Ai uitat parola?


  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,313
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
@Forbes
nu trebuie sa ii pui carton, ci doar sa schimbi termostatul la 2 ani la ~ 50 euro Razz

zafira 2.0 automatic a scris:ref 3 motorul care are capacitate cilindrica mai mare se incalzeste mai greu.Cu cat volumul de incalzit-caroseria, e mai mare, motorul are nevoie de ajutor pentru confortul pasagerilor si se ajuta cu acel add-heater(vezi cazul van-urilor)Ce nu cred tehnic si practic. Vreau sa aflu daca este corect ce susti cu cele 3 buji de incalzire apa.La ce model de VW?

ref 2 ai spus ca termostatul e dus = sa inteleg defect? Este f. posibil sa se intample ceea ca am descris.

ref 1 folosesc motor AFN VW 1,9 TDi si nu are nici o bujie de incalzire a apei ci add-heater sub scaunul drt. spate.

Nu sunt mecanic auto decat de hoby si fortat de faptul ca specia mecanic auto in RO este pe cale de disparitie...Vreu sa stiu ce face fierul condus de mine si nu sunt de acord ca la service sa nu vad ce-i face.


pt 3 te duci la vwforum
pt 2 vrei sa auzi ca ai dreptate ? ai si tu dreptate
pt 1 daca nu le-ai gasit sa nu are masina ta nu inseamna ca nu exista
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Treaba constatata de mine la munte week-end-ul trecut, in conditii de -8C, in conditiile in care masina este noua, si imi este greu sa cred ca are termostatul bulit. Ideea e ca m-am tot fatait in 4 zile cat am stat, in tot felul de situatii.
- Daca cobori muntele cu viteza mica, motorul se raceste repede, acul scade pana la prima liniuta, insa in habitaclu baga caldura;
- Daca cobori muntele rapid, cu accelerari, frane, etc., nu apuca sa se raceasca atat de rau, dar coboara un pic acul;
- daca stai la relanti in ger (-8C), acul de la apa scade in cateva minute pana la prima linie.
Cred ca asta este situatia acestor motoare.
  • BOEING747

  • Mesaje scrise: 404
  • Locatie: ORADEA
  • Masina: Astra Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Apr 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Confirm cele spuse de *FM*, foarte corect si adevarat !
  • dgxshpe

  • Mesaje scrise: 638
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Sep 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Si la mine e la fel .. Nu foarte suparator ... doar un pic cam frig ... Laughing
  • ktapet

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Zafira Z19DT din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mai 2005

  • Garaj Mesaj Privat
si la mine indicatorul de temperatura se ridica foarte greu, dar in interior baga caldura. ma gandesc ca daca motorul merge la temperaturi mai mici decat cele normale ar putea consuma si mai multa motorina. asa este?
inainte de opel am avut cielo si am avut o problema asemanatoare: la
-10, -12 grade si viteze mai mari de 80km/h deja imi inghetau geamurile din interior. am rezolvat cu cartonul pus in fata radiatorului. cu opelul inca n-am apucat sa merg la temperaturi atat de scazute dar daca simt ceva frig nu voi ezita sa bag un carton in fata.
si inca ceva, inainte de cielo am avut dacie (an 1989) la care nu-mi aduc aminte sa fi fost nevoie sa acopar radiatorul, aveam suficienta caldura si la viteze de peste 90 km/h si -10 grade; in nici un caz nu-mi inghetau geamurile ca la cielo.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,176
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia B20DTH din 2018
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Dec 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Am citit toata discutia si vin si eu cu observatiile mele. Am impresia ca la mine este totul ok, asa ca puteti sa luati informatiile drept etalon Laughing Laughing

La temperaturi exterioare in jur de 0C:
- La drum lung, acul se stabilizeaza la 82C si oscileaza foarte putin (scade un pic daca merg prea tare, creste un pic cand astept la relanti - e clar ca variatia e data de fluxul de aer
- In Bucuresti, incepe sa sufle aer cald in masina dupa MAXIM 5 minute, desi acul incepe sa urce dupa vreo 10 minute si indica 80C dupa aproximativ 15 minute; daca are timp sa ajunga la 88C, acolo ramane

Vara, temperaturi exterioare de peste 25C:
Acul nu trece niciodata de 88C! O singura data am reusit sa "incing" motorul (peste 95C) - urcam o rampa lunga cu motorul subturat, intr-a 5-a

De acord cu @foca montana referitor la viteza ventilatiei: testat - lasat pe AUTO, baga mai repede caldura decat dat la viteza maxima (pe AUTO sta linistit cateva minute apoi incepe sa sufle aer cald)

Tind sa ii dau dreptate si lui @rapiduletul referitor la temperatura optima ceva mai joasa (eu ma asteptam sa fie 92C, dar acum cred ca e 88C)

@chiciuc, cum verific si eu existenta add-on heater-ului ala? Daca as avea asa ceva, nu ar trebui sa dea caldura imediat?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,313
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra X20DTL din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Apr 2004

  • Garaj Mesaj Privat
@maiandrei - il ai sigur - prin spatele filtrul de motorina - si arata cam asa

daca nu ar functiona ti-ar aparea cod de eroare.
Instant nu prea are cum sa dea caldura (dupa 1min pune mana la aeratoare si vezi ca e aer cald). Pe Astra au pus electric-heater care e mai rapid in incalzire.
  • jominy

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Sep 2005

  • Garaj Mesaj Privat
fratilor am si eu aceeasi problema...eu am presupus initial ca mi s-a bulit senzorul care citeste si indica in bord...caldura bag...dar acul nu se misca deloc de pe "0" ... problema e ca eu nu fac mai mult de 5 minute pana la munca ... si chiar daca ies in oras si merg vreo 10-15 minute cu pauza si motor la relanti tot asa se comporta ... nu se misca de pe "0" ...
  • silverastra

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Dec 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Am facut 140 km afara la -4,-5 grade si nu mi-a crescut temperatura deloc(nici nu8 s-a miscat acul)- viteza cam 100km/h.Cum am intrat in oras, cam in 5 min a crescut la 80 grade.Nu cred k e norma, da am inteles k daca schimbi termostatul nu prea rezolvi nimic.Acum vreo 3 ani am avut un Frontera si avea aceeasi problema.Am schimbat 3 termostate si nu am rezolvat nimic.(iar frontera spre deosebire de astra nu baga nici caldura).Are cineva o explicatie argumentata, nu presupuneri?P.S.la astra i-am pus si carton pe juma de radiator si nimic.temp scazuta de functionare creste si consumul destul de mult, cam 11,5%.
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X16XEL din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Jun 2004

  • Garaj Mesaj Privat
Legat de motoarele VW, chestia cu incalzirea apei cu bujii incandescente e valabila numai pt. motoarele mai noi (Golf 4 din 2000 incoace) cu pompa diuza si pompa injector. Nu degeaba la VW tdi pe care l-am folosit aproape 3 ani montasera nemtii un dispozitiv webasto, pt. ca fara ala plecai la drum si la -10 grade afara se incalzea pe la Baicoi (si nu e gluma) termostatul fiind ok. Sunt de parere ca in general la Opelurile dti incalzirea mai grea se inscrie in caracteristica generala a motoarelor cu injectie directa cu pretentii limitate.
  • rapiduletul

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@silverastra, ce motor ai ? Eu am Y20DTH si consumul numai in oras (~600KM) a fost 11.17%. Asta sa fie cauza, temperatura scazuta de functionare a motorului ?
  • Roger

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Am mai scris pe undeva ca,da,se incalzeste mai greu dar nici chiar asa.Sa pleci din localitate,sa mergi 100 de km si sa nu se incalzeasca. Shocked
La masina din semnatura,la -9,caldura in masina dupa 12-15 min si ac ridicat dupa 20-22.Urban.Daca plec din Otopeni si o iau pe centura in 10-15 se ridica acul la un regim constant de 60-80 km/h.
  • rapiduletul

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@Roger, si la mine se incalzeste. Dar, dat fiind ca plec de la Carrefour Orhideea si merg pana la Obor, "acul" incepe sa miste cam pe la jumatatea distantei, adica dupa 10-15 km, functie de temperatura de afara. Intrebarea mea este: e posibil sa am consumul asa mare din cauza asta ? Sau poate fi o alta cauza ? Poate influenta atat de mult consumul, mersul la temperaturi joase ale motorului ?
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y 20 DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
rapiduletule, adik de la carrefour orhideea pana la obor sunt aproape 30 km? ... nu cred Sad nici 10 nu cred ca sunt Very Happy
  • Roger

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Oct 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Eu i-am raspuns lui silverastra.La ce zice el acolo nu cred ca mai e vorba de problema cvasicunoscuta de la diesel.140 de km si nu s-a intamplat nimic cu acu' Shocked .Are buba pe undeva.
  • rapiduletul

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Am omis sa spun ca am un traseu mai aparte : orhideea,calea plevnei,pod hasdeu,casa popoului,bingo europa,parcul libertatii,pod marasesti,posta vitan,pache protopescu,dimitrov,obor.
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,434
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z20LET din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2005

  • Garaj Mesaj Privat
rapiduletul a scris: ..... e posibil sa am consumul asa mare din cauza asta ? Sau poate fi o alta cauza ? Poate influenta atat de mult consumul, mersul la temperaturi joase ale motorului ?


Mersul cu motorul rece afecteaza consumul in sensul ca va creste vizibil. Consumul constant se ia in momentul in care motorul este la 90 de grade, adik la temperatura lui de functionare. La motorul meu se cunoaste dupa ce se incalzeste o diferenta mare fata de cand e rece. la cald trage mai bine, merge rotund si nu mananca mult.

Ti-as sugera sa bagi un carton in fata radiatorului insa m-ar bate peste urechi mecanicu meu part-time si as lua-o Embarassed Razz . Daca totusi iti bagi carton fi cu ochii pe temperatura sa nu depaseasca 90* iar daca face asta, mai taie din carton sau chiar scoate-l.

PS:cartonul se pune in fata radiatorului pe partea in care nu exista motorasul de racire. Wink
  • silverastra

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Dec 2005

  • Garaj Mesaj Privat
Pt rapiduletul, si pt ceilalti.Eu am motor pe benzina 1.6 x16szr.Consumul de 11,5% l-am facut dupa metoda plin-mers 100km oras-iar plin.Nu stiu cat de real este pt ca fiind din bucuresti(pt cei ce sunt de aici,fac zilnic p-ta muncii-m bravu-st cel mare-aviatiei)poti prinde o zi in care stai de 3 ori la un stop. Oricum mi se pare destul de mare.(nici pe cielo nu-l aveam atat). Parerile sunt oricum impartite, unii spunand ca asta e consumul ei normal.Sincer nu asta e ce ma deranjeaza, ci faptul ca ar putea fi ceva in neregula cu racirea la motor.Eu ma gandeam sa nu-mi fi ramas termostatul blocat deschis.Nu stiu.Am sa ma duc zilele astea in servis si am sa va comunic ce am rezolvat/sau nu.
  • bogdanene

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra Y 20 DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Nov 2005

  • Garaj Mesaj Privat
rapiduletule, scuzele mele Exclamation
  • rapiduletul

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 12 Jun 2005

  • Garaj Mesaj Privat
@bogdanene, no problem man! Pina la urma am sa abordez si eu varianta "cartonul in bot" sa vedem ce iese. Multumesc pe aceasta cale lui @florinike, el m-a convins sa incerc, oricum e tare .... la biliard Smile). reclama,reclama ....gratis.Smile)Smile)

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata