str8
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2000 x18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2006
- Mesaj Privat
nu, motorul are 85kw (115cp). primele modele 1,8 din 2000 au avut puterea asta (am inteles ca pentru a se incadra sub un anumit plafon la asigurari in special pt tari ca belgia sau franta - ce depasea 120cp se pare ca era mult mai scump de asigurat).
la cutia de viteze ai schimbat uleiul vreodata?
diferentele sunt destul de mici fata de motorul de 125 cp. gasesti aici fisa tehnica: http://www.priceminister.co...tid/48175683#info
la cutia de viteze ai schimbat uleiul vreodata?
diferentele sunt destul de mici fata de motorul de 125 cp. gasesti aici fisa tehnica: http://www.priceminister.co...tid/48175683#info
- doru_a
- **
- 471 mesaje
- din 25 Sep 2005
- Astra 1992 C16NZ
- Deva/Hunedoara
doru_a
- Mesaje scrise: 471
- Locatie: Deva/Hunedoara
- Masina: Astra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Sep 2005
- Mesaj Privat
eduard33 a scris: @doru_a...cu tot respectul, dar nu ai citit cu atentie primul post...unde omul spune clar modul in care oscileaza temperatura in diferite momente de sarcina al motorului...semne clare de termostat obosit.
Eduard sunt deja vechi pe forum ca sa ma supar dintr-atat; numai ca eu nu m-am referit deloc la postul omului pur si simplu am tras o concluzie vis-a-vis de sfaturile de pe forum; cu riscul de a ma repeta ; am schimbat odata termostatul cu unul NOU si eram gata sa-l mai schimb odata dar noroc cu mecanicul de la service care mi-a propus sa-l verificam. Rezultatul a fost surprinzator; termostatul e bun. Daca nu te superi poti detalia termenul de "termostat obosit"? spun asta fara gluma.
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
str8 a scris:
la cutia de viteze ai schimbat uleiul vreodata?
diferentele sunt destul de mici fata de motorul de 125 cp. gasesti aici fisa tehnica: http://www.priceminister.co...tid/48175683#info
la cutia de viteze ai schimbat uleiul vreodata?
diferentele sunt destul de mici fata de motorul de 125 cp. gasesti aici fisa tehnica: http://www.priceminister.co...tid/48175683#info
Nu l-am schimbat niciodata . Dar nici nu mi se pare ca merge altfel cand e rece , decat cand e extrem de rece ( -20 ) . E normal . Las-o putin sa se icalzeasxca in parcare ( 5 min )
- pana_hubert
- *
- 17 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Vectra 1994 TC4EE1
- ploiesti
pana_hubert
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1994 TC4EE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
sant de curand propietarul unui vectra a din 94,1.7 td intercooler,motor isuzu...si sant foarte dezamagit de incalzire.vreau sa spun ca dupa ce am parcurs mai mult de 40 km apa nu a atins 90 de grade,indicatorul ramanand direct pe marcajul albastru ,aerul din sistemul de ventilatie fiind caldut...si inca un lucru ciudat,aerul din consola centrala era rece in timp ce aerul care venea din consolele laterale ara caldut...sant ingrijorat pt ca a venit sezonul rece si dardai de frig cand ma urc la volan.e normal sa fie diferenta de temperatura intre consolele laterale si consola centrala?e normal ca apa sa nu se ridice nici macar aproape de 90 de grade?ajutati-ma va rog sa nu fiu nevoit sa conduc in iarna asta cu patura pe picioare..
- gabonne
- ****
- 1,302 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Vectra 1993 1.7TD
- braila
gabonne
- Mesaje scrise: 1,302
- Locatie: braila
- Masina: Vectra 1993 1.7TD
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Nu stiu daca asda e , dar incerc sa va raspund :
La mine am observatm( cu termostat bun care incalzeste repede ) ca masina baga aer cald pe lateral si caldut pe centru .
Asta cand e rece motorul . Cu cat se incalzeste baga aer fierbinte pe lateral si cakld pe centru . Cand ajunge la temperatura de functionare ( 85 de grade ) aerul se egalizeaza pe lateral cu ala de pe centru . Aceeasi caldura .
M-am gandit ca e un sistem conceput ca atunci cand e masina neancalzita aerul cald sa-l foloseasca pt dezaaburire ( pe laterale )
La mine am observatm( cu termostat bun care incalzeste repede ) ca masina baga aer cald pe lateral si caldut pe centru .
Asta cand e rece motorul . Cu cat se incalzeste baga aer fierbinte pe lateral si cakld pe centru . Cand ajunge la temperatura de functionare ( 85 de grade ) aerul se egalizeaza pe lateral cu ala de pe centru . Aceeasi caldura .
M-am gandit ca e un sistem conceput ca atunci cand e masina neancalzita aerul cald sa-l foloseasca pt dezaaburire ( pe laterale )
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
m-ati imbolnavit(....)
intr-adevar mergeam km buni si greu se incalzea in masina...
chiar daca indicatorul de bord nu avea 90 de grade...radiatorul meu din fata era cald....buunnn.....citind prin forum...pe la cunoscatori....mi-am zis ca e termostatul.
-am comandat termostatul...68ron.
-am desfacut termostatul.(se da bateria jos.si suportul de baterie.3 suruburi.
-am comparat cele 2 termostate si nu semanau adica cel nou era prevazut cu 2 supape si decshidea la 80 grade.m-am dus inapoi la magazin si au spus ca-mi aduc altul...dar costa 160ron cu tot cu suport. mi-am luat ideea de a mai cumpara termostat.
-am luat termostatul vechi si am facut experimente acasa... l-am pus intr-o oala impreuna cu termometrul si am dat drumul la aragaz...
CONCLUZIE 1: arcul functiona perfect.(aparent termostat bun)
INTREBARE: de ce totusi aveam radiatorul cald chiar daca in bord nu erau 90 de greade?
-am studiat termostatul....si valva aceea avea un strat subtire de cauciuc(de ordinul zecimilor de mm)pe unde erau bratele de termostat era OK.dar acolo unde avea apa flux mai mare(cand se deschidea bine-nteles termostatul) garnitura era tocita. am suflat cu gura in termostat(scuzati expresia dar incerc sa fiu cat mai clar) se auzea un fasait...
CONCLUZIE 2: apa deci circula pe acolo chiar daca putin
-am am fortat cat sa inving arcul si am curat toata garnitura sau ce mai ramasese din ea. am curatat atent
acum calca fier pe fier.am suflat din nou in el...tura asta era mult mai bine...etansa bine(dar nu perfect)
-am montat termostatul pe masina si dupa ce am pornit motorul dupa 2-3 min dadea aer caldut(am zis ca mi se pare ca am stat cu mâna pe cheile reci ...erau 4 grade afara)
-dupa 5 minute dadea aer cald. pun mana pe radiatorul din fata era rece
-dragi OPELISTI...am facut un drum de 10 km apa a urcat in 90 de grade .aerul era fierbinte in habitaclu...dupa care s-a deschis termostatul a coborat in 80 de grade si apoi s-a stabilizat undeva intre 80 si 90 de grade
CONCLUZIE 3: sunt constient ca termostatul nu este in parametrii 100% dar efectele sunt vizibile.acum credeti-ma ca sunt dispus sa dau 160 RON.
nu am mai vazut apa in bord la 90 de grade din septembrie.radiatorul nu se incalzeste in schimb furtunul care intra in el da...deci nu este problema rezolvata 100%.termostatul trebuie sa etanseze perfect
daca este sa schimbati voi termostatul nu este necesar sa goliti instalatia de tot...sunt suficienti cativa litri (2-3)
CONCLUZIA 4: parerea mea este ca masinile trecute de un anumit nr. de km (poate 100.000 poate mai mult...a mea are vreo 139.000 real si 114.000 in bord) au termostatul care nu mai este in parametrii.de ce? pt. ca acea garnitura de guma va fi tocita inevitabil de fluxul de apa care circula atunci cand termostatul este aproape deschis
SCUZE PT. TOPICUL LUNG
intr-adevar mergeam km buni si greu se incalzea in masina...
chiar daca indicatorul de bord nu avea 90 de grade...radiatorul meu din fata era cald....buunnn.....citind prin forum...pe la cunoscatori....mi-am zis ca e termostatul.
-am comandat termostatul...68ron.
-am desfacut termostatul.(se da bateria jos.si suportul de baterie.3 suruburi.
-am comparat cele 2 termostate si nu semanau adica cel nou era prevazut cu 2 supape si decshidea la 80 grade.m-am dus inapoi la magazin si au spus ca-mi aduc altul...dar costa 160ron cu tot cu suport. mi-am luat ideea de a mai cumpara termostat.
-am luat termostatul vechi si am facut experimente acasa... l-am pus intr-o oala impreuna cu termometrul si am dat drumul la aragaz...
CONCLUZIE 1: arcul functiona perfect.(aparent termostat bun)
INTREBARE: de ce totusi aveam radiatorul cald chiar daca in bord nu erau 90 de greade?
-am studiat termostatul....si valva aceea avea un strat subtire de cauciuc(de ordinul zecimilor de mm)pe unde erau bratele de termostat era OK.dar acolo unde avea apa flux mai mare(cand se deschidea bine-nteles termostatul) garnitura era tocita. am suflat cu gura in termostat(scuzati expresia dar incerc sa fiu cat mai clar) se auzea un fasait...
CONCLUZIE 2: apa deci circula pe acolo chiar daca putin
-am am fortat cat sa inving arcul si am curat toata garnitura sau ce mai ramasese din ea. am curatat atent
acum calca fier pe fier.am suflat din nou in el...tura asta era mult mai bine...etansa bine(dar nu perfect)
-am montat termostatul pe masina si dupa ce am pornit motorul dupa 2-3 min dadea aer caldut(am zis ca mi se pare ca am stat cu mâna pe cheile reci ...erau 4 grade afara)
-dupa 5 minute dadea aer cald. pun mana pe radiatorul din fata era rece
-dragi OPELISTI...am facut un drum de 10 km apa a urcat in 90 de grade .aerul era fierbinte in habitaclu...dupa care s-a deschis termostatul a coborat in 80 de grade si apoi s-a stabilizat undeva intre 80 si 90 de grade
CONCLUZIE 3: sunt constient ca termostatul nu este in parametrii 100% dar efectele sunt vizibile.acum credeti-ma ca sunt dispus sa dau 160 RON.
nu am mai vazut apa in bord la 90 de grade din septembrie.radiatorul nu se incalzeste in schimb furtunul care intra in el da...deci nu este problema rezolvata 100%.termostatul trebuie sa etanseze perfect
daca este sa schimbati voi termostatul nu este necesar sa goliti instalatia de tot...sunt suficienti cativa litri (2-3)
CONCLUZIA 4: parerea mea este ca masinile trecute de un anumit nr. de km (poate 100.000 poate mai mult...a mea are vreo 139.000 real si 114.000 in bord) au termostatul care nu mai este in parametrii.de ce? pt. ca acea garnitura de guma va fi tocita inevitabil de fluxul de apa care circula atunci cand termostatul este aproape deschis
SCUZE PT. TOPICUL LUNG
adrihan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Timisoara
- Masina: Kadett 1989 1.3S
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mar 2006
- Mesaj Privat
gabonne a scris:aceeasi problema si eu: aerul din consola centrala rece pe cand cel din prizele laterale cald(aproximativ ). poate da cineva un raspuns?
Asta nu este o problema ;asa este proiectata la Opel instalatia de aer :pe mijloc sa dea rece iar explicatia este ... cand se face prea cald, sa nu il ia somnul pe sofer, poate da drumul la priza de aer centrala fara sa ii ia frigul pe toti din masina
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
Bogdanu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: craiova
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu de ce puneti cartoane in fata pt ca daca va functioneaza termostatul acesta deschite cand ajunge apa la o anumita temp si atunci circula prin radiator si se face racirea dar pana atunci aerul de afara sufla degeaba prin radiator
Cine imi poate spune unde ete senzorul de temperatura pt y20dth 2001
Cine imi poate spune unde ete senzorul de temperatura pt y20dth 2001
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ROBERTby2000 FELICITARI !
Eduard33 a spus bine termostat obosit...
Ce ai facut tu este intretinere si save money
Daca aveai un aparat foto .... fa un post clar si va fi de mare ajutor ca altfel iar o sa fie n pagini de discutii sterile, de batut cimpii nu alta. Despre structura lui vezi cum le-am facut eu la Agila, manifestare, cauze, verificare....poate imi dai tu o idee sau mai multe...
Lipsa acestor tutoriale creaza ameteala asta la tehnice toti tipa dupa ajutor.
Ce se defecteaza daca el sufla sau pierde....sonda oxigen, catalizator, EGR ca ai gaze arse insuficient,
Consum mare ca se merge cu motorul rece...
Vedeti ce pot face doua miini si un cap ... cei din service sunt schimbatori de piese nu gindesc decit sa va mulga pe voi.
Eduard33 a spus bine termostat obosit...
Ce ai facut tu este intretinere si save money
Daca aveai un aparat foto .... fa un post clar si va fi de mare ajutor ca altfel iar o sa fie n pagini de discutii sterile, de batut cimpii nu alta. Despre structura lui vezi cum le-am facut eu la Agila, manifestare, cauze, verificare....poate imi dai tu o idee sau mai multe...
Lipsa acestor tutoriale creaza ameteala asta la tehnice toti tipa dupa ajutor.
Ce se defecteaza daca el sufla sau pierde....sonda oxigen, catalizator, EGR ca ai gaze arse insuficient,
Consum mare ca se merge cu motorul rece...
Vedeti ce pot face doua miini si un cap ... cei din service sunt schimbatori de piese nu gindesc decit sa va mulga pe voi.
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
Zafira
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
Salutare!
Din Mai anul acesta am o Zafira Y20DTH, fabricat in 02/2003.
De cand au inceput frigurile, acul la temperatura motorului abia abia se mai misca, la distantele normale din oras (sa zicem 4-5km, fiind vorba de Cluj) acul temperaturii nici nu se misca. In compartiment vine deja caldura bine, dar se pare ca motorul nu ajunge niciodata la temperatura normala de functionare (intre 80-90 grade sta vara).
Si inca nu au fost friguri de -10 grade, numai in jur de 0 ...
Este prima mea masina diesel, este normal acest comportament, sa sa incep sa ma gandesc la un schimb de termostat, sau sa pun carton in fata radiatorului ca si la Dacia 1300?
PS: am cautat topic existent pe aceasta tema dar nu am gasit. Scuze daca este si am fost neatent.
Din Mai anul acesta am o Zafira Y20DTH, fabricat in 02/2003.
De cand au inceput frigurile, acul la temperatura motorului abia abia se mai misca, la distantele normale din oras (sa zicem 4-5km, fiind vorba de Cluj) acul temperaturii nici nu se misca. In compartiment vine deja caldura bine, dar se pare ca motorul nu ajunge niciodata la temperatura normala de functionare (intre 80-90 grade sta vara).
Si inca nu au fost friguri de -10 grade, numai in jur de 0 ...
Este prima mea masina diesel, este normal acest comportament, sa sa incep sa ma gandesc la un schimb de termostat, sau sa pun carton in fata radiatorului ca si la Dacia 1300?
PS: am cautat topic existent pe aceasta tema dar nu am gasit. Scuze daca este si am fost neatent.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Te cred ca ai dat cautare, trebuie sa ai rabdare si sa citesti un milion de pareri si prostii ca sa ajungi sa ai o idee cum si de ce.
Citeste aici poate te ajuta :
https://www.clubopel.com/vie...0081&start=20
Un motor diesel se raceste la ralanti pe cind unul pe benzina se incalzeste.
Da cautare pe : termostat, temperatura motor...
Citeste aici poate te ajuta :
https://www.clubopel.com/vie...0081&start=20
Un motor diesel se raceste la ralanti pe cind unul pe benzina se incalzeste.
Da cautare pe : termostat, temperatura motor...
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 989 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 989
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
Diesel`ul se incalzeste cel mai bine in mers. E adevarat, cam greu, dar le fel de greu se si raceste. Oricum, tu ai zis ca mergi 4-5 km cu ea, deci nu prea are timp sa se incalzeasca pe distanta asta. Eu zic sa stai linistit. Este recomandat ca motorul sa ajunga la temperatura optima de functionare, deci mai bine nu mergi cu ea pe distante scurte daca nu se incalzeste, ca mai rau ii faci. De aici rezulta si intervalul de service in Romania: 15.000 km.
- laurentiu19
- **
- 149 mesaje
- din 22 Apr 2005
- Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Bucuresti
laurentiu19
- Mesaje scrise: 149
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DT (ISUZU)
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2005
- Mesaj Privat
Parerea mea este sa stai linistit. Si eu cand am trecut pe diesel m-am speriat de chestia cu temperatura, mai ales ca am pana la servici 3 km. Cu Opelul Ascona pe benzina, cand ajungeam la servici motorul era aproape de 80 de grade. Cu Opelul Astra Diesel nici nu misca acul de la indicatorul de temperatura. Numai la drumuri mai mari de 10-15 km in oras ajunge pe la 80 de grade.
Ca sa fii totusi sigur, porneste motorul pe loc si lasa-l sa functioneze tinanad mana cand pe furtunul gros de intrare in radiator cand pe cel gros de iesire din radiator. Daca au temperaturi diferite (unul caldut si unul rece) pana ce acul este pe la 80-90 inseamna ca termostattul functioneaza.
Ca sa fii totusi sigur, porneste motorul pe loc si lasa-l sa functioneze tinanad mana cand pe furtunul gros de intrare in radiator cand pe cel gros de iesire din radiator. Daca au temperaturi diferite (unul caldut si unul rece) pana ce acul este pe la 80-90 inseamna ca termostattul functioneaza.
- ROBERTby2000
- **
- 244 mesaje
- din 01 Aug 2006
- Astra 2001 y17dt
- Vrancea
ROBERTby2000
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2006
- Mesaj Privat
este scris la : probleme termostat.urmaza instructiunile de acolo si-ti dai seama....vino cu detalii.
nu are rost sa pui cartoane daca radiatorul este rece.
daca radiatoruol este cald...caldut si-n bord nu ai 80 de grade cel putin atunci sigur ai probleme de termostat.
dieselul asa este...merge mai rece decat benzina(la benzina randamentul este mai mic si prin urmare energia o pierzi sub forma de caldura.)
nu are rost sa pui cartoane daca radiatorul este rece.
daca radiatoruol este cald...caldut si-n bord nu ai 80 de grade cel putin atunci sigur ai probleme de termostat.
dieselul asa este...merge mai rece decat benzina(la benzina randamentul este mai mic si prin urmare energia o pierzi sub forma de caldura.)
Zafira
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2006
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri, am sa pipai furtunele din jurul radiatorului si al termostatului, sa vad daca termostatul functioneaza in parametrii sau nu - revin cu detalii.
In Germania cu masina asta s-au facut 110.000km in 3 ani, deci nu cred ca au mers ca si mine, adica distante scurte cu motorul rece. Din cartea de service reiese ca uleiul a fost schimbat la 30.000km ... eu il schimb la 10.000.
In Germania cu masina asta s-au facut 110.000km in 3 ani, deci nu cred ca au mers ca si mine, adica distante scurte cu motorul rece. Din cartea de service reiese ca uleiul a fost schimbat la 30.000km ... eu il schimb la 10.000.