Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • petre.ion

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:In primul rand, am Z19DT, nu Z19DTH, iar stilul de condus e moderat spre agresiv, adica nu menajez in mare masura masina.
Fa-ma sa inteleg cum Passatul e minunea tehnologica a clasei medii, din punctul tau de vedere ai numai cuvinte de lauda pentru Passat, referindu-te la confort, ergonomie, si "cam tot ce ti-ai putea dori de la o masina moderna". DAR, pe de alta parte nu recomanzi 2.0FSI avand in vedere consumul si 4x4 si nici 2.0TDI ca e o pacoste.Aduci legendarul 1.9TDI de 105 cai in discutie?Dar in contextul asta, dispare confortul unei asemenea minuni tehnologice, devine o masina destinata doar deplasarii din punctul A in B fara cine stie ce valente sportive, de fapt, fara nici-un fel de valenta.

Am zis destul de clar , daca consumul Passatului de 2.0 FSI nu este o problema atunci aceasta este alegerea ideala si nu Vectra.Si daca tot vrei un diesel pe Passat te orientezi catre 2.0 TDI 170 CP orice an sau 2.0 TDI 140 CP dar sa fie fabricat de la 2007 in sus deoarece astea nu au probleme cu injectoarele.
Daca ai un stil de condus linistit chiar si 1.9 poate fi o optiune.
Si daca tot o tii pe ta cu "alegerea ideala e Vectra " , ca e alegere de buget sau nu stiu cum .. eu in cazul asta pot sa mai recomand Skoda Superb pe aceasta fiind disponibil 1.9 131 CP pana in 2007 daca nu chiar 2008.
Recomandarile mele sunt raportate la un pret de 8000 deoarece cam atat banuiesc ca este dispus initiatorul topicului sa ofere.
@tonytm Vezi ca 1.9-ul ala e mult mai fiabil decat prastia de 1.9 CDTI de pe Opel. Provine din vechiul 1.9 131 CP miscorandui-se puterea la 105 Cp doar pentru a respecta EURO 4 obligatoriu din 2005, si bineinteles pentru a nu concura cu 2.0 TDI.
Skip ads

  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Ia nu-mi spune tu mie ce-i cu 1.9-le.
Il cunosc foarte bine. Ii cunosc pompa de motorina ce te lasa in drum, ii cunosc turbina care daca ajunge la 200 000 km e lucru mare, cunosc suporti de motor rupti, cunosc volante distruse, cunosc egr-uri moarte, cunosc destule. Si peste toate astea are 105 cp.

Si mai zici de cdti ca e prastie Rolling Eyes
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Pai, 1.9 CDTI, e cam "prastie", altfel vedeai Insignia 1.9 CDTI, cum de ex. vezi Insignia 1.8, 140 CP, acum, daca te-ai referit la 1.9 CDTI, orice putere, in comparatie cu 1.9 TDI, 105 CP, posibil sa ai dreptate si cel de VW sa fie mai "prastie" decat "prastia" celor de la Opel...Smile
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Logica ta e imbatabila. Diferentele intre 1.9 CDTI si 2.0 CDTI de pe insignia sunt foarte mici. E de fapt acelasi motor, cu o mica diferenta de capacitate cilindrica, (s-ar putea sa fie exact acelasi bloc motor). Nu e niciun salt nici macar in termeni de putere, spre deosebire de diferenta intre 2.0 DTI si 1.9 CDTI. Am si Insignia 2.0 CDTI si stiu ce vorbesc. In timp ce pe 1.9 turbina e un GT 17 pe 2.0 e GT 15.

Proiectul comun GM-FIAT doar a produs "noul motor" sub denumirea de 2.0. Vezi si 2.0 JTD.

Nu ma intereseaza razboaiele inventate benzina-diesel - fiecare se preteaza mai bine la diferite chestii.
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Logica mea e imbatabila...? Multumesc
  • b13jyz

  • Mesaje scrise: 316
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2010

  • Mesaj Privat
1.9 Prastie?Pacat ca multi vorbesc sa se afle in treaba.E cam cel mai bun motor din generatia lui.Probleme are cam ca oricare,poate chiar mai putine,dar cei 150 de cai chiar ii simti.
P.S Romanii sunt obsedati de VW.Cineva imi spunea ca VAG are nu stiu ce fel de ambreiaj,si ca 1.9 TDI de 105 cai trage ca opelul de 150.Cam asa si Sorin DF,petre ion..le da vw de mancare Very Happy
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Si tie cine iti da de mancare...? I-ti cumperi singur...? Ce tare... Shocked Daca era asa bun motorul+masina in general era inca in fabricatie...acum, nu trebuie sa te superi, tu si prietenul tau de mai sus ca nu va ridica lumea in slavi motoarele din dotarea limuzinelor voastre....ce sa-i faci, asta-i viata...alta era discutia daca a-ti fi avut si voi Audi sau Passat, de preferat TDI...mult mai smecheri erati...Wink
Pentru initiatorul topicului...cauta alt Passat nu acelea FSI, 4*4 si vei avea masina, lasa Vectra de 150 CP, diesel, ca nu-i nici o scofala de ea...e plin forumul de probleme la masina asta oricat vor vrea uni sa se dea rotunzi cu ele, din pacate e scris negru pe alb cat de buna e masina asta...Daca totusi iti place mai mult Vectra ca si aspect, motorul de 1.8, 140 CP pe benzina este o alegere mult mai buna decat cel de 150CP diesel de pe aceias masina...
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Tu ai ceva cu dieselurile. Treci peste si join the darkside....we've got better cookies Laughing

PS: daca vroiam audi sau vw tdi imi luam, valabil si pentru 1.8 opel
Skip ads

  • teo1985

  • Mesaje scrise: 280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Bine punctat "sorindf2000" referitor la remarca ta cu audi-ul si cu passatul asta in cazul in care faci parte din cei 80%(nu e o cifra batuta-n cuie, poate fi mai putin sau cine stie...mai mult) dintre oamenii care au vandut un petic de pamant la tara si au visat dintotdeauna la un "mic" tractoras pe care sa scrie cu mandrete, cu litere mari si rosii..... TDI ! Intr-adevar, asta smecherie.... Visul oricarui roman este acela de a avea un Vw. Chiar si al meu......inca visez la un Wv al meu dar pana imi voi indeplini visul te voi lasa pe tine sa ti-l indeplinesti, asta in cazul in care nu ti l-ai indeplinit pana acum.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ia te uita chestie, daca nu e VW sau Audi, atunci nu e un motor destul de bun, nene.

Ce sa vezi, motoarele pe benzina de la VW sunt recomandate in detrimentul celor de la Opel(GM), asta daca nu te deranjeaza consumul. Pai unde a ramas partea cu 'fiabilitatea' motorului ? Sau puterea lui raportata la consum ? La toate astea Opel a fost intotdeauna bine pozitionat in piata, mult mai bine decat VW care dezvolta masini cu precadere 'diesel'. Dar orice faceau ei, motoarele Peugeot sau Mercedes pe diesel intotdeauna erau mai bune. Defapt si cele japoneze (Isuzu) erau mai fiabile si mai avansate tehnologic.

Tehnologia TDi a fost una proprie VW (sa nu uitam totusi ca injectoarele si pompa de injectie sunt 'BOSCH' si se regasesc si pe alte motoare ale competitorilor din anii respectivi) s-a investit enorm in ea motiv pentru care a si fost tinuta in viata atatia ani in paralel cu tehnologia 'common rail' adoptata pe larg de competitori si care a fost o inovatie a grupului FIAT. Defapt inginerii de la FIAT au o gramada de tehnologii patentate si au fost deschizatori de drumuri, dar VW a tinut tehnologia TDi in viata pe motoarele grupului VAG datorita pretului investit in tehnologia TDi si a economiei de combustibil care o ofera un motor TDi in fata unuia common rail de aceiasi capacitate (si care consuma la momentul respectiv cu 0.5l in plus la 100km). Dar din dezavantajele motorului TDi pot enumera turatia redusa la care acesta nu mai dezvolta putere (3.750rpm, moment la care trebuia sa schimbi viteza intr-una superioara) si presiunea mare de injectie 2.000bar ceea ce ducea la probleme de fiabilitate pe termen lung. Si turbina care era o piesa 'consumabila' si nu trecea de 200.000km. Fata de motorul common rail, care era mult mai elastic, se putea folosi pe o plaja mai larga de turatii 1.500rpm-4.500rpm si se apropia de acceleratia si dinamica unui motor pe benzina aspirat.

Deci in ceea ce priveste tehnologia si emblema TDi - care in Romania a dus la crearea unei religii numita 'motorul TDi', ei bine daca sunteti fani TDi luati-va motor TDi daca credeti ca e o optiune buna, insa nu va plangeti daca va costa mai mult la achizitie, la service, la piese, la consumabile. Si un ultim sfat : puneti-va bani deoparte, pentru surprizele motorului TDi care s-ar putea sa va ia prin surprindere cu fiablilitatea lui 'imbatabila'.

Si va rog... nu mai amintiti de Skoda, care e 'o copie a unei copii', defapt un low-cost pentru romanul care si-a dorit din tinerete un VW dar nu avea bani sa-si ia unul.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 14 Jun, 2012 10:08 pm
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Mai, mai si ...iaras mai...cata ironie, in loc sa va dati rotunzi cu dieselurile alea ale voastre de la 300000 km in sus si sa ma luati pe mine la misto mai bine spuneti lui alexR8 cati bani bagati voi lunar in ele cu...'mici' reparatii sau veniti cu un sfat, ceva, pentru el ca doar din aia a deschis omul un topic nu sa va citeasca voua vorbele de mare valoare gen : "Diferentele intre 1.9 CDTI si 2.0 CDTI de pe insignia sunt foarte mici. E de fapt acelasi motor, cu o mica diferenta de capacitate cilindrica"... bravo tonytm ca ai luminat tot CO prin remarca asta si prin urmare alexR8 stie ce sa-si cumpere acum sau, daca asta nu l-a luminat suficient, mai avem una..."Romanii sunt obsedati de VW.Cineva imi spunea ca VAG are nu stiu ce fel de ambreiaj,si ca 1.9 TDI de 105 cai trage ca opelul de 150.Cam asa si Sorin DF,petre ion..le da vw de mancare", sincer n-am inteles ce legatura are ambreajul cu CP si cu ce mananc eu cu petre ion, dar poate intelege autorul topicului si-l rog pe aceasta cale, daca pricepe binenteles, sa-mi spuna si mie.
Eu, am dat un sfat, la o intrebare pusa de autorul topicului, s-au comparat 2 masini, o Vectra si un VW Passat, nu era nici un secret ca Vectra cu motorul dat in intrebare e o masina cu probleme...acum ca anumiti posesori de Vectra/Signum cu aceasta motorizare s-au atacat e treaba lor.
@teo1985, n-am VW si nici Audi si nici pamant n-am vandut, am Astra H pe benzina, motor de 1.8 din 2006. Poate in viitor voi evalua si VW sau Audi pentru cumparare dar pe benzina...joc in tabara adversa in lupta diesel-benzina...Smile
  • petre.ion

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Vectra C nu a fost niciodata o masina apreciata.A fost lansata doar ca sa tina pasul cu concurenta si sa acopere segementul. In general Opelul este catalogat "ultima masina nemteasca" vorba vine nemteasca ca in ultima vremea motorul este de fiat , iar masina in sine este asamblata oriunde numai in Germania nu.
Si tineti cont asa este catalogata de nemti nu de altii.
Mai zic unii ca Skoda e copie a Vw dar nu se uita ca sub capota Opelului sunt numai motoare de Isuzu ,Fiat si chiar Bmw.
Apropo Skoda e masina in comparatie cu Opelul asa "low cost" cu preturi pentru Superb incepand de la 20 000 Euro Smile.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu stiam ca Opel e masina muncitorului german, care vrea ceva mai ieftin si fiabil care sa-l duca la servici dar si in concediu.

Motorul diesel este Isuzu/FIAT, asta e din cauza ca GM nu a avut viziunea ca motorul diesel va avea un viitor si un segment de piata apropiat de cel al motoarelor pe benzina. Si nici nu a investit prea mult in dezvoltarea motoarelor diesel pe parcursul istoriei. Dar motoarele pe benzina au fost intotdeauna fiabile puternice si economice.

Cu Skoda ma faci sa râd, ai ideie cate borduri de Octavia sau Fabia se strica tocmai pentru ca sunt 'o copie a unei copii', facuta cu mana de lucru cat mai ieftina ? Bordurile SH de Skoda se dau 'ca painea calda' Smile .
  • petre.ion

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Explica-le ce motoare reusite pe benzina produce Opelul celor cateva zeci de mii de cumparatori care au achizionat Z16SE si Z16XE, Cu siguranta toata viata lor vor alege numai Opel-uri pe benzina dupa ce au avut un X16XE Smile.
Nu incerca sa ridici Opelul mai sus decat ii este locul. Opelul face masini excelente pentru cat dai pe ele.
Si apropo Vw este iarasi in fata cu diesel-urile odata cu adoptarea common-rail-ului la fel si cu benzinarele turbo.


Ultima modificare facuta de petre.ion la Joi 14 Jun, 2012 11:19 pm
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
@alexR8:
Nu vreau sa creez nici o polemica aici, sfatul meu este doar pentru tine. Nu am nici Vectra nici Passat, asa ca....
Daca as fi in locul tau mi-as lua gandul de la diesel SH, fie el Opel, Vw sau orice. Dieselurile la ora actuala nu mai reprezinta o solutie buna. Toate, indiferent de cine sunt produse sunt pline de probleme specifice. Si marea problema la ele este ca reparatiile lor costa o groaza de bani. Da, au consumul mai mic decat o benzinara, asta e singurul avantaj al lor. Daca mergi pe principiul asta s-ar putea sa faci o mare greseala. Aia 1-2 litri in minus ai dieselului nu mai aduc nici o economie la buget in momentul in care trebuie sa schimbi o turbina, injectoare, pompa injectie sau o volanta + kit de ambreiaj. Si problemele de genul asta la un diesel SH pot aparea oricand. Nu mai vorbesc de faptul ca o revizie la un diesel este mai scumpa decat una la benzina.
Intra de curiozitate si pe alte forumuri si vezi ce probleme apar si la alte marci la diesel si cu ce sume de bani se rezolva acestea. S-ar putea asta sa iti schimbe gandurile despre achizitia dieselului.
Daca vrei sa faci si o economie de bani, poti sa montezi pe o benzinara o instalatie GPL de generatie noua, secventiala si o sa iesi mult mai ieftin decat motorina. O instalatie de-asta costa cam cat un injector de diesel.
Referitor la Vw vs Opel, nu vreau sa iau partea nimanui. Doar du-te intr-un targ auto mare si uita-te la interiorul unui Passat B6 si la o Vectra C. Pune mana pe materiale, uita-te la imbinari si o sa afli raspunsul singur. Daca ti se se ofera posibilitatea, fa si un drive test cu ambele si o sa vezi care sta mai bine pe drum, care e mai confortabila, care e mai silentioasa.
In alta ordine de idei, masina pe care o sa o cumperi, o sa o si vinzi la un moment dat. Un diesel de ultima generatie si echipare de top din 2009 de la Opel e la acelasi pret cu o benzinara cu aceeasi echipare de la Vw din 2006. Iti spune ceva asta? Ai idee peste vreo 3 ani cand vei vrea sa vinzi masina ce pret va avea Opelul? Indiferent ce spun altii, sigla Vw se vinde mult mai usor decat alta sigla. Si se vnde al dracului de scump. Iti spune ceva faptul ca Passatul asta mult hulit si criticat pe toate forumurile este de ani de zile nr 1 in vanzari si nimeni nu a reusit sa il dea jos de acolo? Oare toti care il cumpara au in cap doar legenda ALH-ului?
Concluzie, vorbind strict despre cele doua masini la care tu te-ai orientat, alegerea mea ar fi Passat fara sa stau prea mult pe ganduri.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
X16XE si Z16XE sunt 'oaia neagra' a motoarelor GM de pe Opel. Dar restul motorizarilor pe benzina sunt fiabile si economice.

Personal recomand colegului @alexR8 sa-si ia o Vectra C cu motorul de 1.8 pe benzina.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 14 Jun, 2012 11:20 pm
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
mda alt topic care a inceput si se va termina cu benzina vs diesel si opel vs vw.sau care o are mai mare!
eu ma intreb nu a mai vazut/mers/auzit nimeni de alte marci? ceva japonez?o frantuzoaica ceva? sau pe lumea asta numai opel si vw exista?
  • petre.ion

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2011

  • Mesaj Privat
@marian_sro Te invit sa-ti achizitionezi tu o frantuzoaica SH cu 200 000 km reali in spate . Pariu ca o vinzi in 2-3 luni maxim? Frantuzoaicele sunt sunt bune doar achizitionate ca masini NOI iar japonezele nici ele nu mai sunt japoneze asa 100 %.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Mda, lasa ca a fost Passatul o masina apreciata, la cumparare iti spunea samsarul din parc daca i-a schimbat injectoarele de curand sau nu.Daca tot te dai rotund, Opel nici macar nu e considerata masina nemteasca datorita apartenentei la grupul GM, dar au mai fost profeti ca tine care au dat nastere la idei biblice gen : Opelul in DE e ca Dacia la noi. (vorba pe care nu am regasit-o la ei, cu atat mai putin asta cu "ultima masina la ei")
Aparitia motorului 2.0CDTI a avut mai degraba o importanta din punct de vedere al politicii de marketing, in mare fiind acelasi motor cu 1.9CDTI, doar ca e EURO 5 dupa cum a spus si tony, daca nu vreti sa intelegeti asta, e problema voastra.E un motor GM-FIAT, sau hai sa-i zicem de FIAT cum va place voua; care-i problema totusi?Motoarele italiene sunt printre cele mai fiabile, ei sunt cei care au inventat common-railul pe cand VW inca umbla cu clasicul TDI (si dupa a umblat destul de mult, nu ca ar fi vreo surpriza asta)
Faza cu "bagatul banilor lunar" chiar le intrece pe toate.O sa recunosc ca strang maruntisul de pe o zi pe alta intr-o pusculita, ma astept in fiecare zi sa pice ceva, nu de alta. Laughing Dar voi de unde stiti atat de multe daca nu ati detinut vreuna?Ati vazut sute de topicuri pentru aceleasi probleme pe CO si de aici v-ati dat voi repede seama ca e o masina proasta?Eu am 2 Vectre in care am investit ridicol de putin, investitii care au constat in suporti de motor, bielete si un EGR la una dintre ele.Daca acestea sunt probleme majore la aceasta masina, eu ma retrag din discutie si imi cer scuze ca nu mi-am luat un Audi sau VW ca orice cunoscator auto adevarat.
Ceea ce mi se pare cu adevarat jenant e ca voi comparati intregul concern auto VAG cu doar o parte integranta a grupul GM pe Europa, mai exact Opel.
De Opel sti repede sa zici ca are motoare de Isuzu, FIAT, BMW, TATRA, etc, dar cand vine vorba de VAG nu mai zici ca toate modelele au aceleasi motoare intre ele, fiind bazate pe aceeasi linie de ansamblare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,664
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@forbidden27

Banuiesc ca te referi la vanzarile de masini europene cu motoare diesel ?

Pentru ca daca vine vorba de benzinare sau de vanzari la nivel mondial Honda Accord e de departe cea mai vanduta masina pe benzina din toate timpurile. Dar aici e o problema : nu toata lumea are bani sa-si ia o Honda, fie ea second-hand pentru ca e cam scumpa (se depreciaza lent fiind o masina de calitate, apropo ... ati vazut pe YouTube Accord-ul ala pe benzina din America de Nord peste care au trecut ierni/veri si care avea 1.000.000mile la bord cu motorul original al masinii, parca-i spune 'Million Miles Joe' ?).

Si nu pot sa cred ca VW Passat pe benzina este 'best value/best sell' pe Europa.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 14 Jun, 2012 11:35 pm, modificat de 4 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR