- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Hai ca te-ai descurcat! Chiar ieri vorbeam cu un prieten care tot alarma asta si-a montat-o,si la care i-a facut modificare,in loc de deschidere porbagaj ,pornire motor! Se poate,cu un montaj de patru relee, actionate de impulsul dat de functia deschidere portbagaj( alarma lui este cu functia deschidere portbagaj prin tinerea apasata a butonului deschidere usi inca 2 secunde,se deschid usile,dupa care porneste motorul !) I-a reusit! Ramane sa studiem acum ,cum se poate face si pe varianta schimbator manual,a lui este cu cutie automata,si are protectie la pozitia schimbatorului,dar se poate gasi o solutie si pentru manual...
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Centrala de inchidere,din spatele capacului lateral dreapta /picioare pasager... Nu acolo o ai pozitionata?Culoarea nu stiu care este a mufelor...
Dar daca aveai activa functia de inchidere/ridicare geamuri la incuierea usilor,nu mai este nevoie de fir tras suplimentar.Eu nu l-am tras,si se ridica geamurile cand inchid masina din remote-ul alarmei,fara nici o problema.La mine,programarea geamurilor on-factory este sa tin apasat pe inchis/ridicat geamuri,inca 8 secunde dupa ce acestea s-au inchis complet(ridicat)Daca nu vreau respectiva functie,doar scot borna de la baterie,pentru cateva secunde,si nu o mai am,trebuie sa "reprogramez".Bineanteles,la Omega.Nu stiu daca este identica procedura si la tine.
Dar daca aveai activa functia de inchidere/ridicare geamuri la incuierea usilor,nu mai este nevoie de fir tras suplimentar.Eu nu l-am tras,si se ridica geamurile cand inchid masina din remote-ul alarmei,fara nici o problema.La mine,programarea geamurilor on-factory este sa tin apasat pe inchis/ridicat geamuri,inca 8 secunde dupa ce acestea s-au inchis complet(ridicat)Daca nu vreau respectiva functie,doar scot borna de la baterie,pentru cateva secunde,si nu o mai am,trebuie sa "reprogramez".Bineanteles,la Omega.Nu stiu daca este identica procedura si la tine.
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Mda!M-am uitat mai atent,la tine este echiparea 1996,nu ai semnal de la inchidere/centrala spre actionare geamuri,si actionarea geamuri este fara control electronic,doar contacti dubla comanda.Mufa aia de 12 este de la centrala.
Asta este schema de la geamurile tale.Urmeaza sa verifici ce-ti vine pe firul actionare geamuri de la alarma.Apoi,parerea mea,ai doua variante.Daca semnalul este un plus prezent pentru x secunde,mai mare decat este necesar unei ridicari complete a geamului,poti multiplica firul cu doua diode,si sa-l duci pana la firele gri/verde din switch-ul 88 (comanda geamuri sofer),cate un multiplicat cu dioda pe sens pentru fiecare fir.De ce dioda?Pentru ca altfel,cum probabil stii,la actionarea geamului tau,vei trimite comanda si catre geamul pasager...
Varianta a doua,daca pe firul comanda geamuri nu-ti vine decat un impuls de scurta durata,sau mai rau,un minus,atunci trebuie sa faci un montaj cu releu temporizat,care va comanda plusul catre aceleasi fire gri/verde ale comenzii geamuri de pe usa sofer.Suna complicat,dar nu este chiar asa.Sper sa ma insel,si sa nu fie asa,sa ai modul electronic,dar dupa cum spui... Centrala aia cu 12 pini,nu da comanda geamuri.
88-consola comanda geamuri sofer/pasager
89-consola comanda geam pasager
90-motor geam sofer
91-motor geam pasager
Asta este schema de la geamurile tale.Urmeaza sa verifici ce-ti vine pe firul actionare geamuri de la alarma.Apoi,parerea mea,ai doua variante.Daca semnalul este un plus prezent pentru x secunde,mai mare decat este necesar unei ridicari complete a geamului,poti multiplica firul cu doua diode,si sa-l duci pana la firele gri/verde din switch-ul 88 (comanda geamuri sofer),cate un multiplicat cu dioda pe sens pentru fiecare fir.De ce dioda?Pentru ca altfel,cum probabil stii,la actionarea geamului tau,vei trimite comanda si catre geamul pasager...
Varianta a doua,daca pe firul comanda geamuri nu-ti vine decat un impuls de scurta durata,sau mai rau,un minus,atunci trebuie sa faci un montaj cu releu temporizat,care va comanda plusul catre aceleasi fire gri/verde ale comenzii geamuri de pe usa sofer.Suna complicat,dar nu este chiar asa.Sper sa ma insel,si sa nu fie asa,sa ai modul electronic,dar dupa cum spui... Centrala aia cu 12 pini,nu da comanda geamuri.
88-consola comanda geamuri sofer/pasager
89-consola comanda geam pasager
90-motor geam sofer
91-motor geam pasager
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
,,.Daca semnalul este un plus prezent pentru x secunde,mai mare decat este necesar unei ridicari complete a geamului,poti multiplica firul cu doua diode,si sa-l duci pana la firele gri/verde din switch-ul 88 ''
Am o tensiune pozitiva de 0.6 v, fata de masa, cca 10sec ,insuficienta ca tensiune pentru geam (+12v)
Aceasta tensiune, o am in alarma pe firul rosu subtire, dedicat ridicarii geamului ..
1 Pot face varianta, cu diode a lui ,,nickm '' (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7771&postdays=0&postorder=asc&start=200 )
2 Ceva cu cei 0,6 volti (nu stiu daca ,doar atata tensiune trebuie sa am, sau este defecta alarma si trebuie sa am 12v )
As inclina spre a doua varianta ... (REGULA DE AUR ,,nu modifica instalatia existenta . decat daca este absolut necesar '' )
Toate cele bune...
Am o tensiune pozitiva de 0.6 v, fata de masa, cca 10sec ,insuficienta ca tensiune pentru geam (+12v)
Aceasta tensiune, o am in alarma pe firul rosu subtire, dedicat ridicarii geamului ..
1 Pot face varianta, cu diode a lui ,,nickm '' (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7771&postdays=0&postorder=asc&start=200 )
2 Ceva cu cei 0,6 volti (nu stiu daca ,doar atata tensiune trebuie sa am, sau este defecta alarma si trebuie sa am 12v )
As inclina spre a doua varianta ... (REGULA DE AUR ,,nu modifica instalatia existenta . decat daca este absolut necesar '' )
Toate cele bune...
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Am incercat prima varianta merge super ,(va trebui sa desfac usile sa pun diadele )... (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=7771&postdays=0&postorder=asc&start=200 )
Procedeu, la saitul de mai sus,chiar jos de tot ,explicid ,cu poze ...
Pot spune ca este finalizata in proportie de 90 % SI MERGE SUPER ....
Multumiri lui ,,micky001 ''pentru aportul adus si rabdarea de care a dat dovada.
Cu respect,toate cele bune ....
Procedeu, la saitul de mai sus,chiar jos de tot ,explicid ,cu poze ...
Pot spune ca este finalizata in proportie de 90 % SI MERGE SUPER ....
Multumiri lui ,,micky001 ''pentru aportul adus si rabdarea de care a dat dovada.
Cu respect,toate cele bune ....
- micky001
- ****
- 1,318 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,318
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Felicitari!Baga mare acum,si finalizeaza ! Poate dai o fuga in wekend... https://www.clubopel.com/vie...n=newpost#1371909
vn11eyn
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2015 A2.0dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ichimcornel
- ***
- 653 mesaje
- din 14 Apr 2010
- Astra 2004
- Mures
ichimcornel
- Mesaje scrise: 653
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Apr 2010
- Mesaj Privat
micky001 a scris:Hai ca te-ai descurcat! Chiar ieri vorbeam cu un prieten care tot alarma asta si-a montat-o,si la care i-a facut modificare,in loc de deschidere porbagaj ,pornire motor! Se poate,cu un montaj de patru relee, actionate de impulsul dat de functia deschidere portbagaj( alarma lui este cu functia deschidere portbagaj prin tinerea apasata a butonului deschidere usi inca 2 secunde,se deschid usile,dupa care porneste motorul !) I-a reusit! Ramane sa studiem acum ,cum se poate face si pe varianta schimbator manual,a lui este cu cutie automata,si are protectie la pozitia schimbatorului,dar se poate gasi o solutie si pentru manual...
Salut micky001. Poti sa descri un pic procedeu care la facut pretenul acela a tau? De ce relee e nevoie si cum se pun,unde? Eu ma gandeam sa imi iau o inchidere centralizata tip briceag si care sa aiba functia de deschidere a portbagajului si fac sa porneasca motorul. La chestia cu schimbatorul manual acolo cunosc pe cineva care si-a pus pager cu pornirea motorului pe cutie manuala si acolo poate reusesc sa scot niste info de la el.
cristy905
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
cristy905
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
am legat firele albastru si alb si totul e ok.daca deschid usa sofer incep sa functioneze avariile de 10 0ri(daca nu o inchid intre timp) la 10s dupa ce am inchis usa daca nu activez alarma sirena suna de 3 ori pentru a ma atentiona ca am uitat sa o activez.daca nici atunci nu o activez masina ramane deschisa si alarma inactiva.daca apoi activez alarma,si o dezactivez la loc si in timp de cateva zeci de secunde nu deschid usa sofer alarma se activeaza automat.credeti ca alarma functioneaza cum trebuie?m-am gindit sa leg albastru la plafoniera dar cred ca e enervant sa se aprinda avariile la fiecare usa deschisa asa cel putin se aprind doar la usa sofer.acum albastru este legat pe firul gri de la inchiderea originala care duce la lim usa sofer
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Da functioneaza bine.
Orice usa vei deschide, daca alarma este pusa, va semnaliza ( limitatoarele de la usi sunt puse in paralel si orice usa deschizi, ,,pune minusul la masa '' (daca hotul ,,intra in masina pe celelalte usi, tu ai vrea, sa nu te avertizeze alarma) ?
PS
Firul de la plafoniera ,practic este acelasi fir de la limitatoarele puse in paralel Dace te uiti pe schema in engleza,
,,DOOR TRIGGER '' traducerea pe schema romaneasca ,,PLAFONIERA [-]''
Deci este OK,trebuie sa semnalizeze avariile , indiferent ce usa deschizi....
Orice usa vei deschide, daca alarma este pusa, va semnaliza ( limitatoarele de la usi sunt puse in paralel si orice usa deschizi, ,,pune minusul la masa '' (daca hotul ,,intra in masina pe celelalte usi, tu ai vrea, sa nu te avertizeze alarma) ?
PS
Firul de la plafoniera ,practic este acelasi fir de la limitatoarele puse in paralel Dace te uiti pe schema in engleza,
,,DOOR TRIGGER '' traducerea pe schema romaneasca ,,PLAFONIERA [-]''
Deci este OK,trebuie sa semnalizeze avariile , indiferent ce usa deschizi....
cristy905
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
- cidul1
- OP
- 355 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Antara 2008 Z20DMH
- Sibiu
cidul1
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2008 Z20DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
Acuma, daca deschizi una din celelalte 3 usi,alarma, nu face acelasi lucru, ca si la usa dela sofer ?
,,Firul de la plafoniera ,practic este acelasi fir ,in schema ,cu firul de la usa ... Nu stiu daca poti intelege , ca este acelasi lucru si face aceiasi treaba unde il legi (il legi la usa pentru ca este mai aproape,fiind vorba de acelasi fir pe schema electrica...)
Lasa-l legat la usa pentru ca este OK!
Mai mult de atat nu-ti pot explica.....
Toate cele bune
,,Firul de la plafoniera ,practic este acelasi fir ,in schema ,cu firul de la usa ... Nu stiu daca poti intelege , ca este acelasi lucru si face aceiasi treaba unde il legi (il legi la usa pentru ca este mai aproape,fiind vorba de acelasi fir pe schema electrica...)
Lasa-l legat la usa pentru ca este OK!
Mai mult de atat nu-ti pot explica.....
Toate cele bune
cristy905
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jan 2013
- Mesaj Privat
daca deschid oricare dintre celelalte 3 usi nu se intimpla nimic.avariile se aprind doar la usa de la sofer.(vorbim cu alarma neactivata) hotul daca intra cu alarma activa pe una din usi alarma porneste de la socul deschiderii usii .nu stiu daca a fost modificata schema masinii dar la modulul de inchidere nu parea umblat.daca ar fi fost limitatorii in paralel la toate usile cum zici ar fi trebuit sa sune firul gri de la inchidere fata de masa la toate usile,dar suna decat la usa sofer.masina este opel astra g 2001 1,8 16v.o avea oare alta schema la limitatorii de la usi?plafoniera o aprind toate usile dar inchiderea o actioneaza doar usa sofer.si inca ceva:daca ramane usa sofer deschisa usile nu se blocheaza dar la oricare alta usa deschisa usile se blocheaza,deci alarma nu le sesizeaza deschise.poate ati mai intalnit asa ceva.am incercat sa fiu cat mai explicit.ms