Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@iulian - la tine sigur este termostatul de vina.
@adi terinte - ai contactul intre rezistente si tevi prea mic (plan pe cilindru este aproape liniar) deci nu o sa ai un transfer de caldura prea bun... trebuie sa faci altfel ca o sa ai un consum de curent doar degeaba (in jur de 4A daca am calculat bine...). incearca sa faci cumva ca un fel de radiator sau ceva cu o suprafata plana pe care sa pui rezistentele. Eu as sugera un termoflot daca gasesti ca ala e de aluminiu si se incalzeste repede si poti sa pui in el ulei ca sa pastreze temperatura bine.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu am remarcat coturile prea scurte in montajul anterior asa ca i-am propus un melc din teava de cupru, care opune mai putina rezistenta pentru apa impinsa prin circuitul mic.
  • danny_hva

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2010

  • Mesaj Privat
salut , eu un omega 2.5 diesel ai idee cumva are 2 termostate ?
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am implementat pe 4 masini sistemul de incalzire cu 2 bujii incandescente comandate de un releu identic cu cel ce comanda bujiile incandescente de pe motor pornirea respectiv oprirea incalzirii fiind facuta de un modul separat care citeste temperatura motorului de pe sonda de pe motor.Sistemul functioneaza foarte bine de app 1 an , parerea mea este ca folosirea unor rezistente lipite de o teava de cupru nu o sa dea randament ,cu 4 amperi nu incalzesti un motor .Sistemul facut de mine consuma app 23-27 amperi
Skip ads

  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Visse - felicitari pentru reusita dar la o utilizare a masinii doar in oras pe timpul iernii garantat in primavara cumperi alta baterie... consumul tau este unul destul de mare la care se adauga consumul normal al echipamentelor de pe masina: aeroterma, dezaburire luneta si oglinzi, faruri, radio sau CD si sa nu mai zic ca daca ai si o intalatie de sunet performanta sau niste beculete de design consumul sare de 100 A pe putin.
De incalzit poti incalzi si cu 4A daca faci transferul de caldura cat mai bine. Daca se face un miniradiator pe care sa fie lipite acele rezistente ale lui Adi ai sanse. La BMW clasa 3 cu motor tot de 2000cm are un astfel de sistem care isi face treaba destul de bine...
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Total gresit , alternatorul este cel ce duce greul , el tine bateria pe 14,2V iar cand sistemul de incalzire intra tensiunea scade la 13,9 V . Daca tensiunea scade pe baterie din N motive la 13 ,5V modulul deconecteaza incalzirea si o reia cand conditiile sunt din nou indeplinite iar sistemul functioneaza din ianuarie 2011 iar bateria este aceeasi . Cat despre celalalt sistem de incalzire prezentat sustin in continuare ca nu-l vad incalzind un diesel , gandeste ca 2 bujii care ajung la rosu in aer si care sunt imersate direct in antigel incalzesc motorul la jumatate din timpul in care el se incalzea , asta este opinia mea si nu sunt detinatorul adevarului absolut .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca ar fi asa cum spune colegul @mikyboy atunci bateriile de pe VW nu ar fi tinut mai mult de 3 ani. Am avut un VW Bora masina de servici 1.9TDi 90cp cumparat de nou in 2003 care avea acest sistem iar bateria originala Varta de 70Amp a tinut pana in 2010. Sistemul avea 3 bujii in apa si acestea porneau 1,2 sau toate 3 combinate in functie de temperatura exterioara. In ultimii 2 ani, inainte sa cedeze bateria originala, eu i-am pus 50.000km in bord... din care 80% au fost facuti in oras cu porniri dese si drumuri scurte.

La momentul cand am predat masina aceasta avea 145.000km facuti cu bateria originala.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@visse- in aer bujia ajunge la rosu, dar in apa esta alta situatie,niciodata nu ajunge la rosu.Am testat si eu cu bujie in pahar cu apa si situatia e cam roz.Ca sa ai randament la incalzire cred ca trebuie sa ai minim 4 buji, ca si la incalzitoarele de pe Renault.
- mai masurat curentul pe cele doua bujii ca sa vezi ca ai consum de 27A?inseamna ca la 4 bujii ale motorului si 2 ale incalzitorului pui pe masina accumulator de 120 Ah.

- eu oriucum sunt in teste cu incalzitorul si nu cred ca o sa il pun din cauza partii electrice de comanda si oricum masina la anul va primi un Webasto care va rezolva problema incalzirii.
Skip ads

  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
De azi avem in dotare un incalzitor de Renault cu 4 buji.
Sambata o sa il testez si daca imi permite timpul o sa il si montez apoi lucram partea electrica pentru care am pregatit deja un releu de 50A si un termostat care decupleaza la 70 grade.

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In poze pare mare... dar in realitate am fost chiar uimit sa vad azi ce dimensiuni reduse are piesa care incalzeste apa din circuitul mic de la motor.

Astept cu interes un test sa vad si eu cum lucreaza. Am un presentiment ca va fi ok in teste si va trebui sa fac tot posibilul sa-mi gasesc si eu una pentru motorul meu. Cool
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Visse a scris:Am implementat pe 4 masini sistemul de incalzire cu 2 bujii incandescente comandate de un releu identic cu cel ce comanda bujiile incandescente de pe motor pornirea respectiv oprirea incalzirii fiind facuta de un modul separat care citeste temperatura motorului de pe sonda de pe motor.Sistemul functioneaza foarte bine de app 1 an , parerea mea este ca folosirea unor rezistente lipite de o teava de cupru nu o sa dea randament ,cu 4 amperi nu incalzesti un motor .Sistemul facut de mine consuma app 23-27 amperi

Unul este facut la mine si de 1 an pot spune ca functioneaza ireprosabil .Il vad in permanenta cand lucreaza . Din montajul electronic am tras fir catre ceasuri asa am control asupra lui - pornit/oprit . Adi , monteaza l si sigur vei fi multumit de cum se comporta , la mine decupleaza la 60 gr , imi sunt indeajuns .toata treaba asta o face acel montaj electronic , el stie cand opreste si porneste sistemul . In momentul de fata ma gandesc ca ar trebui sa leg si celelalte 2 bujii mai ales acum ca alternatorul este unul de 140A, si mi le duce lejer.
Visse , - ai tema de gandit si pentru celelate 2 bujii! Very Happy
Sistemul de pe renault, wv , nu o sa fc niciodata cu toate 4 bujiile in acelasi timp . Exista un modul care le face sa fc 2 cate 2 si la intervale scurte de timp . La ford , exista acest montaj dar cu 3 bujii aici sunt comandate cate 1 pe rind si tot la intervale scurte de timp .Nu stiu de cat amperi este la wv dar la renault si la ford alternatorul este de 100A
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Daca tot vb de montaje electrice/electronice care comanda aceste buji nu ar fi frumos sa vedem si noi o schema ca poate ne ajuta.

Multumesc
Skip ads

  • addy2002

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Timis
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2012

  • Mesaj Privat
eu sunt interesat cum citesti din montaj temperatura apei ca sa stii cand sa cuplezi/decuplezi.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Explicatii despre montajul electronic va poate ajuta visse!
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Pentru colegul adrian terinte , da , am masurat curentul ce este absorbit de o bujie la o alimentare continua de 10 secunde si ajunge undeva la 27 Amperi , ce nu sti tu ca releul ce comanda bujiile incandescente de la Opel este numit impropriu releu , practic el comanda in impulsuri si pe rand 2 grupuri de cate 2 bujii , pe intelesul tuturor pe o perioada de 2 secunde comanda cu cateva impulsuri un grup de 2 bujii , urmeaza o pauza foarte scurta apoi comanda celalalt grup de 2 bujii in nici un caz consumul total nu ajunge la 100 amperi , una este sa alimentezi in regim continuu o bujie alta este sa fie alimentata in impulsuri . Asa cum am spus in postarea trecuta , bujiile ajung la rosu in aer , nu am afirmat ca si in apa , asta este simplu de inteles . Daca ai sa comanzi bujiile asa cum ai spui prin intermediul unui releu clasic poti avea surpriza sa le arzi sau sa ciupesti puntea de diode din alternator , mai studiaza problema .
Pentru colegul addy2002 , montajul citeste temperatura de pe sonda de temperatura a motorului , o compara cu o valoare stabilita si cand cele 2 ajung la aceeasi valoare montajul comanda releului de incalizire sa opreasca incalzirea , cauta o postarea mai veche de a mea si ai sa vezi ce mai face montajul meu , avem un coleg la Tg. Mures care a conceput si el un modul mai performant dupa modul de functionare al modulului meu .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asta cu postincalzirea... cu alimentarea in impulsuri a bujiilor de pe motor... o stiam si eu, nu chiar asa in detaliu cum ca merg in grupuri de cate doua (totusi la mine nu are cum sa fie asa, pentru ca toate 4 bujiile au o rampa de alimentare comuna) :



Poza e de pe un motor TC4EE1, dar la fel e si la motorul X17DT. E logic ca bujiile merg in impulsuri pentru ca altfel nu te-ar tine bujiile 3 ani (cu o postincalzire de pana la 5min in cazul motorului meu).

Banuiesc ca atunci cand cumperi un montaj cu bujii CGP TREBUIE sa iei si montajul electronic original al masinii donoare pentru el, alaturi de fisele originale. Strict in cazul meu, cand o sa gasesc un sistem CGP pentru motorul meu (de Renault, Ford, whatever, totusi as prefera unul cu 3 bujii pentru alternator de 100AMp) o sa iau legatura cu colegul @Visse pentru montajul cu electronica suplimentara. La mine montajul va fi mai simplu, sistemul cu bujii CGP se va deconecta simultan cu postincalzirea, adica atunci cand apa din circuitul mic ajunge la 40grade C (motorul are prevazuta o sonda pe carcasa termostatului pentru deconectarea postincalzirii).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Dum 02 Dec, 2012 12:39 am
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Foloseste un releu identic cu cel de pe masina , nu cred ca sunt bujii pereche cu releul ce le comanda , am vazut ca sunt bujii de 11,5V si de 6V adevarul este ca daca sunt mai multe cu atat mai bine dar , mai multe bujii consum de curent mai mare iar alternatorul daca este de 100 A nu faci nimic , il omori , iar daca mai intra si sistemul de preincalzire al masinii care comanda 4 bujii ......parerea mea ca si cu 2 faci treaba .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,672
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Releul de 40A care cupleaza efectiv bujiile si le tine sub curent este ca cel original al masinii si il am deja. Dupa ce gasesc un sistem cu 3 bujii pentru motor diesel (cu alternator de 100AMP) o sa iau legatura cu tine. NU o sa cumpar un sistem CGP cu 4 bujii, asta e clar... dar am vazut ca cu 3 bujii sunt o gramada pe 1.9TDi 90cp, gen WV Bora:



Iar pe principiul - daca a mers pe un Renault/VW Bora sistemul cu 3 bujii pe un alternator de 100Amp - nu vad de ce nu ar putea comanda pe rand cate o bujie, apoi doua, apoi eventual 3 bujii in functie de consumul total si de capacitatea alternatorului meu. Un montaj inteligent sigur ar face diferenta.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Acum am vazut masina ta din semnatura , nu stiam ce sistem de preincalzire al camerei de combustie ai , in cazul asta foloseste releu de bujii ce vin pe Astra G si Vectra B , sh le gasesti pe la 60-70 ron un pret decent zic eu si care i-si fac treaba ffff bine .In cazul sistemului de pe masina ta este foarte posibil ca modulul ce comanda bujiile sa citeasca temperatura antigelului si la temperatura de sub 10-15 grade si la fiecare pornire sa comande incalzirea bujiilor dar nu in impulsuri ci clasic iar asta nu te ajuta .Ma gandesc sa fac alt modul de incalzire al antigelului care daca citeste o temperatura mai mica de -15 grade sa lase sa porneasca sistemul de incalzire al camerei de combustie pentru un timp perioada in care cel de incalzire al antigelului sa nu functioneze si dupa cateva minute sa opreasca sistemul ce incalzeste camera de combustie si sa porneasca cel ptr antigel care oricum incalzeste mult mai repede motorul asta pentru a proteja alternatorul care oricum este cam incarcat , oricum mai trebuie studiata problema .
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc colegul @Visse.
Am inteles cum este cu releul de bujii.
Treaba este cu acel montaj de comanda despre care vb si nu ii arata nimeni schema.
Oricum daca nu o sa gasesc un montaj asemanator sau vreun coleg care sa ma ajute o sa intre la vanzare tot ce am pt incalzirea asta suplimentara.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR