nimeni din nas ca nu isi pot scoate TVA-ul. Daca totusi stramba din nas, renunti la ei si-ti cauti alti clienti mai putin zgarciti care platesc, iar daca sunt clienti importanti si ai mult de lucru la ei gasesti tu un compromis ca sa fie bine si sa poti continua cu ei asa zgarciti cum sunt.

Nu e usor deloc sa alergi dupa/pe la clienti toata ziua, dar daca ai masina, esti o fire dinamica si nu iti place sa pierzi timpul la servici asteptand sa mai apara cate o problema de rezolvat, atunci ti se potriveste PFA sau II. Eu am ales II ca sa pot sa-l angajez pe tata care este pensionar si ar putea sa ma ajute zilnic, deocamdata ma descurc inca de unul singur insa am sa-l angajez la momentul cand o sa-mi permit ca momentan la cat trebuie dat la stat pentru un angajat nu-mi permit.

Tine cont ca daca esti PFA, esti si:
- secretara, raspunzi la mobil si dai detalii sau notezi problemele si dai un timp estimativ pentru rezolvarea problemei clientului
- sofer, mergi cu masina la client ca ala nu asteapta dupa tine are nevoie sa-i rezolvi rapid problema ca sa-si poata continua actvitatea
- angajat, adica tu esti cel ce rezolva efectiv problema clientului, cu mintea si mainile tale
- casier, faci factura, chitanta, semnezi pui stampila si apoi numeri banii, la fel cand umbli ca sa platesti cash contributiile pentru PFA la Institutile Statului
- manager, raspunzi in fata reprezentantilor de la Finante in cazul unui control, deasemenea tot tu esti cel care alergi cu actele o data pe an la contabil, apoi la Finante cu situatia financiara si declaratia estimativa de venit anuala
- daca am uitat ceva, esti si acel ceva deoarece esti 'one man stand' ca si PFA, se presupune ca esti specialist si cunosti foarte bine domeniul respectiv.

Si inca ceva : castigi atat cat muncesti si asta e de bine, dar trebuie sa iti cauti permanent de lucru sa nu ramai fara clienti.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu as zice S.A. sa cumpar si eu. Va urez mult succes maestre.
Lasati-o neplatitoare de TVA deocamdata.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult domnilor pentru interventiile facute aici.
@ahappyuser
Multumesc pentru toate informatiile postate. Sunt de un real ajutor si analizand fiecare idee expusa de tine, mi-am facut un tablou imaginar ce corespunde cu ceea ce doresc eu. Mai raman cateva necunoscute la care mi-as dori un raspuns....
- Eu am domiciliul legal in oras, la apartament,, dar doresc ca acest PFA sa-l infiintez pe adresa de la tara, atat ca sediu , cat si ca punct de lucru! Casa apartine socrului meu si sotia are titlu de unica mostenitoare, dar cum spuneam, nu avem domiciliul in acte pentru aceasta locatie. Intrebarea este daca pot infiinta acest PFA pe numele meu, dar cu sediul si punctul de lucru la casa socrului, gandindu-ma ca ma scuteste oarecum de anumite semnaturi din partea vecinilor si probabil si hartogaraie mai putina!
- Daca trec mai multe coduri CAEN pentru activitati, contributiile catre stat se vor mari exponential sau vor ramane neschimbate? Este interesant de stiut, deoarece lucrarile pot fi extrapolate oarecum in acest domeniu, care este destul de vast... dar banuiesc ca interesul major al statului este sa-si primeasca "pomana" financiara, nu sa ma urmareasca pe mine unde bag surubelnita sau aparatul de masura....
Voi alege impozitarea in sistem real si neplatitor de TVA! Asa am dedus ca este mai avantajos, cel putin la inceput de activitate! Cu contabilitatea o rezolv usor, chiar daca trebuie sa recunosc ca nu am cunostinte in domeniu, dar avand-o pe mama, fosta contabila cu multa experienta, zic ca-s rezolvat din acest punct de vedere.
Astept cu interes orice fel de sfat sau idee ce imi poate fi benefica la ce m-am hotarat!
Inca odata multumiri!
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
1. Trebuie sa faci un contract de comodat cu socrii la notariat.
2. Codul CAEN determina norma de venit maxim, chestie care nu te intereseaza daca faci impozitare in sistem real.

Eu as alege impozitarea pe norma de venit, ceea ce la tara inseamna 16% din 30-50mil, depinde ce cod CAEN ai si ce norma este stabilita local. Sa nu uiti de CAS care trebuie platit obligatoriu.


L.E. Vorbesc doar de PFA


Ultima modificare facuta de dodo_13 la Sam 31 Mar, 2012 2:15 pm
  • Leparda Petrica

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2008 Z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Poti sa i - ti treci cate activitati vrei, daca i - mi aduc bine aminte costa ceva mai mult la infiintarea firmei, statul te taxeaza pe ce incasezi nu pe ce vrei sa faci, daca ai acte de proprietate pe imobil atunci se poate trece sediul de la tara, daca nu i - ti trebuie un contract de inchiriere (ceva mai complicat cadastru, carte funciara, etc), asta din punctul de vedere al unui SRL. Eu platesc 3% pe venit.
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Cel mai ieftin iesi cu SRL-D (asta in cazul in care nu ai mai avut firma)...Nu te costa nimic infiintarea firmei si ai si anumite facilitati...poti sa te interesezi.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@dodo_13
Pe Prahova, mediu rural, norma minima la care ma incadrez este de 80 mil. si devine stresant daca nu exista o perioada de timp activitate productiva. Stii cum este cu astia...ai nu ai, trebuie sa platesti! Am inteles idea cu contractul de comodat, este cea mai usoara forma! Mersi frumos!
Leparda Petrica
Contractul casei de la tara inca este pe numele socrului in viata. Noi detinem doar actele notariale de mostenire. Cred ca acel contract de comodat este cel mai viabil.
Corect! Sunt impozitat functie de profitul rezultat si in mod normal nu ar conta nr. de coduri CAEN la care aplic...ma mai interesez daca si cu cat difera, daca difera pretul la infiintare! Mersi frumos.
Negreanu
Se pare ca prima talpa este varsta de max. 35 ani! Smile Am cam depasit-o pentru ce cer astia la un SRL-D...pana acum nu am mai avut societate. Se pare ca forma asta se adreseaza tinerilor ce doresc pentru prima oara sa devina intreprinzatori, cu ceva fonduri europene nerambursabile! Mai studiez problema...Meri frumos!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
SRL-D parca era SRL debutant, vezi daca te avantajeaza/restrictioneaza si in ce fel.

Pentru norma de venit este avantajos daca esti totodata si angajat la privat, atunci platesti la Finante jumatate din impozitul anual (daca nu ma insel) din suma corespondenta normei de venit. La mine nu a mers, daca esti pe norma de venit ai dreptul sa treci o singura activitate (din codul CAEN) si trebuie sa facturezi mereu pe acea activitate. Ori in cazul meu aveam nevoie sa pot factura pe mai multe tipuri de activitati. Deja de la 2 coduri CAEN de activitate in sus se trece automat la impozitarea in sistem real ceea ce nu e un dezavantaj, in opinia mea.

Ideal inainte sa incepi pe cont propriu e sa iti strangi ceva bani, iti faci PFA-ul fara sa spui la nimeni la job, apoi cand l-ai facut si ai si ceva bani pusi deoparte te duci la patron si îi spui ca 'esti la maturitate profesionala, ceea ce te pune in situatia de a incerca sa continui mai departe pe cont propriu'. Sa vezi mutra care o vor face, e priceless ... ma rog unii vor vrea sa continui sa lucrezi cu ei si atunci vezi ce/cum negociezi, altii vor lua foc si se vor simti lucrati pe la spate (insa un lucru e cert, nimeni nu-si va aminti cum te-a frecat pe tine cat timp ai fost angajat, acele momente s-au dus de mult si nu vor vrea sa recunoasca asa ca nu are rost sa aduci vorba despre ele, dimpotriva 'ideal' este sa le multumesti ca ti-au dat ocazia sa faci parte dintr-un colectiv dinamic cu oameni valorosi care intotdeauna ti-au oferit o mana de ajutor la toate problemele care le-ai intampinat... asa ca va trebui sa ai cumva puterea sa le multumesti pentru experienta acumulata ca angajat, asta e cea mai buna abordare). Deci obligatoriu o sa-ti dai demisia, si sa o faci cat mai intelectual cu putinta pentru ca Sefilor le va ramane in minte si vei fi dat ca exemplu pe viitor, ori de catre fostii colegi care te vor vedea ca si un model demn de urmat/sau nu, ori de patron care te va da ca exemplu negativ dar in sinea lui te va pretui daca ai fost valoros si demisia ta a fost una care i-a ramas in minte. Nu uita in demisie sa motivezi care sunt motivele obiective ale acestui demers, sa îi informezi care este perioada preaviz-ului si care este ultima ta zi de lucru in calitatea de angajat in cadrul companiei. Per total, este indicat sa ai un ton moderat si o atitudine de regret in tot ceea ce priveste demisia ta si locul tau de munca, la care din motive obiective uite ca esti nevoit sa renunti. Inca ceva : verifica daca demisia ta a fost inregistrata la Departamentul Personal cu data si numar de ordine, apoi iti faci o copie xerox ca sa nu ai surprize ca s-a pierdut pe undeva ori ca demersul tau de a demisiona nu a fost luat in serios.

Deja de a doua zi sa incepi sa-ti cauti de lucru, altfel dupa un timp vei ramane fara bani si asta agraveaza o eventuala stare de nesiguranta care iti taie tot elanul de la inceput. Iti doresc mult succes, daca simti ca asta trebuie sa faci du-te pe drumul tau si trage pentru tine, sa fii constient ca 'de cât si cum muncesti' depinde cât vei castiga de aici inainte. Va trebui sa ai mai multa grija de sanatatea ta, pentru ca daca esti bolnav nu o sa poti munci iar banii de concediu medical nu o sa-ti ajunga.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Sam 31 Mar, 2012 4:53 pm
  • Leparda Petrica

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2008 Z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Daca pe certificatul de mostenitor sotia e trecuta cu cota de 1/1 din intregul imobil, acesta se poate considera act de proprietate, cu el putand trece titularul la rol precum si la financiar la comuna de care apartine. Codul civil s -a modificat de la 1.10.2011 si contractul de comodat sau contractul de inchiriere putand fi considerate sarcini care se pot nota in cartea funciara. Unii notari cer carte funciara ceea ce genereaza costuri suplimentare (cadastru).
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
@ahappyuser
Sfaturi demne de toata atentia!

Multi patroni, mai ales in multinationale, si-au format o impresie total eronata despre angajatii specialisti! Pe fondul asa numitei crize, acestia au impresia ca pot avea un comportament eminamente totalitar, incercand de multe ori sa ingenuncheze psihic un angajat! Acest fapt este unul din motivele pentru care vreau sa-mi recapat demnitatea de simplu om, sa nu mai inghit toate gogomaniile multor neaveniti ce s-au inscaunat ca mari sefi prin metode mult prea neortodoxe! Am o intamplare care imi creaza si acum repulsie! Cand m-am angajat in firma, era doar un electrician. Prima lucrare a fost depanarea unui monitor LCD touchscreen de proces, ce era defect de peste un an si conducerea gasise unul sh prin Ilinois, SUA, care impreuna cu costrurile de transport DHL, ducea undeva la aproape 4000 Euro. Acest monitor fiind vital pentru informatiile si comenzile unui mare printer ...bun...a doua lucrare reparatia unui invertor principal de la un paletizor, pe care nemtii cereau cam 8000 euro pentru a trimite unul sh dar bun, cu cel defect la schimb. La putin timp a venit un paletizor din Spania, careia nu ii functiona doua camere video, foarte importante pentru derularea produciei...le-am rezolvat si pe alea...ca peste cateva zile sa inceapa direct si pe fata hartuiala! Am fost chemt in sala de sedinte de catre sefa de productie, unde era si trepadusul asta, prieten bun de gratare cu ea, dar si un alt angajat nou care nu se ia in calcul si ce credeti ca mi-a spus pe un ton destul de dur...
-Va rog sa o lasati mai moale cu electronica in fabrica asta cat sunt eu sefa de productie si comand aici! Am ramas stupefiat si fara cuvinte....de parca tot ce am depanat era pentru alcineva! Adevarul este ca fara sa-mi treaca vreo secunda prin minte, ii dadusem rau peste maini electricianului prieten cu ea, in conditiile in care nu eu cerusem sa repar aceste aparate si firma fiind de 70 de angajati...se imprastiase repede vorba ca ...uite frate ce face ala venit nou... ce nu a fost asta instare ani de zile.
Cred cu tarie ca si altii sunt patiti si pentru asta am hotarat sa fac acest pas si sa nu mai aud de sefi si trepadusi.

Multumesc naturii, sunt sanatos si pot munci inca! Banuti am mai pus deoparte ca am si doua sere destul de mari la tara!

@Leparda Petrica
Am retinut si cum ajung la tara merg la primarie sa ma interesez ce si cum! Mersi...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ma bucur daca pot ajuta.

Pe zi ce trece sunt tot mai stupefiat de directia in care au luat-o angajarile la privat in ultima perioada. S-a ajuns la privat sa te angajezi pe 'referinte', iar ca sa exemplific iata un caz real :

- am fost saptamana trecuta (fiind doar recomandat de cineva) la o discutie privata privind un job la o multinationala unde am vorbit la o cafea de un post de IT Manager cu sefa de personal si omul de la IT care tocmai pleca din firma (pentru un post mai bine platit si mai de viitor pentru el). Omul pleca de pe administrare IT (networking, database, ceva programe dezvoltate de el deci si ceva programare) pe un job de programator. Ok, foarte bine pentru el, insa din ce a dezvoltat in firma in 5 ani mi-am dat seama ca asta il va face cam de neinlocuit, tot asa am fost si eu la momentul demisiei dupa 4 ani la locul de munca, asa ca eu am avut un prim client serios dupa ce am trecut pe PFA. Daca sunteti de neinlocuit si sunteti siguri de asta puteti forta mana angajatorului privind un viitor contract pe PFA pe care il veti si obtine.

Dar sa continui... Am ramas surprins sa o aud pe sefa de personal spunandu-mi ca ea merge pe mana unui profesor de facultate (pe care nu il cunosc) dar care m-a recomandat ca avand pregatirea necesara postului respectiv (desi nu mi-a cerut macar un CV - deci nu era necesar, totusi i-am trimis eu un CV in prealabil) astfel ca doamna respectiva mi-a propus postul fara sa-mi ceara un CV in prealabil si fara sa scoata postul la concurs. Deci la privat s-a ajuns sa te angajezi pe referinte, nu pe concurs ceea ce aduce balast intre oamenii de valoare care muncesc in firma si care s-au angajat in trecut ca fiind cei mai buni prin concurs. Trist, dar adevarat.

Sa concluzionez cu oferta de job de mai sus, in particular intalnirea a fost plina de surprize :
- mie nu mi-a spus nimeni ca e vorba de o naveta zilnica dus-intors de 72km, ca te scoli dimineata la 06.45' si ajungi acasa darâmat la ora 18.
- nu am stiut locatia sau numele firmei doar faptul ca era vorba de o multinationala unde colectivul de oameni e de calitate si unde o sa ma simt ca intr-o familie
- ei nu au stiut ca sunt PFA de aproape 4 ani astfel ca dupa o perioada lunga pe PFA unde ai libertate de miscare si unde ai posibilitatea sa iti alegi clientii... ulterior ca sa te inregimentezi din nou in pozitia de angajat la privat job-ul trebuie sa merite din toate punctele de vedere (fara naveta si pe un salariu cu adevarat motivant)
- cand am aflat de ce multinationala era vorba am realizat ca am fost in trecut la o firma care se ocupa de recrutari de personal pentru multinationale si exact acest post l-am refuzat acum 5 ani de zile, motivele refuzului de atunci fiind naveta si salariul la acel moment.

Asa ca m-am regasit in situatia de a-i refuza politicos din nou, insa am fost mult mai relaxat de data asta ca liber profesionist decat la momentul cand am depus CV-ul meu la prima aplicare pentru acelasi job fiind pe atunci in pozitia de angajat la o alta companie de unde doream sa plec.
  • Basti77

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mai 2012

  • Mesaj Privat
100% sa fi II
Neplatitor de TVA clar.
Norma de venit numai daca ai incasari peste 10k pe an si daca te incadrezi la o norma din nomenclatorul finantelor, acum depinde si ce cheltuieli ai, posibil sa fie mai convenabila varianta "in sistem real"
Pe langa codul CAEN principal mai poti pune multe altele care posibil sa iti fie de folos pe viitor.
Pentru orice alte intrebari putem sta de vorba ca vad ca esti din PHva.
  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
La norma de venit anul trecut a fost mare nebunie legata de calculul normei, fiecare Administratie Financiara calculand altfel. Ar trebui sa te interesezi daca la tine codurile CAEN dorite pot fi trecute la norma si daca normele pt fiecare CAEN se aduna sau se ia cea mai mare norma dintre ele.
  • D_M_G

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Am inceput activitatea pe II, neplatitor de TVA. Deocamdata este OK, este adervarat ca am timp mai putin la dispozitie, dovada ca nici pe aici nu mai stresez lumea prea des... Smile. Astept sa treaca ceva timp ca sa-mi pot face o privire de ansamblu...
@Basti...poate ne gasim intr-o duminica la intalnirea locala Opel sa discutam...mersi de oportunitate!
  • htbrain22

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2012

  • Mesaj Privat
avantajul daca esti platitor de TVA este acela ca incasezi cu 24% mai mult decat valoarea serviciului. Daca ai cheltuieli deductibile, acesti bani iti raman tie si doar diferenta dintre TVA incasat si cel dedus se plateste la stat. Dar pentru asta intotdeauna pretul serviciilor/produselor trebuie calculat la valoarea fara TVA. Eu asa fac de 2 ani jumatate. Eu fac grafica pe calculator iar tariful meu comunicat clientilor este pe ora, XX euro +TVA. In general clientii se cam feresc de furnizori care nu sunt platitori de TVA si daca au de ales il aleg pe cel platitor de TVA punandu-l pe cel neplatitor intr-o pozitie de inferioritate.
Pericolul este sa nu scapi in TVA, sa-l cheltui pur si simplu si sa te trezesti ca ai zeci sau sute de milioane de plata la stat dar tu nu-i mai ai Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR