astrah- Suspendat
- 479 mesaje
- din 15 Jan 2010
- Alta tara
astrah- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2010
- Mesaj Privat
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Daca nu se ridica deloc acul la apa, furtunul si radiatorul sunt calde.Toata lumea ar zice ca e termostatul defect.Sa va spun experienta de azi :
Un drum de 11 km - aprox 35 min ( Bucuresti - 2 grade ). Am mers cu incalzirea pe 1, mai putin cand statea la relanti cand o opream sa nu scada temperatura.Cand am ajuns la destinatie temp era undeva la 75 gade, am stat la relanti vreo 4-5 min ( era oprita caldura ) si ce am obs ca a scazut in jur de 71-72 si aproape intr-un minut, doua a ajuns aproape de 80 grade.
Cand am plecat de acolo, masina a stat nepornita vreo 3 ore ( am facut 10 km tot prin Bucuresti - ninsoare -2 grade ).Am mers cu incalzirea pe 1-2 vreo 5 km, dupa care am oprit-o de tot.Cand am ajuns acasa, temperatura era in jur de 85 grade.Am lasat-o la relanti vreo 2-3 min si a mai urcat 1-2 grade max.
Consumul mi s-a parut putin cam mare pt cei 21 km facuti - 12%
Credeti ca am probleme cu termostatul? Consumul nu e prea mare?
Merci
Un drum de 11 km - aprox 35 min ( Bucuresti - 2 grade ). Am mers cu incalzirea pe 1, mai putin cand statea la relanti cand o opream sa nu scada temperatura.Cand am ajuns la destinatie temp era undeva la 75 gade, am stat la relanti vreo 4-5 min ( era oprita caldura ) si ce am obs ca a scazut in jur de 71-72 si aproape intr-un minut, doua a ajuns aproape de 80 grade.
Cand am plecat de acolo, masina a stat nepornita vreo 3 ore ( am facut 10 km tot prin Bucuresti - ninsoare -2 grade ).Am mers cu incalzirea pe 1-2 vreo 5 km, dupa care am oprit-o de tot.Cand am ajuns acasa, temperatura era in jur de 85 grade.Am lasat-o la relanti vreo 2-3 min si a mai urcat 1-2 grade max.
Consumul mi s-a parut putin cam mare pt cei 21 km facuti - 12%
Credeti ca am probleme cu termostatul? Consumul nu e prea mare?
Merci
coaca
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am mai facut niste teste cu masina si in perioada asta dupa 6-7 km incepe sa se ridice temp apei ( 70 grade ).Daca a inceput sa se ridice, nu mai scade deloc chiar si daca stau cu ea la relanti mai creste putin.Acul scade numai daca dau drumul la caldura ( treapa 1 sau 2 ) si se ridica acul mai greu daca pornesc cu ventilatia pornita ( 10-12 km ).
Concluzie : Daca ai furtunul care iese din termostat si intra in radiator si radiatorul de apa cald ( asta pana incepe sa se ridice acul ), nu inseamna ca e dus termostatul ( asa e la mine )
Concluzie : Daca ai furtunul care iese din termostat si intra in radiator si radiatorul de apa cald ( asta pana incepe sa se ridice acul ), nu inseamna ca e dus termostatul ( asa e la mine )
- sebi4fc
- ****
- 1,576 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,576
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
este bine ca in perioada rece a anului sa lasi motorul pornit cam 5-10 min. inainte de a pleca de pe loc. daca se procedeaza astfel , dupa 2-3 km. incepe sa bage caldura. eu o las cam 7-8 min. si apoi merg cu treapta 1-2 de viteza cam 1km. . dupa aceea incepe clima sa bage caldura. este setata la 23 grade C.
- gfx8
- **
- 209 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
gfx8
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Salutare,
Am un Opel Astra H din 2005, motorizarea 1.7 CDTI de 100 CP si acum pe perioada de iarna consumul urban este foarte mare, in jur de 11 - 12 l/100 km, viteza medie 19-21 km/h. Consumul extraurban este destul de ok, iarna in jur de 5.5 - 5.8 l/100 km la mers linistit, pe ruta Cluj - Satu Mare (sunt si 3 dealuri de trecut)
Suspectez si eu o problema cu termostatul sau altceva legat de incalzirea motorului.
Este nasol ca la Astra H nu mai ai indicator pe bord cu temperatura apei , trebuie sa activezi meniul ascuns inainte de a porni la drum pentru a vedea cum creste temperatura si de multe ori uit sa fac lucrul acesta.
Am facut un test, pe drumul de acasa pana la serviciu, cam 7 km distanta si vreo 25 min ca si timp. Afara erau cam -5 grade aproximativ. Cand am ajuns la destinatie temperatura apei in meniul ascuns era de doar 66 grade. Nici caldura nu baga prea tare.
Imi puteti da niste indicatii va rog cum as putea verifica asa manual la motorul meu daca termostatul functioneaza ok? Ce furtune sa verific? Sa stiu daca chiar este termostatul defect, sa nu merg in service si sa mi-l schimbe pe deageaba.
Merci.
Am un Opel Astra H din 2005, motorizarea 1.7 CDTI de 100 CP si acum pe perioada de iarna consumul urban este foarte mare, in jur de 11 - 12 l/100 km, viteza medie 19-21 km/h. Consumul extraurban este destul de ok, iarna in jur de 5.5 - 5.8 l/100 km la mers linistit, pe ruta Cluj - Satu Mare (sunt si 3 dealuri de trecut)
Suspectez si eu o problema cu termostatul sau altceva legat de incalzirea motorului.
Este nasol ca la Astra H nu mai ai indicator pe bord cu temperatura apei , trebuie sa activezi meniul ascuns inainte de a porni la drum pentru a vedea cum creste temperatura si de multe ori uit sa fac lucrul acesta.
Am facut un test, pe drumul de acasa pana la serviciu, cam 7 km distanta si vreo 25 min ca si timp. Afara erau cam -5 grade aproximativ. Cand am ajuns la destinatie temperatura apei in meniul ascuns era de doar 66 grade. Nici caldura nu baga prea tare.
Imi puteti da niste indicatii va rog cum as putea verifica asa manual la motorul meu daca termostatul functioneaza ok? Ce furtune sa verific? Sa stiu daca chiar este termostatul defect, sa nu merg in service si sa mi-l schimbe pe deageaba.
Merci.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- gfx8
- **
- 209 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
gfx8
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
- gfx8
- **
- 209 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
gfx8
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
mihaiu
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2009
- Mesaj Privat
pruteanu
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Vectra 1996 1700
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2010
- Mesaj Privat
sylva90
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Prahova
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jun 2009
- Mesaj Privat
- gfx8
- **
- 209 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
gfx8
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Am reusit weekendul asta sa verific furtunul care intra in radiator, ca mai nou numa in weekend circul cu masina. Am verificat pe la 70 de grade furtunul si era putin caldut, dar radiatorul era rece. Inauntru dadea un pic caldura.
Am verificat la 88 de grade din nou si radiatorul era cald de data asta, furtunul era tot asa caldut. A fost si mai cald afara acum.
Ce ziceti? S-ar parea ca termostatul functioneaza ok.
Am facut mai multe drumuri scurte cu pauze, si nu am reusit sa vad dupa cat timp ajunge apa la 88 de grade, dar o sa verific sapt viitoare ca voi circula mai mult cu masina.
Daca termostatul e ok, nu inteleg de ce consuma asa de mult acum iarna, imi ia 11 - 12 litri prin oras fara AC pornit, cu drumuri mai mult in weekend, deci nu pe aglomeratie, viteza medie 19-21 km/h. Azi vara lua cam 8 - 9 litri tot in oras, fara AC pornit, tot la aceeasi viteza medie. E cam mare diferenta de 3 l/100 km de la vara la iarna.
Am verificat la 88 de grade din nou si radiatorul era cald de data asta, furtunul era tot asa caldut. A fost si mai cald afara acum.
Ce ziceti? S-ar parea ca termostatul functioneaza ok.
Am facut mai multe drumuri scurte cu pauze, si nu am reusit sa vad dupa cat timp ajunge apa la 88 de grade, dar o sa verific sapt viitoare ca voi circula mai mult cu masina.
Daca termostatul e ok, nu inteleg de ce consuma asa de mult acum iarna, imi ia 11 - 12 litri prin oras fara AC pornit, cu drumuri mai mult in weekend, deci nu pe aglomeratie, viteza medie 19-21 km/h. Azi vara lua cam 8 - 9 litri tot in oras, fara AC pornit, tot la aceeasi viteza medie. E cam mare diferenta de 3 l/100 km de la vara la iarna.
- gfx8
- **
- 209 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
gfx8
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
In legatura cu incalzirea greoaie a motoarelor diesel de la Opel, tocmai am discutat cu un coleg ce a avut un Opel Vectra din 2001 diesel cu motor de 2.0 si 101 CP. A zis ca si el prin Cluj avea consum si de 12 - 14 l/100 km iarna, pe distante scurte. In afara avea cam 6 l /100 km. Cica l-a dus pe la mai multi mecanici si masina nu avea nimic.
Pana la urma a schimbat Opelul cu un Passat din 2003, 1.9 TDI. Acum cu Passat-ul are consum de 8 - 9 l/100 km iarna prin Cluj, tot pe distante scurte. Si colegul asta zicea ca la VW sunt ceva bujii suplimentare care iarna ajuta sa se incalzeasca apa mai repede.
Cred ca un motor diesel de Opel folosit asa pe distante mici se si uzeaza mult mai tare ca un motor VW, din cauza ca merge tot timpul rece. Undeva am citit ca si la Logan Diesel sunt ceva bujii din alea care ajuta la incalzirea apei iarna....culmea ca la Opel nu au pus nici la modelele dupa 2005 .
Pana la urma a schimbat Opelul cu un Passat din 2003, 1.9 TDI. Acum cu Passat-ul are consum de 8 - 9 l/100 km iarna prin Cluj, tot pe distante scurte. Si colegul asta zicea ca la VW sunt ceva bujii suplimentare care iarna ajuta sa se incalzeasca apa mai repede.
Cred ca un motor diesel de Opel folosit asa pe distante mici se si uzeaza mult mai tare ca un motor VW, din cauza ca merge tot timpul rece. Undeva am citit ca si la Logan Diesel sunt ceva bujii din alea care ajuta la incalzirea apei iarna....culmea ca la Opel nu au pus nici la modelele dupa 2005 .
- BV19MAX
- ****
- 2,562 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,562
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- gfx8
- **
- 209 mesaje
- din 05 Sep 2008
- Astra 2005 Z17DTH
- Cluj
gfx8
- Mesaje scrise: 209
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2008
- Mesaj Privat
Scuze pt exprimarea mai putin tehnica referitor la bujiile respective. Cineva a dat un link de pe vwforum unde e specificat lucrul acesta, chiar pe threadul acesta, cu cateva pagini in urma. Vezi aici
Nu stiu exact care coduri de motoare VW au acele bujii si care nu. Cert este ca VW-urile consuma mult mai putin iarna pe distante scurte decat Opelurile. Am auzit lucru acesta deja din mai multe surse.
Nu stiu exact care coduri de motoare VW au acele bujii si care nu. Cert este ca VW-urile consuma mult mai putin iarna pe distante scurte decat Opelurile. Am auzit lucru acesta deja din mai multe surse.
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
DAD
- Mesaje scrise: 24
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2006
- Mesaj Privat
Ieri am schimbat si eu termostatul la Astra 1.7DTI. Consumatoare de timp a fost doar partea cu datul bateriei si suportului jos. Au curs vreo doi litri de antigel cand am desfacut cele doua suruburi de 12 de la carcasa termostatului. Am pus Wahler de 92 de grade, vad ca acum in 5 km de mers prin oras temperatura ajunge la 85 de grade. Inainte nu misca acul decat dupa cel putin 20 de km.
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
02tes a scris:este bine ca in perioada rece a anului sa lasi motorul pornit cam 5-10 min. inainte de a pleca de pe loc. daca se procedeaza astfel , dupa 2-3 km. incepe sa bage caldura. eu o las cam 7-8 min. si apoi merg cu treapta 1-2 de viteza cam 1km. . dupa aceea incepe clima sa bage caldura. este setata la 23 grade C.
modul in care procedezi tu este total gresit... Citeste si in cartea masinii (manualul de utilizare) unde scrie clar ca dupa pornirea masinii se pleaca la drum nu se sta pe loc sa se incalzeasca motorul. Stai maxim 30 de secunde cat sa ajunga uleiul in toate colturile si ai plecat. Masina se incalzeste mai repede in mers decat pe loc si in plus daca faci asa cum scrii tu (7-8 minute lasata la relanti pe loc) risti sa iti distrugi catalizatorul si faci depuneri peste tot in tot circuitul de evacuare in frunte cu turbina si EGR...