si daca radiatorul nu se incalzeste dar apa tot nu urca la 90, ce poate fi de vina? Si eu am observat ca apa imi sta pe la 80 de grade chiar dupa o distanta parcursa de 80 km! In schimb caldura am! Si inca o chestie am citit in manualul de la opel vectra c ca el are o incalzire suplimentara pentru habitaclu, care da caldura inainte sa se incalzeasca motorul!
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
nitzupower a scris:verifica radiatorul daca se incalzeste pana sa ajunga ajunga apa la 90 inseamna ca e termostatul, sau mai simplu verifica l in 2-3 minute dupa ce pornesti masina, apa cu siguranta nu ajunge la 90 in acest interval iar daca termostatul e mort o sa circule apa si prin radiator.
si daca radiatorul nu se incalzeste dar apa tot nu urca la 90, ce poate fi de vina? Si eu am observat ca apa imi sta pe la 80 de grade chiar dupa o distanta parcursa de 80 km! In schimb caldura am! Si inca o chestie am citit in manualul de la opel vectra c ca el are o incalzire suplimentara pentru habitaclu, care da caldura inainte sa se incalzeasca motorul!
mikimaus
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2007 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
nitzupower a scris:in legatura cu sistemul de incalzire cu bujii acesta e foarte usor de realizat, s a mai discutat pe forum. sunt necesare urmatoarele: suport bujii incandescente (eu am pus de pe renault) are 3 bujii, se vor conecta numai 2, releu de bujii identic cu cel de pe masina, siguranta nu mai stiu de cat mi se pare 30-35A, buton, cabluri, banda izolatoare, ideal ar fi sa se puna bujii noi ca sa se elimine grija cat or sa mai tina cele vechi achizitionate cu suportul. o bujie e circa 40 lei. daca doreste cineva pot face si poze . inca ceva, sistemul nu omoara bateria ci numai alternatorul, daca acesta e mic presupun ca o sa crape
Nu ai spus de pe ce model de Renault ai luat sistemul si daca stii si anul de fabricatie, ca sa caut si eu unul la fel. Am in Sibiu pe cineva care dezmembreaza numai Renault de multi ani de zile, am fost saptamana trecuta la el si mi-a zis ca inca nu a vazut un astfel de sistem pe diesel. Pana acum a dezmembrat in general Renault Laguna si Scenic cu motoare DTi dar si 3 Laguna cu motoare DCi. Am ramas stupefiat ca nu stia si nu vazuse, ma dusesem la el fiind sigur ca are asa ceva, sau cel putin eu asa mi-am imaginat. Acum stie cum arata, dupa ce m-am dus cu poze pe laptop si documentatie pe chestiunea asta cu termoplonjon pe diesel.
Am vazut in curte la el o Laguna II DCi la dezmembrat (inca e intreaga) la care m-am abonat daca gaseste ce caut eu.
- nitzupower
- **
- 85 mesaje
- din 21 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
nitzupower
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jul 2011
- Mesaj Privat
@ursu: e posibil sa nu ti indice ceasul, la mine spre exemplu, astra g, sta acul pe la 86 de grade cand apa ajunge la 90, altceva nu prea stiu
@mikimaus: pentru a conecta releul trebuie sa ai mufa in primul rand, altfel cred ca e mai dificil, o sa ma uit duminica ca acum sunt la munca, si maine tot la munca, si iti zic exact, cat despre furtun indicat ar fi sa se puna pe furtunul care intra la caloriferul din habitaclu, eu l am pus pe furtunul gros care pleaca din vasul de expansiune dar cred ca o sa il mut cand am timp.suna ma duminica ca eu cred ca o sa uit 0766545689
@ahappyuser: inseamna ca cel la care ai fost o fi idiot, nu stiu exact de pe ce model de renault este. eu am sunat la un parc si am zis ca vreau sistemul cu bujii incandescente care incalzeste antigelul si tipul stia despre ce e vorba si mi a adus. am impresia ca de pe laguna de prin 2000 asa 1.9 motor. dar repet, nu stiu exact, tipul de la dezmembrari stia despre ce e vorba. am dat 80 lei pe el
@mikimaus: pentru a conecta releul trebuie sa ai mufa in primul rand, altfel cred ca e mai dificil, o sa ma uit duminica ca acum sunt la munca, si maine tot la munca, si iti zic exact, cat despre furtun indicat ar fi sa se puna pe furtunul care intra la caloriferul din habitaclu, eu l am pus pe furtunul gros care pleaca din vasul de expansiune dar cred ca o sa il mut cand am timp.suna ma duminica ca eu cred ca o sa uit 0766545689
@ahappyuser: inseamna ca cel la care ai fost o fi idiot, nu stiu exact de pe ce model de renault este. eu am sunat la un parc si am zis ca vreau sistemul cu bujii incandescente care incalzeste antigelul si tipul stia despre ce e vorba si mi a adus. am impresia ca de pe laguna de prin 2000 asa 1.9 motor. dar repet, nu stiu exact, tipul de la dezmembrari stia despre ce e vorba. am dat 80 lei pe el
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Omul in niciun caz nu este idiot, dezmembreaza numai Renault si o face de pe vremea cand se cautau piese pentru Renault 18. El personal le demonteaza si tot el le si vinde, vin oameni si din judetele invecinate pentru piese la el. Dar e posibil sa nu fie decat optional sistemul asta, masinile aduse de el pentru piese sunt in general luate de pe sudul Germaniei. Poate acest sistem e montat pentru cele vandute pentru tarile cu clima mai rece, cine stie... anyway astept sa fiu sunat sa imi iau si eu unul.
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
Ursu uite aici!
termostatul la Z19DT arata asa ca sa-ti faci o idee sa-l identifici mai usor
e undeva in dreapta pe sub(pe langa) clapeta de acceleratie
Bafta.
termostatul la Z19DT arata asa ca sa-ti faci o idee sa-l identifici mai usor
e undeva in dreapta pe sub(pe langa) clapeta de acceleratie
Bafta.
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
stratosRM
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salut. La mine e Corsa. E 1,3 CDTi. Iarna la -1 - 10grade merg la servici cca 10-20, rar cind se ridica acul. Dar caldura merge destula ca sa nu ingheti. Dar dupa ce merg mai mult si nu conteaza pe unde si cum, iarna chiar la -10 - -15 e cal in masina ca poti sta in camasa, tricou, jemper subtire.
nu sunt chiar de acord:
cind mergi in oras mergi regulamentar si nu accelerezi brusc - mergi incet, cam asa, deci aerul nu raceste atit de tare radiatorul si motorul + semafoare accelerezi, frinezi iar accelerezi, schimbi des treptele, etc. masina se incalzeste.
in afarara orasului turtiile sunmedii chiar mici in eco regim treapta 5-a. Masina este suflata la viteza de 90 -120 foarte bine de aerul rece motorul lucreaza constant nu accelerezi brusc, turbina nu capata temperatura in plus, uleiul din turbina nu incalzeste simtitor motorul(eu nu am radiator de ulei, poate Astra are radiator de ulei si temperatura uleiului pleaca pe apa simbetei...)
Cele scrise mai sus sunt din observarele mele... poate eu in oras merg prea activ si inafara mai linistit, dar cum ies din oras temperatura de obicei scade, mult sau putin, sau ramine, dar nu creste(de obicei)
Pichu, aceeasi e explicatia si la ideea: de ce daca merg in oras se incalzeste mai greu iar afara mai repede..pt ca afara motorul e tinut constant la o anumita turatie si se incalzeste mai repede decat daca mergi cu treptele 1 2 3 apoi mai stai la un semafor etc...
nu sunt chiar de acord:
cind mergi in oras mergi regulamentar si nu accelerezi brusc - mergi incet, cam asa, deci aerul nu raceste atit de tare radiatorul si motorul + semafoare accelerezi, frinezi iar accelerezi, schimbi des treptele, etc. masina se incalzeste.
in afarara orasului turtiile sunmedii chiar mici in eco regim treapta 5-a. Masina este suflata la viteza de 90 -120 foarte bine de aerul rece motorul lucreaza constant nu accelerezi brusc, turbina nu capata temperatura in plus, uleiul din turbina nu incalzeste simtitor motorul(eu nu am radiator de ulei, poate Astra are radiator de ulei si temperatura uleiului pleaca pe apa simbetei...)
Cele scrise mai sus sunt din observarele mele... poate eu in oras merg prea activ si inafara mai linistit, dar cum ies din oras temperatura de obicei scade, mult sau putin, sau ramine, dar nu creste(de obicei)
- e_alin
- **
- 346 mesaje
- din 18 Mai 2009
- Astra 2015
- Sibiu
e_alin
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2015
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2009
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Omul in niciun caz nu este idiot, dezmembreaza numai Renault si o face de pe vremea cand se cautau piese pentru Renault 18. El personal le demonteaza si tot el le si vinde, vin oameni si din judetele invecinate pentru piese la el. Dar e posibil sa nu fie decat optional sistemul asta, masinile aduse de el pentru piese sunt in general luate de pe sudul Germaniei. Poate acest sistem e montat pentru cele vandute pentru tarile cu clima mai rece, cine stie... anyway astept sa fiu sunat sa imi iau si eu unul.
este pe laguna 2, posibil sa fie si pe alte modele.
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Salut baieti
Vreau sa va prezint un mic proiect care daca va iesi bine o sa il implementez pe masina.
Am 4 rezistori de putere, cu corp din aluminiu special facut pentru a fi pus pe un radiator.
2 rezistori sunt de 6,6ohmi si 50w iar ceilalti 2 sunt de 2,2 ohmi tot 50w.
Un rezistor alimentat la 12vcc in 30 de secunde ajunge la 95 grade,mai mult nu i-am lasat deoarece erau fara radiator si sa nu se arda.
Din teava de 22mm am facut o ”trompeta” iar in interiorul ei am plasat rezistorii in asa fel ca tevile sa fie cat mai mult in contact cu rezistorii.
Maine o sa incep testele cu apa in tevi ca fara apa am testat si se incalzesc destul de tare, prima data am legat toti rezistorii in paralel,iar acum ii am legati cate 2 in serie si apoi in paralel ca sa nu se incalzeasca f tare si sa se arda.
Maine testez si cu apa sa vedem cum o incalzeste, iar daca e OK o sa mai perfectionez putin partea mecanica si o sa incep sa studiez pe partea de comanda electrica.
Pun si ceva poze cu saxofonul
Vreau sa va prezint un mic proiect care daca va iesi bine o sa il implementez pe masina.
Am 4 rezistori de putere, cu corp din aluminiu special facut pentru a fi pus pe un radiator.
2 rezistori sunt de 6,6ohmi si 50w iar ceilalti 2 sunt de 2,2 ohmi tot 50w.
Un rezistor alimentat la 12vcc in 30 de secunde ajunge la 95 grade,mai mult nu i-am lasat deoarece erau fara radiator si sa nu se arda.
Din teava de 22mm am facut o ”trompeta” iar in interiorul ei am plasat rezistorii in asa fel ca tevile sa fie cat mai mult in contact cu rezistorii.
Maine o sa incep testele cu apa in tevi ca fara apa am testat si se incalzesc destul de tare, prima data am legat toti rezistorii in paralel,iar acum ii am legati cate 2 in serie si apoi in paralel ca sa nu se incalzeasca f tare si sa se arda.
Maine testez si cu apa sa vedem cum o incalzeste, iar daca e OK o sa mai perfectionez putin partea mecanica si o sa incep sa studiez pe partea de comanda electrica.
Pun si ceva poze cu saxofonul
- dorin-b
- ****
- 1,821 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Sibiu
dorin-b
- Mesaje scrise: 1,821
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,240 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,240
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am vazut si eu ca timpul de incalzire pentru rezistente este bun, iar consumul de curent este unul acceptabil. Mai ramane de vazut care este eficienta intr-un test real, astfel ca cine are de sacrificat o conducta de cauciuc de pe circuitul mic sa dea un semn.
Daca la colegul @adrian terinte îi iese experimentul, o sa fac tot posibilul sa-mi pun si eu ca sunt interesat de subiect.
Daca la colegul @adrian terinte îi iese experimentul, o sa fac tot posibilul sa-mi pun si eu ca sunt interesat de subiect.
- iulian_prd
- *
- 9 mesaje
- din 01 Nov 2012
- Astra 1999 X17DTL
- Galati
iulian_prd
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1999 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2012
- Mesaj Privat
Salutare!
Am si eu un Opel Astra 1.7TD (motor X17 DTL0 din 1999.
Am o problema cu temperatura apei, atat iarna, cat si vara.
Vara daca merg pe autostrada cu 150 km/h constant, apa sare de 90 grade si la un moment dat se arde siguranta de la ventilatoare.
Iarna nu se ridica acul la 85 nici daca merg cu treapta intai cu 50 la ora.
Daca merg in afara localitatii si ii dau fugareala, acul sta undeva pe la 80 maxim, dar daca o las mai moale se duce sub 70 grade acul, adica in minim, poate are si mai putin, da nu am de unde sa stiu.
Nu ma deranjeaza ca se incalzeste mai greu, dar nu sta la o temperatura constanta, 85-90 grade.
In masina este cald, nu ma plang de asta. Si am si scut montat.
Iarna trecuta de exemplu am avut radiatoarele acoperite in proportie de 80%.
As schimba termostatul, dar din cate am citit pe aici, s-ar putea sa il schimb degeaba.
Pe cel de pe masina l-am dat jos si l-am probat daca circula la caldura, daca inchide si deschide la diferente de temperatura.
Daca are cineva vreo sugestie, e bine venita.
Cu stima!
Am si eu un Opel Astra 1.7TD (motor X17 DTL0 din 1999.
Am o problema cu temperatura apei, atat iarna, cat si vara.
Vara daca merg pe autostrada cu 150 km/h constant, apa sare de 90 grade si la un moment dat se arde siguranta de la ventilatoare.
Iarna nu se ridica acul la 85 nici daca merg cu treapta intai cu 50 la ora.
Daca merg in afara localitatii si ii dau fugareala, acul sta undeva pe la 80 maxim, dar daca o las mai moale se duce sub 70 grade acul, adica in minim, poate are si mai putin, da nu am de unde sa stiu.
Nu ma deranjeaza ca se incalzeste mai greu, dar nu sta la o temperatura constanta, 85-90 grade.
In masina este cald, nu ma plang de asta. Si am si scut montat.
Iarna trecuta de exemplu am avut radiatoarele acoperite in proportie de 80%.
As schimba termostatul, dar din cate am citit pe aici, s-ar putea sa il schimb degeaba.
Pe cel de pe masina l-am dat jos si l-am probat daca circula la caldura, daca inchide si deschide la diferente de temperatura.
Daca are cineva vreo sugestie, e bine venita.
Cu stima!