Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Iedutz

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Belgia
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
salut

si mie imi sta apa vara tot cam la 90-93, in oras urca pe la 95. insa in pante si mers in sarcina nu a depasit niciodata suta.

am fost si eu la service si mi-a tinut-o ala de acolo la relanti vreo ora de a ajuns la 103 si abia atunci au pornit ventilatoarele.

si apoi mai e posibil ca si acul in bord sa arate ceva mai mult, ca na ... erori sunt peste tot

numai bine
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Haide sa-l ajutam pe colegul.
Am primit si pm de la el, nu-l putem lasa...cu problema fierbinte la 115 grd.
Va multumesc.


Cauze posibile :
Instalatie racire cu depuneri de piatra, ulei etc.
Aer pe instalatie.
Termostat prost
Termocupla (senzor temperatura) prost/decalibrat/depuneri
Furtune care scapa, la cald iese lichid
Bucati din radiator infundate sau anulate
Motorul se incalzeste excesiv si instalatia nu face fata.

La tine termostatul se deschide la 86 si complet la 90.
Capacitate instalatie racire 7l.

Termostatul il verifici in casa cu apa si termometru.

Temperaturile care le spui sunt anormal de mari

O cauza de incalzire excesiva a motorului ar fi valva EGR care este blocata inchis. Se curata si se verifica daca functioneaza, fara ea temperatura de ardere creste mult (sute de grade). Alta cauza ar fi un ulei slab sau inadecvat si ai frecare. Posibil si injectoare decalibrate care baga prea mult.

Instalatia se spala cu detergent ca sa scapi de grasimi si detartrant sanitar pentru "piatra". Deci faci 2 spalari.

Din cite stiu la tine nu este termocupla ci senzor de temperatura (termistor) si de acolo releul de pornire a ventilatorului preia informatia. Pune un aparat de masura (pe rezistenta cu conectorul scos) si vezi cum este. Daca la cresterea temperaturii valoarea scade poti pacali releul prin montarea unei rezistente in paralel pe termistor. Oricum merita de verificat si releul de pornire a ventilatorului.

Verifica toate furtunele, daca unul a crapat poate au probleme si altele. Vezi sa nu aiba aspect de cauciuc imbatrinit, cu fisuri fine.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Joi 19 Oct, 2006 5:34 pm, modificat de 2 ori in total
  • DAM

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina: Vectra 2004 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salutare, am o vectra c din 2004 cu motor Z16XE,benzina.Ideea este ca temperatura lichidului de racire nu mai sta ca de obicei la 90 grd la drum intins ci pe undeva la 85 grd iar daca o las pe liber "la vale" temperatura scade,cea ce ma duce cu gindul ca termostatul meu a ramas deschis.Mentionez ca am verificat furtunul ce face legatura intre motor si radiator iar acesta se incalzeste cind temp ajunge undeva pe la 80 grd iar termocupla porneste ventilatorul de la 95 pina la 90.Am fost deja sa fac o programare la reprezentanta si mi-au spus ca ma costa termostatul 1.900.000 iar aprox o ora de manopera 400.000.Ar trebui sa am in vedere si alte cauze?A schimbat cineva la tipul asta de motor termostatul?Presupune aceasta operatie anumite particularitati?
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu e chiar motorul tau dar ideea e aceeasi
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=3079
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
N-are nimic masina, complecteaza lichidul de racire.
  • ROBERTby2000

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2006

  • Mesaj Privat
termostatul ramâne pe inchis....niciodata pe deschis. el are un arc puternic care-l tine inchis. a gasit cineva termostat blocat pe deschis!?? Laughing
  • dumitrache marius

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Tecuci-GL
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Termostat blocat pe inchis nu am vazut niciodata, dar care deschid la temperaturi mai mici decit sunt prevazute o multime. Banuiesc ca se decalibreaza acel arc puternic care il tine inchis.


Ultima modificare facuta de dumitrache marius la Joi 26 Oct, 2006 8:21 pm
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
daca consideram ca termostatul deschis lasa circuitul de racire deschis (circula lichidul de racire) am vazut eu.. la a mea... simptoma: in oras motorul se incalzea destul de greu, la drum intins statea saracul rece.
Daca termostatul ti-e blocat pe deskis, la drum intins ar trebui sa iti stea motorul rece (sau depinde de cat de deskis ramane????)
Btw, mie motorul imi ajunge la 90 grade doar in oras... la drum intins imi sta pe la 82-85, dar cred ca asta depinde si de cum e calibrat termostatul (din pacate nu am avut inspiratia sa ii citesc cutia inainte de a-l livra la mecanic)
Skip ads

  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
ROBERTby2000 a scris:termostatul ramâne pe inchis....niciodata pe deschis. el are un arc puternic care-l tine inchis. a gasit cineva termostat blocat pe deschis!?? Laughing


incearca sa citesti cate ceva pe forum inainte...inducem lumea in eroare...atunci cand temperatura nu ajunde la 90(sau aproape), trebuie sa-ti pui semne de intrebare la functionarea termostatului...semn ca acesta ramane cateodata/permanent blocat pe deschis/partial deschis...nu reprezinta o problema grava, dar nici bine nu face motorului...trebuie schimbat, mai ales ca vine frigu' , si temperatura e in scadere...

se verifica punand mana pe furtunul de tur...cel care iese din radiator si intra in motor(sau invers)... in partea stanga...daca furtunul se incalzeste la cca 1 minut de la pornirea motorului, inseamna ca termostatul e blocat pe deschis....partial sau total
toate bune
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
N-are nimic termostatul tau .
Simptome termostat defect ( la mine ) :
- la semafoare multiple se incalzea .
- la relanti se incalzea greu .
- meregam 2 km cu 60 se racea la 40 de grade .
- mergeam la drum lung nu se ridica acul de ceas .

Si 190 de ron termostatul e noroc . Al meu a fost 500 anul trecut
  • marius_cyp

  • Mesaje scrise: 263
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Poate la reprezentanta e foarte scump, mai bine sa iei la un magazin piese de import !
asa am patit eu la radiator mic pt incalzire interior .. la repretetantza Opel Hungaria era 150 Euro... la magazin de piese auto undeva in oras Hungaria
(Sopron) era 75 euro si am luat .... pana pe aici am auzit pe repretentatze Opeluri sunt tot scumpe, asa nu mai calc eu acolo niciodata ...!
incerca tu sa informezi la magazin din oras ..
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
bertone a scris:N-are nimic termostatul tau .===---...total gresit..

Simptome termostat defect ( la mine ) :
- la semafoare multiple se incalzea .===...si normal sa se intample asta...apa circula prin radiator fara sa fie racita de suflul vantului....

- la relanti se incalzea greu ...===...te contrazici cu ce-ai zis mai sus...la faza cu semaforul...tot relanti se cheama cand stai la semafor

- meregam 2 km cu 60 se racea la 40 de grade .===...cand termostatul e blocat pe deschis, e suficient sa mergi si 500 metrii ca apa sa se raceasca in instalatie

- mergeam la drum lung nu se ridica acul de ceas ....===clar era blocat pe deschis...ai tu alta explicatie?

Si 190 de ron termostatul e noroc . Al meu a fost 500 anul trecut...===sunt si produse mai ieftine, trebuie doar sa insisti in a cauta


...daca tie ti s-a parut a fi normal ce se intampla cu masina ta, nu inseamna ca asa si trebuie sa fie...nu mai dati sfaturi lipsite de temei...
Skip ads

  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
eduard, si eu dupa sfaturile ( categorice) de pe forum cum ca as avea termostatul defect, l-am schimbat ( lucru nu prea usor ca la C16NZ dai jos toata distributia). Curios ca masina merge tot asa ( d.p.d.v. al temperaturii indicate in bord aprox.80 grade). Recent am avut defecta pompa de apa si cu ocazia asta am verificat noul termostat care deschide si inchide corect.Am ajuns la concluzia ca defectul provine de fapt de la acel senzor de temperatura care transmite ceasului din bord valoarea temperaturii. Concret nu stiu cum se masoara acel senzor. Un lucru e sigur insa; termostatul lucreaza bine, am caldura in masina dupa 2 minute de la pornire insa valoarea indicata pe bord nu e cea corecta.


Ultima modificare facuta de doru_a la Mar 31 Oct, 2006 11:06 am
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
OK . daca e senzorul , la masina mea Z18XE , se schimba si termostatul . de ce ? pentru ca senzorul e pe capacul termostatului si nu se gasesc decat impreuna . Asa mi-au zios mecanicii .

@Eduard - Mie nu mi s-a parut a fi normala masina mea cand functiona asa . dealtefl am si scris ( citez ) : " Simptome termostat defect ( la mine )"

deci eu am scris ce mi s-a intamplat si motivele pentru care am schimbat termostatul . cat despre produse mai ieftine , imi permit sa-ti dau un exemplu pe care il simt pe pielea mea ( banii mei ) :
Mi s-a stricat toamna trecuta rulemnt fata dr . Am sunat la reprezentanta si mi-au dat un scor de 600 ron ( cu tot cu fuzeta ) .
Am preferat sa cumpar de la Augsburg cu 420 de ron aceeasi fuzeta . Rulmentul merge OK si acum . Insa mi s-a stricat senzorul de la ABS fata dr. care este in .....fuzeta . deci trebuie sa cumpar iar fuzeta pentru un nenorocit de senzor din cauza caruia nu-mi merge ABS-ul .
Daca cumparam de la reprezentanta aveam garantie la manopera 6 luni si la piesa 18 luni .
Asa o sa ma coste dublu .
Acelasi lucru mi s-a intamplat cu amortizoarele de la aceeasi firma Evil or Very Mad
  • sirblue

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2006

  • Mesaj Privat
offtopic: ce marca este rulmentul de fuzeta?
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Mie si la drum intins imi sta la 90 de grade vertical, ceea ce ma face sa cred ca termostatul nu ramane blocat pe deshis, dar in oras atinge temp. de regim foarte greu - de exemplu, azi dimineata, la 4-5 grade afara, abia dupa 20-25 de minute de mers pe o distanta destul de mare (Pta Salajan-Panduri) a atins temp. optima. E ceva in neregula sau e normal sa se intample asta la diesel?
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
@Ticodriver...regimul de functionare la diesel e diferit de benzina...apa se incinge la drum lung si se raceste la ralanti...la benzina e invers...

@doru_a...cu tot respectul, dar nu ai citit cu atentie primul post...unde omul spune clar modul in care oscileaza temperatura in diferite momente de sarcina al motorului...semne clare de termostat obosit.


@bertone...o sa razi, dar si reprezentantele cumpara piese de la importatori, numai ca le vand la superpreturi si dau impresia ca sunt originale...nici pe departe nu e asa...nu in toate cazurile ce-i drept...dar orice service autorizat(nu neaparat autorizat Opel) e obligat sa asigure garantie pe service si piesa cel putin 12 luni
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Mai ia mamaia garantie de la Augsbrug la o piesa cumparata prin dealerul Skoda . de la astia nu mai cumpar , e clar .
Nu stiou ce marca e rulmentul .
  • str8

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 x18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2006

  • Mesaj Privat
salut. in primul rand va felicit pe toti pt pasiunea comuna pe care o aveti - masinile opel.

am un astra bertone din 2000, 1,8 de 115cp si cred ca am o problema cu termostatul. in oras temperatura sta normal la 90 de grade, in schimb cand ies la drum intins, pe la 120-130 km/h temperatura scade sub 80 de grade, chiar 70 (asta dupa ce am pus un carton in fata, pt ca inainte scadea si mai mult).

sa fie termostatul, sa fie altceva? daca e termostatul, as vrea sa stiu cat dureaza schimbarea lui (implica demontarea distributiei la motorul meu?) si un pret informativ.

PS: se schimba/completeaza uleiul in cutie la acest tip de motor? (manuala 5 tr). cateodata am impresia ca intra mai greu.

multumesc pt raspunsuri
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
E sigur termostatul ( DUPA PAREREA MEA si din ce mi s-a intamplat mie) . Nu se schimba greu termostatul . Atre o carcasa . In schimb vei schimba si antigelul .

Auzi : Cum adica ai 1.8 si 115 CP ? Nu ai 125 ( 92 kw ) ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR