Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Gresit.Primu radiator (cum te uiti la masina) este de ac ( clima), al doilea este racire motor iar in lateral de astea 2 mai e unu si anume intercooler-ul(la diesel).
Skip ads

  • coaca

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu se ridica deloc acul la apa, furtunul si radiatorul sunt calde.Toata lumea ar zice ca e termostatul defect.Sa va spun experienta de azi :

Un drum de 11 km - aprox 35 min ( Bucuresti - 2 grade ). Am mers cu incalzirea pe 1, mai putin cand statea la relanti cand o opream sa nu scada temperatura.Cand am ajuns la destinatie temp era undeva la 75 gade, am stat la relanti vreo 4-5 min ( era oprita caldura ) si ce am obs ca a scazut in jur de 71-72 si aproape intr-un minut, doua a ajuns aproape de 80 grade.

Cand am plecat de acolo, masina a stat nepornita vreo 3 ore ( am facut 10 km tot prin Bucuresti - ninsoare -2 grade ).Am mers cu incalzirea pe 1-2 vreo 5 km, dupa care am oprit-o de tot.Cand am ajuns acasa, temperatura era in jur de 85 grade.Am lasat-o la relanti vreo 2-3 min si a mai urcat 1-2 grade max.

Consumul mi s-a parut putin cam mare pt cei 21 km facuti - 12%

Credeti ca am probleme cu termostatul? Consumul nu e prea mare?

Merci
  • coaca

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Am mai facut niste teste cu masina si in perioada asta dupa 6-7 km incepe sa se ridice temp apei ( 70 grade ).Daca a inceput sa se ridice, nu mai scade deloc chiar si daca stau cu ea la relanti mai creste putin.Acul scade numai daca dau drumul la caldura ( treapa 1 sau 2 ) si se ridica acul mai greu daca pornesc cu ventilatia pornita ( 10-12 km ).

Concluzie : Daca ai furtunul care iese din termostat si intra in radiator si radiatorul de apa cald ( asta pana incepe sa se ridice acul ), nu inseamna ca e dus termostatul ( asa e la mine )
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Furtunul care iese din termostat spre radiator nu are cum sa se incalzeasca, daca termostatu e bun atunci nu trece apa de el pana nu deschide 88 sau 90 Grade.

Cum sa curga apa calda la robinet daca tu nu deschizi robinetu????
Skip ads

  • Gabello

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y1,7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Sall! Aveti dreptate dieselul incalzeste foarte greu. E urat ca tremuram mai mult timp in masina pana se incalzeste, eu am incercat sa pun un carton Smile) ca la dacie, dar nici un efect... zilnic fac 25 km pana la serviciu dar baga caldura tarziu de abia dupa 10-15 si nici atunci cine stie ce...
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
este bine ca in perioada rece a anului sa lasi motorul pornit cam 5-10 min. inainte de a pleca de pe loc. daca se procedeaza astfel , dupa 2-3 km. incepe sa bage caldura. eu o las cam 7-8 min. si apoi merg cu treapta 1-2 de viteza cam 1km. . dupa aceea incepe clima sa bage caldura. este setata la 23 grade C.
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am un Opel Astra H din 2005, motorizarea 1.7 CDTI de 100 CP si acum pe perioada de iarna consumul urban este foarte mare, in jur de 11 - 12 l/100 km, viteza medie 19-21 km/h. Consumul extraurban este destul de ok, iarna in jur de 5.5 - 5.8 l/100 km la mers linistit, pe ruta Cluj - Satu Mare (sunt si 3 dealuri de trecut)
Suspectez si eu o problema cu termostatul sau altceva legat de incalzirea motorului.
Este nasol ca la Astra H nu mai ai indicator pe bord cu temperatura apei Mad , trebuie sa activezi meniul ascuns inainte de a porni la drum pentru a vedea cum creste temperatura si de multe ori uit sa fac lucrul acesta.
Am facut un test, pe drumul de acasa pana la serviciu, cam 7 km distanta si vreo 25 min ca si timp. Afara erau cam -5 grade aproximativ. Cand am ajuns la destinatie temperatura apei in meniul ascuns era de doar 66 grade. Nici caldura nu baga prea tare.

Imi puteti da niste indicatii va rog cum as putea verifica asa manual la motorul meu daca termostatul functioneaza ok? Ce furtune sa verific? Sa stiu daca chiar este termostatul defect, sa nu merg in service si sa mi-l schimbe pe deageaba.
Merci.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cand ajungi la munca verifica temperatura ... daca e sub 88 pune mana pe furtunul care intra in radiator. Daca termostatul merge ar trebui sa fie rece. Daca e cald termostatul scapa.
Skip ads

  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Din cate vad eu sunt 3 furtune care par a comunica cu radiatorul, 2 mai groase si unul subtire.

Atasez o poza. Sper sa se vada cat de cat ca e facuta pe intuneric.



Poti sa faci te rog un semn pe cel care ar trebui sa-l verific? Ca eu sunt mai incepator in ale motoarelor Smile Merci.
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva raspunsul la intrebarea mea de mai sus? Rolling Eyes

De asemenea daca cineva a schimbat termostatul la Astra H 1.7 CDTI il rog sa-si impartaseasca experienta, ce marca de termostat cat a costat, cum se face operatiunea, etc.

Merci.
  • mihaiu

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
nici mie nu imi urca temp,dar baga caldura,l drum lung mai apuca s urce dar scadea l o in orash dar caldura baga...termostatul era problema! E vreo 45 ron s schimba super usor e sub baterie p motor folosesti o tubulara d 12 s desf 2suruburi,in 20min nu ai c face,la service imi cerea 700 mii
  • pruteanu

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 1700
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2010

  • Mesaj Privat
am opel vectra di 96 motor 17 al meu sta numai la 80 ce credeti este dus termostatul? caldura ce sa mai zic mai deloc
Skip ads

  • sylva90

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
referitor la postul meu ?nu imi raspunde nimeni ?e ceva defect?
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am reusit weekendul asta sa verific furtunul care intra in radiator, ca mai nou numa in weekend circul cu masina. Am verificat pe la 70 de grade furtunul si era putin caldut, dar radiatorul era rece. Inauntru dadea un pic caldura.
Am verificat la 88 de grade din nou si radiatorul era cald de data asta, furtunul era tot asa caldut. A fost si mai cald afara acum.
Ce ziceti? S-ar parea ca termostatul functioneaza ok.
Am facut mai multe drumuri scurte cu pauze, si nu am reusit sa vad dupa cat timp ajunge apa la 88 de grade, dar o sa verific sapt viitoare ca voi circula mai mult cu masina.

Daca termostatul e ok, nu inteleg de ce consuma asa de mult acum iarna, imi ia 11 - 12 litri prin oras fara AC pornit, cu drumuri mai mult in weekend, deci nu pe aglomeratie, viteza medie 19-21 km/h. Azi vara lua cam 8 - 9 litri tot in oras, fara AC pornit, tot la aceeasi viteza medie. E cam mare diferenta de 3 l/100 km de la vara la iarna.
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
In legatura cu incalzirea greoaie a motoarelor diesel de la Opel, tocmai am discutat cu un coleg ce a avut un Opel Vectra din 2001 diesel cu motor de 2.0 si 101 CP. A zis ca si el prin Cluj avea consum si de 12 - 14 l/100 km iarna, pe distante scurte. In afara avea cam 6 l /100 km. Cica l-a dus pe la mai multi mecanici si masina nu avea nimic.

Pana la urma a schimbat Opelul cu un Passat din 2003, 1.9 TDI. Acum cu Passat-ul are consum de 8 - 9 l/100 km iarna prin Cluj, tot pe distante scurte. Si colegul asta zicea ca la VW sunt ceva bujii suplimentare care iarna ajuta sa se incalzeasca apa mai repede.

Cred ca un motor diesel de Opel folosit asa pe distante mici se si uzeaza mult mai tare ca un motor VW, din cauza ca merge tot timpul rece. Undeva am citit ca si la Logan Diesel sunt ceva bujii din alea care ajuta la incalzirea apei iarna....culmea ca la Opel nu au pus nici la modelele dupa 2005 Mad .
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stai linistit, nu au nici un fel de "bujii care incalzesc apa" Smile cel putin Motorul de VW 1.9 Pump-Duse (Cod motor BKC) nu are asa ceva Smile
  • gfx8

  • Mesaje scrise: 209
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Scuze pt exprimarea mai putin tehnica referitor la bujiile respective. Cineva a dat un link de pe vwforum unde e specificat lucrul acesta, chiar pe threadul acesta, cu cateva pagini in urma. Vezi aici
Nu stiu exact care coduri de motoare VW au acele bujii si care nu. Cert este ca VW-urile consuma mult mai putin iarna pe distante scurte decat Opelurile. Am auzit lucru acesta deja din mai multe surse.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Daca suspectati ca termostatul nu functioneaza cum trebuie schimbati-l ... costa destul de putin- cam cat 10 l de motorina. Oricum daca nu baga caldura in masina dupa 5km e sigur dus.
  • DAD
  • *
  • 24 mesaje
  • din 13 Sep 2006
  • Astra 2003 Y17DTH
  • Bucuresti
  • DAD

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Ieri am schimbat si eu termostatul la Astra 1.7DTI. Consumatoare de timp a fost doar partea cu datul bateriei si suportului jos. Au curs vreo doi litri de antigel cand am desfacut cele doua suruburi de 12 de la carcasa termostatului. Am pus Wahler de 92 de grade, vad ca acum in 5 km de mers prin oras temperatura ajunge la 85 de grade. Inainte nu misca acul decat dupa cel putin 20 de km.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
02tes a scris:este bine ca in perioada rece a anului sa lasi motorul pornit cam 5-10 min. inainte de a pleca de pe loc. daca se procedeaza astfel , dupa 2-3 km. incepe sa bage caldura. eu o las cam 7-8 min. si apoi merg cu treapta 1-2 de viteza cam 1km. . dupa aceea incepe clima sa bage caldura. este setata la 23 grade C.


modul in care procedezi tu este total gresit... Citeste si in cartea masinii (manualul de utilizare) unde scrie clar ca dupa pornirea masinii se pleaca la drum nu se sta pe loc sa se incalzeasca motorul. Stai maxim 30 de secunde cat sa ajunga uleiul in toate colturile si ai plecat. Masina se incalzeste mai repede in mers decat pe loc si in plus daca faci asa cum scrii tu (7-8 minute lasata la relanti pe loc) risti sa iti distrugi catalizatorul si faci depuneri peste tot in tot circuitul de evacuare in frunte cu turbina si EGR...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR