Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Da...este foarte posibil ca sa zic asa...atata timp cat se simte ca iti da caldurica nu are rost sa iti faci griji si sa te impacientezi ca de ce nu ti se ''scoala'' acul...diesel-ul se ingalzeste mai greu, mai ales iarna si mai ales la temperaturile astea...eu de exemplu dimineata plec la 05:45 la serviciu si dupa 2-3 km se simte caldurica...dar ajung la serviciu (aproximativ 17 km) si acul indicator la temperatura apei nici macar nu se clinteste... Laughing
Skip ads

  • All4Opel

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2010

  • Mesaj Privat
la cativa prieteni am vazut ca au pus in practica metoda cartonul si se incalzeste mult mai repede in masina si se ridica si acul la 80 de grade mult mai repede...maine voi aplica si eu aceasta metoda... Shocked
  • Bebel

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
nu pot sa aplic metoda cartonul pentru ca nu cred ca ar avea vreun efect in 6 km de mers. asta e, turatii pana in 2000 si mare grija.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Babel daca furtunu e asa cum zici tu atunci termostatul e ok si daca vrei sa se ridice apa mai repede nu porni ventilatorul
Skip ads

  • valix

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
@seinfeld: scuze daca mi-ai perceput raspunsul ca fiind rautacios. am vrut doar sa fiu putin ironic, insa in sensul ne-rautacios, doar pt destinderea atmosferei Smile

@bebel: azi dimineata a trebuit sa vin de la buzau cu masina. cand am plecat erau -23,5 grade la iesirea din buzau. abia dupa vro 10 km parcursi la 2000-2500 rpm constant "s-a sculat" acul pe la jumatate din gradatii. in mod normal, daca mergi la drum intins si ai termostatul bun iti sta fara probleme acul la >85 grade. in oras, chiar daca stai la relanti, nu ar trebui sa scada sub 80 grade, ca doar pt asa ceva e termostatul Smile.
eu in bucuresti fac zilnic 5 km pana la serviciu, si niciodata cand au fost afara temperaturi sub -5 grade nu mi s-a miscat acul la temperatura apei in astia 5 km.
  • Bebel

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
hai ca m am mai linistit, momentan nu trebuie sa dau bani pe nici un termostat. azi am pus un carton pe toata suprafata radiatorului si am plecat sa iau sotia de la munca (cca 7km). aproape cand am ajuns la destinatie acul deja imi indica putin peste 85grade. cand am plecat inapoi spre casa am luat cartonul de acolo ca sa vad daca temperatura nu scade. a scazut putin sub 80grade cand am dat mai tare drumul la clima insa in cateva min si a revenit si a stat doar intre 80-85grade. cand am ajuns acasa m am mai uitat si la furtunul dintre termostat si radiator si de data asta era cald spre fierbinte (banuiesc ca asta e normal).
asa ca treaba e buna. e mai bine cu un carton pe vremurile astea geroase.
numai bine si va multumesc baieti ca mi ati zis sa nu mi fac griji. Smile)
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:1 - la VW pe circuitul de racire se afla 3 bujii care ajuta la incalzirea mai rapida a apei.
2 - Daca termostatul e dus la relanti nu influenteaza sau are influenta foarte mica asupra sistemului de racire.
3 - La motoarele diesel se afla un add-heater (la vectra era standard, la astra optional cel putin o perioada) - care face caldura pe baza motorinei luate direct din circuitul de alimentare. Apoi cand apa ajunge la ~80 grade se opreste si se face caldura de la sistemul de racire.

citind asta , ma intreb daca la motorul de astra g , z17dtl , exista cava de acest gen ( punctul 3 ) montat pe masina ...? stie cineva ceva legat de asta?sau alt sistem care face caldura inainte de incalzirea apei in sistemul de racire al motorului? eu nu cunosc acest lucru .
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
sistemul de incalzire inainte de pornirea masinilor se numeste webasto si a fost optionala si pe astra G, dar cred ca de cand s-a trecut la classic a fost scos ca si multe alte optionale. Stiu ca exista siroco webasto chiar si pe benzina, dar acolo e mai rar intalnit intrucat motorul se incalzeste rapid. Am vazut pe un astra g caravan chiar la noi pe forum.
Skip ads

  • adrianmorarasu

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Luni dimineata pe la 3 am dus pe cineva la Aeroport, eu plecand din Craiova la minus 13 grade. A pornit la sfert. Pe undeva pe la mijlocul autostrazii ma uit si vad minus 28 grade. Mergeam cu 110-120. Apa era undeva intre 80 si 85. Cum am intrat in bucuresti, viteza mai mica, temperatura apei a mai scazut, uneori sub 80. La fel, pina sa intru pe autostrada, fluctua. Cind mergeam cu 100 se apropia de 85, altfel sub 80, poate chiar mai jos. Cred ca o sa fac un test de releu. Ieri - marti - a pornit la a 3-a cheie, dar minus 19.
  • Bebel

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2008

  • Mesaj Privat
mda, revin cu un post mai putin optimist decat cel de ieri. azi la acelasi drum, termostatul mi a aratat ca e vremea sa fie schimbat (cel putin asa zic eu). cu acelasi carton la radiator, am mers cam 6 km pana unde aveam treaba timp in care temperatura ajunsese cam la 70 grade. pana aici toate bune. problema e ca imediat ce ajungea la 70-75 grade acul cobora brusc pana la minim ca si cand nici nu mergeam cu masina. chestia asta s a repetat de vreo 4-5 ori pana am ajuns acasa (si nu exagerez). deja la un moment dat stateam cu ochii doar pe indicator. din punctul meu de vedere si din ce am vazut ca s a mai scris pe aici chestia asta nu are cum sa fie in regula. voi ce credeti? probabil o sa il schimb saptamana viitoare, din ce am auzit nu este o operatiune chiar usoara.
numai bine! Smile
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Babel e clar asa facea si la mine si am pus altu nou. Cam 160 lei te costa unu nou BHER.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
de circa 4 zile acul din bord ce indica temperatura apei nu sa miscat. mai sa o iau ca pe un defect... eram sigur ca sonda sau ceasul nu mai functioneaza. dar azi am iesit cu ea pina pe la km 16 pe A1 si am vazut miscare.. deci in zilele friguroase, sub -10 gradeC , acul a stat bocna, cu toate ca baga aer cald....asa ca nu va impacientati daca nu este cazul , ca si eu am facut-o si nu era problema ........
Skip ads

  • coaca

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Daca merg vreo 5 - 10 km cu masina, acul de la temp apei nu se ridica deloc.Am pus mana pe radiator sus si e rece si am pus mana pe furtunul din poza si e cald ( cel de langa joja de ulei ). Credeti ca am probleme cu termostatul?

Model : Astra G Y20DTH hackback - motor 2000 motorina


  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Da, acela este furtunul.
Citeste cu atentie acest topic, contine multa informatie utila.
  • coaca

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc mult si am citit toate cele 18 pag, dar la mine e ceva ciudat.

Dupa 5-10 km furtunul este cald, radiatorul rece si acul de la temp apei nu se ridica deloc.Acul incepe sa se ridice dupa 10-15 km.
Dupa ce pornesc motorul, dau caldura pe treapta 1 sau 2.

Am inteles ca daca termostatul e blocat pe deschis trebuie sa fie si furtunul si radiatorul caldute, inainte sa ajunga apa la 80 grade.

Vroiam sa ma asigur ca e sigur de la termostat sa nu dau 2 mil degeaba.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Poi fa si tu un drum de 30 km si vezi se ridica sau nu si atunci sti care e problema, furtunu trebuie sa fie fierbinte nu caldut .
  • colbert

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
coaca a scris:Multumesc mult si am citit toate cele 18 pag, dar la mine e ceva ciudat.

Dupa 5-10 km furtunul este cald, radiatorul rece si acul de la temp apei nu se ridica deloc.Acul incepe sa se ridice dupa 10-15 km.
Dupa ce pornesc motorul, dau caldura pe treapta 1 sau 2.

Am inteles ca daca termostatul e blocat pe deschis trebuie sa fie si furtunul si radiatorul caldute, inainte sa ajunga apa la 80 grade.

Vroiam sa ma asigur ca e sigur de la termostat sa nu dau 2 mil degeaba.

Stai linistit.Daca ai avea termostatul blocat pe deschis normal ca ai avea aceasi temperatura si la radiator si la furtun.Care este rolul termostatului?! Sa deschida circulatia apei catre radiator pentru a o raci. Dar fiind foarte frig afara normal ca deschide mai greu sau deloc
  • coaca

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Care radiator trebuie sa fie rece?

Cum te uiti din fata spre spate, am 2 calorifere.Primul e mai mare si imediat dupa el e unul mai mic.

Primul e rece, iar al 2-lea cald.
  • sylva90

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
la mine aceeiasi problema : am fost ieri pana la brasov ,pe la campina a inceput sa se ridice dar a tinut cam pana dupa comarnic ,unde am inceput sa merg cu a 2 din cauza traficului si a vremii(ninsoare mare)...
nu a mai urcat decat un pic de tot pana am intrat in bv ...
aaa si inca cv
la masina la mine probabil o fi defect cv:la parcurgea unei distante de 30 de km la mine nu sa ridicat decat f putin ,la tata la masina sa ridicat (tata avand aceeiasi masina 1.7dti )
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
coaca a scris:Care radiator trebuie sa fie rece?

Cum te uiti din fata spre spate, am 2 calorifere.Primul e mai mare si imediat dupa el e unul mai mic.

Primul e rece, iar al 2-lea cald.


e termostatu la doctor cu el

corect cum zice colegu pe pagina urmatoare.


Ultima modificare facuta de sebi4fc la Sam 06 Feb, 2010 2:06 am
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR